Lauttasaari asuinalueena
kokemuksia minkälainen pasiaa asua? Perheessä ekaluokkalainen. Missä olisinparas asunnon sijainti?
Kommentit (134)
Lauttasaari on hyvä alue, mutta toisaalta todellakin ylihinnoiteltu kun katsoo näitä asuntomyynti ilmoituksia netissä. Ihmiset luulevat että omat seinät ovat tehty kullasta. Lauttasaaren parhaat alueet ovat Isokaaren alue ja Katajaharju. Vattuniemi puolestaan on Lauttasaaren huonoin alue, ahtaasti rakennettu rumia taloja ja paljon epämääräisiä räkälöitä sekä vuokrataloja.
Muuttakaa vaan Lauttasaareen jos haluatte ja olette halukkaita maksamaan pienestä 70-80 neliön kolmiosta melkein 400 000€.
En ymmärrä sitä että miksi joku maksaisi 80 neliön kämpästä saman hinnan kun saisi 100 neliön kämpän jostain muualta...nojaa....jokaisella omat valintansa.
Hinnat alkoivat kohota vuosituhannen vaihteessa it-buumin aikaan, Vattuniemi muutettiin uudisrakennuskohteeksi. Perheasunnot ovat aina olleet kysyttyjä. Ennen nykyistä taantumaa välittäjät saivat laittaa minuutin kuluttua esityksestä myyty-lapun luukulle. Monta kertaa käännyttiin ovelta pois, myyntivauhti oli aivan kreisiä.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 22:03"]
Mistä ihmeestä tuo tieto, että puolet asunnoista on vuokra-asuntoja on peräisin? Itse olen asunu kymmenisen vuotta Larussa - alue on mukava, rauhallinen ja pikkukaupunkimainen hyvässä mielessä. Kannattaa vaan tarkkaan miettiä, minkä kokoisesta asunnosta olette kiinnostuneita, sillä "vanhassa" Larussa (20 reitin varrella) 100 ja yli neliöisiä asuntoja on todella vähän. Meidän perheellekään lisätila ei tekisi pahaa, mutta kun sille lisähuoneelle tulisi käytännössä 200 000 lisähintaa, niin ei oikein nappaa. Ja koululaisia on paha lähtee muuttamaan, joten kai se on vaan sinnittävä tässä.
[/quote]
Minäkin kuule olen asunut monta vuotta Larussa, en tosin enää, huh!
Kaikki Lauttasaarelaisethan sen itse myös hyvin tietävät että 50% eli puolet Lauttasaaren asunnoista on vuokra-kämppiä. Yrittävät tosin peitellä tietoa ettei "minun alueeni maine kärsi". Jos et oikeasti tota tiennyt niin oliskohan aika joskus mennä asunnon ulkopuolellekkin? :) Jos ihan faktaa haluat livenä nähdä niin katot vaan Helsingin Kaupungin nettisivuilta.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 03:41"]
Mistä ihmeestä tuo tieto, että puolet asunnoista on vuokra-asuntoja on peräisin? Itse olen asunu kymmenisen vuotta Larussa - alue on mukava, rauhallinen ja pikkukaupunkimainen hyvässä mielessä. Kannattaa vaan tarkkaan miettiä, minkä kokoisesta asunnosta olette kiinnostuneita, sillä "vanhassa" Larussa (20 reitin varrella) 100 ja yli neliöisiä asuntoja on todella vähän. Meidän perheellekään lisätila ei tekisi pahaa, mutta kun sille lisähuoneelle tulisi käytännössä 200 000 lisähintaa, niin ei oikein nappaa. Ja koululaisia on paha lähtee muuttamaan, joten kai se on vaan sinnittävä tässä.
[/quote]
Kaikki Lauttasaarelaisethan sen itse myös hyvin tietävät että 50% eli puolet Lauttasaaren asunnoista on vuokra-kämppiä. Yrittävät tosin peitellä tietoa ettei "minun alueeni maine kärsi". Jos et oikeasti tota tiennyt niin oliskohan aika joskus mennä asunnon ulkopuolellekkin? :) Jos ihan faktaa haluat livenä nähdä niin katot vaan Helsingin Kaupungin nettisivuilta.
[/quote]
Täh? Missä muka?
Ei ainakaan Pohjoiskaarella, Pajalahdentiellä, Vata- ja Lanakujilla tai Kataharjussa. Eikä Lounais-, Koillis- ja Luoteiskaarilla. Eikä enää juuri Vattuniemessäkään päin, ne talot on myyty, saneerattu ja kämpät myyty yksityisille.
Edelliselle: http://www.tilastokeskus.fi/virsta/taloust/06/02/01/
Vuokra-asuntoja on Larussa noin kolmannes. Huomioitavaa on myös, että asunnot ovat keskimääräistä pienempiä.
Olen asunut Lauttasaaressa kahdessa eri asunnossa yhteensä neljän vuoden ajan. Sijainniltaan Lauttasaari on ihan ok ja ulkoilumaastot ovat todella hyvät. Moni muu asia sitten tökkiikin, mm. julkisten osalta pitää olla pelkän bussin varassa. Länsimetron valmistuttua tilanne joidenkin lähellä asujien osalta toki paranee.
Se mikä minua itseäni häiritsi eniten, oli kuitenkin talojen rumuus. Sellaisia 50- ja 60-luvun laatikoita ja asunnot olivat (isommatkin) pienihuoneisia, matalakattoisia koppeja. C-luokan kaupunginosassa pyydetään asunnoista B-luokan hintoja! Jotkut tykkäävät. Laruhan on mm. monen maalaisen/muualta muuttaneen suosiossa, varmaan juuri pikkukaupunki-fiiliksen vuoksi.
Paremmille hoodeille muutettuani olen välillä Larun läpi ajaessani vain ihmetellyt rapistuvia, harmaita rötisköjä. Ei todellakaan ole tullut ikävä.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 04:13"]
Edelliselle: http://www.tilastokeskus.fi/virsta/taloust/06/02/01/
Tuossahan on tietoja vuodelta 2002 ja 2004. Vähän on suntokanta ja Lauttasaari muuttuneet niiltä ajoilta.
[/quote]
[/quote]Tänään lehdissä olleen vuokra-asumiskartan mukaan Larussa tosiaan on vaan 51% omistusasuntoja, eli miltei puolet vuokra-asuntoja - eli tieto pitää paikkansa. Ihmettelin sitä vaan siksi, että omaan tuttavapiiriini kuuluvista juuri kukaan ei asu vuokralla. Pitäis tosiaan vissin lähteä pyörimään enemmän tuonne Vattuniemen suuntaan ;-) .
Käsittääkseni vuokra-asunnot ei pääsääntöisesti ole mitään "julkisen puolen" asuntoja (VVO jne), mikä pitää asukaskuntaa siistimpänä, samoin kuin aika korkea vuokrataso.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 22:23"]
[/quote]
[/quote]Tänään lehdissä olleen vuokra-asumiskartan mukaan Larussa tosiaan on vaan 51% omistusasuntoja, eli miltei puolet vuokra-asuntoja - eli tieto pitää paikkansa. Ihmettelin sitä vaan siksi, että omaan tuttavapiiriini kuuluvista juuri kukaan ei asu vuokralla. Pitäis tosiaan vissin lähteä pyörimään enemmän tuonne Vattuniemen suuntaan ;-) .
Käsittääkseni vuokra-asunnot ei pääsääntöisesti ole mitään "julkisen puolen" asuntoja (VVO jne), mikä pitää asukaskuntaa siistimpänä, samoin kuin aika korkea vuokrataso.
[/quote]Ja lisäisin vielä, että jos ei olisi jostain syystä "pakko" muuttaa just Laruun, niin rahalle saa kyllä mielestäni enemmän vastinetta muualta. Julkisella Hgin keskustaan menee niin pitkä aika, että samassa ajassa olisi jo ihan mukavilla alueilla Espoossakin, jossa asuntojen hinnat ovat paljon kohtuullisemmat.
Tylsä ja rauhallinen, hiljaista on. Sopii lapsiperheille. Ehdottoman ylihinnoiteltu, kuvittelevat että laru on kantakaupunkia.
t. abiturientti larusta
Pitää hommata Larusta kämppä niin saatte vähän meininkiä sinne. Kai sieltä löytää jonkun muunkin perijän jolla on rahaa mutta ei mitään käytöstapoja. Saa tässä jo ottaa yhteyttä. Onko millasia baareja?
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 22:35"]
Pitää hommata Larusta kämppä niin saatte vähän meininkiä sinne. Kai sieltä löytää jonkun muunkin perijän jolla on rahaa mutta ei mitään käytöstapoja. Saa tässä jo ottaa yhteyttä. Onko millasia baareja?
[/quote]
36 tässä, ehdottomasti tehää laruun vähän menoo ! viiskakkosesta jos alotetaan
Se on saari, vettä on joka puolella ja sitä myötä kauniita maisemia. Itse en sinne muuttaisi, mutta jos haluaa asuaa ahtaasti (muutamia hyvin harvoja rivi- tai paritaloja lukuunottamatta) juuri keskustan ulkopuolella, niin siitä vaan.
Olen asunut kahteen otteeseen Larussa. Toisella kertaa vuokra-asunnossa väliaikaisratkaisuna. Vuokratalo oli siisti ja sen asukkaista ei ollut mitään pahaa sanottavaa. Vuokrahinnat on Larun yksityisissä vuokrataloissa niin korkeita, että asukkaat pysyvät ns. kunnollisina.
Voisin muuttaa Lauttasaareen uudelleen ja hyvinkin vuokratalon naapuriin. Ei ongelmaa.
Ylihinnoiteltu ja ahtaasti rakennettu alue. Ihan kivat maisemat, mutta kyllä niihin ajan myötä tylsistyy. Yli puolet vuodesta meri on jäässä ja kesäisin kun meri on "kauneimmillaan", niin vedessä kelluu kaikenmaailman paskaa ja sinilevää, jolloin koko saari haisee. Itämeri kun on todella huonossa kunnossa. Liikuntamahdollisuudet aika huonot larussa, vain muutama pieni hiekkatie, jotka kulkevat larun ympäri. (Kuinka kauan niitä samoja pieniä hiekkateitä jaksaa oikein kävellä? Luulisi tylsistyttävän).Tietysti urheilukenttä larusta löytyy, siinä alkoholistien tukikodin vieressä mutta sekin melko pieni. Suurin osa lauttasaaren asunnoista ahtaasti rakennetuissa kerrostaloissa, ja näin ollen asunnotkin melko pieniä. Itse en kerrostaloon muuttaisi. Lauttasaaressa muutama rivitalo, joissa hyvän kokoisia asuntoja 120-200 neliötä, mutta nekin aika harvassa. Eli jos haluaa asua lähellä keskustaa, ahtaasti rakennetuissa pienissä asunnoissa niin lauttasaari on valintasi!! ps. lapsiperheille tiedoksi että lauttasaaren koulut ja lukio ovat Helsingin huonoimmasta päästä!
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:26"]
Metronkin hyvyys riippuu siitä, mitä 65A;lle, 66A:lle ja 21V:lle käy sen jälkeen. Kiinnostaisi tietää, kun olen tuolla töissä.
[/quote]
Samaa kuin Vuosaaressa: otat liityntäbussin metroasemalta Vattuniemeen. 21V ehkä jäämässä, mutta kun kaupunki si tiedä vielä mitään ja asukkaita on kuultu.
Samaa mieltä edellisen kommentin kanssa, tässä vielä lisää tietoa Lauttasaaren tukikodista. Se sijaitsee siis osoitteessa Lahnalahdentie 7, ja se on siis tarkoitettu asunnottomille mielenterveysongelmaisille ja/tai päihdeongelmaisille. Että semmoinen alue Lauttasaari on :D Ne jotka väittävät että on "hienostoaluetta" niin eivät tiedä alueesta koko totuutta...
Perseestä, vanhoja taloja huonoine asuntoineen. Ei huonoja kunnoltaan mutta ei nykyaikaista pohjajärjestystä. Autoille ei ole tilaa missään. Mutta helvetin kallista seutua.
Ainut positiivinen asia on metro ja sekin vasta parin vuoden päästä.
Metronkin hyvyys riippuu siitä, mitä 65A;lle, 66A:lle ja 21V:lle käy sen jälkeen. Kiinnostaisi tietää, kun olen tuolla töissä.
Asumme Vattuniemessä, rumien bunkkereiden keskellä, jotka ovat käsittämättömän kaliita laatuunsa nähden, jenkeissä ne kelpaisivat korkeintaan alemmalle keskiluokalle.
Täällä on paljon lapsivihamielisiä, nipottavia vanhuksia. Täältä myös vähenee kaikki palvelut. Koulurakennukset ovat järkyttävässä kunnossa, parakkeja pannaan pystyyn kun lapsia on liikaa, niin päivähoidossa kun koulussakin.
no, onhan täällä upeat ulkoilumaastot, niitä ei voita mikään.