Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vítuttaa kun edellisen asukkaan posteja tulee vieläkin tänne 3 kk muuton jälkeen!! Onko mulla velvollisuus

Vierailija
09.10.2020 |

Onko velvollisuutta näitä posteja koskien? Olen jo vienyt monia kirjeitä ja lehtiä postiin ja sanonut että tämä henkilö ei enää asu täällä. Ja silti aina tulee jotain hiton lehtiä entisen asukkaan nimissä. Voinko heittää roskiin vai onko minulla joku velvollisuus huolehtia noista h e l v e t i n posteista??? V I T U T T A A !!!!!

Kommentit (107)

Vierailija
1/107 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että nuo on jakanut joku muu kuin posti. Siksi ei osoitteenmuutos näy.

Mutta lehdet vaan roskiin, kirjeissä on kirjesalaisuus yms ja siksi ne pitää palauttaa. Pistä kuoren päälle merkintä "ei asu täällä" ja heitä lähimpään postilaatikkoon.

Vierailija
2/107 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinulla ole velvollisuutta edellisen asukkaan postien kanssa yhtään mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/107 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, että nuo on jakanut joku muu kuin posti. Siksi ei osoitteenmuutos näy.

Mutta lehdet vaan roskiin, kirjeissä on kirjesalaisuus yms ja siksi ne pitää palauttaa. Pistä kuoren päälle merkintä "ei asu täällä" ja heitä lähimpään postilaatikkoon.

Mitään tällaista velvoitetta ei ole olemassa.

Vierailija
4/107 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan asuttu nykyisessä asunnossa 11 vuotta, silti tänne tulee edelleen edellisen asukkaan postia. En ymmärrä, miksei ole voinut ilmoittaa harrastuskerhoihinsa ym. uutta osoitettansa.

Vierailija
5/107 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok tästä lähtien heitän ainakin kaikki hiton lehdet roskiin, ihan sama mitä ne on maksanut. Ärsyttävää kun tulee edellisen asukkaan P A S K A A tänne.

Vierailija
6/107 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole kolmessa kuukaudessa saanut aikaiseksi muuttaa osoitettaan niin heitä roskiin vaan. 

Vierailija
7/107 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei vissiin ihan oikeita ongelmia ole ollu elämässä koskaan kun raivoat tuollasesta mitättömästä asiasta?

Vierailija
8/107 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jaetaan säännöllisesti samalla kadulla asuvan saman sukunimen omaavan henkilön postit ja kyseessä on yksi suomen yleisimmistä sukunimestä. Aikani niitä palautin postiin, lopulta teippasin asuntoni oven ulkopuolelle saatelapun kera, ei auta mitään. Jatkunut jo vuosia. Olen tullut siihen lopputulokseen ettei postinjakajia kiinnosta pätkän vertaa.

Vierailija
9/107 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellenikin meni opiskeluaikana Kelan posteja vanhaan osoitteeseen tehdystä osoitteenmuutoksesta ja useammasta puhelusta Kelalle huolimatta. Väärään osoitteeseen menneen entisen asuntoni uusi asukaskin kiukutteli kuin pikkulapsi, vaikka vika ei ollut minun. Jankkasi vaan ”tee osoitteenmuutos” eikä kyennyt ymmärtämään kun kerroin sen jo tehneeni aikoja sitten ja myös soittaneeninasiasta useamman kerran Kelalle (joka kerta kun postia meni väärään osoitteeseen). Aina tuo ei siis ole ainakaan entisen asukkaan vika, joka olisi hyvä muistaa kun itkupotkukiukuttaa.

Vierailija
10/107 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse heitän suoraan paperinkeräykseen jostulle jonkun muun posteja.

Vierailija
11/107 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset pari kolme kuukautta pyysin vanhan omistajan hakemaan minulta postinsa. Sen jälkeen oon heittänyt suoraan paperikierrätykseen.

Vierailija
12/107 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni edellisen asukkaan postit suoraan takan lämmikkeeksi

Vierailija
13/107 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs täällä  poraat?

jos jonkun vaikkapa lehden saamiseksi kymmenen vuotta takaperin sähköiseksi ei toimittajaa hetkauttanut mitenkään,  ei lehden lopetuskaan onnistu.

Vierailija
14/107 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tästäkin asiasta voi saada näin vaikean ja mitä ilmeisimmin kuormittavan?

Että ihan sinun postilaatikosta tulee postia, jossa ei ole sinun nimi. Terapiaa ehdottomasti, muista varoa burnouttia!

Vierailija
15/107 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle tuli vielä 2 vuoden jälkeen 4 vuotta aiemmin tässä asuneen pojan perintäkirjeitä.

Vierailija
16/107 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatteleppa, jos tulis postia etukäteen !

Zinc

Mä olen saanut mun postia 10 vuotta myöhemmästä elämästä ..

Vierailija
17/107 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienet on teirän murheet ..

Zinc

Vierailija
18/107 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyisin on muuten sellaisia gdpr rikkureita joilta postia tulee solkenaan vaikkei olisi mitenkään jäsen tms. eikä ns. lopetus näytä tomivan.

Vierailija
19/107 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä postilaatikkoosi oman nimesi viereen lappu "Keijo Virtanen ei asu täällä" tai "Ei Keijo Virtasen postia tänne".

Vierailija
20/107 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tuli 18 vuotta edellisen asukkaan postia. Ostin asunnon kuolinpesältä, mutta omaiset eivät saaneet aikaan ilmoittaa asiasta esim. pankkiin. Palautin monta vuotta väärin jaettuja kirjeitä postiin, mutta aina sieltä tuli seuraavana vuonna samat pankkitositteet jne. Tällaisissa asioissa Posti ei voi asialle mitään, kirjeen lähettäjätaholle pitää kertoa osoitteenmuutos/että postia jaetaan väärään paikkaan. Lopulta sain tarpeekseni ja soitin kyseiseen pankkiin, vasta sen jälkeen pankkitositteet lakkasivat tulemasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi