Lauttasaari asuinalueena
kokemuksia minkälainen pasiaa asua? Perheessä ekaluokkalainen. Missä olisinparas asunnon sijainti?
Kommentit (134)
Olen tyttären kanssa asunut täällä nyt yli 10vuotta, enkä paikkaa vaihtaisi. Larusta löytyy kaikki: koulut, harrastukset, kaupat, ja myös upea kylämäinen yhteishenki! Nykyään alue on melko kallista ja väestö melko akateemista, mutta jos varaa on, niin mikäs siinä. Ei juuri lapsiperheelle voi parempaa paikkaa löytyä. Ihanat lenkkimaastot, lähellä sekä Espoon metsäosuudet sekä Helsinki. Larussa uskaltaa lasten antaa viipottaa menemään, kun muu asujaimisto on enimmäkseen lapsiperheitä tai vanhuksia.
Lauttasaaressa toimii myös kaksi partiolippukuntaa, tytöille ja pojille omansa, melkeinpä kaikki larulaiset lapset (ainakin tytön kertoman mukaan) ovat jossain vaiheessa olleet jommankumman jäseniä. Hauskaa ja tervehenkistä (ja verrattain halpaa) toimintaa lapsille.
Lauttasaaren Yhteiskoulun lukiossa toimii myös kansainvälinen liiketalouslinja, jolla voi sitten lapsestaan kouluttaa sellaisen, että hänelläki on tulevaisuudessa varaa asua Larussa. ;)
Vierailija kirjoitti:
Olen tyttären kanssa asunut täällä nyt yli 10vuotta, enkä paikkaa vaihtaisi. Larusta löytyy kaikki: koulut, harrastukset, kaupat, ja myös upea kylämäinen yhteishenki! Nykyään alue on melko kallista ja väestö melko akateemista, mutta jos varaa on, niin mikäs siinä. Ei juuri lapsiperheelle voi parempaa paikkaa löytyä. Ihanat lenkkimaastot, lähellä sekä Espoon metsäosuudet sekä Helsinki. Larussa uskaltaa lasten antaa viipottaa menemään, kun muu asujaimisto on enimmäkseen lapsiperheitä tai vanhuksia.
Lauttasaaressa toimii myös kaksi partiolippukuntaa, tytöille ja pojille omansa, melkeinpä kaikki larulaiset lapset (ainakin tytön kertoman mukaan) ovat jossain vaiheessa olleet jommankumman jäseniä. Hauskaa ja tervehenkistä (ja verrattain halpaa) toimintaa lapsille.
Lauttasaaren Yhteiskoulun lukiossa toimii myös kansainvälinen liiketalouslinja, jolla voi sitten lapsestaan kouluttaa sellaisen, että hänelläki on tulevaisuudessa varaa asua Larussa. ;)
Aina ollut sitä mieltä, että lauttasaaren asukkaat ovat ylimielisiä snobeja, idiootteja, rasisteja ja paskoja. Edellinen kommentointi vain vahvistaa ajatustani.
En muuttaisi tuollaisten idioottien keskelle, vaikka saisi ilmaiseksi asunnon. Enkä tosiaankaan haluaisi asua tuollaisessa rumassa kerrostalolähiössä.
Kannattaa kesällä fillaroida ens alkuun Lauttasaaren ympäri. Sitten menee etuovi comille ja alkaa katseleen asuntoja mihin rahat riittää. Hyvät palvelut Lauttasaaressa ja metro tulee syksyllä 2016. Uusimmat asunnot siellä meren lähellä Jätkäsaari edessä ja ovat kalliita. Lähellä todella hyvät ulkoilumaastot.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 03:41"]
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 22:03"]
Mistä ihmeestä tuo tieto, että puolet asunnoista on vuokra-asuntoja on peräisin? Itse olen asunu kymmenisen vuotta Larussa - alue on mukava, rauhallinen ja pikkukaupunkimainen hyvässä mielessä. Kannattaa vaan tarkkaan miettiä, minkä kokoisesta asunnosta olette kiinnostuneita, sillä "vanhassa" Larussa (20 reitin varrella) 100 ja yli neliöisiä asuntoja on todella vähän. Meidän perheellekään lisätila ei tekisi pahaa, mutta kun sille lisähuoneelle tulisi käytännössä 200 000 lisähintaa, niin ei oikein nappaa. Ja koululaisia on paha lähtee muuttamaan, joten kai se on vaan sinnittävä tässä.
Minäkin kuule olen asunut monta vuotta Larussa, en tosin enää, huh!
Kaikki Lauttasaarelaisethan sen itse myös hyvin tietävät että 50% eli puolet Lauttasaaren asunnoista on vuokra-kämppiä. Yrittävät tosin peitellä tietoa ettei "minun alueeni maine kärsi". Jos et oikeasti tota tiennyt niin oliskohan aika joskus mennä asunnon ulkopuolellekkin? :) Jos ihan faktaa haluat livenä nähdä niin katot vaan Helsingin Kaupungin nettisivuilta.
Tänään lehdissä olleen vuokra-asumiskartan mukaan Larussa tosiaan on vaan 51% omistusasuntoja, eli miltei puolet vuokra-asuntoja - eli tieto pitää paikkansa. Ihmettelin sitä vaan siksi, että omaan tuttavapiiriini kuuluvista juuri kukaan ei asu vuokralla. Pitäis tosiaan vissin lähteä pyörimään enemmän tuonne Vattuniemen suuntaan ;-) .
Käsittääkseni vuokra-asunnot ei pääsääntöisesti ole mitään "julkisen puolen" asuntoja (VVO jne), mikä pitää asukaskuntaa siistimpänä, samoin kuin aika korkea vuokrataso. huono tuloiset saa asumistukea, tuskin 51 prossaa on vaan omistusasuntoja. Lauttasaari on kivaa aluetta ja kivaksi sen tekee että on paljon ulkoilualueita. Kuka haluaa asua ökymmin niin siellä Vattuniemen puolella meren lähellä on ökyhintaisia asuntoja.
Tämä on kuin pieni kylä, ihmiset toivottelevat toisilleen hyvää uutta vuotta kaduilla ja meno on varsin rauhallista.
Meri vieressä, uimaranta ja kivat lenkkeilymaastot.
Hintataso vähän korkea, tällä hetkellä oma vuokrakaksioni maksaa 1230e/kk.
Alakerran asunto on myynnissä ja hintapyyntö 800 000€ joten omaan ei olisi edes varaa tällä hetkellä :)
En asu Larussa mutta oon fillaroinut paljon rantoja pitkin. Asun itse merellisessä ympäristössä muualla ja sielläkin on hyvät ulkoilumaastot. Laru on kuin pikkukaupunki kaupungissa. Ei pahaa sanottavaa.
Lauttasaari voittaa Jätkäsaaren, Kalasataman, Ruoholahden, Vallilan, Kallion ja monet muut asuinaluett koska Laru on viihtyisä , Laru on saari ja meren ympäröimä.
Vierailija kirjoitti:
Larun kympin oppilaat menee lukioon Ressuun. Norssiin ja Sykkiin.
Lauttasaaressa on joillain sijoitusasuntoja kun itselle on pitänyt saada lisää neliöitä ja laittaneet vuokralle. On siellä vuokra-asuntoja 33,4 % ja nyt rakennetaan uusia kerrostaloja, lähelle sitä kahvilaa sillan kupeessa ja Vattuniemessä lähellä merta vaativaan makuun olevia asuntoja.
Junantuomat kehuu larua, mutta saarella syntyneet/asuneet näkee miten saari on muuttunut ja aiotaan muuttaa ehkä vähän huonompaankin suuntaan. Tulossa ainakin ahdasta asumista ja huonontuneita käytöstapoja. Saaren arvo on tosin noussut arvoon arvaamattomaan.
Vierailija kirjoitti:
Juu niin näköjään voi antaa viipottaa menemään ja häiritä niitä jotka haluaa asua rauhassa ja hiljaa
Ollut perinteisesti aika sisäsiittoinen ja ulkopuolisia ei haluta, Oulun seudulta tuttu ilmiö.
Ylimielistä ja typerää porukkaa, joka luulee olevansa jotain. Myös lapset samanlaisia, mutta mitä muuta voi odottaa.
Ei pidä paikkansa, Itä-Pakilassa on neljänneksi vähiten kaupungin vuokra-asuntoja koko Helsingissä. Vähiten on Östersundomissa ja toiseksi vähiten Länsi-Pakilassa.