Kysy minulta kysymyksiä, testataan millainen äiti olisin.
Kommentit (78)
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 16:54"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 16:27"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 16:19"]
Kun miehesi pettää, miten toimit?
[/quote]
Jätän.
[/quote]
Ja tätä on peukutettu?
Ihan jokainen äiti ei noin vain riko lastensa kotia, vain siksi, että omia seksuaalisia tunteita on loukattu. On niiiin monta tilannetta, missä pettämisiä tapahtuu. Jos tämä oli ap, niin aika kevyt kuittaus isoon ja vaikeaan asiaan. Puhumattakaan jos silti rakastat miestäsi.
[/quote]
Rakkaus on molemmin puoleinen asia, ymmärrätkö sinä sen? joten sillon ei siihen pettämiset kuulu, enkä sitä hyväksy.
Enkä minä rikkonut sillon sitä perhettä, vaan mies koska hän petti en minä.
Ja jos haluaa ajatella että rikoin tämän perheen, niin hyvä vaan niin. Rikoimpahan sitten ainakin sen takia että voin itse henkisesti paremmin ja olen vapaa siitä mulkvistista joka ei yhtään ajatellut mua, meidän lapsia kun meni vielä jonkun heitukan kanssa sänkyyn varattuna miehenä ja pikkusen pahempi juttu jos se nainen tiesi asiasta että mieheni on varattu. En mene raivoamaan jos en kyseistä naista tunne, mutta eropaperit tottakai pistän asiasta vireille ja rupean nauttimaan siitä että olen itse sinkku, voin paremmin ja voin saada ukkoa minäkin, varmaan tällä ulkonäöllä ihan. Et sit se on tasapeli, mie pelaan takasin päin samoilla panoksilla tai kymmenen kertaa kovemmilla. Se on mun asenne. Että olet sinäkin yks helvetin idiootti minun mielestä, kun et voi näin yksinkertasta asiaa ymmärtää.
Pettämistä ei tarvii ymmärtää!
pettämistä ei tarvii hyväksyä!
ja asia oli siinä, loppuunkäsitelty! piste.
Ja toisekseen mä en rakasta sitä pässiä enää sillon, kun se on pettäny mua. Koska hän on sillon mun silmissä niin ällöttävä kusipää ja limanen sika, että painukoot vaan vittuun!
Saan ja löydän minä parempaakin.
Joten ei kannata mua pettää, niin en mäkään petä ja meillä toimii kaikki erittäin hyvin. :)
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 16:56"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 16:51"]
Öö, sillä tiedänkö minä siitä asiasta jotain vai en.
[/quote]
Suurin osa kysymyksistä on miten toimisit -tyyppisiä, ei tietokysymyksiä.
[/quote]
No jos en tiedä miten toimisin, niin vastaan sillon että en tiedä. :D näinhän se on tehtävä.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 17:06"]
Kestätkö sotkua? Esim. kaatuneet maidot, tahroja joka paikassa, kakkavaippa tulvinut yön aikana yli ja joudut pesemään koko pinnasängyn, ikuinen pyykkivuori, pissat/kakat lattialla kun opetat kuivaksi.
[/quote]
Juu, emmä itsekkään mikään kamala siisteyden sipuli ole, kuhan on suht koht siistiä jos vieraita ei oo tulossa. Niin eiköhän toi menis..
Aiotko kierrättää vauvaasi sylistä syliin?
Ja tuohon henkiseen hyvinvointiin&pettämiseen vielä että jos mä voin henkisesti äitinä huonosti kun minua on petetty,
niin miten minä kykenen sillon olemaan hyvä äiti niille lapsille?
pitääkö minun lastenkin elämä pilata sen takia että mies petti mua?
antaa sille kusipäälle sellanen tyydytys siitä asiasta?
herää kysymys: välittääkö tämä kusipää ylipäätään yhtään meidän lapsista?
Joten mielummin mä oon sinkku äiti ja hankin joskus vaikka uuden parisuhteen jos sellanen sattuu kohdalle tupsahtamaan, kuin pahoinvoiva äiti, huonossa parisuhteessa ja kaupan päälitteeksi sen lisäksi onnettomat lapset. Jotka haistaa, vaistoaa, että meillä ei ole kotona kaikki nyt ihan ok, eikä välttämättä varmaan tule enää koskaan olemaan. Ne voi häiriintyä henkisesti siitä. Ottaisitko itse sen riskin?
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 17:15"]
Aiotko kierrättää vauvaasi sylistä syliin?
[/quote]
Mitäs tämä tarkoittaa? tottakai annan vauvani olla myös muiden ihmisten sylissä, mutta varmaan hän eniten on minun syleilyssäni.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 16:49"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 16:42"]
Mitä teet kun olet ystävien seurassa ravintolassa syömässä ja tulee puhelu, jossa itkuinen lapsi soittaa ja sanoo että äiti, poliisi haluaa jutella sun kanssa.
[/quote]
Säikähdän ja kysyn tietysti mikä on hätänä ja lähden sitten paikan päälle. Pahoittelen kavereilleni lähtöä ja sanon että otetaan joskus uusiksi, lapsella on hätä!
[/quote]
Monta sataa kilometria lähtisit ajamaan sen takia, että lapsi on saanut muikkarin siitä, että on kantanut kavereiden kaljoja kassissa?
Miten aiot käännyttää lapsettomat kaverisi hankkimaan lapsia mahdollisimman nopeasti, kun mammalndiassa on niiiin ihanaa?
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 17:24"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 16:49"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 16:42"]
Mitä teet kun olet ystävien seurassa ravintolassa syömässä ja tulee puhelu, jossa itkuinen lapsi soittaa ja sanoo että äiti, poliisi haluaa jutella sun kanssa.
[/quote]
Säikähdän ja kysyn tietysti mikä on hätänä ja lähden sitten paikan päälle. Pahoittelen kavereilleni lähtöä ja sanon että otetaan joskus uusiksi, lapsella on hätä!
[/quote]
Monta sataa kilometria lähtisit ajamaan sen takia, että lapsi on saanut muikkarin siitä, että on kantanut kavereiden kaljoja kassissa?
[/quote]
Muikkarin? en yhtään ja riippuu minkä ikäinen lapsi? asiaa käsiteltäisiin kotona ajan kanssa myöhemmin.
Pakko kysyä, miksi olisit lapsen kanssa kotona siihen asti että hän on 3-vuotias? Ei lapsi mene pilalle vaikka hänet laitettaisiin aikaisemmin hoitoon. Päinvastoin, suurella osalla ystävistäni on lapsia (itselläni ei) ja olen huomannut TODELLA suuren eron niiden lasten välillä jotka ovat menneet hoitoon alle 2 vuotiaana ja ketkä yli 3 vuotiaana. Lapset ovat paljon sosiaalisempia, kehittyneet nopeammin (puhe, yhteistyötaidot jne) kuin myöhemmin hoitoon menneet.
Ja tiesithän, että kyllä myös 13 vuotiaat harrastavat seksiä :) Vaikka itse olisitkin ollut umpi-impi neitsyt siihen aikaa, ei se tarkoita että tuleva tyttäresi/poikasi pidättelee halujaan ja himojaan. Eihän se ehkä mukavalta kuulosta, mutta näin se vaan menee joillakin.
Ja ne e-pillerit. Eivät ne ihmistä pilaa. Toisille pillerit käy, joillekin ei. Mutta hei ihan oikeesti, kondomi on hyvä ehkäisy? Sallikaa nyt nauraa. Syö jatkossa karkit papereineen, sano sen jälkeen että "hyvää on, syön jatkossakin karkit näin!" niin sitten kondomi käy sinulle kuin nyrkki silmään :) Ei pillereitä tarvitse heti 13 vuotiaana aloittaa, myöhemmin jos on tarve? Mutta ei niitä kannata kokonaan kieltääkään ja haukkua :)
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 17:06"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 16:27"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 16:19"]
Kun miehesi pettää, miten toimit?
[/quote]
Jätän.
[/quote]
Ja tätä on peukutettu?
Ihan jokainen äiti ei noin vain riko lastensa kotia, vain siksi, että omia seksuaalisia tunteita on loukattu. On niiiin monta tilannetta, missä pettämisiä tapahtuu. Jos tämä oli ap, niin aika kevyt kuittaus isoon ja vaikeaan asiaan. Puhumattakaan jos silti rakastat miestäsi.
[/quote]
Rakkaus on molemmin puoleinen asia, ymmärrätkö sinä sen? joten sillon ei siihen pettämiset kuulu, enkä sitä hyväksy.
Enkä minä rikkonut sillon sitä perhettä, vaan mies koska hän petti en minä.
Ja jos haluaa ajatella että rikoin tämän perheen, niin hyvä vaan niin. Rikoimpahan sitten ainakin sen takia että voin itse henkisesti paremmin ja olen vapaa siitä mulkvistista joka ei yhtään ajatellut mua, meidän lapsia kun meni vielä jonkun heitukan kanssa sänkyyn varattuna miehenä ja pikkusen pahempi juttu jos se nainen tiesi asiasta että mieheni on varattu. En mene raivoamaan jos en kyseistä naista tunne, mutta eropaperit tottakai pistän asiasta vireille ja rupean nauttimaan siitä että olen itse sinkku, voin paremmin ja voin saada ukkoa minäkin, varmaan tällä ulkonäöllä ihan. Et sit se on tasapeli, mie pelaan takasin päin samoilla panoksilla tai kymmenen kertaa kovemmilla. Se on mun asenne. Että olet sinäkin yks helvetin idiootti minun mielestä, kun et voi näin yksinkertasta asiaa ymmärtää.
Pettämistä ei tarvii ymmärtää!
pettämistä ei tarvii hyväksyä!
ja asia oli siinä, loppuunkäsitelty! piste.
[/quote]
Ei pettämisen jälkeen aina tarvitse kylmää kulissiavioliittoa jatkaa, pettämisen nostattamat tunteet voi pyrkiä myös käsittelemään. En sano, että se aina onnistuu tai on mitään helppoa puuhaa. Mutta toisen hylkääminen siltä seisomalta ei olekaan aina niin simppeliä, kun on jo perhe. Se on miljoona kertaa helpompaa, kun ei ole lapsia.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 17:00"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 16:50"]
Jaksatko jättää omat tarpeesi jatkuvasti taka-alalle? Monta viikkoa putkeen 24/7?
Missä määrin oletat, että puolisosi osallistuu lapsenhoitotilanteisiin, valvomisiin jne? Entä isovanhemmat, minkä verran oletat heidän osallistuvan?
Voiko oletettu määrä tätä apua vastata todellista tilannetta?
[/quote]
En tietenkään jaksa. Tottakai munkin on saatava välillä omaa aikaa ja tehdä omia juttuja, jotta voin olla lapselleni tai lapsilleni taas hyvä äiti. Ei kukaan jaksa pyörittää arkea koko ajan niin, ettei ikinä saa tehdä mitään itselleen mieluista ja että olisi joskus itsekin etusijalla, eikä aina lapset. Ei se ole hyväksi oman hyvinvoinnin kannalta. Täytyy muistaa tasapaino, vaikka lapset ovatkin tärkeitä ja tärkeintä elämässä varmasti oman miehen lisäksi ja ehkä lemmikkieläimen, kuten vaikka koiran. Eli oma perhe, on se tärkein. Ystävät ja kaikki muu tulee vasta sen jälkeen. Mut sit kun haluun omaa aikaa niin on miehen tehtävä esimerkiks huolehtia lapsesta ja lapsista tai minä sitten päinvastoin jotta mies saa myös samalla tasapainolla omaa aikaa.
Oletan että puoliso osallistuu yhtä paljon kun minäkin ja isovanhemmat jonkun verran.
Kyllä mun mielestä oletettu määrä pitäisi vastata tätä koko tilannetta. En mielestäni pyydä tai vaadi liikaa.
[/quote]
Aina ei ole mahdollista saada sitä omaa aikaa. Se kannattaa pitää mielessä. Ja se oletus, että puoliso osallistuu yhtä paljon kuin sinäkin, ei ole toki liikaa toivottu, mutta se voi olla liikaa oletettu. Riippuu miehestä ja hänen vastuuntuntoisuudestaan.
Kuinka vanha olet nyt ja joko sulla on mies, jonka kanssa hankkia lapsia?
Miten toimisit, kun lapset pelaavat rauhassa lautapeliä pöydän ääressä kunnes yhtäkkiä tunteet kuumenevat ja toinen vääntää toisen käden melkein sijoiltaan (= 4-vuotias itkee ja raivoaa tolkuttomasti) ja sitten toinen repii toisen silmänalusen verille (=6-vuotias itkee hysteerisesti pöydän alla)?
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 18:55"]
Ei pettämisen jälkeen aina tarvitse kylmää kulissiavioliittoa jatkaa, pettämisen nostattamat tunteet voi pyrkiä myös käsittelemään. En sano, että se aina onnistuu tai on mitään helppoa puuhaa. Mutta toisen hylkääminen siltä seisomalta ei olekaan aina niin simppeliä, kun on jo perhe. Se on miljoona kertaa helpompaa, kun ei ole lapsia.
[/quote]Lasten ja äidin kannalta voi hyvinkin olla parempi ottaa ero sellaisesta miehestä, jolla on niin heikot henkiset eväät, että sallii itselleen raukkamaisen, itsekkään, pitkäkestoisen valehtelun. Toivon mukaan äiti löytää ennen pitkää lasten elämään uudeksi pysyväksi isähahmoksi tasapainoisemman ja fiksumman miehen.
Ja kuka sanoi ensinnäkin kyseessä olevan pitkäkestoisuuden valehtelussa? Ja toisekseen, toivon mukaan juu. Kasvakaa ja oppikaa, kaksikypäset, että elämää ei voi tuolla lailla ohjailla, jos yksi mies pettää, niin että seuraava on jollain taivaallisella takuulla parempi. Voi olla, ihan yhtä hyvin voi olla, että ei ole. Että toista yhtä suurta rakkautta ei tule. Tai muuten yhtä hyvää. Se vaatii myös kasvua itseltä, silloin voi niin käydäkin, että jättäessänne yhden toinen onkin parempi.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 17:30"]
Miten aiot käännyttää lapsettomat kaverisi hankkimaan lapsia mahdollisimman nopeasti, kun mammalndiassa on niiiin ihanaa?
[/quote]
En aio käänyttää. Jokainen tekee lapsia silloin kun haluaa tai on tekemättä. Tämä on mulle päivän selvä asia. Tottakai saattaisin rehellisesti kertoa miten ihanaa ja vaikeaa lapsen kanssa on, mutta en koe että se on mitään käänyttämistä.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 18:07"]
Pakko kysyä, miksi olisit lapsen kanssa kotona siihen asti että hän on 3-vuotias? Ei lapsi mene pilalle vaikka hänet laitettaisiin aikaisemmin hoitoon. Päinvastoin, suurella osalla ystävistäni on lapsia (itselläni ei) ja olen huomannut TODELLA suuren eron niiden lasten välillä jotka ovat menneet hoitoon alle 2 vuotiaana ja ketkä yli 3 vuotiaana. Lapset ovat paljon sosiaalisempia, kehittyneet nopeammin (puhe, yhteistyötaidot jne) kuin myöhemmin hoitoon menneet.
Ja tiesithän, että kyllä myös 13 vuotiaat harrastavat seksiä :) Vaikka itse olisitkin ollut umpi-impi neitsyt siihen aikaa, ei se tarkoita että tuleva tyttäresi/poikasi pidättelee halujaan ja himojaan. Eihän se ehkä mukavalta kuulosta, mutta näin se vaan menee joillakin.
Ja ne e-pillerit. Eivät ne ihmistä pilaa. Toisille pillerit käy, joillekin ei. Mutta hei ihan oikeesti, kondomi on hyvä ehkäisy? Sallikaa nyt nauraa. Syö jatkossa karkit papereineen, sano sen jälkeen että "hyvää on, syön jatkossakin karkit näin!" niin sitten kondomi käy sinulle kuin nyrkki silmään :) Ei pillereitä tarvitse heti 13 vuotiaana aloittaa, myöhemmin jos on tarve? Mutta ei niitä kannata kokonaan kieltääkään ja haukkua :)
[/quote]
Sen takia jos olen lapsen tehnyt, haluan viettää hänen kanssaan aikaa kotona mahdollisimman pitkään ja nauttia siitä kun hän on pieni. Se aika ei kestä ikuisuutta. Koen lapselleni kasvattavan vahvan ja turvallisen olotilan ja itsetunnon sillä että saa tarpeeksi kauan olla vaan vanhempien ja lähimpien ihmisten kanssa. Sitten tiedän, että itsetuntoa rikkoo myös se jos lapsi on kotona esikouluikään asti ja jos ei ole vielä sisaruksiakaan. Jää kunnolla kehittymättä sosiaaliset taidot ja kaikki josta voi olla haittaa vanhemmallakin iällä vaikka niitä helposti oppisi uudestaankin. Niin en halua lasta myöskään liian myöhään laittaa päiväkotiin kavereiden pariin ja itse palata normaaliin arkeen työelämään. Koen siis siinä mielessä kompromissinä että tuo 3v on just sopiva "raja". Enkä hauku ja syylistä niitäkään jotka laittaa lapsen aikaisemmin hoitoon, toisten on pakko, saattaa olla meidänkin pakko? en tiedä vielä. Jokainen toimii oman lapsensa kohdalla parhaimmaksi katsomallaan tavalla. Eihän se päiväkoti saatanasta ole tai mikään helvetti jota tulisi pelätä ja että se on paha paikka, siellä on mukavat tädit hoitamassa ja saa kanssa kavereita. Tällä tavalla sitä asiaa pitää lähteä ajattelemaan. Asenne se ratkaisee.
Ja tuota minusta on enemmän normaalia se että melkein ala-aste ikäinen lapsi on neitsyt kuin harrastaisi seksiä. Mä en lapselleni kato mitään huoran maineita tahdo, siksi olen vähän ankara. Mutta en kuitenkaan liian ankara, koska musta on ihan ok harrastaa seksiä 16v tai sen jälkeen. Minulta tähän ei tietenkään lupaa kysytä millon lapsi sitä tekee, se on kuitenkin hänen oma ja henkilökohtainen asiansa, mutta vanhempana mun on tahto ja velvollisuus kasvattaa ja neuvoa oikeaan että tekisi niitä oikeita valintoja, eikä vääriä, jotta saisi kärsiä aivan liian paljon ja turhaan. Koska ei kukaan tuon ikäinen lapsi ansaitse mitään huoran maine kärsimyksiä, tää on vain aivan fakta!
Yli parikymppisen naisen kohdalla voi alkaa sitten sanomaan kuka on hutsumainen ja kuka ei, vaikka ei ikinä varmaan tollanen huorittelu, lutkittelu ja vastaava oo kovin fiksun ihmisen merkki puhe tai kirjotus kielessäkään...
Ja kyllä, tästä on tullut tutkimuksia. E-pillereistä voi oikeasti olla terveydellisiä haittoja ja empä minä ihmettele sitä yhtään. Normaalisti ei elimistöön pitäisi mitään ylimääräisiä hormooneja pumpata, vaan jos sulla on terve keho niin se toimii ilman niitäkin. Luonnollisuus on siinä asiassa parasta ja tuo kondomin vertaus karkkipapereihin on nyt vähän höpö höpö vertaus... Ota huomioon, että kyllä mun mielestä kunnon mies tai poika kondomin laittaa jos sitä tyttö pyytää! eikä se kondomi tuntoaistia tapa. Ei e-pillerit suojaa taudeilta.
Ja tätä on peukutettu?
Ihan jokainen äiti ei noin vain riko lastensa kotia, vain siksi, että omia seksuaalisia tunteita on loukattu. On niiiin monta tilannetta, missä pettämisiä tapahtuu.[/quote]
Sanoisin, että kulissikoti perheestä piittaamattoman alkeellistakaan itsekontrollia omaavan miehen kanssa on lapsille huonompi vaihtoehto kuin rehellinen ero. Tuo "kodin ylläpito lasten takia" on naisten suuri valhe, jolla selkärangattomat naiset välttävät vastuun ottamista lapsistaan tilanteessa, jossa osoittautuu että he haukkaisvat miesvalinnallaan paskaa.