Tinderissä naisten "taso" oli kyllä paljon kovempi kuin miesten
Olen nainen ja tunnen jo melko hyvin tinderin miestarjonnan ikäluokasta 30-40v. Ihan mielenkiinnosta tein profiilin miehenä ja selasin läpi 30-40-vuotiaat naiset. Jestas mitä naisia! Vaikka olisi ollut matalasti koulutettuja, lapsia, liikakiloja tai mitä ikinä niin mielestäni suurin osa naisista oli hyvinkin viehättäviä eikä erot esim. koulutettujen - matalasti koulutettujen tai lapsellisten ja lapsettomien välillä ollut mitenkään huomattava mitä tulee ulkoiseen viehättävyyteen (miehissä eron huomaa selvemmin). Lähes kaikki huoliteltuja ja kiinnostavia profiileja, verrattuna siihen miesten harmaaseen karvamöksöpisseli-massaan :D Jopa lesboissa oli hyvä tarjonta (ne selasin naisena läpi) :D
Niin halusinpa vaan nyt sanoa että hyvä me naiset :)<3
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmättä tätä naisten meikkaamisen dissausta. Toisaalta halutaan se näyttävä nainen, eli just niitä näyttäviä kuvia klikataan ja swaipataan, mutta sitten itketään kun se ilman meikkiä näyttääkin erilaiselta... Duh.
Ei kyllä pidä paikkaa meidän kaikkien osalta. Yksikään minun ex-naisystävä tai ex-vaimo, ei meikannut (lukuunottamatta isoja juhlia). Enkä swaippaile naisia jotka on pakkeloitu, paitsi vasuriin. Itselle etin kumppania joka näyttää päivällä ja aamulla samalta. En halua säikähdellä aamuisin että kuka hemmetti minun vieressä on!
Ps. Luonnollinen kauneus on paljon kauniinpaa kuin pakkeloitu naama tai filtterien kanssa väännetyt kissanpennun silmät.. Sitä paitsi itselle iskee kaikki filtterit aika pahasti silmään, kun naiset (tai maisemat) eivät enää näytä luonnollisilta.
Itsekin naisena laitan lähinnä vain arkisin töihinkin vain kulmiin väriä ja joskus muualle mennessä ripsaria silmiin. Nuorempana en poistunut huonon ihon ja itsetunnon takia kotoa koskaan ilman meikkiä, mutta nykyään en enää välitä. Miehet kattelee jopa enemmän kuin ennen, ehkä se on se itseluottamuskin? Tiedän myös, että laittautumalla saisin itsestäni vaikka millaisen kaunottaren ja pitkät hiuksetkin on luonnostaan, mutta en jaksa. En tykkää oikein huomiostakaan. Se meikki vain tuntuu lisäävän sitä.
Mutta ei silti dissaile niitä naisia, jotka meikkaavat tai keikistelevät kuvissa. Se on heidän juttunsa, mutta kyllä minusta jokaisen miehen tulisi myös osata nähdä sen läpi ja olettaa, että luonnossa on eri näköinen ja tuo kuva on vain rooli.
Samat sanat aika pitkälle. Itsellä pitkä tukka, ei meikkiä ja vielä rillit, mutta olen huomannut kaupassa kattelua (!), muualla en paljon käykään nykyään. En halua huomiota, joten meikkaaminen on jäänyt, samoin naisellisempi pukeutuminen kuten korkkarit, saappaat, minit jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin eikös tuo tavallaan ole ok että antaa aidon kuvan itsestään vaikka sillä kaljatölkkikuvalla tai aneemisella selfiellä kotisohvalta. Sitähän se arki on monelle. Harvalla ne ykköset on päällä koko ajan ja tukka viimosen päälle slippattuna, eikä ihan jokainen ole ulkomaillakaan montaa kertaa vuodessa. Mut pinnallista on nykyaika ja näköjään naisiin uppooa tuollainen teennäinen keikistely.
Alan kyllä ymmärtää miksi tunnen oloni niin ulkopuoliseksi tässä maailmassa. Ihmiset ovat niin feikkejä ja narsistisia psykoja. Ite pyrin olemaan aito ja kohtelias mut huonosti siihen vastataan esim. tuolla tinderissä.
Miksi edes olet jossain tinderissä, jos se sotii arvojasi vastaan? Ei siellä ole mikään pakko olla mieltään pahoittamassa. Jos et kerran ole pinnallinen ihminen, et vietä aikaasi pinnallisissa sovelluksissakaan omaa ihmisarvoasi mittailemassa.
En enää olekkaan siellä. Pari kertaa ollut ja alkuaikoina se toimi ihan ok mutta nykyään meininkin totaalisen naurettavaa. Se tuntuu olevan naisille vain terapiatyökalu oman pahan olon purkamiseen. Ja ihmiset jotka tykkää siitä saavat mun puolesta käyttää ihan vapaasti. Jokainen eläkööt tyylillään.
Mun mielestä tällaisissa softissa olis hyvä olla jonkinlainen karmapisteytys johon matchi-osapuolet voivat antaa pisteen tai vähentää pisteet esim. käytöksen perusteella. Se voisi hieman lisätä ihmisten panostusta käytöstapoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmättä tätä naisten meikkaamisen dissausta. Toisaalta halutaan se näyttävä nainen, eli just niitä näyttäviä kuvia klikataan ja swaipataan, mutta sitten itketään kun se ilman meikkiä näyttääkin erilaiselta... Duh.
Ei kyllä pidä paikkaa meidän kaikkien osalta. Yksikään minun ex-naisystävä tai ex-vaimo, ei meikannut (lukuunottamatta isoja juhlia). Enkä swaippaile naisia jotka on pakkeloitu, paitsi vasuriin. Itselle etin kumppania joka näyttää päivällä ja aamulla samalta. En halua säikähdellä aamuisin että kuka hemmetti minun vieressä on!
Ps. Luonnollinen kauneus on paljon kauniinpaa kuin pakkeloitu naama tai filtterien kanssa väännetyt kissanpennun silmät.. Sitä paitsi itselle iskee kaikki filtterit aika pahasti silmään, kun naiset (tai maisemat) eivät enää näytä luonnollisilta.
Itsekin naisena laitan lähinnä vain arkisin töihinkin vain kulmiin väriä ja joskus muualle mennessä ripsaria silmiin. Nuorempana en poistunut huonon ihon ja itsetunnon takia kotoa koskaan ilman meikkiä, mutta nykyään en enää välitä. Miehet kattelee jopa enemmän kuin ennen, ehkä se on se itseluottamuskin? Tiedän myös, että laittautumalla saisin itsestäni vaikka millaisen kaunottaren ja pitkät hiuksetkin on luonnostaan, mutta en jaksa. En tykkää oikein huomiostakaan. Se meikki vain tuntuu lisäävän sitä.
Mutta ei silti dissaile niitä naisia, jotka meikkaavat tai keikistelevät kuvissa. Se on heidän juttunsa, mutta kyllä minusta jokaisen miehen tulisi myös osata nähdä sen läpi ja olettaa, että luonnossa on eri näköinen ja tuo kuva on vain rooli.
Ikävä kuulla että nuorempana oli kärsit tuosta. En tiedä minkä ikäinen olet mutta olen katsellut sisarusteni tyttöjä ja olen aivan järkyttynyt millaisen kuvan he saavat sosiaalisesta mediasta. Ihannoivat kaiken näköisiä tiktok/youtube/insta "naikkosia" jotka pakkeloivat naamaansa joka aamu vähintää kolme tuntia. Ja kuvittelevat että sellaiselta pitäisi näyttää. Olisi mahtavaa jos muut naiset antaisivat enemmän mallia siihen ettei se meikkaaminen ole pakollista. Myös jos me "vanhemmat" ihmiset osattaisiin kertoa että elämässä on paljon tärkeämpää jotkin muut asiat, kuin pinnallinen ulkonäkö!
Jos joskus tulevaisuudessa saan lapsen (tytön) niin yritän kovasti saada häntä ymmärtämään sisäisen kauneuden merkityksen... Tiedän kyllä miten hankalaa tuo saattaa olla kun sosiaaliset paineet ovat aivan eri luokkaa kuin minun nuoruudessa (vaikka ne eivät olleet silloinkaan olemattomia).
-M39
ps. kiva että olet jo sinuit itsesi kanssa. *hali*
Se on hyvin vaikeaa nuorena ja parikymppisenä murtautua siitä maailmasta ja olla omanlaisensa. Muistan miten pelottavaa ja ahdistavaa oli käydä edes kaupassa ilman meikkiä, ajattelin että kaikki tuijottaa miten ruma olen meikkaamattomana, vaikka eiväthän ihmiset oikeasti niin ajattele tai välitä... Mutta tytöille nyt aivan nuoresta asti iskostetaan sitä, että vain meikkaamalla olet kaunis, mikä on täysin väärin.
Eikä sillä ettenkö joskus haluaisi tai nauttisi pukeutua ja laittautua näyttävästi. Tykkään tehdä sen vain niin, että voin yllättää sillä tavalla miehen, joka sitten toivon mukaan tuntisi ylpeyttä siitä, että on onnistunut nappaamaan niin näyttävän naisen, mutta kyllä se vaatii myös miehiltä sitä itsetuntoa ymmärtää, että se on oikeasti häntä varten, jotta muut voivat kadehtia, ei siksi että se muiden huomio itsessään olisi arvokasta. Siksi en myöskään sinkkuna tykkää laittautua, koska se heti mielletään jonkinlaiseksi kutsuksi.
Olisi hienoa jos tuon saisi murrettua jotenkin. Olin todella positiivisesti yllättynyt kun julkkikset alkoivat ottaa meikittömiä kuvia, ajattelin että siitä saatettaisiin saada joku "liike" aikaiseksi mutta ei. Ehkä joskus tulevaisuudessa naiset/tytöt lähtevät polttelemaan rintaliivejä uudestaan. Pienessä haaveessa on että seuraava sukupolvi joka nyt on syntymässä alkaa ymmärtää sosiaalisesta mediasta vähän enemmän kun heidän vanhemmat ovat eläneet jo sen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat sanat aika pitkälle. Itsellä pitkä tukka, ei meikkiä ja vielä rillit, mutta olen huomannut kaupassa kattelua (!), muualla en paljon käykään nykyään. En halua huomiota, joten meikkaaminen on jäänyt, samoin naisellisempi pukeutuminen kuten korkkarit, saappaat, minit jne.
Sano vielä että olet blondi. Olisit pinnallisen minun ihanne (tietty olisi kiva jos välillä näkisi naisellisissa vaatteissa). ;)
-M39
Suomalaiset miehet ovat ulkonäöllisesti paljon heikompia verrattuna suomalaisiin naisiin. Näin olen kuullut ulkomaalaisilta kolleegoiltani ja ulkkari mieheltäni.
Niin aika harvoin heteromiehet vaikka Suomesta menevät esim. Venäjälle, Ruotsiin tai Thaimaahan ja toteavat että miehet ovat näissä maissa ulkonäöllisesti naisia parempitasoisia :D No eihän suomimiehet nyt mitään erikoisia ole keskimäärin mutta harvassa maassa ne tavisäijät nyt on.
Uskon. Suolalainen mies on lihava juoppo.
Vierailija kirjoitti:
Tämä johtuu vain siitä, että yliarvioit naisten tason ja aliarvioit miesten tason.
Oikeasti miehet ovat tasokkaampia koska eivät joudu edes meikkaamaan eikä käsittelemään kuviaan.
Olet aivan oikeasssa ja vain kolme neljästä miehestä on lihava. Melko vähän.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset miehet ovat ulkonäöllisesti paljon heikompia verrattuna suomalaisiin naisiin. Näin olen kuullut ulkomaalaisilta kolleegoiltani ja ulkkari mieheltäni.
Onko ulkkari miehesi h o m o ?
Pidän KAIKKIA meikkaavia naisia epävarmoina, enkä myöskään halua epävarmaa ihmistä kunppaniksi. Naurattaa miten ulkonäkökeskeisiä naiset ovat, miehet jotka niitä feikattuja pärstiä kuolaa ovat vielä typerämpiä, aamulla kun kuitenkin herää aivan eri ihmisen seurasta. Olen tavannut todella kauniita naisia pakkeloituna, mutta ilman meikkiä näyttävät suoraan sanottuna aivan hirveältä, eivät sillä naamalla saisi kuin niitä heikkotasoisimpia miehiä, mutta feikkiä naamaariin, johan pointsit nousee. En voi käsittää miten typeriä miellyttäjiä naiset ovat, kertoo maailman järjettömyydestä kun suurin osa ihmisistä ei kestä esitellä edes omaa luonnollista naamaansa häpeilemättä.
Arvatenkin tässä on nyt sama ilmiö naisen kehuessa naisia, kuin miehilläkin että kehutaan niitä bodareita laatikkoleukakirurgimiehiä joiden uskotaan vetoavan kaikkiin naisiin?
Selasiko AP niitä naisten kuvia useamman päivän tai viikon? Alkuunhan Tinder syöttää juurikin niitä suosituimpia profiileja ja vasta myöhemmin myös heikommin menestyneitä, jotka ovat usein varsin arkisia naisia. Itse tsekkasin miehenä kilpailijatilanteen ja alkuun mullekin näytettiin uutena "naisena" todella edustavia miesprofiileja, mutta jonkin ajan päästä joukkoon alkoi tulla paljon myös tätä tavallista miesjoukkoa.
Olen silti samaa mieltä, että naiset osaavat panostaa kuviinsa enemmän ja ulkonäköönsä. Naisilta myös vaaditaan miesten puolelta tätä.
Miksi tinderissä olisi tasokkaita miehiä?
Ei ne hae ainakaan parisuhdetta ja ne saa panon helposti yökerhostakin. Ei tarvitse haastaka aikaa treffailuun.
Naiset on vaan parempia valokuvaajia.
Tinderissä yli puolella naisista on se "kauneus"filtteri kuvissa.
Vierailija kirjoitti:
Pidän KAIKKIA meikkaavia naisia epävarmoina, enkä myöskään halua epävarmaa ihmistä kunppaniksi. Naurattaa miten ulkonäkökeskeisiä naiset ovat, miehet jotka niitä feikattuja pärstiä kuolaa ovat vielä typerämpiä, aamulla kun kuitenkin herää aivan eri ihmisen seurasta. Olen tavannut todella kauniita naisia pakkeloituna, mutta ilman meikkiä näyttävät suoraan sanottuna aivan hirveältä, eivät sillä naamalla saisi kuin niitä heikkotasoisimpia miehiä, mutta feikkiä naamaariin, johan pointsit nousee. En voi käsittää miten typeriä miellyttäjiä naiset ovat, kertoo maailman järjettömyydestä kun suurin osa ihmisistä ei kestä esitellä edes omaa luonnollista naamaansa häpeilemättä.
Huokui viha ja angsti sun kirjoituksesta. Itsehän meikkaan joskus ja ei kyllä kiinnosta sunlaisten mielipide pätkääkään. Tykkään enempi positiivisista miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä johtuu vain siitä, että yliarvioit naisten tason ja aliarvioit miesten tason.
Oikeasti miehet ovat tasokkaampia koska eivät joudu edes meikkaamaan eikä käsittelemään kuviaan.
Minusta on juuri ankeaa se, että miehet eivät meikkaa eivätkä muutenkaan panosta ulkonäköönsä. Ärsyttää, että kun itse pyrin näyttämään hyvältä, pitäisi sitten tyytyä mieheen, jolla on tylsä, värjäämätön ja melko väritön lyhyt miestukka, tylsät värittömät piirteet ja tylsät vaatteet.
Se, että miehet eivät laittaudu, ei suinkaan tarkoita, että he ovat luonnostaan vetovoimaisia. Se tarkoittaa vain, että he näyttävät tylsiltä eikä siis juurikaan tarjolla ole hyvännäköisiä miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai pointsit nousee, kun tekee itsestään paremman näköisen. Kyllä minä mieluummin katselen valveillaoloaikana hyvännäköistä kumppania, joka myös pyrkii näyttämään mahdollisimman hyvältä, eikä haittaa yhtään, vaikka nukkuessa olisikin tavis. Tylsempää olisi, jos olisi aina se tavis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon. Suolalainen mies on lihava juoppo.
Onkohan teillä kahdella (tai yhdellä), kenties huono tuuri deitti maailmassa? Jotenkin katkeruus huokuu kummastakin viestistä. Ja jopa epäilen ensimmäisen kirjoitusta että sinulla olisi tuollaista miestä, et todellakaan kirjottaisi tuolla tavalla jos olisi!
Itse työskentelen globaalissa yhtiössä ja kyllä suomalaiset miehet on aika kovaa valuuttaa keski-eurooppalaisten, intialaisten sekä aasialaisien keskuudessa. Tietenkin jokaisella on ne omat kauneus ihanteet, jotkut tykkää lihavista, toiset lihaksikkaista, kolmannet hintelöistä ja ehkäpä osa tykkää sopusuhtaisista. Harva ihminen on kaikkien mieleen komea/kaunis, eikä mitenkään voi yhdestäkään kansallisuudesta/alueellisesta voi sanoa että ovat paremman näköisiä kaikkien mielestä. Jos te tykkäätte tummista miehistä niin löytyy paljon ihmisiä jotka eivät voisi ollenkaan kuvitellakaan että sellainen olisi komea/kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Tinderissä yli puolella naisista on se "kauneus"filtteri kuvissa.
Mikä on kauneusfiltteri?
Se on hyvin vaikeaa nuorena ja parikymppisenä murtautua siitä maailmasta ja olla omanlaisensa. Muistan miten pelottavaa ja ahdistavaa oli käydä edes kaupassa ilman meikkiä, ajattelin että kaikki tuijottaa miten ruma olen meikkaamattomana, vaikka eiväthän ihmiset oikeasti niin ajattele tai välitä... Mutta tytöille nyt aivan nuoresta asti iskostetaan sitä, että vain meikkaamalla olet kaunis, mikä on täysin väärin.
Eikä sillä ettenkö joskus haluaisi tai nauttisi pukeutua ja laittautua näyttävästi. Tykkään tehdä sen vain niin, että voin yllättää sillä tavalla miehen, joka sitten toivon mukaan tuntisi ylpeyttä siitä, että on onnistunut nappaamaan niin näyttävän naisen, mutta kyllä se vaatii myös miehiltä sitä itsetuntoa ymmärtää, että se on oikeasti häntä varten, jotta muut voivat kadehtia, ei siksi että se muiden huomio itsessään olisi arvokasta. Siksi en myöskään sinkkuna tykkää laittautua, koska se heti mielletään jonkinlaiseksi kutsuksi.