Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok , että terapeutin oven takana kärkkyy jo seuraava potilas vuoroaan?

Vierailija
10.10.2020 |

Onko ok?

Kommentit (354)

Vierailija
141/354 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää jättää ainakin tunti aikojen väliin.

Tämä olisi hyvä.

Tunti joo, heh. Ei siinä sitten montaa asiakasta ehdi päivän aikana ottaa. Minäminäminä. Mitä väliä, vaikka terapeutin päivät venyisivät ylipitkiksi. Eihän hänellä varmaan ole muuta elämää kuin työ. Pääasia, ettei kukaan saa tietää sinun käyvän terapiassa. Kaikkia varmaan kiinnostaa. Ei juma mitä vaatimuksia.

Vierailija
142/354 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ok. Minun terapiasopimuksessanikin luki, että paikalle saa saapua vasta paria minuuttia aiemmin. En koskaan törmännyt muihin asiakkaisiin, joten terapeutti jätti asiakkaiden väliin todennäköisesti vartin tauon tms. Ja teille, jotka narisette, että kannattaa jättää käymättä, jos tuntuu niin vaikealta: se ettei yksityisyydensuoja toteudu julkisella puolella, ei tarkoita etteikö sen pitäisi toteutua.

Just näin se pitäis hoitaa, kirjata jo sopimukseenkin niin tulis selväks näille etuajassa tuleville heti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/354 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä olisi hyvä.

Tunti joo, heh. Ei siinä sitten montaa asiakasta ehdi päivän aikana ottaa. Minäminäminä. Mitä väliä, vaikka terapeutin päivät venyisivät ylipitkiksi. Eihän hänellä varmaan ole muuta elämää kuin työ. Pääasia, ettei kukaan saa tietää sinun käyvän terapiassa. Kaikkia varmaan kiinnostaa. Ei juma mitä vaatimuksia.

Jos terapeutilla ei ole munaa laittaa sopimukseen selkeitä sääntöjä saapumisajasta, niin pitäköön sitten tunnin tauot.

Vierailija
144/354 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainaskin katon pitkään jos joku tulee etuajassa ennen kuin ite oon ehtinyt poistua. En katso mitenkään hyvällä!

Vierailija
145/354 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin sopimuksessa lukee että ei saa tulla kuin max pari min ennen. Näemmä aika yleinen käytäntö nykyään

Vierailija
146/354 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ainaskin katon pitkään jos joku tulee etuajassa ennen kuin ite oon ehtinyt poistua. En katso mitenkään hyvällä!

Siinähän katselet ja manailet. Ei muut asiakkaat ole kiinnostuneita sinun ongelmistasi.

Vierailija
147/354 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkiläkohtaisesti en tykkää siitä, että potilaas istuvat odottamassa jo 15min ennen aikaansa. Max 5min ennen saa tulla ja silloinkin teen selväksi, ettei etuajassa ole asiaa vastaanotolle, sillä jotkut tuppaavat luulemaan että pääsisivät aiemmin alottamaan. T. terapia työtä takana jo useampi vuosi

Kuulostat kyllä ihan aidolta terapeutilta. :D

Vierailija
148/354 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkiläkohtaisesti en tykkää siitä, että potilaas istuvat odottamassa jo 15min ennen aikaansa. Max 5min ennen saa tulla ja silloinkin teen selväksi, ettei etuajassa ole asiaa vastaanotolle, sillä jotkut tuppaavat luulemaan että pääsisivät aiemmin alottamaan. T. terapia työtä takana jo useampi vuosi

Kuulostat kyllä ihan aidolta terapeutilta. :D

Voisi tosiaan kuvitella, että psykoterapeutin koulutuksella olisi oikeinkirjoitus vähän paremmassa hallinnassa.

Vierailija
149/354 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiakkaana ja potilaana sinulle tärkein asia on yksityisyys, ota asiasta selvää kun valitset terapeuttia. Millaiset ovat käyntien välit, miten muita potilaita ohjeistetaan saapumaan tai onko jopa erilliset väylät sisääntuloon ja poistumiseen.

Jos taas tämä asia ei ole erityisen tärkeä, on parasta varmaan luottaa siihen, että terapeutti järjestää asian niin kuin parhaaksi katsoo. Itse en kyllä haluaisi maksaa terapiahinnoissani ylimitoitetuista tiloista tai siitä, että terapeutilla on oltava kalenterissa puoli päivää tyhjää. Minulle on myös tärkeää, että voin tulla odotustilaan omien menojeni mukaan eikä tarvitse kytätä sopivaa saapumisaikaa jossain kadunkulmassa.

Minun mielestäni on hyvä, että terapian ja mielenterveysongelmien stigma vähenee. Eli ihan samalla tavalla voi muihin potilaisiin nopeasti törmätä kun lääkärissä tai vaikka kampaajalla. Aikataulun täytyy tietenkin pitää ja äänieristyksen olla kunnossa.

Vierailija
150/354 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse "saan" olla paikalla noin 5 minuuttia ennen aikaani, terapeutin toiveesta koska odotustilaa ei ole. Ei haittaa, mutta ärsyttää jos aikani on vaikkapa 16.30 ja soitan terapeutin ovipuhelinta 16.27, siellä on edelleen edeltävä asiakas. Eli jos aloitusaika on tarkka, pitäisi olla sen lopettamisajankin.

Vierailija
151/354 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutin tilat eivät ole mitään yleisiä odottelutiloja. Terapiaan tullaan silloin, kun sinne on aika. Ei yhtään aiemmin. Ei yhtään myöhemmin.

Vierailija
152/354 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapeutin tilat eivät ole mitään yleisiä odottelutiloja. Terapiaan tullaan silloin, kun sinne on aika. Ei yhtään aiemmin. Ei yhtään myöhemmin.

Niin, jos siellä ei ole odotushuonetta. Jos taas on, niin siellä saa ja kuuluukin odottaa.

Vierailija
153/354 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ok. Minun terapiasopimuksessanikin luki, että paikalle saa saapua vasta paria minuuttia aiemmin. En koskaan törmännyt muihin asiakkaisiin, joten terapeutti jätti asiakkaiden väliin todennäköisesti vartin tauon tms. Ja teille, jotka narisette, että kannattaa jättää käymättä, jos tuntuu niin vaikealta: se ettei yksityisyydensuoja toteudu julkisella puolella, ei tarkoita etteikö sen pitäisi toteutua.

Just näin se pitäis hoitaa, kirjata jo sopimukseenkin niin tulis selväks näille etuajassa tuleville heti

Mulla ei kyllä ole mitään sopimusta. 😳

139

Vierailija
154/354 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei kyllä ole mitään sopimusta. 😳

139

sitten sulla on ammattitaidoton amatööri terapeuttina

Vierailija
155/354 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri niin. Ehtii hyvin kirjata ja perehtyä seuraavaan

Vierailija
156/354 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme sopineet, ettei saa tulla aiemmin kuin oma aika on. Terveisin Terapeutti

Vierailija
157/354 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei yhtään aiemmin

Vierailija
158/354 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ny istunu tässä aulassa kohta kymmenisen minuuttia ja mun aika alkaa kolmelta. :D

Vierailija
159/354 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ny istunu tässä aulassa kohta kymmenisen minuuttia ja mun aika alkaa kolmelta. :D

Taidat olla neuroottinen myöhästymisen pelkääjä. Toi on todella röyhkeää toisia asiakkaita kohtaan.

Vierailija
160/354 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menen viisi minuuttia etuajassa odotushuoneeseen, etten törmää edelliseen asiakkaaseen rapussa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi