Onko ok , että terapeutin oven takana kärkkyy jo seuraava potilas vuoroaan?
Kommentit (354)
Vierailija kirjoitti:
Okei huomaa ettei osa kommentoijista tajua miksi se seuraavan asiakkaan kohtaaminen voi olla häiritsevää.
Esimerkki:
Itse olen pikkupaikkakunnalta kotoisin. Terapeutin vastaanotto on pienessä talossa, jossa ei ole muita vastaanottoja eikä ovessa lukkoa. Tämän vuoksi aikojen välissä on muistaakseni 15-30min aikaa. Jos seuraava aika on pian (eli jo 15min päästä), terapeutti sanoo minulle että hänelle tulee seuraava asiakas 15min päästä. Välissä oleva aika on tärkeää myös terapeutin valmistautumisen jne kannalta.Koska olen pikkupaikkakunnalta, noissa kohtaamisissa on se riski, että joku juoruaa minun käyvän terapeutilla ja sitten tehdään johtopäätöksiä. Varmaan eri juttu isommilla paikkakunnilla, joissa seuraava asiakas on tuntematon eikä riskiä kesken vastaanoton kävelevästä asiakkaastakaan ole.
Terapiakäynnit ei todellakaan ole tk-käyntiin verrattavia. Mä itseasiassa kävin ennen toisten vastaanottojen (myös labran) kanssa samassa aulassa sijaitsevassa toimipisteessä traumataustan vuoksi. Näin siellä jonottamassa samassa aulassa mun työpaikalta "asiakkaita" ym. Ei mennyt varmaan kuin 1kk kun mun huhuttiin olevan burn outin partaalla, koska olinhan ollut sairaslomalla jopa viikon poskiontelotulehduksen ja kuumeen vuoksi. Menetin tämän huhun vuoksi ilmeisesti työni koeajalla, vaikka olin tehnyt kaiken mitä pyydettiin. Ei auttanut vaikka hain ko. terapeutilta lausunnonkin, ettei minulla ole burnoutia ja olen työkykyinen. Myös terapeutti oli järkyttynyt siitä, miten mut potkittiin tuosta vain pois vedoten johonkin "burnoutiin", mistä ei ollut mitään merkkejä.
Kyseessä sama paikkakunta, mutta terapia nykyään muualla keskellä korpea. Sinänsä ironista että lähdin vapaaehtoisesti terapiaan (jotta pystyisin perustamaan perheen joku päivä) vanhan trauman vuoksi... en silti kadu itse terapian aloitusta, mutta ihmisiin olen suunnattoman pettynyt.
Ensimmäinen esimerkki, jossa on osoitettu selvää haittaa siitä, että toinen ihminen odottaa odotushuoneessa. Toki tällaiset ovat onneksi harvinaisia.
Ei ole ok. Minulle on sanottu, että pitää tulla täsmällisesti. En ole nykyisessä terapiassa
tavannut muita potilaita nykyisessä terapiassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ok. Minulle on sanottu, että pitää tulla täsmällisesti. En ole nykyisessä terapiassa
On ok. Ethän sinä heitä tapaa. Ei voi olla näin vaikea asia tajuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tapaakaan, kun monessa paikassa saa tulla paikalle vasta omalle ajalle, ei ennen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terapeutillani ei ole odotustilaa. Ei voi tulla siis odottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tapaakaan, kun monessa paikassa saa tulla paikalle vasta omalle ajalle, ei ennen.
Höpö höpö. Et pysty sanelemaan, koska seuraava asiakas tulee.
Rajansa tuntemattomien huomiomisellakin. Odotan diskreetisti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terapeutillani ei ole odotustilaa. Ei voi tulla siis odottamaan.
Tekisin tällaisesta terapeutista valituksen.
En maksa 100€/45 min jos en pääse odotustilaan, ja saa rauhassa käydä vessassa, istua rauhoittumaan ja odottamaan. Joku raha se on rahastuksella ja hyväksikäytölläkin.
Vierailija kirjoitti:
En maksa 100€/45 min jos en pääse odotustilaan, ja saa rauhassa käydä vessassa, istua rauhoittumaan ja odottamaan. Joku raha se on rahastuksella ja hyväksikäytölläkin.
Edit: *raja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Et pysty sanelemaan, koska seuraava asiakas tulee.
En pysytkään, mutta terapeutti sanelee. Ei päästä sisään yms.
Vierailija kirjoitti:
No sitten et maksa. Itse käyn terapeutilla, jolla ei edes ole odotustilaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä juttu tää "edellinen asiakas haisee" on? Miten pystytte kulkeen julkisilla vai kondominoitteko itsenne jollain kelmulla ettei kanssamatkustajat haise nokkaanne?
Se on se juttu, minkä vuoksi kyseinen kirjoittaja käy terapiassa.
Kerran kävi niin, että terapeutti ei edes huomannut asiakkaiden vaihtuneen. Silmät ummessa vaan joojotteli ja pyysi sitten minua kertomaan tarkemmin miesseikkailuistani. Vähän siinä häkellyin, mutta aloin sitten päästäni keksiä tarinoita erilaisista miesseikkailuista. Terapeutti vaikutti tyytyväiseltä. Varsinkin siihen miten en ollut sekoittanut tunteitani pinnallisempiin suhteisiin. Vähän kyllä samalla poskia punotti edes moisten syntisten kuvittelu näin perheellisenä aviomiehenä.
Eiköhän tämän käynnissäolevan shown jälkeen todella monen terapeutin hommat mene täysin uusiksi. Ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tämän käynnissäolevan shown jälkeen todella monen terapeutin hommat mene täysin uusiksi. Ja hyvä niin.
Asiakkaat haluavat anonyyniyttä ja se on osa sitä ettei siellä odotustilassa odotella
Mielestäni tässä voi käyttää ihan maalaisjärkeä. Joillekin potilaille toisen potilaan näkeminen voi olla ikävää, jos tulee vastaanotola silmät kyynelten peitossa. En tulisi aiemmin odottamaan
Vierailija kirjoitti:
Saako kysyä kykenettekö käymään missään muillakaan vastaanotoilla tai hoidoissa, kun terapia on näin vaikeaa? Niillä vastaanotoilla käy muitakin ihmisiä, maskeja käytetään nykyisin ja etänä pyritään tekemään mahdollisimman paljon. Ihmetyttää tämä elitistinen asenne, että potilas jotenkin omistaa terapeutin niin paljon, että voi sanella tälle ottaako tämä muita potilaita vastaan samana päivänä vai ei.
Kiitos kysymyksestä mutta valitettavasti ei saa
Terapiassa käyminenkin on salaista tietoa. En ole nykyisessä terapiassani koskaan tavannut muita potilaita eikä kukaan ole nähnyt minua. Ajoille tullaan täsmällisesti ja terapeutti pitää riittävän ajan vastaanoton välissä joten kukaan potilas ei näe toista.
Siis mikä juttu tää "edellinen asiakas haisee" on? Miten pystytte kulkeen julkisilla vai kondominoitteko itsenne jollain kelmulla ettei kanssamatkustajat haise nokkaanne?