Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI EN NUKU?

Vierailija
02.01.2014 |

Ongelmani siis on se etten pääse enää syvään uneen ja herään useimmiten keskellä yötä, jonka jälkeen yritän jatkaa uudestaan unia.

Ikää on 18v ja tämä on tosi rasittavaa. Nyt näkee naamastakin miten väsynyt olen, se myös tuntuu koko kehossa, silmissä, aivoissa, ne ei oo kunnolla levänneet. Tätä tällästä pahempaa unettomuutta on jatkunu joulukuun alusta lähtien.

Mulla on pieniä muita terveysvaivoja ja tää unettomuus ei todellakaan tee myöskään niille hyvää.

Olen kärsinyt myös masennuksesta ja ahdistuksesta ja muista mielialaoireista, mutta en mielestäni nyt ole ollut ainakaan kovin masentunut ja ahdistustakin olen koittanut hallita ja saada kuriin ja olla positiivisin mielin jotta unettomuus ei olisi ainakaan siitä kiinni. Ennen nuo mielenterveysongelmat eivät kuitenkaan haitanneet nukahtamista.

Olen hyvin väsynyt tähän!!! ja jengi sanoo, että mene lääkäriin. Mutta mitä ne osaa siellä lääkärissä tälle asialle tehdä!? olen lukenut keskusteluja jossa ovat sanoneet että mitään emme osaa enempää tehdä tai sitten määräävät pelottavan vahvat unilääkkeet.

Minusta tuntuu että minä olen kuolemassa nuorena. Olen saanut sellasia vaistonomaisia tunteita ja siihenhän univaje johtaa. Uni on yksi elämänperus asioita, vähän sama asia kuin jos ihminen ei syö niin se kuolee. Olen mennyt henkisesti että fyysisesti todella huonoon kuntoon.

Rupeaa olemaan vitutusta täynnä koko tämän uniasian kanssa!!! kaikkeni olen yrittänyt, vaikka mitä kikkoja ja vonkuroita jotta saisin nukutuksi kunnolla, mutta kun ei, väsyneenä mennään!!!

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 jatkaa.
Olet vielä niin nuori ja asut kotonasi, joten kiinnostaisi tietää, tietääkö vanhempasi ongelmastasi?
Oletko mielenterveysongelmistasi käynyt ammattilaisen luona puhumassa, vai oletko pyristellyt yksinäsi eteenpäin?

Ja miten avun hakeminen käytännössä tapahtuu, jos et sitä vielä ole tehnyt:
Soita päivystykseen ja mene päivystävälle lääkärille kertomaan tilanteesi.
Ennenkaikkea ensiapu uneen ja jatkosuunnitelmat mielenterveyden hoitamiseksi. Unettomuuden takana kuitenkin todennäköisimmin aina on mielenterveysongelmia.

Itse hakeuiduin pävystyksen kautta avunpiiriin ollessani 16, pääsin samalta istumalta kotiin pakkaamaan laukkuani ja psykiatriselle osastolle viikoksi huilaamaan. (ihan omasta toiveestani). Sain näin lomaa arjesta, koulusta, kotoa.. kaikesta, sain vain olla ja sain hoitaa unettomuuttani, kun hoitojaksolla aloitimme unilääkityksen. Henkilökunta on saatavilla kellonympäri, joten yksinkään ei ole pakko olla jos ei halua. Ei tarvinnut huolehtia mistään.
Viikko tuntuikin pitkälle ja lopulta odotin ja halusin päästä takaisin kotiin ja arkeen.
Unilääkitystä jatkoin kuukauden tai pari, kunnes pärjäsin jo ilmankin.

Nyt 24v ja muutama kuukausi sitten, hain uudelleen unilääkkeet käyttöön.
Tuosta 16 vuotiaasta asti, minulla on edelleen hoitosuhde mielenterveystoimistoon oman voinnin mukaan.

Suosittelen vain hakeutumaan avunpiiriin, etkä jää yksin.
Olet nuori, sinulla on vielä elämä edessä.
Voimia elämääsi!

Vierailija
22/22 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sitä unettomuutta aiheuttaa ylipäätään yleensä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi