Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ovatko saikuttelijat aina huonoja työntekijöitä?

Vierailija
09.10.2020 |

Eli onko esimiesten puheissa ja väitteissä perää että saikutyelijat saikuttelevat vain koska heitä ei kiinnosta työnteko?

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä työpaikkoja, paljonkin, joissa saa olla 1-3 päivää pois omalla ilmoituksella. Meillä ei tällaista ole työsopimuksella sovittu, mutta kun sairastuin flunssaan, riitti että soitin ja pomo sanoi että ole vaan pois niin kauan kuin kuume laskee + 1 päivä, ei tartte hakea lääkärintodisusta. No lopulta olin kolme päivää, viikonloppuna laski kuume. Mun saikku saa aikaan sen, että pomo ei saa mitään aikaiseksi, kun en ole painostamassa ja vahtimassa. Kaksi kertaa käynyt näin tässä muutaman vuoden aikana. 

Vierailija
62/76 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma työni on niin kuormittavaa, että on alkanut tulemaan kaikenlaista tuki- ja liikuntaelimistön ongelmaa. Flunssan takia olen ollut pois vain silloin kun lapset oli pieniä ja taudit tarttui minuunkin. Olen ns. tuleva saikuttaja.

No oletko tehnyt mitään välttyäksesi noilta vaivoilta? Lihaskunnon kohentaminen ja liikkuvuuden parantaminen nyt pitäisi olla viikoittaisessa ohjelmassasi jos noin vahvasti epäilet tulevasi rammaksi.

Olen vaihtamassa alaa. 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, onpa erikoista että oletetaan heti ettei olisi harrastanut liikuntaa, jos saa tuki- ja liikuntaelimistön ongelmia. Mitä ihmeen oman sädekehän kiillottajia te olette? Urheilijoilla niitä vaivoja vasta onkin!

Vierailija
64/76 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, onpa erikoista että oletetaan heti ettei olisi harrastanut liikuntaa, jos saa tuki- ja liikuntaelimistön ongelmia. Mitä ihmeen oman sädekehän kiillottajia te olette? Urheilijoilla niitä vaivoja vasta onkin!

Nimenomaan ensiksi tulee varmistaa onko ongelma tai vaiva itse aiheutettu vai ei eli onko saikkua aiheellinen. Jos voidaan todeta, että henkilö Äksä-Kalle Yy-Jokinen esim. ei ole noudattanut varoituksia tai toiminut ennaltaehkäiseväksi, on ongelma itse aiheutettu.

Vierailija
65/76 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä loppui saikutukset koronan ja etätöiden myötä. 

Normaalit flunssathan katosivat oikeastaan kokonaan koronatoimien ansiosta. Lisäksi kotona töitä pystyy tekemään jonkin verran kipeänäkin, kun voi lepäillä aina tarvittaessa. Nyt flunssat tietenkin ovat taas palanneet, kun ihmiset eivät ole huolehtineet hygieniasta ym. yhtä hyvin.

Olen eri mieltä flunssien katoamisesta.

T: Lastenhoitaja.

Vierailija
66/76 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saikuttelija voi olla hyvä työntekijä, silloin kun on töissä. Monesti jopa tehokkaampi kuin muut, kun saanut lomailla.

Vierailija
67/76 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpisteellä oli saikkusankari, joka paljon pois. Aina kun hän oli saikulla ympyröimme päivät kalenterista. Kerran tämä sankari katsoi työpisteen seinäkalenteria ja ihmetteli muilta mitä nuo ympyrät on ja kyllä on paljon ympyröitä kalenterissa. Ei tiennyt, että olivat omia saikkupäiviään 😁

Vierailija
68/76 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä loppui saikutukset koronan ja etätöiden myötä. 

Normaalit flunssathan katosivat oikeastaan kokonaan koronatoimien ansiosta. Lisäksi kotona töitä pystyy tekemään jonkin verran kipeänäkin, kun voi lepäillä aina tarvittaessa. Nyt flunssat tietenkin ovat taas palanneet, kun ihmiset eivät ole huolehtineet hygieniasta ym. yhtä hyvin.

Olen eri mieltä flunssien katoamisesta.

T: Lastenhoitaja.

Korona on aiheuttanut sen että ihmiset eivät enää kehtaa teeskennellä flunssaista jotta voisivat luistaa töissä, se olisi tässä tilanteessa liian noloa ettei ihmiset kehtaa ja heitä hävettää sekä selittää sen miksi koronan aikana saikut on vähentyneet yli puolella.

Vierailija
69/76 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan tilastot kertovat kenelle nuo ongelmat ovat yleisimpiä 

Vierailija
70/76 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos työnantaja on sitä mieltä että lääkärin antama lausunto on epäpätevä voi työnantaja määrätä työntekijän takaisin töihin."

Tämä on totta, mutta tässä työnantaja ottaa myös melkoisen riskin määrätessään oikeasti sairaan henkilön töihin.

Vierailija
71/76 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan enää tee normaalia fyysistä ja teknistä työtä? Kaikki on nykyään jotain toimistotyöntekijöitä tai "asiantuntijoita", joka ei edes tarkoita mitään. Ja miksi edes menee toimistoon, jos kerran voi tehdä etänä töitä kotoa? Jos voit tehdä työsi alushousuissa, sinulla ei ole oikeaa työtä.

Vierailija
72/76 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saikuttaminen voi olla myös oire jostakin. Itselläni alkoi tulla muutaman päivän poissaoloja migreenin ja selkäkivun takia. Työpaikka oli kamala ja ahdistava, siksi kynnys jäädä kotiin oli hyvin matala. Sitten lopetin itseni kiusaamisen ja irtisanouduin karenssin uhalla.

Nykyään olen ihanassa työpaikassa johon on kiva mennä. Yhtään saikkua ei ole tullut 1,5 vuoden aikana.

Ei tarvitse olla kynnyksenkään matala. Migreeni ja selkäoireet loppuivat minulta naps kun ikävä työkaveri vaihtoi työpaikkaa. Ne siis olivat ihan todellisia, ja invalidisoivia, mutta ilmeisestikin psyykkistä perua. Seuraavaan vuoteen ei tainnut olla migreeniä kertaakaan, kun ennen se oli melkein joka viikko.

Vierailija
73/76 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma työni on niin kuormittavaa, että on alkanut tulemaan kaikenlaista tuki- ja liikuntaelimistön ongelmaa. Flunssan takia olen ollut pois vain silloin kun lapset oli pieniä ja taudit tarttui minuunkin. Olen ns. tuleva saikuttaja.

Näitä nivelrikkoja- ja vammoja voi ennaltaehkäistä omilla valinnoilla ja elintavoilla joita kannattaa noudattaa lapsuudesta asti. Mutta myös vielä aikuisenakin ehtii. Ala harrastamaan liikuntaa, jumppaa ja fitnestä enemmän sekä käy salilla. Tuki- ja liikuntaelinsairaus on itse aiheutettu jos ei ole pitänyt kehostaan huolta vaan päästänyt itsensä rappiolle.

Jos yrittäjä on töissä kävellyt kellon ympäri ja ylikin, niin oikeastiko meinaat että lisätreeni auttaa?

Fitnes mai ääss. Ai jotain syömisten kanssa kikkailua vielä pitäisi tehdä tuohon päälle?

Vierailija
74/76 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä nivelrikkoja- ja vammoja voi ennaltaehkäistä omilla valinnoilla ja elintavoilla joita kannattaa noudattaa lapsuudesta asti. Mutta myös vielä aikuisenakin ehtii. Ala harrastamaan liikuntaa, jumppaa ja fitnestä enemmän sekä käy salilla. Tuki- ja liikuntaelinsairaus on itse aiheutettu jos ei ole pitänyt kehostaan huolta vaan päästänyt itsensä rappiolle.

Itselläni lapsesta saakka jääkiekko ja salibandy tausta. Näitä tuli sitten harrastettua ylemmillä tasoilla noin 20-40v. Nyt on erinäisten urheilusta tulleiden vammojen takia selkä jne hajalla. Olkapäät leikattu, kipuja lantiosta ylöspäin koko ajan lukuunottamatta päätä. Murtumia, nikaman siirtymisiä jne. Nyt rauhallista liikuntaa uinti, vesijuoksu ja kävely. Jokapäiväinen jumppa ja venyttely, että pystyy olemaan töissä. (toimistotyö, mutta vaativa IT-ala, jossa myös päivystys)Lääkitystä yritän pitää mahdollisimman pienenä. Buranaa jne menee. Pahoina päivinä on sitten panacod tai tramal. Nyt ikää 48v . 67 vuotiaaksi pitäisi nykyisen eläkelaskelman mukaan jaksaa. Urheilu kannattaa aina... Olen siis mieshenkilö

Voisitko tehdä töitä makuulla? Ei minun selkäni kestäisi istumista eikä jalat seisomista, mutta kun voi valita asennon vapaasti tilanteen mukaan, kyllä onnistuu.

Vierailija
75/76 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan ensiksi tulee varmistaa onko ongelma tai vaiva itse aiheutettu vai ei eli onko saikkua aiheellinen. Jos voidaan todeta, että henkilö Äksä-Kalle Yy-Jokinen esim. ei ole noudattanut varoituksia tai toiminut ennaltaehkäiseväksi, on ongelma itse aiheutettu.

Sinä jos saat kuonoosi nakkikioskilla, on ihan varmasti itse aiheutettu.

Vierailija
76/76 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen/olin erinomainen työntekijä, kunnes tajusin ettei työnantaja välitä ja kyllästyin turhiin lupauksiin. Siispä otan omaa vapaata silloin tällöin, enkä todellakaan tee enää 6 viikkoista työpäivää. Pitämättömät sairaslomat eivät enää ole mun juttu, en enää jousta. 

Kannattaisi miettiä syitä siihen, miksi joku saikuttaa, eikä automaattisesti todeta että vika on ihmisessä itsessään. Entäs työpaikan vastuu huonosta johtamisesta ym.?

N29

Ei ole huonoa johtamista, on vain huonoja, niskoittelevia, tottelemattomia ja epärehellisiä työntekijöitä joihin ei voi luottaa. Aina saa olla varuillaan ja varpaillaan pienenkin vilpin varalta.

Jonnekinhan niidenkin on sitten kai kerryttävä, kun meidän firmassa sellaisia ei oikein ole.