Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissanpentujen hinnat?? Mitä ihmettä, tavallinen maatiaiskissa?

Vierailija
10.10.2020 |

Muutin juuri maalle ja haluan/tarvitsen kissan (tai pari) pitämään puutarhan ja ulkorakennukset hiiristä vapaina ja seuraksi myoskin.
Selailin tori:n ilmoja, ja todella ällistyin hinnoista. Ja siitä miten vaikeaa näyttää olevan kissan hankkiminen.
Pitää kertoa millaista kotia tarjotaan, monet sanoo että vain sisäkissaksi (.josta kissa ei pidä yhtään) ja sitten pitäisi vielä maksaa 500€ tavallisesta kissasta!?
Milloin tämä on tällaiseksi mennyt? Olen varmaan tippunut ihan kehityksestä,mutta tavallisen kissan hinta on 50€ eikö todellakaan joku 360 560-800€.
Maksaako ihmiset näitä hintoja?
Onko ostaminen näin vaikeaa?
Haluan vaan reippaan, rohkean, hyvinvoivan kissan talooni.

Kommentit (140)

Vierailija
101/140 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia kissasta pitäis joutua maksamaan vaan tyyliin parikymppiä, mutta koirasta ihmiset on valmiita maksamaan jopa pari tonniakin, yleensäkin useita satoja. Mikä siinä on että kissa on yhä tänä päivänäkin täysin arvoton? Kaikki haluaa kissan mahdollisimman halvalla.

Yleensä nää jotka haluaa kissanpennun ja haluavat maksaa siitä sen ihan maksimissaankii 40e, eivät leikkuuta kissaansa vaan antavat sen eteenpäin sitten kun sillä kissalla on ikää vuosi eikä se näytä enää niin pennulta. Antavat edellisen pois ja hommaavat uuden tilalle.

Nykyään kissoja taitaa ollakin vähemmän noilla hinnoilla myytävänä ja hyvä niin!

Vierailija
102/140 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia kissasta pitäis joutua maksamaan vaan tyyliin parikymppiä, mutta koirasta ihmiset on valmiita maksamaan jopa pari tonniakin, yleensäkin useita satoja. Mikä siinä on että kissa on yhä tänä päivänäkin täysin arvoton? Kaikki haluaa kissan mahdollisimman halvalla.

Yleensä nää jotka haluaa kissanpennun ja haluavat maksaa siitä sen ihan maksimissaankii 40e, eivät leikkuuta kissaansa vaan antavat sen eteenpäin sitten kun sillä kissalla on ikää vuosi eikä se näytä enää niin pennulta. Antavat edellisen pois ja hommaavat uuden tilalle.

Nykyään kissoja taitaa ollakin vähemmän noilla hinnoilla myytävänä ja hyvä niin!

Tässä puhutaan maatiaisista, ei seropeistakaan tonneja makseta. Ero on myös siinä että koiran tiineyttäminen vaatii käytännössä aina tietoisen valinnan ja enemmän tai vähemmän vaivaa omistajalta kun kissat taas lisääntyvät omin nokkineen riesaksi asti. Miksi kenenkään pitäisi olla halukas tukemaan sadoilla euroilla per pentu tällaisten kissanomistajien perseilyä ja kissansa laiminlyöntiä?

Väitteesi "neljänkympin kissoja" haluavista on myöskin täysin väärä ja typerä.

t. löytöeläintalossa kissoja vuosia työkseen hoitanut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/140 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuollainen 100-200e voi olla ihan jees hinta, eli madotukset/rokotukset ja ehkä jonkin verran vaivanpalkkaa, mutta useamman satasen kohdalla haiskahtaa jo vähän palaneen käry. Ilmaiseksi/tosi halvalla antamista välttämällä saadaan kitkettyä hiukan niitä vastuuttomia omistajia, mutta liian kallis hinta tosiaan alkaa kuulostamaan vastuuttomalta myyjältä. 

Jos kissapentueessa on vaikka 8 pentua, ja jokaisesta pyydetään 500€ niin tyypillehän jää käteen tuosta helposti jotain kolme tonnia. Koirien pentutehtailussa yleensä myydään rotukoiria, mutta jos maatiaiskissoista pyydetään tollasia summia, niin eikö tällainen tehtailu olisi paljon helpompaa? Eli ihan hyvä, että maksaa jotain, mutta liian korkeat hinnat voi johtaa jo vaaralliselle alueelle.

Vierailija
104/140 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissan pitäisi olla elossa vielä 5 vuoden kuluttuakin. Tuollainen ulkokissa mitä etsit ei useinkaan ole. On jäänyt auton alle tai syönyt rotanmyrkkyä syöneen rotan.

Ja höpöhöpö. Mulla on ulkokissat maalla aina eläneet pitkän ja hyvän elämän, 16 vuotta nyt vähintään. Kysykää joskus kissalta millaisen elämän se haluaisi. Pitkän ja tylsän elämän sohvankoristeena vai ehkä lyhyemmän, jossa saisi elää kuin eläin, toteuttaen vaistojaan.

Jos meille tulee kissa, tai kaksi, niin ne saa seikkailla ihan ympäri tonttia ja metsiä niin paljon kuin haluaa. Meidän makkarin ikkunaa vasten nostetaan ”tikapuut” eli joku runko, niin että ne kiipeää siitä ikkunalle. Sitten ne työpöytää tanssilla ikkunaa ja kas, me avataan ikkuna ja kissa tulee sisälle. Ovea aukaistaan sen mukaan mitä ihmiset kulkee, kissa käyttää sitä mahdollisuutta jos ehtii ja haluaa. Erikseen eibaketa kissoille ulko-ovea aukomaan.

Näillä on menty ennenkin ja ihan huvin meni.

Vierailija
105/140 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
106/140 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvin äimistynyt tästä suuntauksesta myös. Ja mitä tapahtuu sitten niille pennuille, jotka eivät menekään kaupaksi? Olen kotoisin maalta ja jos kissa ehti tehdä pennut, ennekuin se leikattiin, niin kotien löytäminen ihan ilmaiseksi oli valtava työ. Mun on todella vaikea pysyä tässä kehityksessä mukana, että nyt ei-toivotuille pennuille olisi sitten niin paljon koteja tarjolla, että niistä voi pyytää satoja euroja. 

Mikä tämä pointti ylipäätään on? Ihmisten pitäisi leikkuuttaa kissat, hm? Mutta ei kaikkien, vaan osa saa pennuttaa niitä kissojaan ja elättää itsensä sitten sillä vai? Onko tämä eettistä ja eläisuojelullisesti kestävää? 

Vierailija
107/140 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, samaa olen itsekin kummastellut. Kaksi kissaa saatu ilmaiseksi maataloista, yhdestä maksettiin 20€. Kun meillä oli kissanpentuja, annoimme ilmaiseksi tuttuihin perheisiin. Hyviä pentuja kyllä olivatkin. Ei olisi tulkut mieleenkään rahastaa pennuilla.

Sitä vaan jäin miettimään että kuinka hel vet in id i oot ti täytyy olla että jollain maatiaiskissalla teettää pentuja joita saa sitten jaella ilmaiseksi kavereilleen. Haloo, meillä on kissoja joka pirun löytölä täynnä, miksi te tehtailette niitä lisää!!?! >:(

Olisko sen takia, että niitä voi myydä sitten alkaen 350e/kappale ja perustella tätä sillä, että se on vaan vastuullista pyytää paljon rahaa, niin menee hyvään kotiin? Millä perusteella ajattelet, että ilmaiseksi antava on jotenkin huonommalla asialla? 

Vierailija
108/140 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, samaa olen itsekin kummastellut. Kaksi kissaa saatu ilmaiseksi maataloista, yhdestä maksettiin 20€. Kun meillä oli kissanpentuja, annoimme ilmaiseksi tuttuihin perheisiin. Hyviä pentuja kyllä olivatkin. Ei olisi tulkut mieleenkään rahastaa pennuilla.

Sitä vaan jäin miettimään että kuinka hel vet in id i oot ti täytyy olla että jollain maatiaiskissalla teettää pentuja joita saa sitten jaella ilmaiseksi kavereilleen. Haloo, meillä on kissoja joka pirun löytölä täynnä, miksi te tehtailette niitä lisää!!?! >:(

Olisko sen takia, että niitä voi myydä sitten alkaen 350e/kappale ja perustella tätä sillä, että se on vaan vastuullista pyytää paljon rahaa, niin menee hyvään kotiin? Millä perusteella ajattelet, että ilmaiseksi antava on jotenkin huonommalla asialla? 

Mutta useat pyytävät 550-750 euroa yhdestä pennusta nykyään, eli 350 on jo edullinen hinta maatiaiskissanpennusta - ilmeisesti. Mielestäni sopiva hinta olisi noin 100 euroa, mutta jos on eläinlääkärin tarkistama, rokottama, madotettu ja sirutettu, niin sitten voisin maksaa esim. 200 euroa.

Vierailija
109/140 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ostimme maayiaiskissan vuosi sitten kesällä ja silloin se oli Turun lähellä 120 e, mikä oli minusta ihan ok, koska kyse oli madotetusta ja eläinlääkärin tarkastamasta kissasta. Nekin maksavat kasvattajalle.

Joten 50 e on liian vähän, mutta kieltämättä viisi hunttia ihan liikaa.

Kyse lienee siitä, että koronapandemian takia lemmikkien kysyntä on räjähtänyt käsiin, ihmiset kotoilee ja niillä on tylsää, haa, hommataanpa lemmikki ajankuluksi! Ei siinä mitään, mutta noin eläinsuojelullisesti tuossa on oma riskinsä: jatkuuko se lemmikistä huolehtiminen sitten, kun ensi vuonna elämä taas normalisoituu.

Asian vierestä mutta eipä ole normaali tullut vieläkään takasi :D

Vierailija
110/140 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta useat pyytävät 550-750 euroa yhdestä pennusta nykyään, eli 350 on jo edullinen hinta maatiaiskissanpennusta - ilmeisesti. Mielestäni sopiva hinta olisi noin 100 euroa, mutta jos on eläinlääkärin tarkistama, rokottama, madotettu ja sirutettu, niin sitten voisin maksaa esim. 200 euroa.

Ja siis nimenomaan maatiaiskissanpennusta tuollaisia hintoja.

Käykö sitten niin, että kun korona on ohi, alkaa kissojen hoitokin kyllästyttää, kun taas pääsee menemään. Mitä he pyytävät esim. 1-2 vuoden ikäisestä kissasta, kun etsivät sille uutta kotia. Kukaan tuskin maksaa 750 euroa enää siinä vaiheessa.

Vaikuttaa kissanpentutehtailulta.

Vierailija
111/140 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissat on nykyään arvostettuja lemmikkieläimiä, monet eivät halua antaa niitä kotiin jossa ulkoillaan muuten kuin valvottuna, sen enempää kuin koiriakaan. Oletko kysynyt mitä hinta sisältää? Nykyään kissatkin hoidetaan usein kunnolla ja hintaan voi kuulua rokotukset, madotukset, eläinlääkärin tarkastukset, leikkauskin jos kissa on vanhempi. 

En kyllä ikinä luottaisi siihen, rttä kissanpentu on oikeasti madotettu, rokotettu ja eläinlääkärin tarkistama jos ei ole myös sirutettu ja rekisteröity,

Ohis, mulla on vain koira

Vierailija
112/140 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentuja varmaankin on paljon saatavilla ilmaiseksikin. Eräskin emäntä oli yhtenä vuonna kerännyt kahden emon pennut saaviin ja taitteli pentujen niskoja kuistilla istuessaan, kun niitä ei olisi pystynyt hoitamaan.

Vierailija
113/140 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän niitä vielä ilmaiseksi annetaan, koska kesäkissoja hylätään joka syksy isot määrät. 

Kysele eläinsuojeluyhdistyksiltä, niiltä löytyy myös ulkoilevia kissoja. Olis jo valmiiksi "koulutettu" hiirenpyytäjä, kun aikuisen ottaisi.

Ei eläinsuojeluyhdistyksiltä ilmaisia kissoja saa.  Mielestäni leikkaamattomasta voisi pyytää 100-150e, ja leikatusta 200e  (esim tyttökisun leikkaus 130e!)

Rokotus noin 40e ja madotukset jne, eli noin 200 on pelkkiä "kuluja", joten jopa 350e on ihan ok kissan hinta. (leikattuna)

Vierailija
114/140 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvä suuntaus, kissojen arvon tuleekin nousta!

Ilmaiseksi ei mitään eläintä tule antaa. Maatiaiskissan hinta voi hyvin olla 300 ylöspäin ja reippaastikin.

Minä olen maksanut monirotuisesta koirasta 850 euroa.

Vierailija
115/140 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmaiseksi ei mitään eläintä tule antaa. Maatiaiskissan hinta voi hyvin olla 300 ylöspäin ja reippaastikin.

Mitä rotuperimää koirassasi on?

Meillä villakoiraa ja cottonia. Hinta oli 700 euroa. Ei paha hinta ollenkaan, mutta jos esim. koirassa on tosi montaa eri rotua eikä ostaja/myyjä edes tiedä, mitä kaikkia siinä on, eli vaikka jos kaksi sekarotuista (seropi) on saanut pentuja, niin sitten 850 euroa on jo aika paljon.

Onko monirotuinen korvaava nimi sekarotuiselle, vai käytetäänkö edelleen molempia?

Vierailija
116/140 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei ole reilua pyytää älyttömiä, vaikka olisikin kaikki kunnossa. Kissalla ei pitäisi tehdä bisnestä. Kissaemo tekee sen työn. Ei ole reilua, että joku pennuttaa kolme kertaa vuodessa." Sanoo Kouvolan Seudun Eläinsuojeluyhdistyksen puheenjohtaja.  Koko surullinenkin juttu täällä: https://yle.fi/uutiset/3-11763132

Vierailija
117/140 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kotona kasvamassa hyvin hoidettu suunniteltu kotikissapentue ja tuo 350 euroa ei tule riittämään kattamaan edes peruskuluja/pentu. Minusta sillä ei pitäisi olla merkitystä onko kyseessä rekisteröity rotukissa vai kotikissa, vaan terveydellä ja hyvällä hoidolla. Kulut on samat hyvin hoidetulla rotukissalla ja kotikissalla(Itseasiassa minulle monet kulut on suuremmat kuin rotukasvattajille kasvattaja-alenuksien vuoksi, rekisteröintikulut ei paljoa ole).

Vierailija
118/140 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kotona kasvamassa hyvin hoidettu suunniteltu kotikissapentue ja tuo 350 euroa ei tule riittämään kattamaan edes peruskuluja/pentu. Minusta sillä ei pitäisi olla merkitystä onko kyseessä rekisteröity rotukissa vai kotikissa, vaan terveydellä ja hyvällä hoidolla. Kulut on samat hyvin hoidetulla rotukissalla ja kotikissalla(Itseasiassa minulle monet kulut on suuremmat kuin rotukasvattajille kasvattaja-alenuksien vuoksi, rekisteröintikulut ei paljoa ole).

Hetki sitten tarkistin mitä kissan tarkistus ja leikkaus maksaa, hintaa kertyy noin 330 e per katti.

Torissa pyydetään tavis maatiaisesta 850 euroa kissasta. Ihan kiva kate tavis kissasta.

Vierailija
119/140 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka maksaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hetki sitten tarkistin mitä kissan tarkistus ja leikkaus maksaa, hintaa kertyy noin 330 e per katti.

Torissa pyydetään tavis maatiaisesta 850 euroa kissasta. Ihan kiva kate tavis kissasta.

850 eurosta jää jo vaivanpalkkaakin (ja niin paljoa en ole suunnitellut itsekään pyytäväni), jos kaikki menee hyvin, eikä tule ylimääräisiä el- reissuja, mutta sanoisin, ettei sillä isoa tiliä tee siltikään, jos pennut hoidettu laadukkaasti.

En tiedä, ehkä minä hoidan ja syötän kissani sitten liian hyvin näille halvan kissan etsijöille( mielestäni laadukkaasti, mutta en silti edes kalleimman kautta), kun kuluja tulee jo nyt ilman el- käyntejä noin tuon 350e/pentu. Tuossa vain ne kulut mitä käsittääkseni verottajakin hyväksyy. Lisäksi aina on myös kuluja, mitä ei ilman pentuja syntyisi, mutta verottaja ei hyväksy pennutuksen kuluiksi tai mitä ei tule lasketuksi/ kuitteja pistettyä talteen.

Pennut tullaan lisäksi vielä tarkastuttamaan el, siruttamaan, rokottamaan(luovutusajankohdasta riippuen 1 tai 2 kertaa) sekä uuden omistajan niin halutessa varhaiskastroimaan( tyttöjä en vielä luovutusiässä itse steriloisi). Jännityksellä odotan itse saanko edes kulujani takaisin.

Vierailija
120/140 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kissan hinnan pitääkin olla nykyistä korkeampi, myös maatiaiskissoilla. 500e on kyllä liioittelua, mutta joku 200-350e on minusta kohtuullinen summa maatiaisesta. Koirasta tuo maksettaisiin tyytyväisenä vaikka olisi sekarotuinen, joten miksei kissasta? Kissa tulee kuitenkin lemmikiksi ihan samalla tavalla. Ajattelen, että hieman korkeampi hinta karsii osan heräteostajista ja pistää toivottavasti miettimään, onko eläin rahallisen panostuksen arvoinen hankinta. Haluaisin toki, että vähävaraisetkin voivat nauttia lemmikistä, mutta eläinrakkaat köyhät joko laiminlyövät itsensä ja kustantavat eläimen, tai sitten luopuvat eläimestä koska se käy liian kalliiksi. Kumpikaan ei ole hyvä vaihtoehto ja johtaa ongelmiin.

Tuosta hinnasta vielä sanoisin, että pentujen hoito ei ole ilmaista, jos ne käytetään eläinlääkärillä ja madotetaan ym. hoidetaan ja ruokitaan hyvin ennen luovutusta. Tuota hintaa vastaan siis voi hyvin pyytää tositteen eläinlääkärikäynnistä. En myöskään ymmärrä ajatusta, että sen kissaemon omistajalle ei saa jäädä pennuista mitään käteen, se pentujen hoito vaatii myös aikaa ja vaivaa ja ilmeisesti sen pitäisi olla täysin maksutonta. Mikään tästä ei valitettavasti estä pentutehtailua, joten joku Tori.fi on ihan viimeinen paikka eläimen hankkimiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä