Lievä vatsatauti? Muilla?
Mulla on närästystä/röyhtäytystä, pahaa oloa (kuin raskauspahoinvointia), ilmaa vatsassa. Lievästi kuumeinen olo.
Eli aikalailla huono olo kokonaisvaltaisesti.
Onko tämäntyyppistä vatsatautia liikenteessä?
Kommentit (62)
Oulussa samantyylistä, mutta ollut jo useamman päivän. Maha löysällä, illalla yökkäyttää ja turvottaa.
Täällä kans mies oli ensin useamman päivän ripulissa ja oksettikin, mulle tuli toissapäivänä ja nosti kuumeen myös. Onneksi vauvalle ei ainakaan vielä ole tullut mitään... Oulussa ollaan.
Olen kirjoittaja nro.17.
Sairastuin tammikuun 27pv ja olen vieläkin kipeänä.
Nyt kun muut puhuivat noista flunssan oireista niin tuli mieleen että mulla (ja miehellä) on tullut oikein tummankeltaisia limaysköksiä vain aamuisin ainakin noin pari viikkoa ennen tätä, ja odottelinkin flunssaa. Maanantaina taudin alussa tuntu vain painetta vatsassa ja nipistelyä, illalla alkoi loppumaton ripuli ja yöllä ne ainoat parit oksennukset. Olen ripuloinut nyt 8päivää. Painoni on tippunut viidellä kilolla. Kävin jo tiputuksessa 5 sairaspäivän jälkeen. Ja 4 päivää minun sairastumisestani mies ja muksu sairastuivat ihan järkyttävään flunssaan. Lääkäri epäili Adeno virusta kun on niin monimuotoiset oireet kaikilla.? Tää on hirveetä, Ihan sama mitä laittaa suuhun niin kaikki tulee ripulina viimeistään 6 tunnin päästä. Huimaa, heikottaa ja väsyttää. Nyt ripuli on myös vaahtomaista, joten taidanpa hipsiä sairaalan päivystykseen kun olo tuntuu siltä että tähän kuolee. Lääkäri kehoitti seuraamaan ulosteen tummuutta mutta mites sen teen kun sain vielä menkat tähän päälle kiusaksi. Sori, jos on vaikeaa luettavaa: Rivit vähän pomppii... Tuusula.
Mulla tänään puoli tuntia lounaan jälkeen tuli todella huono olo. Hieman hiki nousi ja vähän huimasi ja sitten pitikin jo mennä vessaan, kun meni vatsa ihan sekaisin. Nyt on ollut koko päivän melko etova olo. Että onko tämä nyt sitten jotain vatsatautia vai söinkö sopimatonta ruokaa? Mua kans röyhtäytti, mutta mulla on kyllä refluksitautia..
Ei mikään lievä vaan kunnon oksupaskatauti koko perheellä menossa. Vantaa.
Missä muualla?
Ei mikään lievä vaan kunnon oksupaskatauti koko perheellä menossa. Vantaa.
Missä muualla?
Itsellä kans vatsassa jotain ongelmaa. En tiedä pistäisinkö alkavan vatsataudin, stressin, ärtyvän suolen vai menkkojen piikkiin. Vatsa ollut löysähköllä viimeisen kuukauden, mutta nyt on pari päivää sitten ruvennut vatsassa oikeen vääntämään, toisinaan vatsan väännön jälkeen tulee ilmaa, ei tapahdu mitään tai tulee ripuli. Viikonloppuna äidillä oli ripulitauti ja satuttiin olemaan kylässä juuri silloin, että toisaalta se voisi olla sitäkin. Tällasta satakunnassa.
Täällä jatkunut jo viime lauantaista lähtien, eikä loppua näy. Eilen tuntui helpottavan ja illalla taas ihan vesiripulia, vatsa pitää hirveää pörinää. Puolet perheestä on sairastunut. Kauan tauti kestää! :(
Täällä pari päivää vatsassa kiertänyt ja löysällä. Vessassa joutuu käymään tavallista useammin, mutta ei varsinaista ripulia.
Häme.
Mulla alkoi viime torstaina etovalla ololla ja vatsakivulla. Maha vähän löysällä. Röyhtäyttää, pierettää ja turvottaa. Ylävatsa kipeänä, välillä ihan polttaa mahaa ja ei siis vieläkään ohi. Pojallani 14 v. Saman tyyppistä. Muilla ei mitään ainakaan vielä. Kuukausi sitten oli kans samanlainen, mut silloin toinen poika ja mies oli "norm." Mahataudissa. Todella ärsyttävää, kun ei ole ihan kunnossa, mut ei sitten kunnolla kipee. En tiedä mitä pojan kans teen. Ollut tän viikon pois koulusta. Kait se vaan on vielä kotona.
Vatsaa polttelee, nipistelee ja turvottaa. Röyhtäyttää ja ei oikein ruoka maistu. Tätä jatkunut jo 5 päivää. Tyttärellä myös samanlaisia oireita. Asun Kouvolassa.
Miksi kaikki pitää aina diagnosoida? Mitä väliä sillä on, minkä niminen virus teidän perhettä vaivaa (toki mikäli kyseessä salmonellaepäily jne niin testaus suositeltavaa), tai kuinka moni muu ympäri Suomen tätä sairastaa? Ei kai siihen paskatautiin auta se tieto, kuinka moni muu samaan aikaan istuu pöntöllä, samalla tavalla mahaa vääntää ja on paha olo. Lisäksi se, että muutamlla perheellä Vantaalla on mahapöpöjä, ei tarkoita mitään epidemiaa.
Vatsatauti on sairaus jonka oireita on ripuli ja/tai oksentelu, vatsakivut ja pahoinvointi. Mitä sitä sen enempää diagnosoimaan, paha olo joka tapauksessa on. (Miksi muuten aina kaiken täytyy olla the Noroa? Onko se jotenkin katu-uskottavampaa valitella muille miten '' meidän perhe just sairasti viime viikolla noron'')
Pirkanmaalla viisi päivää sitten oksensin rajusti kerran ja maha aivan löysällä. Varsinaista ripulia ei siis ole siinä mielessä, että pitäisi jatkuvasti juosta pytyllä, mutta maha aivan kuralla. Mahassa myllertää ja on todella vetämätön olo edelleen. Oksentaminen jäi siis siihen kertaan, mutta muuten tää kipeä olo vaan jatkuu. Kysymys kuuluukin, kauanko? Muu perhe aivan terveitä!
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 09:53"]Minulla alkoi sunnuntaina (neljä päivää sitten) etovalla ololla vatsatauti. Ei tehnyt mieli syödä mitään, vatsa väänsi ja oli ilmaa. Maanantaina ja tiistaina oli parempi päivä, pystyi syömään melkein normaalisti, vaikka vähän vatsa murisikin. Eilen alkoi sitten järkyttävät vatsakivut ja varsinkin viime yönä ne yltyivät niin kamaliksi, että kieriskelin tuskasta vessan lattialla. Epäilin myös vatsahaavaa. Ruikulia alkoi sitten kuitenkin tulla (auttoi vatsakipuun) ja nyt on sitten ihan järkyttävän etova olo. Minulla on oksennuskammo, joten en uskalla työntää sormia kurkkuun vaikka se varmasti auttaisi... jokatapauksessa nyt ei mene edes tuoremehu alas.
Pori
[/quote]
Juuri samaa oiretta täällä, voi että ku olis kiva tietää kauanko jatkuu. Veto pois ja mitää ei saa tehryksi. Etelä-Pohjanmaalla liikkeellä tätä
Äsken tuli pierastessa housuun ripulit.
Miehellä tällä hetkellä. Makaa patjalla kylppärissä ja nukkuu. Kylmähikoilee ja röyhtäilee, vatsassa kuulemma kiertää. Toivottavasti en itse sairastu:/
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 19:03"]
Miehellä tällä hetkellä. Makaa patjalla kylppärissä ja nukkuu. Kylmähikoilee ja röyhtäilee, vatsassa kuulemma kiertää. Toivottavasti en itse sairastu:/
[/quote]
//Vaasa
Täällä myös!
Jo 4 kertaa yrjönnyt ja mikään ei pysy sisällä. Kaiken huipuksi kärsin vielä emetofobiasta :-(
Toivottavasti puoliso pysyisi terveenä....
Kyllä on... Hämeenlinnassa asun ja jo yli 2 viikkoa tämä on jatkunut. Ensin kuumetta, oksentelua ja ripulia sitten huonovointisuus ja vatsan turvotus vain jatkuu ja jatkuu... ilmeisesti virus kyseessä - ainakaan bakteeria ei löytynyt.