Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lauttasaari asuinalueena

Vierailija
02.01.2014 |

kokemuksia minkälainen pasiaa asua? Perheessä ekaluokkalainen. Missä olisinparas asunnon sijainti?

Kommentit (134)

Vierailija
1/134 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jp

Vierailija
2/134 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuteni vietin Isokaaren lähettyvillä, kirkon kohdilla -> paras alue myös minusta. Kassarinranta on lähettyvillä, alue sellainen ihmisläheinen, toisin kuin Vattuniemen kylmät kolossit ja koulut hyvällä etäisyydellä. Hyvä pulkkamäki lähellä siinä metsikössä, mikä sen nimi nyt oli, lähtee sen kaupan (nykyään Siwa?) lähettyviltä, kirrko partioharrastuksineen lähellä, seutu sellaista wanhaa Larua. Katajaharju tosiaan eristyksissä verrattuna Isokaareen. 

Vattuniemi oli 80-luvulla Larun ghetto :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/134 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauttasaari on lapsiperheille yksi parhaimmista ja kenelle tahansa paitsi jos bailaa hullun lailla ympäri viikkoa, silloin kallio varmasti hyvä siihen tarpeeseen. Lauttasaaressa muutenkaan ei ole paljon maahanmuuttajia joten ne ongelmat puuttuvat. 

Vierailija
4/134 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä alue myös koko Isokaaren eteläpuoli. Koulumatkat myös sieltä ihan kätevästi. Samoin Gyldenintien seutu.

t. 11

Vierailija
5/134 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-mieheni perheineen on asunut Lauttasaaressa noin kuusi vuotta kolmessa eri paikassa ja he pitävät asuinalueesta kovasti. Tyttäreni käy siellä viikonloppuisin ja monesti haen ja käydään syömässä siellä ravintolassa. Parkaita puolia, kun kysyin oli kaikkien palveluiden läheisyys, mukavia ravintoloita, meri, ulkoilumaastot sekä koulun ja päiväkodin läheisyys. Lauttasaari on kuin pikkukaupunki ison kaupungin kupeessa. Jos työt on Helsingissä, niin sieltä on helppo kulkea. He ovat asuneet eri puolilla, vanhassa sekä nyt uudessa ja ovat olleet kaikkiin tyytyväisiä. Lapsiperheille riittävän rauhallinen ja turvallinen. Tässä nyt tuli toisen käden tietoa, en tiedä auttaako.

Vierailija
6/134 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mietityttää käykää tutustumassa Laruun. Kävelkää ihmeessä lenkkeilyreitti rantaa pitkin ja sitten vasta tehkää se päätös. 

Vierailija
7/134 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis paikka asua

ap

Vierailija
8/134 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda, ei teillä ole varaa

Vierailija
9/134 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se jännä kun kysyt mihin tahansa vastausta on eka kommentti vittuilua. Meillä on varaa muuttaa Lauttasaareen, sitä en kysynyt

ap

Vierailija
10/134 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Larussa duunissa. Kallis, keskiluokkainen, tylsä, merellinen (tuulinen ja kostea), hiljainen, turvallinen. Vähän kuin oma pikkukaupunki.

Itse olen poikamies, niin en koskaan muuttaisi (asun itse Vallilassa),mutta perheelliselle varmasti hyvä paikka. Kallis siis tosin. Keskustaan pääsee muutamassa minuutissa.

Vierailija
11/134 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Lauttasaari ole kallis vanhempien 50-80 luvun kerrostalojen osalta, ne on ihan tavis laatikkokamaa.

Vierailija
12/134 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vattuniemi taitaa olla perheiden suosiossa ja siellä paljon uusia asuntoja

Vierailija
13/134 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimpaan osaan taloista tulossa putkiremppa. Kiva paikka, ei sisäänpäinlämpiävä. Itse olen asunut muutaman vuoden, kouluikäisen kanssa enkä pois muuttaisi. Tuuli ei minua haittaa kun on tuulenpitävää päällä

Vierailija
14/134 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varttunilmi hieman sivussa, Isokaari ja sen lähialueet, niin koulut ja muut vieressä. Katajaharjusta tai maamonlahdesta on aina lähdettävä kävelemään, ovat liian kaukana

8

Vierailija
15/134 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi suomenkielistä ala-astetta, toinen isompi ja toinen pienempi, asuinosoite ainakin määräsi mun aikani kumpaan pääsi. Niistä siirryttiin ylä-asteelle ja lukioon. Harvat siirtyivät silloin muualle lukioihin. Luokallani oli tuolloin vain muutaman oppilaan vanhemmat akateemisia. Väkeä on tullut saarelle lisää uudisrakentamisen myötä, mutta alue on pysynyt rauhallisena, perusturvallisena. Autojen määrä on kasvanut. Venäjää olen kuullut aikaisempaa enemmän, kansainvälisyys näkyy expatti-meininkinä.

Rantaa pitkin juostaan iltalenkit samaan tapaan kuin Töölönlahden ympärillä. Suuri arvuuttelu on tulevan metron vaikutus, infotilaisuudessa kerrottiin, että metron matka-aika keskustaan on tulevaisuudessa 6 minsaa, nyt se on bussilla parhaimmillaan 10 minsaa. Tulevaisuudessa Vattuniemestä olisi liityntäbussi metroasemalle samaantapaan kuin mitä on esim. Vuosaaressa.

Larulaiset muuttavat saaren sisällä. Jos muuttaisin muualle ehkäpä Tapiola tai Etu-Töölö/Munkkiniemi olisivat samanoloisia. Tiedä sitten.

Vierailija
16/134 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäänpä tähän vaan että me ollaan tykätty. 7 vuotta asuttu Vattuniemessä

Vierailija
17/134 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok paikka, ulkoilumaastot hyvät, palveluita ei paljon mutta perusasiat löytyy. Hintataso ehkä turhan korkea, vaikka tosiaan ihan mukavaa aluetta on. Olen asunut pari vuotta, varmaan jossain vaiheessa muutetaan pois kun pitäisi saada isompi eikä tahdo olla varaa näihin hintoihin.

Vierailija
18/134 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ja rauhallinen, turvallisen tuntuinen. Kun tänne kerran muuttaa, täältä ei enää muuta pois.

Vierailija
19/134 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 16:38"]

Kun tänne kerran muuttaa, täältä ei enää muuta pois.

[/quote]Kun Laruun syntyy ja sieltä pois pääsee, takaisin ei enää palaa.

Vierailija
20/134 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutimme Töölöstä Laruun lapsen synnyttyä. Asumme kivassa, vanhassa taloyhtiössä, jossa on suuri, rauhallinen piha. Larussa on mukavasti luontoa; voi retkeillä lasten kanssa kallioilla. Aika porvarillista meininki on kieltämättä; on paljon lääkäreitä, ekonomeja ja ruotsinkielisiä, mutta mukavaa porukkaa toki.

Itseä kiinnostaisi vaihtaa jossain vaiheessa rivariin, mutta hinnat on aika huimia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi