Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

piilolinssit

Vierailija
01.01.2014 |

millä vahvuuksilla niitä piilareita korkeintaan saa?

saako muina kuin kertakäyttöisinä? en halua maksaa

yli 50€  per. kuukausi uusista linsseistä.

paljonko maksavat jos niitä saa muina kuin kert.käyttöisinä?

jollain kokemuksia? käytän siis silmälaseja mutta ovat useimmiten tiellä... asiattomia kommentteja en hyväksy. kiitos. 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita, vaikka millä vahvuuksilla.  Itselläni on piilarit. Värilliset moniteholinssit. Kuukausilinssit. Tosin käytöstä riippuen ja muista niin saattavat kestää pidempää käyttöaikaa.

Hintahaitari on laaja. Katso netistä niin saat otantaa. Värilliset moniteholinssit on kalliita. Omani esim 6 paria niin 420€.

Vierailija
2/26 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion lopettaa silmälasien käytön kokonaan...

vahvuus on -7

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tutustua vaihtoehtoihin esim. Lenswayn sivuilla. Tarviit kyllä optikon määräyksen että osaat netistä tilata oikeita (esim. kaarevuus).

Vierailija
4/26 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap miettinyt laserleikkausta? Pitkässä juoksussa maksaa itsensä takaisin ja on turvallisempaa silmille kuin jakuva piilarien käyttö.

Vierailija
5/26 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valitettavasti usko että laserleikkaus auttaa kun on perinnöllinen likinäköisyys? :/

ap

Vierailija
6/26 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valitettavasti usko että laserleikkaus auttaa kun on perinnöllinen likinäköisyys? :/

ap

Vierailija
7/26 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon tilannu shopping4net.fi piilolinssit n.35e pari..Kuukausilinssit ja on ollu ihan hyviä. Alkutarkastus optikolla ja sitte tilannu netistä..

Vierailija
8/26 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No silmälasien käyttöä ei voi piilolinssien vuoksi koskaan lopettaa täysin. vaikka nykyään myydään hyvin hengittäviä ja happea läpäiseviä linssejä joilla voi myös nukkua. sitä ei koskaan suositella yhtäjaksoisesti. silmän pitää saada välillä levätä ja varsinkin jos ei halua maksaa yli 50 euroa linsseistä niin ei saa sitten "yölinssejä" ainakaan. :) suositeltu käyttöaika päivässä on n. 8 tuntia. Piilolinssit keventävät mukavasti oloa ja on tietysti helpot kaikin puolin mutta jos haluat silmälaseista luopua mene laserleikkaukseen. kyllä se tietenkin auttaa sinua! sehän se on ideakin!

Vierailija
9/26 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No silmälasien käyttöä ei voi piilolinssien vuoksi koskaan lopettaa täysin. vaikka nykyään myydään hyvin hengittäviä ja happea läpäiseviä linssejä joilla voi myös nukkua. sitä ei koskaan suositella yhtäjaksoisesti. silmän pitää saada välillä levätä ja varsinkin jos ei halua maksaa yli 50 euroa linsseistä niin ei saa sitten "yölinssejä" ainakaan. :) suositeltu käyttöaika päivässä on n. 8 tuntia. Piilolinssit keventävät mukavasti oloa ja on tietysti helpot kaikin puolin mutta jos haluat silmälaseista luopua mene laserleikkaukseen. kyllä se tietenkin auttaa sinua! sehän se on ideakin!

Vierailija
10/26 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai laserleikkaus auttaa! Miksi ei auttaisi? Sillä leikataan miinukset pois. Mulla 2,5kk leikkauksesta ja upea olo!

Vierailija
11/26 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei auta perinnölliseen likinäköisyyteen? En ymmärrä. Itsekin kävin viime kesänä ja elämä on ollut ihanan helppoa viimeiset puoli vuotta.

Vierailija
12/26 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 21:08"]

Miten niin ei auta perinnölliseen likinäköisyyteen? En ymmärrä. Itsekin kävin viime kesänä ja elämä on ollut ihanan helppoa viimeiset puoli vuotta.

[/quote]

Niin siis kävin siinä laserleikkauksessa

Vierailija
13/26 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, olen tosin kuullut ettei se leikkaus kaikkia auta.

ap

Vierailija
14/26 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, olen tosin kuullut ettei se leikkaus kaikkia auta.

ap

Vierailija
15/26 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 21:13"]Niin, olen tosin kuullut ettei se leikkaus kaikkia auta.

ap

[/quote]

No kuule kyllä auttaa. Siis jos ei ole mitään estettä leikkaukselle, eli silmät on muuten leikkauskelpoiset. Perinnöllistähän se yleensä on... Mene esitutkimukseen, niin selviää tuokin.

Vierailija
16/26 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 21:15"]

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 21:13"]Niin, olen tosin kuullut ettei se leikkaus kaikkia auta.

ap

[/quote]

No kuule kyllä auttaa. Siis jos ei ole mitään estettä leikkaukselle, eli silmät on muuten leikkauskelpoiset. Perinnöllistähän se yleensä on... Mene esitutkimukseen, niin selviää tuokin.

[/quote]Ainakin muutama vuosi sitten ei suuria miinuksia pystytty kokonaan saamaan pois. Muistelen, että raja jolloin oli mahdollista päästä eroon silmälaseista kokonaan oli -6, ja silloinkin epävarmaa. Mutta tästä on tosiaan muutama vuosi aikaa, ja nuo leikkaukset kehittyvät koko ajan.

Vierailija
17/26 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun silmät tosiaan leikattiin viime kesänä. Miinusta oli 7 ja nyt ollaan nollilla.

Vierailija
18/26 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin... Itselläni on tosiaan -7 paikkeilla... Ja heikkenee yhä vähän..

ap

Vierailija
19/26 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 21:20"][quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 21:15"]

ap

[/quote]

[/quote]Ainakin muutama vuosi sitten ei suuria miinuksia pystytty kokonaan saamaan pois. Muistelen, että raja jolloin oli mahdollista päästä eroon silmälaseista kokonaan oli -6, ja silloinkin epävarmaa. Mutta tästä on tosiaan muutama vuosi aikaa, ja nuo leikkaukset kehittyvät koko ajan.

[/quote]

Ei ole -6 mikään raja nykyään, on erilaisia leikkausmetodeja. Kannattaa ottaa selvää, kyllä lasiton elämä on sen arvoista.

Vierailija
20/26 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se näkö yhä heikkenee niin kannattaa toki vielä odottaa. Mulle sanottiin, että leikkaus suositeltavaa aikaisintaan siinä vaiheessa kun näkö ei ole enää huonontunut kahteen vuoteen.