Naurettavin tapa, jolla mies on yrittänyt testata/kouluttaa sinua?
Kommentit (723)
Olen pidemmän aikaa ollut enemmän tai vähemmän yhteydessä erääseen mieheen, joka pyysi minua hengailemaan eräänä lauantaina. Meillä oli varsin hauskaa ja sovittiin, että laitellaan viestiä seuraavana päivänä. Mies halusi ehdottomasti tavata mut. No, ei sitten toteutunut enkä lähtenyt kyselemään, koska minulla ei ollut pientä ihastumista enempää tunteita pelissä. Sitten mies laittoi viestiä illalla ja pyysi minua viettämään seuraavan päivän hänen kanssaan (tämä tapahtui eräänä arkipyhänä niin, että kummallakaan ei ollut mitään sovittuna).
No, aamupäivästä lähtien laiteltiin sitten viestiä eikä mies maininnut tapaamisesta mitään. Ajattelin, että jos hän todella haluaa tavata niin kysyy kyllä että monelta ja missä ja jatkoin päivän viettoa arkiaskareiden ja muiden juttujen parissa.
Mies laittoi viimeisen viestinsä noin viideltä iltapäivällä ja viesti oli sellainen, että siinä ei ollut oikein mitään, mihin olisin voinut vastata. Ihmettelin hieman, mikä ihmeen agenda hänellä oli meneillään, mutta päätin keskittyä muihin asioihin.
Nukkumaan mennessä miehestä ei ollut kuulunut ja lähetin hänelle neutraalin sävyisen viestin siitä, että ihmettelin hieman sitä, miksi hän ehdottaa jollekulle hengailua eikä sitten viitsikään esimerkiksi sanoa, että tänään ei jaksa tai ei sovi. Siihen mies alkoi mäkättää, että olin muka kertonut hänelle olevani kiireinen ja odottanut liian kauan ennen kuin viestitin hänelle? Sanoin epäuskoisena, että en todellakaan ollut sanonut noin (viestitimme Snapchatissa heti katoavilla viesteillä, joten en voinut todistaa tätä). Tilanne jäi siihen.
Pari päivää myöhemmin hän pyysi minua taas hengailemaan kanssaan. Totesin, että minulla on jo suunnitelmia. Miehestä ei kuulunut sen jälkeen mitään.
Käsitin tämän niin, että ilmeisesti hän ajatteli minun suuttuvan tästä kaikesta ja kun en niin tehnyt, ei enää kiinnostanutkaan pelleillä kanssani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harrasti sitä hyvin yleistä negaamista eli yritti koukuttaa minut itseensä alistamalla. Koska olin siihen aikaan erittäin huonoitsetuntoinen, hän onnistuikin pyrkimyksessään. Vasta myöhemmin olen tajunnut, että tuo negaaminen on ihan yleinen psykologinen alistamiskeino ja pelimiesoppaat suorastaan rohkaisevat siihen. En tosin tiedä, oliko mies lukenut noita oppaita vai oliko hän muuten vain manipuloiva persoona.
Mies teki mm. seuraavia asioita:
- Haukkui ulkonäköäni. Sanoi minua rumaksi, lihavaksi ja epäsiistiksi. Pyysi minua pukeutumaan ja laittautumaan eri tavalla.
- Kun aloin meikata ja laihduttaa, mies haukkui siitäkin. Väitti, että yritin vikitellä muita miehiä.
- Pilkkasi, haukkui ja arvosteli joka ikistä asiaa elämässäni. Haukkui mm. koulutukseni, kiinnostuksenkohteeni, asuinpaikkani, ammattini, perheeni ym. Kun hän oli saanut haukuttua ulkonäköni viimeistä piirtoa myöten, hän sanoi että polveni ovat rumat (?!)
- Nolasi minut julkisesti
- Levitteli minusta perättömiä juoruja
- Käyttäytyi ahdistavasti ja uhkaavasti, mm. lähetteli jatkuvasti painostavia ja sekopäisiä viestejä joissa välillä haukkui minua, välillä syytteli, välillä puolestaan uhkaili ties millä
- Häiriköi perheenjäseniäni ja tuttujani, kertoili näille henkilökohtaisia asioita minusta ja yritti kääntää muut ihmiset minua vastaan
- Syytti minua juomisestaan ja kaikista elämänsä vaikeuksista
- Arvosteli minua asioista, joita olin tehnyt nuorempana monta vuotta ennen tapaamistamme. Käytti siis kertomiani asioita minua vastaan, vaikka nämä asiat eivät liittyneet häneen mitenkään.
Jne. Lisäksi hän yritti tehdä minua mustasukkaiseksi keksityillä tarinoilla. Jos olin mustasukkainen, kuulemma nalkutin. Jos en ollut mustasukkainen, sekin oli väärin ja hän suuttui.
Nyt koottuna tämä kaikki kuulostaa ihan hirveältä. Sika on jätetty jo aikapäiviä sitten, mutta hän sai tuhottua minut pahasti. Tapahtumista on vuosia, mutta kärsin seurauksista vieläkin.
Oliko nimi Ilkka Ander... , vai onko näitä enemmänkin?
Tämä I vaikuttaa kai nykyään oulussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pisti kokoo palapelin ja kellotti ajan. Piti saada nopeempi aika kuin exällään.
Minkä kokonen palapeli? Kauanko sulla meni?
T. Palapeli-intoilija
On tässä neljä palaa. Aloitin viime viikolla, mutta se on vielä vähän kesken.
Mulle on myös tehty tuota eksyttämistä. Oltiin huoltoasemalla syömässä ja siinä parivuotiaan lapsen kanssa käytiin myös vessassa. Vessa oli aseman perällä ja sieltä takaisin kävellessä lapsi näki jotain kiinnostavaa jossain liikkeessä. Poikettiin pariksi minuutiksi ihastelemaan tavaroita, mies oli nähnyt tämän ja päätti että viivyttiin liian pitkään. Oli lähtenyt ajamaan tiehensä. Palasi kuitenkin takaisin mutta kunnon riita tuosta tuli. Muutenkin kehitti aina jonkun riidan juuri ennen reissuun lähtöä.
Oli myös sairaalloisen mustasukkainen, testasi ohimennen onko pillu märkä ja jos oli niin olin tietty just pettänyt häntä. Tää menis jo ketjuun mustasukkaisen kumppanin sairaimmat aivoitukset.. Onneksi tyyppi ei ole enää hengissä, ikävä sanoa näin lapsen isästä mutta helpommalla on päästy näin.