Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en tajua vegaaneja

Vierailija
18.05.2023 |

Siis sellaisia hirvittävän ehdottomia. Tai kasvissyöjiä. Syön itsekin pääsääntöisesti kasvisruokaa mutta en silti jossain lounaspaikassa joudu ahdinkoon jos tarjolla ei sattuisikaan olemaan kasvisvaihtoehtoa. Nykyään toki on lähes aina. Se liha nyt tuskin kenellekään aiheuttaa myrkytystä mutta sitäkin enemmän harmaita hiuksia, kun joka ruokalaji on syynättävä lihaa välttäen.

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen kasvisvoittoinen sekasyöjä. Joskus sanon  - aha ja syön sitä mitä on tarjolla.

Vierailija
2/102 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ymmärrän tavallaan. Ei niitä kasvisvaihtoehtoja olis jossei niitä kukaan vaatis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä muista koskaan joutuneeni syynäämään esimerkiksi perunaa tai ruisleipää lihaa välttäen?

Vierailija
4/102 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoijaa. Kukaan ei ole kertonut sinulle tähän vuoteen 2023 mennessä, mistä syistä joku voi olla vegaani? Ihan puun takaa tulee ja luulet että ne saa myrkytyksen lihasta?

T: sekasyöjä, joka valitsee aina vegaanista kun ravintolassa vaan voi, ja ymmärtää ja arvostaa niitä keillä on pokkaa sanoa siellä lounaalla että jätä se kastike pois jos siinä on maitoa.

Vierailija
5/102 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon myös kasvispainotteinen sekasyöjä, mutta ymmärrän hyvin vegaaneja. Ei he siinä käytännöllisyyttä mieti, vaan vegaanius on monelle eettinen ja periaatteellinen valinta.

Vierailija
6/102 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mielikuva vegaaneista on sellainen jo valmiiksi haukuttavaksi sopiva ääliö- ja siihen tarkoitukseen kai tarkoituksella myös luotu.

Vierailija
7/102 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä ruuasta valittavia nirsoilijoita oikein minään.

Vierailija
8/102 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enkä minä sinua

Netissä valittava inisijä

Vierailija
9/102 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä et tajua?

Vierailija
10/102 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enkä minä sinua

Netissä valittava inisijä

Kalahtiko omaan nilkkaan? Henkinen ruokavamma ei ole ylpeilyn aihe. Se kuuluu lapsuuteen ja aikuisena arvostetaan kaikkea ruokaa.

Vierailija
11/102 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaaniruoan ainesosalistat ovat usein karua luettavaa. Pitkät listat täynnä kaikenlaisia lisäaineita ja maun buustaajia. Ei kovin terveellistä ja siksi vastenmielistä.

Vierailija
12/102 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä et tajua?

Sitä neuroottista kuikuilua vaikkapa työpaikan lounaslinjastolla. On kasvisvaihtoehto mutta kun ei tykätä vaikka pinaatista. Sitten olisi henkilön mielestä muuten ihan kiva lihavaihehto mutta kun hän ei VOI syödä lihaa. Jne. Mä olen lihan tehotuotannon vastustaja ja syön tosi vähän lihaa mutta tietyissä tilanteissa pidän suuni kiinni ja pystyn valitsemaannjonkun vaihtoehdon tekemättä siitä numeroa. Ap

Vierailija
13/102 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainahan voi jättää syömättä. Niin minä teen, jos tarjolla on pelkkää lihaa...

Vierailija
14/102 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en syö uskontoni takia lihaa. En siis voi valita lihavaihtoehtoa.

Vierailija
15/102 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap parisuhteessa, mutta ei haittaa jos silloin tällöin petät kumppaniasi?

Oletko pääosin rehellinen, mutta silloin tällöin näpistät kaupasta leipää?

Vegaanin elämäntavassa on kysymys moraaliperiaatteesta, joka pätee aina.

Vierailija
16/102 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuttuni pyörittää pientä lounasravintolaa, jossa käy lähinnä työpaikkaruokailijoita/ lähialueen ihmisiä. Olen monta kertaa kysynyt, voisiko ruokalistalle saada edes joskus kasvisvaihtoehtoa (lakto - vegetaarinen). Jostain syystä ainoa kasvisruoka, mitä olen nähnyt listalla, on joku pinaattikeitto. En viitsi maksaa 9 euroa pinaattikeitosta ja leipäpalasta, joten jätän käyttämättä ravintolan palveluita. 

Vierailija
17/102 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanisuus on ok, ei se minua haittaa, mutta minua haittaa se mitä ääripään vegaanit tekee eli kiusaa, vainoaa, uhkailee ja häiriköi kaikkia jotka eivät ole vegaaneja.. 

Vierailija
18/102 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaanisuus on ok, ei se minua haittaa, mutta minua haittaa se mitä ääripään vegaanit tekee eli kiusaa, vainoaa, uhkailee ja häiriköi kaikkia jotka eivät ole vegaaneja.. 

Kyllä tuota tekee lihansyöjätkin, usko pois. Sinä et vain ole heidän kiusan kohde.

Vierailija
19/102 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen on vuosikaudet syönyt pelkkää kasvisruokaa ja yhtäkkiä syökin lihaa, niin kyllähän siinä sairastuu. Suolisto ei pysty käsittelemään lihaa, kun bakteerikanta on erilainen.

Vierailija
20/102 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon myös kasvispainotteinen sekasyöjä, mutta ymmärrän hyvin vegaaneja. Ei he siinä käytännöllisyyttä mieti, vaan vegaanius on monelle eettinen ja periaatteellinen valinta.

No joo, mä en syö lihaa koska maha ei kestä, viikon olen tukossa jos söin lihaa! Tajusin asian kolmekymppisenä. Enää syön vain kalanlihaa ja ananlihaa, kalkkunan-.