Millä helkkarilla saan tuon pojan lopettamaan pullojen/tölkkien suusta juomisen? Inhottaa hörppiä vissyvettä johon joku on kuolannut!
En tiedä miten kauan on jatkanut, kiinni jäi jokin aika sitten. Ei kuulemma jaksa ottaa lasia.
Kommentit (28)
Kerro jos löydät toimivan keinon, meillä tyttö (kuudesluokkalainen) tekee samaa. Ei auta vaikka miten kielletään, kohta taas hörppii maitoa suoraan tetrasta!
Vierailija kirjoitti:
Kerro jos löydät toimivan keinon, meillä tyttö (kuudesluokkalainen) tekee samaa. Ei auta vaikka miten kielletään, kohta taas hörppii maitoa suoraan tetrasta!
Maito nyt on ihmiselle turhaa muutenkin. Maidot voi jättää kauppaan ja juoda vettä.
osta pojalle oma pullo vissyä. Ongelma ratkaistu.
Ajattele, jotkut äidit vielä juovat samasta pullosta! Tarjotaan lapselle kun on itse juonut. Tai nuollaan samaa jätskiä.
Ehkä he eivät ole saaneet valistusta, että näin tartutetaan omalle lapselle kariesta aiheuttava bakteeri. Tai ei vaan äly riitä käsittelemään saatua infoa,
Vierailija kirjoitti:
Ajattele, jotkut äidit vielä juovat samasta pullosta! Tarjotaan lapselle kun on itse juonut. Tai nuollaan samaa jätskiä.
Ehkä he eivät ole saaneet valistusta, että näin tartutetaan omalle lapselle kariesta aiheuttava bakteeri. Tai ei vaan äly riitä käsittelemään saatua infoa,
Se karies tarttuu kyllä pienemmille lapsille, joilla on pehmeä kiille, mutta ei enää isommille.
Tuttipullontutti siihen pullonsuulle.
Kuten jo ehdotettu: osta pojalle oma pullo vissyä tai jos se ei ole vaihtoehto (esim juo kaikista mahdollisista pulloista) niin sano että jollei lopu niin vettä tulee sitten jatkossa hanasta ja muuta juotavaa voidaan ostaa kun oppii käyttämään lasia kuten ihmiset.
sivele pullojen ja tölkkien suut kalanmaksaöljyllä tai etikalla. loppuu nopeasti.
Kaada maidot ja vedet leveäsuiseen kannuun.
Hanavettä.
Ja maidonjanoon maitojauhetta. Sekoittakoon itse veteen.
Miksi ostat tuollaisia juomia? Kraanasta tulee Suomessa oikeen hyvää vettä.
Iät ja ajat ovat perheenjäeneet jakaneet tölkit ja kupit, lusikat juomapullot ja muut eväät. Lakanat ja tyynyliinat. Vain mökkioloissa on syytä pitää erossa pitkään ulkomailla asuneitten ruokailuvälineet ja muut hammasmukit. Kotimaassa en ole varonut kissoja enkä perheeen koiraa. Hepatiiti vaara piilee ulkomailla. Suomessa kaikki hoidetaan vaikka väkisin. Tubi ym. hoidetaan väkisin.
Minä juon tölkistä ja pullosta suoraan. Miehen veljellä kun oli uusi 2-vaimo ,hän kielsi juomasta tölkistä rantasaunan terassilla. Yleensä kaikki oli heillä kiellettyä, jopa lämmittäminen. Se olikin viimeinen kerta kun sen tilan rantasaunassa kylvettiin. Ei hän ymmärtänyt lapsiperhettä, ei siellä s aanut syödä edes omia ruokiaan. Ollaan sitten omalla mökillä. Ei se onni kauan kestänyt nipottajalla.
Eilen just söin. Ehkä kerran viikossa. Sama aikaisemmin. Nyt ehkä usemmin noutoruokaa.
Kasvattamisestahan se on kaikki vaan kiinni.
Olin käymässä kaverin perheen luona kun heidän yksi lapsistaan kävi jääkaapilla ja joi maitoa suoraan tölkistä. Sanoin sitten vaan ääneen että pitääkin muistaa etten juo teillä enää maitoa.
Todella yököttävää.
Koskaan en oo maitoa juonu. Enkä juo.
Pullon suusta voi juoda hygieenisesti niin että kohottaa pullon kasvojen yläpuolelle ja kaataa (varovasti ;) ) huulia koskematta suoraan suuhun!
Häh? Sanot että jos ei lopu, ainoa juoma talossa tulee jatkossa sitten kraanasta.