Mieheni ei halua minua enää. Voinko tehdä enää mitään?
Ollaan oltu miltei 20 vuotta yhdessä, ollut ylä- ja alamäkiä ja hän on ollut koko ajan suhteen kantava voima, suunnitellut yhteisiä menoja, halannut ja pussannut, tehnyt ehdotuksia seksiin mutta olen kai aina työntänyt hänet pois. Nyt sanoo ettei jaksa eikä halua enää.
Olen kai pitänyt häntä liian itsestään selvyytenä mutta en vaan tiedä voiko tätä enää millään korjata.
Kommentit (33)
Voi ap, I feel your pain. Minulla on samantyylinen tilanne, paitsi että en ole itse huolehtinut itsestäni, olen lihonut ja mies ei kuulemma ole tuntenut minua kohtaan mitään fyysistä vuosiin. On siis esittänyt useamman vuoden. Kun sai tämän sanottua, niin ei jaksa esittääkään, eli ei ole minkäänlaista kosketusta meilläkään.
Olen surullinen, itsetuntoni on mennyttä. Toki voisin laihduttaa, mutta se ei tapahdu ihan hetkessä (ja riittäisikö se kuitenkaan miehelle), joten tuntuu, että olemme umpikujassa. Mies ei kuitenkaan halua erotakaan (eli ei varmaankaan ole vielä uutta katsottuna). En ymmärrä.
No jos toinen on 20 vuotta yrittänyt niin eiköhän jo ollut aikakin tulla raja vastaan. Toivon, että miehesi on löytänyt jonkun sellaisen joka arvostaa häntä ja kohtelee kauniisti ja arvostavasti.
Kokeilkaa pariterapiaa, jos molemmat tunnette, että vielä kannattaa yrittää. Se auttoi meitä hieman samankaltaisissa mutta paljon lyhytaikaisemmissa ongelmissa. Ei se ratkaise mitään suoraan, mutta auttaa miettimään asioita toisilta kanteilta kuin itse ajattelisi ja tekemään päätöksen haluavatko molemmat yrittää ratkaista niitä vai ei (siihen 23:n keinot ovat hyviä). Teidän tilanne on ajautunut niin pitkälle, ettei siitä vältämättä ole paluuta, mutta minusta sitä kannattaisi silti yrittää ennen pitkän suhteen päättämistä.
Meillä avoliittoa takana kaksi vuotta, josta viimeinen vuosi ilman seksiä. Revippä siitä....Ei vaan huvita kuulemma. Tosin vanhan talon rakennusprojekti kesken jolle loppua ei tunnu olevan Ikävää tässä on se, että jos haluamme lapsen, minun ikäni tulee vastaan. Elän siis biologisen kellon suhteen viimeisiä aikoja. Meillä menee muuten ihan hyvin, mutta mutta.....Lapsenhan saa kyllä alkuun rahallakin, niinkin surullista kun siihen olisi päätyä mutta eipä kait tässä ole kohta enää vaihtoehtoja
Se mieshän on täysi narsisti, kuvottavaa toimintaa siltä sialta. Kyllä tottavie miehen pitää kestää 20v tylytys ja kylmän veto ilman mitään huomiota sekä hellyyttä. Sen tehtävä on palvoa sinua ja kosketella maata jota manoloillasi olet juuri astellut. Jätä se sika, sinä olet ansainnut parempaa ja suuremman seipään jolla saat vihdoinkin ankaraa kyytiä.
Meillä oli pikkuisen samanlainen tilanne pari vuottasitten. Mies ratkaisi asian loppujen lopuksi niin, että otti rakastajattaren.
Sitten ei ollutkaan enää mitään menetettävää, ja alettiin kerätä sirpaleita. Nyt näyttää siltä, että avioliitto jatkuu uusin voimin. Kriisi voi olla myös mahdollisuus, älä vielä luovuta.
Terapiaan mars! Jos vielä tahtoa riittää jatkaa yhteiselämää molemmin puolin. Samanlaisena se ei voi jatkua, mutta teille voi aueta uusi alku.
Mitä mies sanoi kun kysyit siltä, että onko jotain vielä tehtävissä?
Mikäli et korjaa ulkonäköäsi, niin luultavasti mitään ei ole tehtävissä. Aika aikaansa kutakin.
Ei oikein osannut sanoa mitään, ei tiedä itsekään voiko enää alkaa haluamaan.
Älkää viitsikö kaivaa ulkonäköseikkoja. Olen työssä jossa joudun pitämään itseni huoliteltuna ja pidän ulkonäöstäni huolta varmasti keskivertosuomaista enemmän.
ap
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 15:34"]
Mikäli et korjaa ulkonäköäsi, niin luultavasti mitään ei ole tehtävissä. Aika aikaansa kutakin.
[/quote]
Siis miehesikö sanoi näin?
Minä sanoisin että sulla on kyllä ollut ihana mies. Meidän suhteessa se olen ollut minä joka olen tehnyt noita miehesi tekemiä asioita...
Onkohan miehelläsi uusi? Jos ei, niin voit vielä ehkä korjata tilanteen? Onko miehesi ennen sanonut haluavansa eron kyseisistä syistä? Jos ei, niin saattaa olla vielä rakkautta jäljellä...
No haluatko nyt itse, että teillä on yhteinen seksielämä ja hellyyttä ja romantiikkaa? Tai miksi aiemmin torjuit miehesi aloitteita? Rakastatko miestäsi, haluatko häntä ja elämän hänen kanssaan?
Jos haluat jatkaa miehesi kanssa ja olet valmis muuttamaan toimintaasi, niin kannattaa varmaan keskustella miehen kanssa siitä, miten voisitte saavuttaa teitä molempia tyydyttävän parisuhteen ja seksielämän. Jos sinua ei kiinnosta kohentaa tätä miehesi vastuulle jäänyttä puolta parisuhteestanne, kannattaa varmasti erota. Miehesi kuulostaa siltä, että hänet on suorastaan velvollisuus laittaa kiertoon, jotta joku parempi nainen saa hänet kumppanikseen!
Kyllä voit! teet vain saman, kun miehesi 20-vuotta. Katsokaa sen jälkeen tilannetta uudestaan.
Parisuhde vaatii hoivanpitoa MOLEMMILTA osapuolilta. Ei ihme ettei mies jaksa enää jos et panosta mitenkään. Anna ja näytä rakkautesi niin toivoa on...
Kiitos ihanista viesteistä. Kyllä mä haluaisin elää loppuelämäni hänen kanssaan ja rakastan. Ja mieskin sanoi rakastavansa yhä mutta sanoi että kipinä on sammunut
Jotenkin vaan mies on jäänyt arjen keskellä unholaan, on tuntunut että kaikki koko ajan ovat vaatineet jotain.
En vaan tiedä miten voin alkaa tehdä näitä asioita jos hän ei halua, en mä voi toista väkisin koskea tai viedä minnnnekään.
ap
Yksi asia on jota en voi korjata, mies olisi halunnut kolmannen lapsen mutta sitä minä en jaksa. tavallaan vein hänen haaveensa myös siinä.
ap
Miten olisi, jos pakkaisit miehen kamat ja nostaisit rappukäytävään. Ja panisit eron vireille. Mieshän haluaa selvästi uusille apajille, joten päästä irti. Niin, ja vaihda lukot!
Et halua lasta. Et halunnut miestäsi. Tässä sulle "palkka".
Sanoi kyllä ettei ole ketään toista ja että kertoisi kyllä.
Toi kamojen pakkaaminen olisikin yksinkertaista jos ei olisi murrosiän kynnyksellä olevia lapsia. ap
Eilen taas juteltiin. Sanoi että rakastaa yhä ja varmaan aina tulee rakastamaan mutta ei vaan jaksa enää yrittää. En kestä.
ap