Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku voi haluta työkseen kasvattaa?

Vierailija
02.01.2014 |

Mikä siinä kiehtoo? Tätä asiaa en ole koskaan ymmärtänyt. Miten jaksaa vääntää asioista päivästä toiseen.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

9: Tiedän kyllä.. Ja ymmärrän jos joku haluaa opettaa, mutta kuka pitää nimenomaan siitä kasvattamisesta. Kasvattaminen ja opettaminen ei ole sama asia.

Vierailija
2/24 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele toi sun sana kasvattaa. Jos päiväkodin henkilökunta ja opettajat eivät ole ammatiltaan kasvattajia niin kuka sitten on ? Kuka meidän lapsia kasvattaa työkseen paitsi vanhemmat ??

Vierailija
4/24 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

17: Kyllä he ovat, mutta kaikki vastaajat kertoivat miksi he haluavat opettaa. Opettaja on kasvattaja. Mutta matematiikan opettaminen ei ole kasvattamista, se on opettamista. Jos matematiikan tunnilla puutut oppilaan käytökseen, se on kasvattamista. En olisi uskonut että opettajille pitää rautalangasta vääntää asioita..

Vierailija
5/24 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetusalalla 15v ja omat kasvatettavat  kotona ja välillä mietityttää ammatinvalinta...kasvattaminen on raskasta. Jaksaakohan töissä paremmin kun omat on isompia? Nyt tuntuu, että kun on jo työpäivän kasvattanut niin omien kanssa palaakin sitten pinna :(

Vierailija
6/24 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimiä kasvatan työkseni, enkä haluaisi vaihtaa koskaan alaa ellei tulevaisuudessa ole pakko. Eläimet eivät valita ja kitise, vaan ovat tyytyväisiä. ;)

Vierailija
7/24 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä opettamista ja kasvattamista voi oikein erottaa toisistaan ainakaan peruskoulussa, ei juurikaan ole sellaista hetkeä, jolloin kyse olisi "pelkästä" opettamisesta.

Vierailija
8/24 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä opettajana ihmettelen vähän samaa kuin ap. Minä tietenkin tykkään opettamisesta, mutta se kasvatuspuoli ei ole mun lempparia. Olen ollut työelämässä jo yli kymmenen vuotta ja silti vieläkin ihmettelen, miten suppea opettajakoulutus on. Siellä opetetaan vain sitä, millainen on hyvä oppitunti, miten se koostetaan. Ja kaikki muu muka hoituu sillä, että tunnit ovat hyvin suunniteltu.

Kyllä sitä kasvatustyötä vaan väkisinkin tulee koulussa vastaan ja siihen pitäisi opettajankoulutuksessakin antaa eväitä. Kuten moneen muuhunkin asiaan, mutta ne eivät ole tämän ketjun aihe.

Vierailija
9/24 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihailen lahjakkaita ja innostuneita opettajia. Opiskelu on aina kiinnostanut minua, mutta luokallani oli myös sellaisia, joita koulunkäynti ei kiinnostanut lainkaan. Parhaimmat opettajat saivat heidätkin innostumaan aineistaan.

Lapsiparat, jotka kasvavat sosiaalisesti vaikeissa oloissa. Onneksi maailmassa on muitakin aikuisia kuin heidän vanhempansa, joilla riittää ongelmia. Hyvä opettaja voi auttaa moniongelmaisissa perheissä kasvavia nuoria etenemään. 

Vierailija
10/24 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on yksinkertaisesti työtä mistä pitää :)

Vierailija
11/24 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En väännä asioista päivästä toiseen, vaikka kasvatankin. Kasvatustyö on mielenkiintoista, koska ihminen ja ihmisen kehittyminen ja oppiminen ovat mielenkiintoisia ja koska kasvatussuhde on merkityksellinen ihmissuhde.

Vierailija
12/24 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan

Vierailija
13/24 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Vallanhalu? Kun tietää asioita mitä kasvatettavat ei - se kohottaa itsetuntoa?

Nämä tulee ekana mieleen.

Vierailija
14/24 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat yleensä ovat kovia pätemään ja ovat tietävinään asiat paremmin kuin muut. Ehkä he nauttivat siitä että saavat neuvoa muita ja olla ikäänkuin muiden yläpuolella kun oikein luvan kanssa ja työkseen saavat toisia määräillä? :)

Vierailija
15/24 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat, nuo hornan henget! Opettajat ovat usein erittäin kiinnostuneita omasta oppialastaan. Se kasvatus on siinä lisänä tuleva paska, kun kodeissa ei osata kasvattaa omaa jälkikasvua.

Vierailija
16/24 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailet itsellesi.

Kuitenkin: Koen maailman ihmeellisenä, monimuotoisena paikkana josta emme loppujen lopuksi syvimpiä syntyjä tiedäkään.

Tahdon siirtää tätä ihmettelevää uteliaisuuttani (jota lapsissa on jo luonnostaan) eteenpäin, antaa oivalluksia koska nautin niistä itse niin paljon.

Vierailija
17/24 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

6: höpö höpö

Vierailija
18/24 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ajattelin että otsikko jatkuu esim. ..turkiseläimiä tapettavaksi.  sitä minä en voi ymmärtää.

Vierailija
19/24 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ammattikasvattaja, mutta en halua omia lapsia. Minusta on hauska auttaa muita ymmärtämään asioita, joista olen itse kiinnostunut. Ihmettelen kuitenkn, miksi joku haluaisi käyttää tähän vapaa-aikaansa.

Vierailija
20/24 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin nyt siis kasvattamista, en opettamista.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi