Terveydenhuoltoalalla työskentelevät, mitä tykkäätte ajatuksesta, että koronatokotteen
tultua meidän pitää olla koehenkilöinä ensimmäisinä ottamassa rokote?
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan halua olla mikään koekaniini t. Sairaanhoitaja
Pitäisi tehdä niin että teiltä rokotuksista kieltäytyviltä terveydenhuollon työntekijöiltä jäävät rokotteet annettaisiin meille jotka ne haluamme. Löyhässä hirressä roikkuminen ja koronan välttely pari vuotta tuntuu niin raskaalta että ottaisin rokotteen heti kun sen saisin.
Mitähän tapahtuu, jos rokote todella tulee terv.h.henkilöstöllle pakolliseksi ja näin suuri prosentti kieltäytyy? Kenkää vaan kaikille kieltäytyjille ja terveydenhuolto kaatuu? Itse hoitajana toivon todella, että kaikki rokotteesta kieltäytyvät pitävät tiukasti kantansa eivätkä taivu painostuksen alla. Rokotepakko on pakko purkaa, jos se johtaisi merkittävän suuren joukon irtisanoutumiseen terveydenhuollossa. Systeemi ei kestäisi sitä, kun nytkin on jo hoitohenkilökunnasta pulaa.
Rokotetta ei varmaankaan saada Suomeen kovin nopeasti. Suuret maat jyräävät. Sitten kun rokotetta Suomeen saadaan, sen on jo ulkomailla saanut suuri määrä "koehenkilöitä". Sitten otan sen ihan mielelläni.
Vierailija kirjoitti:
En usko, että tulee mitenkään pakolliseksi. Ei meillä sikainfluenssarokotteenkaan ottamista painotettu niin tärkeänä, kuin influenssarokotteen. On hyvä muistaa, että sikainfluenssa olisi meillä kiertävänä jokavuotisena tautina, jollei niin moni olisi rokotetta aikanaan ottanut. Nyt se on meiltä hävinnyt.
Eikä ole häipynyt, mutta nykyisessä influenssarokoteessa on sika-antigeeni mukana ja taisi olla aikaisemminkin.🐷
Ensimmäisinä? luuletko että sitä enää muut uskaltavat ottaa. Itse en kyllä aio ottaa vaikka kaikki muut suomalaiset kokeilisivat...
Vierailija kirjoitti:
En aio ottaa rokotetta ennen kuin se on käytössä turvalliseksi todettu. Influenssarokotteen otan vuosittain. Rokotevastainen en ole.
Olet rokotevastainen.
Mitä vaikutuksia näillä vuosittaisilla rokotekertymillä on 10-20v kuluttua tai aiemmin /myöhemmin.
Kertyy aivoihin raskasmetallit ja muut apuaineet.Reakoi johonkin verkkoon.
Jos hoitaja sairastuu, rokotehaitat korvataan
Älkää ottako. Siinä voi olla mitä aineita vaan.
Hedelmättömäksi tekeviä, alumiinia, elohopeaa jne.
Niitähän ei kropasta saa pois.
Otan heti kun mahdollista, tottakai.
-sh
Haitat tulevat esiin myöhemmin ja jos hyväuskoisena menet ottamaan, olet samassa kastissa muiden kanssa.
Katsokaa mitä Gates on sanonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan halua olla mikään koekaniini t. Sairaanhoitaja
Pitäisi tehdä niin että teiltä rokotuksista kieltäytyviltä terveydenhuollon työntekijöiltä jäävät rokotteet annettaisiin meille jotka ne haluamme. Löyhässä hirressä roikkuminen ja koronan välttely pari vuotta tuntuu niin raskaalta että ottaisin rokotteen heti kun sen saisin.
Joo, niin pitäisi! Annetaan rokotteet niille jotka haluavat!
Vierailija kirjoitti:
Otan heti kun mahdollista, tottakai.
-sh
Sen kun otat, mutta ei se kyllä ole mitenkään ”tottakai”. Itse en ota. T. Toinen sh
Jos koronarokete joskus tulee, se pitää ensin pistää suureen joukkoon vapaaehtoisia kansalaisia.
Itse olen valmis irtisanoutumaan, jos työpaikka alkaa vaatia rokotusta. En ole vapaaehtoinen koekaniini. Turvalliseksi todetun ja tehokkaan rokotteen otan toki sitten myöhemmin.