Mitä haluaisit ostaa kaupasta, mutta sitä ei saa kaupasta?
Minä haluaisin ostaa järvikalapuikkoja, mutta niitä ei jostain syystä saa kaupasta. Ei ole pitkään aikaan saanut.
Kommentit (2614)
Isoja tai keskikokoisia maissijauhosta tehtyjä tortillalettusia. Jostain syystä 90-luvulla niitä vielä sai, nyt kaikki on vaan vehnää. Toisinaan löytyy ylihinnoiteltu malli 30% maissia ja loput vehnää. Täysmaissiset ovat sitten pieninpieniä kakkaroita.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin enemmän suolattomia tai hyvin vähäsuolaisia tuotteita. Pikkumarketeissa ei monesti ole edes naturel kanaa, aina pitää ostaa jauhelihaa, kun on suolavammainen perheessä.
No onpahan opittu tekemään itse ruokaa alusta asti, leivät ja kaikki yleensä.
Tämä on totta! Lisäisin vielä edellisiin, että sekä maultaan että ravintoarvoiltaan hyviä valmisruokia saisi olla tarjolla enemmän ja monipuolisemmin. On kuin etsisi neulaa heinäsuovasta, jos haluaa päästä helpolla! Taitaa vain olla mahdottomia toteutettavia...
Banaani-mansikka-vaniljajäätelöä trio-tyylisesti! Kolme suosikkimakua yhdessä 😍
Onkohan tällaista edes koskaan ollut millään valmistajalla?
Erilaisia makukahveja kaipaisin. Tilaan niitä amazonilta, kun Suomessa on huono valikoima.
🇺🇦🇮🇱
Mac Donald'sin omenapiirakkaa, jota ei enää saa Suomesta. Finnairkin myy jo ruokaa kaupoissa, ehkä tätäkin joskus tulisi?😍
Vierailija kirjoitti:
Ketogeenista, runsasravinteista ja hyvän makuista leipää. Joudun tekemään kaiken leipäni itse jos ja kun haluan noudattaa ketoruokavaliota.
Saisinko reseptin, jolla teet? Jos siis on maukastakin.
Vierailija kirjoitti:
Mac Donald'sin omenapiirakkaa, jota ei enää saa Suomesta. Finnairkin myy jo ruokaa kaupoissa, ehkä tätäkin joskus tulisi?😍
Tosiaan, Apple Pie! Miksi mäkki ei myy enää Suomessa tätä?
🇺🇦🇮🇱
Lasten kuviollisia pussilakananoita, siis vaikka Lego, Batman, Auto tms teemalla...Ei ole tai on loppu varastosta. Nettikaupoissakin...sitten jotkut nettikaupat myyvät noita 90x70 tyynyliinalla...Mistä sellaisia tyynyjä saa?
Laiska kokki kirjoitti:
Todella hyviä valmiskastikkeita, kuten pippurikastike ja punaviinikastike, sekä kastike kalaruualle. Ei ole vielä kaupan valmiskastikkeista löytynyt yhtään kelvollista joka maistuisi hyvälle.
Ja joku kaipasi chilihilloa. Samat sanat siitä, olisipa hyvä chilihillo saatavilla - ei ole löytynyt hyvää tähän mennessä.
Puljonki keittiömestarin punaviinikastike ja Puljonki punaviinikastike. Citymarket myy, mutta niistä vain harva, joten tarkista K-ruoka-sivulta, onko omassasi. Isoin valikoima Itäkeskus K-Citymarket Easton, Jumbo ei myy, vaikka K-ruoka.fi niin väittääkin.
Tätä en ole itse maistanut, mutta miten Poppamies Hiidenhillo Original chilihilloksi?
Vierailija kirjoitti:
Porkkanamarmeladia. Ekä mitään sokerimömmöä, vaan ihan oikeaa tavaraa. Kaikkia muita kyllä löytyy paitsi tätä yhtä.
Marmeladihan ON sokeria... Sokeri on marmeladin valmistusosa.
Vierailija kirjoitti:
1. Hummerikeittoa. Eipä vaan saa. Joskus sai tölkissä, ja siitä itse tuunaamalla sai herkkua.
2. Mehukkaita appelsiinejä. Ulkonäkö on usein hyvä mutta sisältö kuivakkaa. Sama pätee myös nektariineihin.
3. Maistuvia tomaatteja. Siis eihän nuo suomalaiset normitomaatit maistu miltään, ja espanjalaiset tuontitomaatit ovat vielä surkeampia.
4. Roope-ankan kolikoita. Miksi niiden valmistaminen lopetettiin?
5. Sephoran kosmetiikkaa. En tiedä saako netistä mutta haluaisin sellainse kaupan Suomeen.
Komppaan noita tomaatteja ja appelsiineja. Nykyään tomaatit on mauttomia. On varmaan jo kasvanut kokonainen sukupolvi ihmisiä, jotka ei edes tiedä, miltä tomaatti aikoinaan 50-60 -luvulla maistui. Oli todella makea ja raikas. Jonkun pienen aavistuksen saa joskus kirsikkatomaateista, mutta sekin on onnenkauppaa. En käsitä, miten tomaateista on niin tehokkaasti saatu maku häviämään. Joten enää en edes kuvittele ostavani niitä. Saavat näyttää miten herkullisilta tahansa, mutta kun on joskus syönyt niitä hyvän makuisia, ei enää tule houkutusta ostaa mauttomia.
Appelsiinien kanssa sama juttu. Kuivakoita ruppanoita. En ole ostanut enää moneen vuoteen , menee rahat hukkaan vaan. Sama juttu noitten nektariinien kanssa, nekin on kovia ja mauttomia, myös persikat menee usein samaan sarjaan. Näidenhän kuuluisi olla mehukkaita, mutta useimmiten eivät ole.
Ostin vähän aikaa sitten Olarin Prismasta espanjalaisia Valencia -appelsiineja ja hämmästyin, miten hyviä olivat. Olivat sellaisia enemmän ns. mehuappelsiineja eli sopivat puristettavaksi. Ohut kuori, joka tiukassa.
Olin aivan lumoutunut. En osta enää muita, kuin Valencioita. Navelit ja Jaffat eivät ole mistään kotoisin.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Hummerikeittoa. Eipä vaan saa. Joskus sai tölkissä, ja siitä itse tuunaamalla sai herkkua.
2. Mehukkaita appelsiinejä. Ulkonäkö on usein hyvä mutta sisältö kuivakkaa. Sama pätee myös nektariineihin.
3. Maistuvia tomaatteja. Siis eihän nuo suomalaiset normitomaatit maistu miltään, ja espanjalaiset tuontitomaatit ovat vielä surkeampia.
4. Roope-ankan kolikoita. Miksi niiden valmistaminen lopetettiin?
5. Sephoran kosmetiikkaa. En tiedä saako netistä mutta haluaisin sellainse kaupan Suomeen.
Komppaan noita tomaatteja ja appelsiineja. Nykyään tomaatit on mauttomia. On varmaan jo kasvanut kokonainen sukupolvi ihmisiä, jotka ei edes tiedä, miltä tomaatti aikoinaan 50-60 -luvulla maistui. Oli todella makea ja raikas. Jonkun pienen aavistuksen saa joskus kirsikkatomaateista, mutta sekin on onnenkauppaa. En käsitä, miten tomaateista on niin tehokkaasti saatu maku häviämään. Joten enää en edes kuvittele ostavani niitä. Saavat näyttää miten herkullisilta tahansa, mutta kun on joskus syönyt niitä hyvän makuisia, ei enää tule houkutusta ostaa mauttomia.
Appelsiinien kanssa sama juttu. Kuivakoita ruppanoita. En ole ostanut enää moneen vuoteen , menee rahat hukkaan vaan. Sama juttu noitten nektariinien kanssa, nekin on kovia ja mauttomia, myös persikat menee usein samaan sarjaan. Näidenhän kuuluisi olla mehukkaita, mutta useimmiten eivät ole.
Hyviä nektaariineja minäkin kaipaan. Siitä ei edes ole niin pitkä aika kun niitä vielä sai, nyt kaikki on ilmeisesti raakana poimittuja.
Maukkaita tomaatteja saa kun kasvattaa itse (edellyttäen että on oikea lajike), mutta se on toki pitkä tie eikä varsinaisesti ratkaise ostamisen ongelmaa... Tästä syystä meillä syödään kyllä tomaatteja, mutta pääasiassa omia. Ja vain satoaikaan :(
Minä haluaisin valmiita juuresraasteita, koska olen vaan niin laiska :D
Pakkasesta Acaisosetta! Se olisi kova!
Ai niin!
Ja juustoja sellaisina paksuina tikkuina, mitä saa esim Lontoosta ja muistaakseni jopa Tallinnasta. Ihan paras snack ikinä.
Suomessa on vaan niitä pieniä punaisia kiekkoja, mutta en pidä niistä.
Kantasoluista tehdyn hampaan tai monia. Kiinassa kai on jo eläimille kasvatettu oikeita hampaita...
Ostaisin kyllä mutta hinta voi olla kova
Vierailija kirjoitti:
Matalan, tyylikkään puisen parisängynrungon. Kaikkialla myydään vaan patjavuoria ja ne vähäiset puiset ei ole oman maun mukaisia. Ulkomailta varmaan saisi kun tarpeeksi penkoisi mutta silloin pitää luottaa pelkkiin kuviin...
Teetä alan ammattilaisella, niin saat juuri sellaisen kuin haluat. Maksaa itsensä takaisin vuosien saatossa. Näin tuet kotimaista työtä! :)
Matalan, tyylikkään puisen parisängynrungon. Kaikkialla myydään vaan patjavuoria ja ne vähäiset puiset ei ole oman maun mukaisia. Ulkomailta varmaan saisi kun tarpeeksi penkoisi mutta silloin pitää luottaa pelkkiin kuviin...