Ekaa kertaa Arabiemiraatteihin, valitsin suoraan Abu Dhabin, onko kukaan käynyt?
Harkitsin siis Dubain ja Abu Dhabin väliltä ja päädyin jälkimmäiseen. Jotenkin se vaikutti mielenkiintoisemmalta aikuiseen makuun (lapsia ei tule mukaan reissuun). Onko kukaan käynyt, osaisiko suositella jotain vierailukohteita? Kannattaako esim. sir bani yasissa tai al ainissa käydä päiväretkellä? Näyttivät ainakin kiinnostavilta. Tosin ei löytynyt ainakaan vielä juuri tietoa, miten sinne pääsisi jonkin ryhmän mukana.
Kommentit (2)
Joo, aivan. Siltä itsestäkin vaikutti, että abu dhabissa vois olla enemmän rauhaa ja arabikulttuuriin liittyvää sisältöä. Vähän vaan mietityttää tuo, että uskaltaako kaksi naisihmistä lähteä kaupungin ulkopuolelle seikkailemaan kaksistaan, siis esim. al ainiin. Pitää varmaan yrittää ensin etsiä, oisko jotain kansainvälisiä retkiä tai muita. Dubaihin vois ehkä myös tehdä päiväretken, käydä katsomassa ne päänähtävyydet.
Abu Dhabi on milestäni Dubaita huomattavasti miellyttävämpi paikka. Se on siistimpi, rauhallisempi ja aavistuksen Dubaita aidompi paikka, lisäksi pääkaupunk ja vauraampi kaupunki. Iso moskeja ja palatsi on nyt ne pakolliset nähtävyydet Abu Dhabissa. Muuten riippuu mitä itse haluaa tehdä, shoppailupaikkoja on valtavasti, kultasouk, risteilytiä, melontaa, aavikkoreissuja jne.
Al Ainiin olen mennyt ainoastaan paikallisilla busseilla, niitä lähtee usein linja-autoasemalta ja maksaa vain muutaman euron. Al Ainissa olen liikkunut sitten takseilla. Harmaiden taksien kuskit puhuvat paremmin englantia kuin keltaisten taksien (jos vielä keltaisia edes on liikkeellä),mustia limusiinitakseja tyrkyttävät herkästi turisteille mutta eivät ole hintansa arvoisia. Yksin matkustavat naiset istuvat taksissa takapenkillä, mies tavallisesti edessä.