Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anopin näykkivä koira, mitä tekisit?

Vierailija
03.01.2014 |

Miten te reagoisitte? Mitä te tekisitte tilanteessani?

Eli anopillani ja appiukollani on koiria, ollut aina ja määrä tuntuu vain koko ajan kasvavan. Tällä hetkellä 4kpl. Koirat ovat erittäin haukkuherkkiä ja kaksi niistä koirista on mielestäni arvaamattomia, uros dominoiva (ei ole vielä mitään tehnyt, onneksi) ja yksi narttu arka eli todella arvaamaton. Tämä narttu on nyt kolmesti näykkäissyt. Minua kerran jalkaan ja mielestäni tämä on jo nyt liikaa!! En ole provosoinut koiraa vaan arka koira ilmeisesti koki minut uhkaavaksi siinä tilanteessa. Kävelin vierestä (sisätiloissa olimme), kun haukkuivat laumassa ovesta tulevaa henkilöä - tässä tilanteessa näykkäisi jalastani.

Itselläni lapsi ja yksi tulossa. Olen miehelleni antanut ukaasin, että en enään voi viedä lasta hoitoon, koska pelkään seuraavan kerran että koira näykkää lastani. Mies on niin saakelin nössö ettei nouse omaa äitiään vastaan. Olenko julma, etten vie enään lastani anopille ellei kyseinen koira ole lukittuna, kuonokopassa tai annettu muualle. En voi viedä hoitoon ilman valvovaa silmääni, koska tiedän anopin päästävän koiran vapaaksi. Todella harmillinen tilanne, koska en tahdo lasta mummoltaan kieltää, mutta en vain voi katsoa tätä läpi sormien. Miten he voivat luvata ettei neljättä kertaa tule?? eivät mitenkään?? Minulla ei siis ole anoppia tai appea mitään vastaan. Lähinnä tämä tilanne on erittäin arka ja kiusallinen!!! Meillä ei oikein ole muitakaan lastemhoito apua lähimailla, kuin mieheni vanhemmat, mutta tässä tilanteessa olen mieluummin ilman hoitoapua :(  Pelkään pahoin, että tästä tulee vielä lokaa niskaan minulle mutta tulkoot! Olen varmaan bitch miniä!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä nappasin kunnon luunapin kuonolle, ei tarvinnut tehdä kuin kerran. Sen jälkeen ko. karvakasa väisti mua aina kun siellä kävin.

Vierailija
2/29 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olet fiksu, kun ajattelet noin. En itsekään veisi lapsia hoitoon tuollaiseen paikkaan, missä koirat ovat arvaamattomia. En ehkä itsekään kävisi kylässä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ihmetellyt että pikkukoirat saa käyttäytyä tosi ikävästi, haukkua räksyttää koko ajan ja jopa näykkiä. Ja niiden vaan annetaan tehdä niin. Omistaja vaan lässyttää. Useita tilanteita kuullut, nähnyt ja kokenut. Usein näillä lellikoiruleilla on vielä sellainen punainen rusetti letissä. Punarusetit ja omistajat raivostuttavia! Eihän isonkaan koiran anneta noin käyttäytyä. Koko näköjään ratkaisee tässä tapauksessa. Punarusetit vittuun, ja heidän omistajat!

Vierailija
4/29 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen vastaa: teki mieli löylyttää koira, olisin ottanut niskasta ja alistanut, mutta pinkaisi pakoon (arka siis on) ja seuraavaksi tietty aloin katsomaan minkälainen jälki jalkaan tuli - pintanaarmu/mustelma. Tilanne jotenkin meni nopeasti ja tietty häkellyin myös tapahtuneesta. Myöhemminhän koiraa ei voi torua, koska ei ymmärrä enään mistä torutaan. Pitää tapahtua heti. Ja tosissaan eka kerta kun näykkäsi mua. Miestäni on joskus kauan aikaisemmin jo näykkäissyt ja tiedän vielä kolmannenkin näykkäisy kerran. Jokaisesta kerrasta on pitkä väli toiseen eli jotenkin ajattelin, että on oppinut tavoille. Enään en niin ajattele!

huoh, aion seisoa päätöksen takana. Tulkoon sieltä mitä tahansa lokaa niskaan!

Vierailija
5/29 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan veisi lapsiani edes lähelle niitä koiria, olkoon mummola tai ei. Minä olen kuitenkin lapsieni äiti ja huolehdin heidän turvallisuudestaan. Antaisin sinne selkeän ehdon, lapset eivät tule, jos piskit ovat paikalla. Mummo voi tulla sitten teille ilman piskejä jos haluaa nähdä lapsenlapsiaan. Ja se yksikin näykkäisy olisi liikaa. Pidä siis pintasi ja vahdi lastesi turvallisuutta niin kuin olet tähän astikin sitä vahtinut!

Vierailija
6/29 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään anna hoitoon! Olen itse koiraihminen enkä mitenkään hysteerinen, mutta en todellakaan veisi lapsia hoitoon, jossa on koiria jotka voivat näykkiä jos lapsi tekee väärän liikkeen. 

"Alkuperäinen vastaa: teki mieli löylyttää koira, olisin ottanut niskasta ja alistanut, mutta pinkaisi pakoon (arka siis on) ja seuraavaksi tietty aloin katsomaan minkälainen jälki jalkaan tuli - pintanaarmu/mustelma. Tilanne jotenkin meni nopeasti ja tietty häkellyin myös tapahtuneesta. Myöhemminhän koiraa ei voi torua, koska ei ymmärrä enään mistä torutaan. Pitää tapahtua heti. Ja tosissaan eka kerta kun näykkäsi mua. Miestäni on joskus kauan aikaisemmin jo näykkäissyt ja tiedän vielä kolmannenkin näykkäisy kerran. Jokaisesta kerrasta on pitkä väli toiseen eli jotenkin ajattelin, että on oppinut tavoille. Enään en niin ajattele!

"

Ennestään aran koiran löylyttämisessä nyt ei ole mitään järkeä. SIitä tulee entistä arempi, stressaantuneempi, ja herkempi näykkimään. 

Vierailija
7/29 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä en ole koskaan ymmärtänyt näitä rakkeja kun hankitaan. Kaikilla, huomaa ihan kaikilla, kavereilla joilla näitä on, haisee kotona, HAISEE. Ja voi sitä sössötystä, kun HÄN on niiiin ihana. Paskat, kauhea räksytys koko ajan, kun ei ole jaksettu kasvattaa. Ja se HAJU, se on HIRVEÄÄ!

Vierailija
8/29 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni anoppisi tulisi nyt itse huolehtia koirien sosiaalistamisesta. Ensin tekemistä koirien kanssa sinun läsnäollessa, jolloin annat myös koirille pieniä käskyjä ja palkaksi makupaloja. Näin koira luo luottamuksen sinuun. Myöhemmin, paljon myöhemmin kun olette koirien kanssa ystäviä voi mukaan ottaa myös lapset, jolloin palkka annettaan ihan lapsen läheisyydestä ja niin että koira tulee sen itse hakemaan ettekä itse lähesty koiraa. Mutta kuulostaa siltä että tuolaisen katraan kanssa pitäis olla kokenut kouluttaja läsnä tilanteissa ainakin alkuun ja työtä vaatii kaikilta jos on haluja ja motivaatiota korjata tilannetta. T.Kasvattaja

Vierailija
9/29 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 vielä kysyy, minkä kokoisia tai rotusia koirat on? Kovalla työllä varmasti pystytte tulemaan toimeen ja luottamus saadaan molemminpuolin, mutta vaatii oikeaa koiran ohjausta ja pitkää pinnaa..

Vierailija
10/29 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armaamaton, koska kiihtyessään näykkii sivullisiakin. Olet aivan oikeassa. Anoppi seinää vasten ja kouluttamaan koiransa.

Vierailija
11/29 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiralle piikki pyllyyn tai nappi kalloon.

Vierailija
12/29 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 16:38"]Koiralle piikki pyllyyn tai nappi kalloon.

[/quote]

Kuulostaa kyllä siltä ap:n viesti että vika on kasvatuksessa, ei koirassa. Koira on helvetin viisas eläin mutta ihminen harmillisen tyhmä kun luulee että koiraa osaa kaiken automaattisesti mitä ihminen siltä haluaa. Haloo ne pitää kouluttaa. Kaikki! Jos sitä ei opeta ihmisten tavoille, toimii se luonnon määräämällä tavalla. Joten nappi jonku muun kun koiran kalloon jos haluaa napittaa!

Vierailija
13/29 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen vastaa: omistan siis itsekin koiran ja jos oma koirani käyttäytyisi kyseisellä tavalla niin antaisin sen pois. Ei selvästikään soveltuisi lapsiperheeseen. Noh, onneksi omaa koira on tottunut lapsiin, eikä välitä eli menee pois tilanteesta. Lapsemme jopa tahtoo vähän liiankin helläsi hoitaa koiraa. Saa olla siis vahtimassa.

Kasvattajalle: Olet oikeassa. Minusta vain anoppini luulee olevan kokenut kouluttaja, mutta jossain nyt homma kusee. Anoppi harrastaa näyttelyitä yms. mutta itse koirien tapakoulutus on mielestäni retuperällä. Kurikin on lähinnä: "noh menehän siitä haukkumasta" kommentoimista eikä mitään muuta! Välillä on ok että haukkuvat eli ei puutu ja välillä yrittävät puuttua. Ei mitään johdonmukaisuutta! Tulee vain olo, että liian monta koiraa nyt nurkissa pyörii, eikä aika riitä kaikkien koulutukseen. Heidän ensimmäinen koira osaa käyttäytyä ja on aivan ihana!!! Koirat ovat aina kimpassa enkä tiedä käyttävätkö missään koirapuistoissa tai erikseen missään. En ole tätä arkaa koiraa varmaan koskaan silittänytkään (ei ole antanut) ja onkohan sillä jo 5v ikää. Pitää siis ottaa puheeksi tämä koirakoulutus niin että minä ja mieheni saisimme myös tämän aran koiran luottamuksen. Täytyy varmaan ottaa yhteyttä johonkin ammattikouluttajaan.

Vierailija
14/29 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen vastaa 9:lle koirat ovat paimenkoiria ja keskikokoisia

Vierailija
15/29 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pure takaisin sitä rakkia

Vierailija
16/29 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältttelisin kuin ruttoa, sekä anoppia että piskejä.

Vierailija
17/29 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluun vain anoppi koirien kanssa! :) näyttelytilaisuudet on sellasta häsläystä että tapoja siellä ei kyllä opi. Arka koira saattaa kokea näyttelyt jopa kauhukokemuksina. Mutta tsemppiä teille! Sinnillä vaan kaivelemaan ne koiran hyvät puolet esiin.

Vierailija
18/29 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopillasi ei pitäisi olla ollenkaan koiria kun ei näköjään osaa niitä kouluttaa ja kasvattaa.

Vierailija
19/29 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 17:08"]Anopillasi ei pitäisi olla ollenkaan koiria kun ei näköjään osaa niitä kouluttaa ja kasvattaa.

[/quote]

Juu ei ainakaan noin montaa.. kuulostaa että homma lähtenyt hiukka lapasesta.. Jos se ensimmäinen osaa käyttäytyä ja loput vaan hulmuaa, niin motiv loppu kasvatuksessa ehkä siihen ensimmäiseen..

Vierailija
20/29 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuperäinen vastaa: mielestäni homma on todellakin lähtenyt lapasesta anopillani.