Kuukaudessa käteen 1850e; työtön yh. Jess!
Sain uudet päätökset juuri, olen työtön yh, saan käteen 1850/kk - siitä vuokra vie 720e/kk, muuten jää siis käyttöön 1100 e/kk.
Hesarin luokkakoneen mukaan olen rahallisesti alaluokan alaluokkaa - mutta kulttuurisesti eliittiä!
En ihan ooo, samaa mieltä, minusta meillä on paljonkin rahaa käytettävissä. Ja lapset vielä harrastavat jääkiekkoa, pianoa ja maalausta - eli ns. kalliita harrastuksia.
Elämä 2014 senkun hymyilee!
Kommentit (103)
En voi uskoa todeksi, joten kerrotko minullekin mitä kaikkia tukia saat?
Ite saisin abaut ton tai jopa enemmän vuoden verran ihan yksineläjänä. Ansiosidonnainen + asuntolainan työttömyysvakuutus. Tavallaan houkuttaisi, mutta entäs sen vuoden jälkeen? Parempi siis vain yrittää jaksaa köydä töissä, kun kerran vielä saa.
Jonkun kolme kuukautta kyllä lomailisin, jos sattuisin kalossin saamaan ahteriin.
Voi vitsi! Vähän oon kade! Onnea siulle!
Ite käyn töissä, kk-palkalla, kotona makaa työtön mies (KELAn rahoilla) ja kaksi lasta huollettavana... enkä edes saa tuota summaa käteen! Paljon vähemmän jää siis käteen, ja maksan 90% laskuista =(
aina ei onni suosi.
Sama täällä! Työtön yh, saan sossusta 1200€, lapsilisä 150€, elatusmaksu 150€ ja asumistuki 300€. :) 1800€ kuussa ja vuokraan menee 800€. Tonni jää käteen kuussa.
Olen työtön, ansiosidonnaisella ja saan käteen 2450e. Tosin asun yksin velattomassa asunnossa, vastike 135e, joten käteen jää ihan mukava summa.
Mahtavaa! Mäkin haluan työttömäksi yksinhuoltajaksi, kun näköjään saa lekottelemalla saman verran rahaa käteeen kuin 3-vuoroduunissa!
Minä olen yhden lapsen yh ja saan käteen n. kk 1500 e. Kyllä sillä on elellyt, vaikka iso vuokra onkin oma valinta ja syö paljon rahoista.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 13:23"]Olen työtön, ansiosidonnaisella ja saan käteen 2450e. Tosin asun yksin velattomassa asunnossa, vastike 135e, joten käteen jää ihan mukava summa.
[/quote]
Uskoakko tätä, vaatii melkein 10000 palkan....
Enkä tod. mene töihin alle 2300 palkallla ja hyvillä työajoilla. Työnteko se ei Suomessa kannata. Eikä ole yhtään huono omatunto. Yksi elämä käytössä ja en tippaakaan jaksa tuskastua muiden mielipiteistä siitä, että pitäisi vaikka siivota katuja tuolla, eikä ottaa vastaan yhteiskunnan tukia. Minä mielummin sivistän itseäni ja teen mieluisia asioita päivät pitkät, kunnes mieluisa työ löytyy. Jos minä alkaisin pakertaa orjatöissä jotta saisin saman käteen kuin nyt, niin ei sillä ketään pelastettaisi tai mitään parannettaisi. Elämässä pitää olla itsekäs.
-10
No, saan saman verran käteen, joskus enemmänkin. teen pitkää päivää, liiankin. Minulta otetaan palkasta vero, millä rahoitetaan myös mm ap sinun elämääsi. Hyvä että näet elämäsi valoisana ja pärjäilet. Työtä ei ole helppo saada. Mutta älä nyt herranen aika tuuleta sillä, kuinka mukavasti menee toisten raatamilla rahoilla.
Ilmeisesti ap:lla on kaksi lasta? Näin se kuulkaas menee. Jos ette tajua, googlettakaa toimeentulotuki ja laskekaa itse. :P
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 13:31"]
Enkä tod. mene töihin alle 2300 palkallla ja hyvillä työajoilla. Työnteko se ei Suomessa kannata. Eikä ole yhtään huono omatunto. Yksi elämä käytössä ja en tippaakaan jaksa tuskastua muiden mielipiteistä siitä, että pitäisi vaikka siivota katuja tuolla, eikä ottaa vastaan yhteiskunnan tukia. Minä mielummin sivistän itseäni ja teen mieluisia asioita päivät pitkät, kunnes mieluisa työ löytyy. Jos minä alkaisin pakertaa orjatöissä jotta saisin saman käteen kuin nyt, niin ei sillä ketään pelastettaisi tai mitään parannettaisi. Elämässä pitää olla itsekäs.
-10
[/quote]
Tässähän se tuli, suoraan sanottuna. Elämässä pitää olla itsekäs, eli revi itsellesi ja potkaise muita vaikka päähän jos tarvii. Tässä syy siihen että suomessa voidaan niin huonosti. Jos kulttuurimme olis yhtään kehittyneempi, elämässä kannattaisi olla yhteisvastuullinen. Se on ainoa tapa rakentaa lapsillemme parempi tulevaisuus. Tietysi itsestään pitää huolehtia hyvin, mutta itsekkyys elämänarvona on pahuutta. Kovasti selität itsellesi ettet aio tuntea huonoa omaatuntoa. Käytännön tilanteellesi et ehkä mitään voi, mutta hyvän elämän kannalta tuo itsekkyys on huono valinta. Tulet huomaamaan. Omatunto on sitä varten että se auttaa valitsemaan hyvän ja pahan ja opettamaan ne myös lapsille.
14 lisää, jos enemmän kuin yksi lapsi niin eipä kannata yh-äitien tai isien töissä käydä, ellei palkka ole iso.
14 lisää, jos enemmän kuin yksi lapsi niin eipä kannata yh-äitien tai isien töissä käydä, ellei palkka ole iso.
Minä olen ansiosidonnaisella ja käteen jää noin tonni kuussa, juuri tuli raha ja se oli 1059e + lapsilisät kahdesta 219e. En ole siis yh. Olen oikeinkin tyytyväinen. Irtisanouduin työstäni kesäkuussa. Työstä jäi käteen n.1250e, ei taloudellisesti ole eroa olenko työssä vai en.
Aamulla saatoin koululaisen 8ksi kouluun, samalla tein lenkin. Sitten eskarilainen lähti taksilla eskariin. Tulin kotiin kahville ja luin kirjaa. Pesin pyykkiä ym.kotihommaa. Nyt olen netissä ja kohta lapset tulevat ja lähdetään tuttavani kans puistoon. On aikaa lapsille ja itselle. Nautin! :)
Mitä järkeä tässä on?? Muija saa rättikaupasta käteen n:1000€/kk -55€ autopaikka ja toiset saa loisimalla melkein tupla määrän rahaa.
Meidän kannattaisi "erota" ja muija ottaisi lopputilin,menisi lasten kanssa "vuokralle" soppahuolto ym. Maksaisi kaiken sitten asuttaisiin normaalisti kuin ennenkin ja tulot olisi tuplattu.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 13:39"]
-10
[/quote]
Tässähän se tuli, suoraan sanottuna. Elämässä pitää olla itsekäs, eli revi itsellesi ja potkaise muita vaikka päähän jos tarvii. Tässä syy siihen että suomessa voidaan niin huonosti. Jos kulttuurimme olis yhtään kehittyneempi, elämässä kannattaisi olla yhteisvastuullinen. Se on ainoa tapa rakentaa lapsillemme parempi tulevaisuus. Tietysi itsestään pitää huolehtia hyvin, mutta itsekkyys elämänarvona on pahuutta. Kovasti selität itsellesi ettet aio tuntea huonoa omaatuntoa. Käytännön tilanteellesi et ehkä mitään voi, mutta hyvän elämän kannalta tuo itsekkyys on huono valinta. Tulet huomaamaan. Omatunto on sitä varten että se auttaa valitsemaan hyvän ja pahan ja opettamaan ne myös lapsille.
[/quote]
Millä tavalla se on itselleen repimistä ja muiden potikimista, että ottaa sen mitä yhteiskunta tarjoaa?? Kuka kärsii siitä, että minä nautin elämästäni näin?? Monelle ei tuokaan summa riittäisi - minulle riittää. Minä opiskelen jatkuvasti itselleni korkeampaa tutkintoa, mutta omaehtoisesti. Haen töitä kyllä, mutta tietyillä kriteereillä: en aio aiheuttaa itselleni ja lapselleni vaikeuksia siksi, että joku soimaa ja sanoo että on tehtävä mitä tahansa työtä paskapalkalla.
Hyvä ja pahan eron oppii ihan muualta kuin murehtimalla sitä, mitä muut ajattelevat, ja toimimalla jalkamattona. Terve itsekkyys ei ole pahuutta, terve itsekkyys vie eteenpäin oikealla tavalla kuten kunnianhimo ja suojaa yksilöä täysin turhilta ulkopuolisilta paineilta.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 13:39"]
-10
[/quote]
[/quote]
Millä tavalla se on itselleen repimistä ja muiden potikimista, että ottaa sen mitä yhteiskunta tarjoaa?? Kuka kärsii siitä, että minä nautin elämästäni näin?? Monelle ei tuokaan summa riittäisi - minulle riittää. Minä opiskelen jatkuvasti itselleni korkeampaa tutkintoa, mutta omaehtoisesti. Haen töitä kyllä, mutta tietyillä kriteereillä: en aio aiheuttaa itselleni ja lapselleni vaikeuksia siksi, että joku soimaa ja sanoo että on tehtävä mitä tahansa työtä paskapalkalla.
Hyvä ja pahan eron oppii ihan muualta kuin murehtimalla sitä, mitä muut ajattelevat, ja toimimalla jalkamattona. Terve itsekkyys ei ole pahuutta, terve itsekkyys vie eteenpäin oikealla tavalla kuten kunnianhimo ja suojaa yksilöä täysin turhilta ulkopuolisilta paineilta.
mistä rahat koostuvat?