Tinderissä naisten "taso" oli kyllä paljon kovempi kuin miesten
Olen nainen ja tunnen jo melko hyvin tinderin miestarjonnan ikäluokasta 30-40v. Ihan mielenkiinnosta tein profiilin miehenä ja selasin läpi 30-40-vuotiaat naiset. Jestas mitä naisia! Vaikka olisi ollut matalasti koulutettuja, lapsia, liikakiloja tai mitä ikinä niin mielestäni suurin osa naisista oli hyvinkin viehättäviä eikä erot esim. koulutettujen - matalasti koulutettujen tai lapsellisten ja lapsettomien välillä ollut mitenkään huomattava mitä tulee ulkoiseen viehättävyyteen (miehissä eron huomaa selvemmin). Lähes kaikki huoliteltuja ja kiinnostavia profiileja, verrattuna siihen miesten harmaaseen karvamöksöpisseli-massaan :D Jopa lesboissa oli hyvä tarjonta (ne selasin naisena läpi) :D
Niin halusinpa vaan nyt sanoa että hyvä me naiset :)<3
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin eikös tuo tavallaan ole ok että antaa aidon kuvan itsestään vaikka sillä kaljatölkkikuvalla tai aneemisella selfiellä kotisohvalta. Sitähän se arki on monelle. Harvalla ne ykköset on päällä koko ajan ja tukka viimosen päälle slippattuna, eikä ihan jokainen ole ulkomaillakaan montaa kertaa vuodessa. Mut pinnallista on nykyaika ja näköjään naisiin uppooa tuollainen teennäinen keikistely.
Alan kyllä ymmärtää miksi tunnen oloni niin ulkopuoliseksi tässä maailmassa. Ihmiset ovat niin feikkejä ja narsistisia psykoja. Ite pyrin olemaan aito ja kohtelias mut huonosti siihen vastataan esim. tuolla tinderissä.
Mutta jos naiset ei halua sitä kaljatölkkimiestä, joka löhöää kotisohvalla, vaan vaikka sen miehen, joka lähtee retkelle Repovedelle ja osaa sytyttää notskinkin? Eikö ihme jos ei flaksi käy, jos kiinnostuksen kohteet ei kohtaa? Paitsi tietysti jos naisellakin on intohimona sen kaljan kittaaminen sohvalla.
No sillon painaa ruksia näiden tyyppien kohdalla. Jos ei kaljaa juuri nauti ja laittaa kuitenkin sellaisen kuvan itsestään se on sitten ihan omaa typeryyttä. Mitä paremmin ne kuvat viestivät omasta itsestä niin sitä paremmin voi olettaa matchien kohtaavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin eikös tuo tavallaan ole ok että antaa aidon kuvan itsestään vaikka sillä kaljatölkkikuvalla tai aneemisella selfiellä kotisohvalta. Sitähän se arki on monelle. Harvalla ne ykköset on päällä koko ajan ja tukka viimosen päälle slippattuna, eikä ihan jokainen ole ulkomaillakaan montaa kertaa vuodessa. Mut pinnallista on nykyaika ja näköjään naisiin uppooa tuollainen teennäinen keikistely.
Alan kyllä ymmärtää miksi tunnen oloni niin ulkopuoliseksi tässä maailmassa. Ihmiset ovat niin feikkejä ja narsistisia psykoja. Ite pyrin olemaan aito ja kohtelias mut huonosti siihen vastataan esim. tuolla tinderissä.
Mutta jos naiset ei halua sitä kaljatölkkimiestä, joka löhöää kotisohvalla, vaan vaikka sen miehen, joka lähtee retkelle Repovedelle ja osaa sytyttää notskinkin? Eikö ihme jos ei flaksi käy, jos kiinnostuksen kohteet ei kohtaa? Paitsi tietysti jos naisellakin on intohimona sen kaljan kittaaminen sohvalla.
No sillon painaa ruksia näiden tyyppien kohdalla. Jos ei kaljaa juuri nauti ja laittaa kuitenkin sellaisen kuvan itsestään se on sitten ihan omaa typeryyttä. Mitä paremmin ne kuvat viestivät omasta itsestä niin sitä paremmin voi olettaa matchien kohtaavan.
Niin ja miksi silti aina näissä keskusteluissa lähdetään siitä, että miehet eivät löydä seuraa Tinderissä ja kun toteaa tämän niistä kaljatölkki/autotalli/auto/vene/motskarikuvista, niin muka itse ei ole tasokas nainen, ei saisi vaatia, ei pidä esittää, pitää olla realistinen, yms. Ei niitä matcheja tosiaankaan tule jos kiinnostukset ei kohtaa, niin miehet, oikeasti, jos ette saa matcheja Tinderissä kaljatölkkikuvallanne, niin eihän se nyt naisten vika ole!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tehnyt samaa ja selannut erilaisia profiileja läpi.
Olen myös huomannut, että naiset panostavat paljon enemmän kuviin. Kuvakulmat, kuvanmuokkaus .. Miehet tuntuvat ottavan vain yhden tai pari kuvaa nopeasti. Toki poikkeuksia löytyy. On miehiä, jotka panostavat kuviinsa ja naisia, jotka eivät panosta kuviin. Näitä poikkeuksia on kyllä vähän.
Panostavat kuviin kuvanmuokkauksella. 😅 ymmärrätkö, että tuo on suoranaista valehtelua. Sama kuin mies ottaisi kuvan naapurin koiran kanssa tai kaikki kuvat olisi kaverin luksuslukaalista Italiasta.
No mutta kun se kuva pitäisi nimenomaan olla vaikka sen naapurin koiran kanssa. Ja paljon mielummin kuva sieltä kaverin luksuslukaalista kuin omasta autotallista. En mä oleta, että kuvassa on automaattisesti miehen kämppä tai miehen tavarat. Jos ei ole oma elukka, niin monet kirjoittaa tekstiin, että "kuvan koira ei (valitettavasti) ole oma" tms. ja tällä tavalla jopa kertovat itsestään jotain (olen koiraystävällinen!) Ei rehellisyys tosiaan aina tarkoita inhorealismia. Voit olla ihan oma itsesi, vaikka oletkin oma itsesi edustavimmillasi. Lisäksi kuvakulmilla on väliä. Huono kuvakulma saa sut helposti näyttämään rumemmalta kuin mitä olet livenä. Esim luontokuvia ottaessa ainakin itse huomaan, että ne omat otokset ei koskaan tuo esille sen maiseman kauneutta tai tunnelmaa. Kuitenkin joku ammattilaiskuvaaja, joka osaa ottaa kuvat saa huomattavasti paremmin tuotua kohteensa esille erilaisilla kikoilla. Onko tällöin kuvaaja vilpillinen ja minä "rehellinen" kun räpsäisen kuvan nopeasti ohi kävellessä p*skalla kameralla?
Miksi pitäisi kertoa, että koira ei ole omani? Nainenhan tässä tekee oletuksen yhden kuvan perusteella. Kuten mies photoshopatusta meikatun naisen kuvasta. Molemmat todennäköisesti joutuu pettymään, mutta ei nainenkaan täsmennä profiiliinsa " käytin meikkaamiseen 45min, päälläni olevien meikkien yhteisarvo on n. 200e, profiilikuva kuva on 20 ottamani kuva, minkä jälkeen muokkasin sitä 1,5h photoshop x pro 2020 ohjelmalla ☺️"
No ei ole pakko kertoa. Tyypit saattaa olettaa, että sulla on koira ja pahimmillaan se voi vain karsia koira-allergigot potentiaalisista mätseistä. Mutta ihan sama se mulle on. Möllötä yksin. Todella ankealta vänkääjältä kuulostat, niin tuskin ne paremmat kuvat sua pelastaisi kun luonne paljastuisi viimeistään treffeillä.
Nämä keskustelut ovat aina yhtä hassuja.
Muistan joskus yläasteikäisenä 1990-luvulla miettineeni, onko deitti sopivan "tasoinen" jotta hänet voisi esitellä kavereille ilman häpeää. Sen jälkeen en ole moiselle ajatukselle uhrannut sekuntiakaan. Jokainen valitkoon sellaisen seuran, jossa viihtyy, tai mitä sitten hakeekaan. Jos ei yrityksistä huolimatta löydä haluamansa laista seuraa, niin kannattanee mennä pois sieltä tinderistä tai muuttaa profiiliaan. Itse en ole tinderissä koskaan edes käynyt, vaan olen tutustunu ihmisiin baareissa, keikoilla ym. perinteisissä paikoissa. Tämä on minulle toiminut hyvin, mutta jokainen tehkään omalla tavallaan. Kunhan ei hakkaa päätään ikihonkaan ja valita siitä että se ei tuota tulosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja miksi silti aina näissä keskusteluissa lähdetään siitä, että miehet eivät löydä seuraa Tinderissä ja kun toteaa tämän niistä kaljatölkki/autotalli/auto/vene/motskarikuvista, niin muka itse ei ole tasokas nainen, ei saisi vaatia, ei pidä esittää, pitää olla realistinen, yms. Ei niitä matcheja tosiaankaan tule jos kiinnostukset ei kohtaa, niin miehet, oikeasti, jos ette saa matcheja Tinderissä kaljatölkkikuvallanne, niin eihän se nyt naisten vika ole!
Implikoitko, että vain kaljatölkkikuvamiehillä on Tinderissä vaikeuksia saada matcheja? Empatiakyky tarkoittaa sitä, että osaa asettautua toisen asemaan. En ymmärrä miksi naisten empatiakykyä hehkutetaan, kun tuntuu siltä, että te olette aivan pihalla miesten kokemuksista, tuntemuksista ja elämästä.
Mä en ymmättä tätä naisten meikkaamisen dissausta. Toisaalta halutaan se näyttävä nainen, eli just niitä näyttäviä kuvia klikataan ja swaipataan, mutta sitten itketään kun se ilman meikkiä näyttääkin erilaiselta... Duh.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmättä tätä naisten meikkaamisen dissausta. Toisaalta halutaan se näyttävä nainen, eli just niitä näyttäviä kuvia klikataan ja swaipataan, mutta sitten itketään kun se ilman meikkiä näyttääkin erilaiselta... Duh.
Ja annapa olla kun lopetat sheivaamisen, niin on netti täynnä miehiä haukkumassa kuinka vastenmielisen näköistä on kun naisella kasvaa kainaloissa karvaa.
Sitten itse hädin tuskin suihkussa käydään kun ollaan niin aitoa ja luonnollista.
Vierailija kirjoitti:
Ei meikkaamista dissata. Mutta kun vähätellään meikkaamattomien miesten ulkonäköä vertaamalla heitä meikattuihin naisiin, niin onhan se vähän halpamaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meikkaamista dissata. Mutta kun vähätellään meikkaamattomien miesten ulkonäköä vertaamalla heitä meikattuihin naisiin, niin onhan se vähän halpamaista.
Monien miesten ulkonäöstä huomaa, että he eivät panosta ulkonäköönsä oikeastaan mitenkään. Sekin jo auttaisi monia, että edes yrittäisi näyttää tyylikkäältä ja huolitellulta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes olet jossain tinderissä, jos se sotii arvojasi vastaan? Ei siellä ole mikään pakko olla mieltään pahoittamassa. Jos et kerran ole pinnallinen ihminen, et vietä aikaasi pinnallisissa sovelluksissakaan omaa ihmisarvoasi mittailemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Implikoitko, että vain kaljatölkkikuvamiehillä on Tinderissä vaikeuksia saada matcheja? Empatiakyky tarkoittaa sitä, että osaa asettautua toisen asemaan. En ymmärrä miksi naisten empatiakykyä hehkutetaan, kun tuntuu siltä, että te olette aivan pihalla miesten kokemuksista, tuntemuksista ja elämästä.
Implikoin sitä, että olet harvinaisen tylsä miestrolli, jolla on agendanaan huonosti piilotettu naisviha. Syyllistät naisia empatian puutteesta, jos eivät lämpene kaljan kanssa poseeraavalle miehelle, tai kenelle tahansa toiselle miehelle syystä X. Miten tahansa, aina se on väärin tykätty ja maailman huutavin vääryys, jos ei deittimarkkinoilla pärjää. No ei pärjänneet meidän vanhemmatkaan ennen muinoin tanssitaidottomina kun pariutumiset käytiin kylien tanssilavoilla, mikään ei oikeasti pohjiltaan muutu, keinot vain erottua kumppaniehdokkaista vaihtuvat. Nykymiehet ovat vain jotenkin nopeampi uhriutumaan, tai eivät kaikki, jotenkin se äänekkäin osa netissä, joka yrittää esiintyä jonkinlaisena pelastavana miesten äänitorvena kykenemättä ollenkaan kantamaan vastuuta omista elämänvalinnoistaan.
Mutta turhaan mä selitän. Näen ihan kaupassa käydessänikin näitä miehiä, jotka tulevat sinne hengailemaan ja luomaan silmäyksiä ja toivovat pääsevänsä juttusille, vaikka jo kaukaa näkee, että se kassalle kiikutettu kaljaloota ja tupakka-askit ei oikein vastaa omia elämänarvoja ja elämäntapoja, mutta kyllähän se miesten käsittämätön usko omiin tsäänsseihin on joskus liikuttavaakin, vaikka samalla pysytään sokeina niille omille heikoille puolille.
Jos tosiaan on noi, kuin ap otsikossa väittää, niin eikö se tarkoita, että edes ”kovatasoiset” naiset eivät saa seuraa ilman tinderin apua, kun miehistä vain heikkotasoisimmat joutuvat turvautumaan siihen?
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä pidä paikkaa meidän kaikkien osalta. Yksikään minun ex-naisystävä tai ex-vaimo, ei meikannut (lukuunottamatta isoja juhlia). Enkä swaippaile naisia jotka on pakkeloitu, paitsi vasuriin. Itselle etin kumppania joka näyttää päivällä ja aamulla samalta. En halua säikähdellä aamuisin että kuka hemmetti minun vieressä on!
Ps. Luonnollinen kauneus on paljon kauniinpaa kuin pakkeloitu naama tai filtterien kanssa väännetyt kissanpennun silmät.. Sitä paitsi itselle iskee kaikki filtterit aika pahasti silmään, kun naiset (tai maisemat) eivät enää näytä luonnollisilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tynnyrissä sä elät? Miehen huoliteltu ulkonäkö ei mitenkään liity meikkaamiseen tai meikkaamattomuuteen. Katsotaan vaikka vanhoja Holywood-rainoja, niin ymmärrätte mitä ennen oikeasti tarkoitettiin sillä, että mies panosti ulkonäköönsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monien miesten ulkonäöstä huomaa, että he eivät panosta ulkonäköönsä oikeastaan mitenkään. Sekin jo auttaisi monia, että edes yrittäisi näyttää tyylikkäältä ja huolitellulta.
Varmaan näinkin. Myös joidenkin naisten kohdalla. Mutta tässäkin ketjussa on heitelty prosentteja 90 (naisista) ja 10 (miehistä), jotka olisivat hyvännäköisiä, ja sehän on ihan miehiä vähättelevää kakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tynnyrissä sä elät? Miehen huoliteltu ulkonäkö ei mitenkään liity meikkaamiseen tai meikkaamattomuuteen. Katsotaan vaikka vanhoja Holywood-rainoja, niin ymmärrätte mitä ennen oikeasti tarkoitettiin sillä, että mies panosti ulkonäköönsä.
Et tainnut ymmärtää mitä kirjoitin, etkä osaa keskustella asiallisesti, joten se siitä.
Ei yllätä että mi es vi haa pursuava avaus on saanut yli 100 tykkäystä.
Ilmiannettu.
Ilmiannettu.
ILMIANNETTU!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä pidä paikkaa meidän kaikkien osalta. Yksikään minun ex-naisystävä tai ex-vaimo, ei meikannut (lukuunottamatta isoja juhlia). Enkä swaippaile naisia jotka on pakkeloitu, paitsi vasuriin. Itselle etin kumppania joka näyttää päivällä ja aamulla samalta. En halua säikähdellä aamuisin että kuka hemmetti minun vieressä on!
Ps. Luonnollinen kauneus on paljon kauniinpaa kuin pakkeloitu naama tai filtterien kanssa väännetyt kissanpennun silmät.. Sitä paitsi itselle iskee kaikki filtterit aika pahasti silmään, kun naiset (tai maisemat) eivät enää näytä luonnollisilta.
Itsekin naisena laitan lähinnä vain arkisin töihinkin vain kulmiin väriä ja joskus muualle mennessä ripsaria silmiin. Nuorempana en poistunut huonon ihon ja itsetunnon takia kotoa koskaan ilman meikkiä, mutta nykyään en enää välitä. Miehet kattelee jopa enemmän kuin ennen, ehkä se on se itseluottamuskin? Tiedän myös, että laittautumalla saisin itsestäni vaikka millaisen kaunottaren ja pitkät hiuksetkin on luonnostaan, mutta en jaksa. En tykkää oikein huomiostakaan. Se meikki vain tuntuu lisäävän sitä.
Mutta ei silti dissaile niitä naisia, jotka meikkaavat tai keikistelevät kuvissa. Se on heidän juttunsa, mutta kyllä minusta jokaisen miehen tulisi myös osata nähdä sen läpi ja olettaa, että luonnossa on eri näköinen ja tuo kuva on vain rooli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin naisena laitan lähinnä vain arkisin töihinkin vain kulmiin väriä ja joskus muualle mennessä ripsaria silmiin. Nuorempana en poistunut huonon ihon ja itsetunnon takia kotoa koskaan ilman meikkiä, mutta nykyään en enää välitä. Miehet kattelee jopa enemmän kuin ennen, ehkä se on se itseluottamuskin? Tiedän myös, että laittautumalla saisin itsestäni vaikka millaisen kaunottaren ja pitkät hiuksetkin on luonnostaan, mutta en jaksa. En tykkää oikein huomiostakaan. Se meikki vain tuntuu lisäävän sitä.
Mutta ei silti dissaile niitä naisia, jotka meikkaavat tai keikistelevät kuvissa. Se on heidän juttunsa, mutta kyllä minusta jokaisen miehen tulisi myös osata nähdä sen läpi ja olettaa, että luonnossa on eri näköinen ja tuo kuva on vain rooli.
Ikävä kuulla että nuorempana oli kärsit tuosta. En tiedä minkä ikäinen olet mutta olen katsellut sisarusteni tyttöjä ja olen aivan järkyttynyt millaisen kuvan he saavat sosiaalisesta mediasta. Ihannoivat kaiken näköisiä tiktok/youtube/insta "naikkosia" jotka pakkeloivat naamaansa joka aamu vähintää kolme tuntia. Ja kuvittelevat että sellaiselta pitäisi näyttää. Olisi mahtavaa jos muut naiset antaisivat enemmän mallia siihen ettei se meikkaaminen ole pakollista. Myös jos me "vanhemmat" ihmiset osattaisiin kertoa että elämässä on paljon tärkeämpää jotkin muut asiat, kuin pinnallinen ulkonäkö!
Jos joskus tulevaisuudessa saan lapsen (tytön) niin yritän kovasti saada häntä ymmärtämään sisäisen kauneuden merkityksen... Tiedän kyllä miten hankalaa tuo saattaa olla kun sosiaaliset paineet ovat aivan eri luokkaa kuin minun nuoruudessa (vaikka ne eivät olleet silloinkaan olemattomia).
-M39
ps. kiva että olet jo sinuit itsesi kanssa. *hali*
Enhän nyt muutenkaan kohtaisia, sillä hän karsisi minut 40-vuotiaana pois potentiaalisista ehdokkaista. :D