Mies on käynyt horsimassa kaikki lihat kastikkeesta!
Meillä oli iso pannullinen paistista tehtyä pataa. Mutta nyt kun otin sen lämmitykseen, siellä oli enää kaksi peukalonpään kokoista lihapalaa. Mies on käynyt salaa närppimässä sieltä valtavan paljon lihaa. Sitä oli niin paljon, joten luuli kai ettei kukaan huomaa. Tein sen siis eilen, ja nyt ei ole mitään.
En sano mitään, laitan hänelle annokseen pelkkää kastiketta, katsotaan kommentoiko mitään...
Kommentit (17)
Työnnät pelkkää pottua nenän eteen vaan :) ja muuten, yläpeukku miehellesi :D
Samanlainen kuin minun exäni. Vei jopa pikkulapsen lautaselta herkkupalat.
Kylässä rohmusi kaiken lautaselleen eikä muille jäänyt mitään.
Heh, tänään mun piti syöttää se ennen kuin vieraat tulevat, muuten se olisi syönyt kaikki tarjottavat itse... (ja joo, nauran, koska en viitsi itkeäkään). Ja silti se veti saman verran kuin kolme vierasta yhteensä.
Huoh... :(
ap
Ja miksiköhän asiasta ei voi sanoa miehelle? En tajua tuollaista piilovittuilua "en sano mitään, laitan pelkkää kastiketta lautaselle, saa nähdä huomaako mitään".
Naurattaa,kun luin kirjoituksesi ap. Kuulostaa niin tutulta. Laitoin illalla 8 broilerin fileetä uuniin vuohenjuuston kanssa. Otin yhden itselleni töihin mukaan evääksi. Kun tulin töistä kotiin, kaikki oli syöty. Että vitutti! Lapsetkaan eivät olleet niitä syöneet, kun niillä maitoallergia. Mies oli vetänyt kaikki töiden jälkeen omaan napaansa. Sitten "ruikuttaa" ylipainostaan ja siitä ettei saa itsestään irti, että lähtisi liikkumaan. Ottaa päähän, kun ei voi toista ottaa huomioon ollenkaan. Tekisi edes uuden ruuan hotkimansa tilalle, mutta ei!!!
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 20:41"]Heh, tänään mun piti syöttää se ennen kuin vieraat tulevat, muuten se olisi syönyt kaikki tarjottavat itse... (ja joo, nauran, koska en viitsi itkeäkään). Ja silti se veti saman verran kuin kolme vierasta yhteensä.
Huoh... :(
ap
[/quote]
Hyvä ukko sulla :DD se on katsos kasvava..
Meillä on kotona samanlainen. Jos teen jotain erityisen hyvää (ja aika usein teen, sillä olen aika hyvä kokki vaikka itse sanonkin) ja vähän isomman annoksen - tarkoituksena säästää itseni seuraavan päivän ruuanlaitolta, katsoo mies oikeudekseen käydä syömässä ruuat omaan napaansa. Ja vielä samaan tapaan kuin ap:n mies: rusinat pullasta. Esimerkiksi ap:n kastiketta riittäisi koko perheelle, kun ruoka syödään "kokonaisena", eli mukana on lisukkeet, salaatit yms. Mutta kun ruoka syödään tyyliin lihat kastikkeesta, ei ruokaa saa enää riittämään kenellekkään.
Inhoan hänessä tätä piirrettä! Joudun aina varottelemaan, että tästä ruuasta on tarkoitus koko perheen syödä vielä huomennakin. Todella ärsyttävää itsekkyyttä. Ja kyllä, meillä on kaikkea mahdollista muutakin syötäväksi kelpaavaa sekä jääkaapissa että ruokakaapissa. Muttakun ne parhaat palat vain pitää vetää muiden nenän edestä! PRKL!
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 20:46"]
Ja miksiköhän asiasta ei voi sanoa miehelle? En tajua tuollaista piilovittuilua "en sano mitään, laitan pelkkää kastiketta lautaselle, saa nähdä huomaako mitään".
[/quote]
No arvaapa miksi teen niin? Siksi, koska jos sanon asiasta, se suuttuu silmittömästi, raivoaa ja sanoo että hän ei ole kyllä syönyt yhtään mitään. Ja että nyt taas kuvittelen, että minä olen sekopää, hän ei kyllä tietämättään mitään tee.
En jaksa sitä suuttumista ja huutamista, joten olen hiljaa, en sano aiheesta, olen vain kuin "hups, ne haihtui ihan kummasti ilmaan".
Sad but true.
ap
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 20:31"]Samanlainen kuin minun exäni. Vei jopa pikkulapsen lautaselta herkkupalat.
Kylässä rohmusi kaiken lautaselleen eikä muille jäänyt mitään.
[/quote]
:DD gröhm, siis aivan kamalaa.............. :DD
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 20:49"][quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 20:46"]
[/quote]
No arvaapa miksi teen niin? Siksi, koska jos sanon asiasta, se suuttuu silmittömästi, raivoaa ja sanoo että hän ei ole kyllä syönyt yhtään mitään. Ja että nyt taas kuvittelen, että minä olen sekopää, hän ei kyllä tietämättään mitään tee.
En jaksa sitä suuttumista ja huutamista, joten olen hiljaa, en sano aiheesta, olen vain kuin "hups, ne haihtui ihan kummasti ilmaan".
Sad but true.
ap
[/quote]
Jos mies on tuollainen vittupää, kannattaisko ihan tosissaan harkita kamojen pakkaamista? Miten helvetissä jotkut naiset suostuu nielemään tuollaista paskaa? En käsitä. En katselisi hetkeäkään ihmistä, puolisonsa tai ystävänä, joka haukkuisi minua hulluksi ja suuttuisi noin pienestä huomautuksesta.
Mitä jos ottaisitte siitä ruuasta erilleen vaikka pakasterasioihin sen määrän, mitä pitää säästää seuraavaan tai seuraaviin ruokailuihin? En mäkään välttämättä tajuaisi, että jos omassa kotona on jääkaapissa tai liedellä isossa astiassa ruokaa, niin sitä ei saisi vapaasti syödä. Ja ihan nainen olen.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 21:02"]
Mitä jos ottaisitte siitä ruuasta erilleen vaikka pakasterasioihin sen määrän, mitä pitää säästää seuraavaan tai seuraaviin ruokailuihin? En mäkään välttämättä tajuaisi, että jos omassa kotona on jääkaapissa tai liedellä isossa astiassa ruokaa, niin sitä ei saisi vapaasti syödä. Ja ihan nainen olen.
[/quote]
Asutko vielä vanhempiesi luona, nainen? Vaikea uskoa, että jos miehesi vastaisi pääsääntöisesti kotinne ruuanlaitosta ja huolehtisi myös lapsillenne ruoat, et tajuaisi, että yli jäänyt ruoka maistuisi mahdollisesti myös muille perheenne jäsenille kuin pelkästään sinulle? Ja söisit "vapaasti" jonkun toisen tekemän ruuan omaan napaasi?
Olen varma, ettei sinulla ole lapsia.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 21:38"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 21:02"]
[/quote]
Asutko vielä vanhempiesi luona, nainen? Vaikea uskoa, että jos miehesi vastaisi pääsääntöisesti kotinne ruuanlaitosta ja huolehtisi myös lapsillenne ruoat, et tajuaisi, että yli jäänyt ruoka maistuisi mahdollisesti myös muille perheenne jäsenille kuin pelkästään sinulle? Ja söisit "vapaasti" jonkun toisen tekemän ruuan omaan napaasi?
Olen varma, ettei sinulla ole lapsia.
[/quote]
En ole asunut vanhempieni luona kymmeneen vuoteen ja laitetaan molemmat miehen kanssa ruokaa. Lapsia on yksi.
Lisättäköön vielä, että meillä on tapana mainita toiselle (tai suunnitella jo ruuanlaittovaiheessa yhdessä) jos ruokaa tehdään tarkoituksella iso annos myöhempiä tarkoituksia varten. Muuten ruokaa jää jos jää ja seuraavaa ateriaa laittava hyödyntää jämät jos niitä on. En tajua tuollaista, että kotonaan pitäisi kysellä lupaa syömiseen "emännältä", tai miettiä miten emäntä on ajatellut ruuan annostella.
Lisättäköön vielä, että meillä on tapana mainita toiselle (tai suunnitella jo ruuanlaittovaiheessa yhdessä) jos ruokaa tehdään tarkoituksella iso annos myöhempiä tarkoituksia varten. Muuten ruokaa jää jos jää ja seuraavaa ateriaa laittava hyödyntää jämät jos niitä on. En tajua tuollaista, että kotonaan pitäisi kysellä lupaa syömiseen "emännältä". Kuulostaa vähän samalta menolta kuin se, että nainen saa sisustaa kotia miehen mielipidettä kyselemättä
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 20:47"]
Naurattaa,kun luin kirjoituksesi ap. Kuulostaa niin tutulta. Laitoin illalla 8 broilerin fileetä uuniin vuohenjuuston kanssa. Otin yhden itselleni töihin mukaan evääksi. Kun tulin töistä kotiin, kaikki oli syöty. Että vitutti! Lapsetkaan eivät olleet niitä syöneet, kun niillä maitoallergia. Mies oli vetänyt kaikki töiden jälkeen omaan napaansa. Sitten "ruikuttaa" ylipainostaan ja siitä ettei saa itsestään irti, että lähtisi liikkumaan. Ottaa päähän, kun ei voi toista ottaa huomioon ollenkaan. Tekisi edes uuden ruuan hotkimansa tilalle, mutta ei!!!
[/quote]
Häh, siis kauan sä olet töissä...? Miten kukaan voi normaali-ihmisen työpäivän aikana vetää napaansa kahdeksan broilerin filepihviä?!?
Anna miehen syödä. Raavas mies tarvitsee lihaa.