Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ovatko saikuttelijat aina huonoja työntekijöitä?

Vierailija
09.10.2020 |

Eli onko esimiesten puheissa ja väitteissä perää että saikutyelijat saikuttelevat vain koska heitä ei kiinnosta työnteko?

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saikuttelija voisi olla hyvä työntekijä 🤔

Vierailija
2/76 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulos tai ulos. Jos ei tee töitä niin ei myöskään ansaitse paikkaansa työpaikassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oikeesti sairas, pakkohan se on saikulla olla. Ja voi olla silti hyvä työntekijä.

Ne lorvisaikuttajat onkin jo ihan eri asia.

Eihän työnantaja tykkää silti kummastakaan tapauksesta.

Vierailija
4/76 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tosi tehokas työntekijä, mutta aina kipeänä kun flunssakausi alkaa. Koskaan ei kukaan ole valittanut. Sitten on näitä meilläkin töissä olevia ihmisiä joilla ei ole nenä koskaan valunut töissä, ei aivastuksen arvostusta, mutta aina parin kuukauden välein tulee viestiä että taas kuume nousi yöllä ja 1-5 päivän saikku. Nää on joko aina ma-ke tai ke-pe et saa hyvän viikonlopun

Vierailija
5/76 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lorvisaikuttelua ei ole olemassakaan, koska sairasloman kirjoittaa ammattilainen hoitaja tai lääkäri. Ei työnantajalla saati sitten työntekijällä ole ammattitaitoa osaamista saati sitten tietoa kenenkään todellisesta terveydentilasta tehdä muunlaista diagnoosia.

Vierailija
6/76 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on oikeesti sairas, pakkohan se on saikulla olla. Ja voi olla silti hyvä työntekijä.

Ne lorvisaikuttajat onkin jo ihan eri asia.

Eihän työnantaja tykkää silti kummastakaan tapauksesta.

Saikuttelijoiden motiivit saikutella tässä eniten epäilyttää. Epärehellisiä saikuttajia on aivan varmasti ja liikaa. Se siis tarkoittaa että jokaista on syytä epäillä "saikkupetoksesta" ennen kuin toisin todistetaan.

Vierailija
7/76 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos repii töissä niin et paikat hajoo.

Vierailija
8/76 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lorvisaikuttelua ei ole olemassakaan, koska sairasloman kirjoittaa ammattilainen hoitaja tai lääkäri. Ei työnantajalla saati sitten työntekijällä ole ammattitaitoa osaamista saati sitten tietoa kenenkään todellisesta terveydentilasta tehdä muunlaista diagnoosia.

Ongelma on siinä että lääkärit antavat saikkuja lepsusti mistä tahansa syystä kenelle tahansa. Aivan varmasti joukossa on epärehellisiä saikuttelijoita.

Vierailija
9/76 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä ainakin olen. Sain jopa ylennyksen vaikka olin pitkällä sairauslomalla. 

Vierailija
10/76 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri samaa pohdin, että mitähän aloittaja kuvittelee. 

Kun toiset tekee työt ja toinen istuu kotona, niin ei se kovin hyvä työntekijä voi olla ..

Zinc

Vierailija
11/76 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on siinä että lääkärit antavat saikkuja lepsusti mistä tahansa syystä kenelle tahansa. Aivan varmasti joukossa on epärehellisiä saikuttelijoita.

Ei pidä paikkansa. Sinulla ei ole sellaista tietoa varsinkaan muista ja vaikka kuvittelisit itse saikuttaneesi epärehellisesti niin lääkäri on arvioinut sinut sellaiseksi joka tarvitsee sairaslomaa, ehkä psyykkisen puolen vuoksi ja kirjoittanut muusta syystä saikkua vaikkapa selästä kädestä yms.

Vierailija
12/76 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaan se ei vastaa aloittajan kysymykseen.

Zinc

Maailmaa täytyy kuoria kuin sipulia. Miksi sinä sait ylennyksen. Siksi, että olet hyvä työntekijä vai ehkäpä jonkun muun syyn takia ?

Vierailija
13/76 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkansa. Sinulla ei ole sellaista tietoa varsinkaan muista ja vaikka kuvittelisit itse saikuttaneesi epärehellisesti niin lääkäri on arvioinut sinut sellaiseksi joka tarvitsee sairaslomaa, ehkä psyykkisen puolen vuoksi ja kirjoittanut muusta syystä saikkua vaikkapa selästä kädestä yms.

Sinulla on väärää tietoa. Lääkäri ei päätä saikuista vaan työnantaja. Jos työnantaja on sitä mieltä että lääkärin antama lausunto on epäpätevä voi työnantaja määrätä työntekijän takaisin töihin. Hyvä puoli sentään että jatkuville saikutteluille tulee nopeasti loppu. Esim meidän yritys on onnistunut kuluneen vuoden aikana vähentämään sairaspoissaoloja 64% ja tavoite on päästä vuoden loppuun mennessä 80%.

https://yle.fi/uutiset/3-9776679

https://yle.fi/uutiset/3-5766693

Vierailija
14/76 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän yksikön paras työntekijä on saikuttaja :D On niin tehokas, että tekee silti parempaa tulosta kuin kukaan meistä muista, vaikka samaan tietysti pyritäänkin. Pomo katsoo sormien välistä. Käytännössä joka toinen viikko päivän-parin "kuumepoissaolo", aina maanantain tai perjantain yhteydessä.

Vierailija
15/76 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tällaisia saikuttajia on kaksi. Toinen ikisaikuttaa muka kipeän selän takia ja toinen olkapään. Ovat suunnilleen vain pari päivää töissä kuukaudessa ja sitten taas saikulla. Tuntuu että eivät ole koskaan töissä ja heidän työt jää meidän muiden tehtäväksi.

Vierailija
16/76 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon supertyöntekijä silloin kun olen terve. Pitkäaikaissairaus vaan nostaa välillä päätään ja pakko saikuttaa pahimmat olot pois. Oon monesti yrittänyt olla töissä huonossa kunnossa, mutta silloin teen pahoja virheitä ja niistä kärsin itse myöhemmin, kuten myös työkaverit. Pomo sanonut, että kotiin vaan jos ei pysty. Siinä on ihminen paikallaan. Enkä mitään muuta toivo, kuin että saisin olla terve ja töissä ilman huolta huomisesta...

Vierailija
17/76 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tällaisia saikuttajia on kaksi. Toinen ikisaikuttaa muka kipeän selän takia ja toinen olkapään. Ovat suunnilleen vain pari päivää töissä kuukaudessa ja sitten taas saikulla. Tuntuu että eivät ole koskaan töissä ja heidän työt jää meidän muiden tehtäväksi.

Nämä tapaukset ovat ikäviä. Onneksi saavat lähteä heti ensimmäisenä kun iskee YT. Läksiäisiä ei heille pidetä eikä kukaan jää heitä kaipaamaan.

Vierailija
18/76 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pyrin välttämään saikuttelua minkä pystyn. Ensimmäiset 30 päivää vuodessa saa saikulla puolikasta sairausajanpalkkaa ja yli menevät sairaslomat ovat palkattomia. Ei pahemmin houkuttele jäämään kotia, vaan otan pari buranaa ja juon lämmintä mehua niin töissä pystyy olemaan vaikka nuhakuumeessa.

Vierailija
19/76 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen/olin erinomainen työntekijä, kunnes tajusin ettei työnantaja välitä ja kyllästyin turhiin lupauksiin. Siispä otan omaa vapaata silloin tällöin, enkä todellakaan tee enää 6 viikkoista työpäivää. Pitämättömät sairaslomat eivät enää ole mun juttu, en enää jousta. 

Kannattaisi miettiä syitä siihen, miksi joku saikuttaa, eikä automaattisesti todeta että vika on ihmisessä itsessään. Entäs työpaikan vastuu huonosta johtamisesta ym.?

N29

Vierailija
20/76 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaan se ei vastaa aloittajan kysymykseen.

Zinc

Maailmaa täytyy kuoria kuin sipulia. Miksi sinä sait ylennyksen. Siksi, että olet hyvä työntekijä vai ehkäpä jonkun muun syyn takia ?

No olen hyvä työntekijä. Nyt odotan varmistusta seuraavasta ylennyksestä. Nyt olen kyllä ollut ihan terveenä enkä ole juuri sairastellut.