Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toinen lapsi tulossa ja parisuhdeongelmaa

Vierailija
02.01.2014 |

Ensimmäistä kertaa kirjoitan johonkin keskusteluun, mutten osaa enää muutakaan. rv 24+1 ja se pelottaa kun se on jo nuin pitkällä. Miesystäväni kanssa emme ole tunteneet kovinkaan pitkään. Emme itseasiassa vielä vuottakaan.

Kun tavattiin, tiesin silloin, että hän on se oikea. Tai ainakin luulin, olin kai sinisilmäinen tai jotain. Mustasukkaisuus tuli jo tuolloin kehiin, liikuin tuolloin paljon, mutta jätin sen kun mies epäili minun käyvän aivan jossain muualla kuin lenkillä.

Eikä mennyt kuin hetki niin mies halusi muuttaa yhteen. Kun hän halusi yhteisen kodin, jotta jo ennen suhdetta syntynyt poikani ymmärtäisi, että mieskin kuuluu perheeseen. Se tuntui loogiselta silloin, tottakai muutettiin. Kunnes... Kaikki alkoi muuttumaan.

Tuli syyllistämistä, epäilyjä toisista miehistä (miespuoliset ystäväni jotka tosiaan ovat vain ystäviä). Mutta ajattelin, että mies vain suutuksissaan sanoo asioita. Nielin paljonkin. Sain tietää heinäkuussa että olen raskaana. Mietin mielessäni voi ei, koska suhde oli jo siinä vaiheessa että mies uhkaili välillä itsemurhalla jos jätän hänet ja uhkaili vievänsä kaiken ja tekevänsä lastensuojeluilmoituksia lapsestani jos jätän hänet. Jäin siis.

Suhteen alussa hän halusi karsia ystäviä, exiä, miespuolisia pois kuvioista. Noh teimme kumpikin niin.

Kunnes sain tietää, että hän on itse pitänyt exäänsä yhteyttä ja nyt ennen uutta vuotta meillä oli riitaa siitä kun hän oli ottanut yhteyttä naiseen joka on häneen ihastunut. Mutta mitään ei ole kuulemma tapahtunut, mitään pettämiseen liittyvää.

En saa niitä pahoja sanoja pois mielestäni. Olen itsekin muuttunut niin paljon suhteessa, koitan puhua hänelle järkeä riitojen aikana, hän haukkuu mua lutkaksi, jakorasiaksi, läskiksi, mitättömäksi, vajaaksi, huonoksi äidiksi, sitten syyttelee miehistä joiden kanssa muka olisi jotain. Sitten romahdan, itken, kysyn miksi hän on niin ilkeä. Hän vain jatkaa. Usein tilanne johtaa siihen että heitän hänet ulos, eli siis läimin häntä poskelle tai huidon vaatekappaleella häntä pois. Lapseni ei siis ole nähnyt näitä riitoja. Jota mies suuresti ihmettelee miksen lapseni kuullen puhu asioista vaan illalla kun lapsi mennyt jo nukkumaan.

Mitä siis teen? En edes tiedä miksi kirjoitan tänne, ehkä vain siksi että saan asiani kerrottua johonkin tai vertaistukea tai jtn... Tiedän jo tyhmyyteni että olen vieläkin tässä suhteessa. Mutta pelko menettää lapset ja kaikki on liian suuri että voisin lähteä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä mitään menetä. Lähde heti ja kieltäydy isyyden tunnustamisesta.

Vierailija
2/22 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti ulos tuollaisesta suhteesta. Älä odota siihen saakka, että mies hakkaa sinut ja lapset. Ei hyvältä kuulosta, jos mies on ottanut yhteyttä häneen ihastuneena olevaan naiseen. Kuulostaa siltä ,että jotain on meneillään kerta samat säännöt joista ootte sopinut ei koske häntä. todennäköisesti etsii jo uutta emäntää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin muuttunut niin paljon suhteessa, koitan puhua hänelle järkeä riitojen aikana, hän haukkuu mua lutkaksi, jakorasiaksi, läskiksi, mitättömäksi, vajaaksi, huonoksi äidiksi, sitten syyttelee miehistä joiden kanssa muka olisi jotain.

Miltä tuo teksti sinusta näyttää? Onko tuo sitä elämää, mitä haluat elää?

Vierailija
4/22 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuollaisessa suhteessa voi elää. Minkä asioiden luulet muuttuvan paremmaksi jos jäät suhteeseen? Jos elät edes lähes säntillistä elämää, kuten uskon, et voi menettää lapsiasi.

t: entinen lastensuojelun sossu, huostaanottojakin tehnyt

Vierailija
5/22 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap sanoisit ystävällesi, joka kertoisi sinulle vastaavan asian omasta elämästään? Mitä sanoisit hänelle?

Vierailija
6/22 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vain joku avuksi, äiti tms. jonka luo lapsesi kanssa, ja ilmoitat että se oli tässä.

Vierailija
7/22 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset laittanut aina ensin. Kai sanoisin ystävälleni että on täysi tollo ja neuvoisin äkkiä lähtemään pois. Mutta miehen pirullisuus ja vihamielisyys aina kun olen eroamassa on pelottavaa. Saati ne kaikki itsemurha puheet jos olen jättämässä. Asumme jo eri osoitteissa mutta vain siksi että sain puhuttua että saataisiin suhde kuntoon, vaikka halusin turvata pojalle ettei hänen tarvisi ikinä nähdä tai kuulla mitä mun ja miehen välillä tapahtuu.

Kai elättelen toiveita, että saisin perheen ja mies arvostaisi minua. Mutta hän elää menneessä ja minä tulevaisuudessa.

Ehkä tuo vuoden vaihteessa tapahtunut selkkaus sai minut todenteolla epäröimään suhteen toimivuutta. Nyt on vain tullut stoppi kaikelle haukkumiselle ja syyllistämiselle. Ennen uskoin, että kaikki todella on mun syytä ja että mies on siksi tuollainen kun alkuraskaus oli rasittava molemmille, olin petipotilaana ja mies hoisi lapsen ja kodin mukisematta. Tosin myöhemmin kuulin miten huono olin kun olin makoillut ja jouduin sairaalaan kun olin kuivunut niin pahasti. Mies osasi kääntää tämän kaiken minun syyksi ja nielin kaiken että kaikki tosiaan on syytäni.

Vierailija
8/22 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei arvosta sinua ja vaikuttaa siltä, ettei hän tule muuttumaankaan. Jos jatkat, tulee kaikki asiat olemaan jatkossakin sinun syytäsi. Myös miehesi pettämiset, joita on hyvinkin jo saattanut tapahtua. Onneksi asutte jo eri osoitteissa, niin ero on käytännössä helpompi hoitaa.

Vierailija
9/22 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit itse että olet miehen kanssa vain siksi kun hän uhkailee sinua jos aiot lähteä tai muuttaa pois tms. Onko se syy olla yhdessä ettei uskalla lähteä? 

Vierailija
10/22 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö lapsesi ansaitse paremman äidin? Äidin joka rakastaa heitä eikä vain jotain äijää joka ei edes ole ensimmäisen lapsesi isä. Tuollainen sikahan alkaa ääneen epäilemään isyyttään heti kun toinen lapsi syntyy. 

Jos jatkat yhdessä tuommoisen sian kanssa niin toivottavasti ensimmäinen lapsesi pääsee aidosti rakastavaan ja turvalliseen perheeseen.

Vierailija
11/22 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole syy. Itsestähän se on kiinni, että lähteekö vai jääkö lannistettavaksi. Uskaltaa sanoa ei ja uskoo mitä itse haluaa. Mutta se usko on nyt jossain piilossa. Usko itseensä. Vielä vuosi sitten en olisi edes osannut kuvitella, että minun luonteellani olisin tällaisessa tilanteessa.

Eikä kyse ole minun äitiydestä. Lapsellani ja tulevalla tulee olemaan hyvä äiti. Ei se lapsiin kohdistuva rakkaus ole mihinkään kadonnut, se on oikeastaan kantavana tekijänä tässä tilanteessa, lapseni antaa paljon jo pelkällä olemassa olollaan. Enkä ole missään vaiheessa sanonut etten rakastaisi lapsiani, rakastan ja tulen aina rakastamaan.Ja esikoisellani on jo rakastava koti, ja eikä hänen tarvitse täällä pelätä. Vaan se pelkääjän rooli on minulla.

Mutta kyse onkin että rakastan myös tätä sikaa joka on välillä kuin prinssi ja sitten taas kuin itse pääpiru. Hän osaa jumaloida minua kun olen loukkaantunut siitä mitä hän on tehnyt ja sanonut. Enkä riitojen jälkeen saisi mainita enää asioista, kun hän on suutuksissaan niitä sanonut.

Vierailija
12/22 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

N-kortti kehiin, siltähän tuo mies vaikuttaa.

Joko tullut iskuja vai odottaa lapsen syntymää?

Vierailija
13/22 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt heti lähdet, mieheltä SALAA, vaihdat puhelinnumeron ja et kerro miehelle minne menet asumaan. mitä odotat. sitä että hän hakkaa sinut syntymätön lapsi mahassa? sitä, että hän vahingoittaa lasta pysyvästi? Sitä, että hän on saanut sinun itsetunnon niin tuhottua, että et usko enään mitään muuta kuin ansaitsevasi sen paskan mitä hän sinuun syytää. LÄHDE, pian. sinun ja lastesi tähden. vielä et menetä lapsia, mutta voit menettää ne jos tuohon suhteeseen jäät. Voi olla, että ne viedään kiirellisenä turvaan, tai voi olla, että joudut ne joskus hautaamaan kun miehesi heitä kohtelee kuin mielipuoli. elä odota enään vaan lähde.

siksi mies varmaan halunnut sinut raskaaksi, jotta et niin helposti lähtisi pois. hullu se on.

Vierailija
14/22 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta suhde, tuosta ei tule mitään, tiedät sen itsekin. Ja jos mies vaatii isyyden tunnustamista niin vaadi sinä dna-testit. Nehän saa ilmaiseksi, koska ette ole aviossa ja lapsen isyys tunnustetaan lastenvalvojalla. Näin mies ei voi myöhemmin epäillä isyyttään, syytellä ja epäillä sua ja huudella epäilyjään ympäri kyliä. Sillä sitähän mies tulee tekemään jos lapsen isyydestä ei ole täyttä varmuutta. Itse en edes lähtis isyyden tunnustamista itse viemään eteenpäin, mutta isähän saa sen käyntiin halutessaan. Joten jos isä aktivoituu niin vaadi sä ne testit.

Vierailija
15/22 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitteletko tosiaan, ettei se lapsi huomaa tilannetta? Ettei se pelkää kun olet sen laittanut nukkumaan ja sitten riitelette? Ettei se muka huomaa mitään? Että se tuntee olonsa turvalliseksi?

Älä nyt petä itseäsi, sun lapsella ei tuossa tilanteessa ole turvallista kotia. Ei ole, piste. Eikä se sellaiseksi muutu ennekuin pistät ukon lopullisesti ulos elämästänne, piste.

Vierailija
16/22 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 18:14"]

Kuvitteletko tosiaan, ettei se lapsi huomaa tilannetta? Ettei se pelkää kun olet sen laittanut nukkumaan ja sitten riitelette? Ettei se muka huomaa mitään? Että se tuntee olonsa turvalliseksi?

Älä nyt petä itseäsi, sun lapsella ei tuossa tilanteessa ole turvallista kotia. Ei ole, piste. Eikä se sellaiseksi muutu ennekuin pistät ukon lopullisesti ulos elämästänne, piste.

[/quote]

Tämä on niin totta! Petät itseäsi uskottelemalla, että lapsesi ei kuule/ymmärrä/tajua missä mennään. Lapset eivät ole tyhmiä/sokeita/kuuroja! Älä aliarvioi lastasi!

Vierailija
17/22 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole tyhmä. Enkä sano sitäkään etteikö lapsi ymmärrä tilannetta. Mutta siitä olen varma ettei lapsi pelkää. Lapsen käytöksestä huomaisi jos lapsi pelkäisi toista tai kumpaakin vanhempaa, saati leikeistä kuulee mitä lapsi on kuullut ja mitä ei. Lapset tietää asioita ja ymmärtävät niitä. Siksi niiden kanssa on hyvä esim. leikin varjolla käsitellä asioita. Olen tarkka lapseni suhteen, ja väitän edelleen että lapsella on turvallinen koti, hänellä on katto pään päällä, hänen ei tarvitse miettiä saako puhtaita vaatteita, ei näe väkivaltaa. Ainoa missä voin syyttää itseäni on se että hän on kuullut meidän riitojamme.

Tottakai lapseni on kuullut joitain riitoja, mitä hän sitten käsittelee leikkien myötä. Ja lapsi aistii jo paljon, pienestä pitäen.

Vierailija
18/22 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät hyvin itsekin mitä sinun pitäisi tehdä. Nyt kokoat siis tukiverkot kokoon ja polkaiset itsesi ja lapsesi pois tuosta suhteesta. Et sinä miestä rakasta, huomaat sen kyllä kun saat katsottua suhdettanne kauempaa. Olet nyt vain niin miehen vallan alla, että olet hänestä täysin riippuvainen ja et paremmasta tiedä.

Pakkaa tavaroitasi hyvin hyvin varovaisesti ja vie turvalliseen paikkaan. Aloita vaikka historiastasi, valokuvista yms., sillä ne mies tuhoaa ensimmäisenä kun huomaa tilanteen. Sitten hankit uuden puhelinliittymän ja ensimmäisen tilaisuuden tullen lähdette ja vauhdilla, sinuna menisin turvakotiin tai sitten paikkaan, mistä mies ei teitä löydä. Ota mukaan KAIKKI fakta miehestä, jos olet kertonut hänen tempuistaan jollekin, pyydä häntä tarvittaessa auttamaan.

Vierailija
19/22 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään tapauksessa jää suhteeseen!

kaikki muuttuu tuhansia kertoja vaikeammaksi, haastavammaksi, monimutkaisemmaksi ja työläämmäksi sitten kun vauva on syntynyt. Sitten vasta umpikujassa oletkin.

Otatko todella sen riskin että mies vahingoittaa sinua ja lapsia jonain päivänä? googleta tilastoja! noin alkavat asetelmat päätyvät erittäin todennäköisesti lopulta väkivaltaan.

Lähde sieltä HETI. Isyyden tunnustamista ei missään tapauksessa!

Vierailija
20/22 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 17:48"]Ei tietenkään ole syy. Itsestähän se on kiinni, että lähteekö vai jääkö lannistettavaksi. Uskaltaa sanoa ei ja uskoo mitä itse haluaa. Mutta se usko on nyt jossain piilossa. Usko itseensä. Vielä vuosi sitten en olisi edes osannut kuvitella, että minun luonteellani olisin tällaisessa tilanteessa.

Eikä kyse ole minun äitiydestä. Lapsellani ja tulevalla tulee olemaan hyvä äiti. Ei se lapsiin kohdistuva rakkaus ole mihinkään kadonnut, se on oikeastaan kantavana tekijänä tässä tilanteessa, lapseni antaa paljon jo pelkällä olemassa olollaan. Enkä ole missään vaiheessa sanonut etten rakastaisi lapsiani, rakastan ja tulen aina rakastamaan.Ja esikoisellani on jo rakastava koti, ja eikä hänen tarvitse täällä pelätä. Vaan se pelkääjän rooli on minulla.

Mutta kyse onkin että rakastan myös tätä sikaa joka on välillä kuin prinssi ja sitten taas kuin itse pääpiru. Hän osaa jumaloida minua kun olen loukkaantunut siitä mitä hän on tehnyt ja sanonut. Enkä riitojen jälkeen saisi mainita enää asioista, kun hän on suutuksissaan niitä sanonut.

[/quote]

Niinhän kaikki naiset sanoo. Sit ne kohta löytää itsensä silmä mustana turvatalosta. Ei kuulosta hyvältä sinun meininki. Kumpaa rakastat, haavekuvaa siitä mitä miehesi voisi olla, vain sitä hyvää... Miksi kiellät itseltäsi huonot?