Hormonikierukan vaihto uuteen - pitääkö käydä 2 kertaa gynellä?
Hornonikierukan vaihto uuteen alkaisi olla ajankohtainen. Pitääkö minun käydä ensin lääkärillä, joka kirjoittaa reseptin uuteen, jonka jälkeen haen vehkeen apteekista, ja sitten vielä varata toinen aika vanhan poistoa ja uuden asennusta varten, vai miten tämä menee?
Kommentit (9)
Pyydä tk-lääkäriltä resepti kierukkaan, sitten gynelle sen kanssa, onnistuu yhdellä käynnillä.
Mun gynellä toimii niin, että laittavat uuden siellä lääkäriasemalla, ja sen jälkeen käyt lääkärin antamalla reseptillä ostamassa uuden kierukan apteekista ja viet sen sinne lääkäriasemalle. Se sitten taas laitetaan seuraavalle, joka toimii samoin jne. Eli siellä riittää yksi lääkärikäynti. Tuskin joka paikassa kuitenkaan noin toimitaan.
Aika omituista tuo viitosen mainitsema, että laitetaan jonkun toisen ostama kierukka. Onkohan edes ihan laillista, kyse on kuitenkin reseptituotteesta.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 14:52"]
Aika omituista tuo viitosen mainitsema, että laitetaan jonkun toisen ostama kierukka. Onkohan edes ihan laillista, kyse on kuitenkin reseptituotteesta.
[/quote]
Lääkärihän sen laittaa ja lääkärihän sen reseptin kirjoittaa...Helppoa ja halvempaa, tulee vain yksi käynti.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 14:31"]
Mun gynellä toimii niin, että laittavat uuden siellä lääkäriasemalla, ja sen jälkeen käyt lääkärin antamalla reseptillä ostamassa uuden kierukan apteekista ja viet sen sinne lääkäriasemalle. Se sitten taas laitetaan seuraavalle, joka toimii samoin jne. Eli siellä riittää yksi lääkärikäynti. Tuskin joka paikassa kuitenkaan noin toimitaan.
[/quote]
Sama ja tähän systeemiin olin kyllä todella tyytyväinen.
Daxtrassa tehtiin just noin. Kertaistumalta vaihdettiin kierukka ja sit ostin viereisestä apteekista uuden tilalle. Hyvin kävi ja oli vieläpä taitava gyne!
Ainakin Aavassa sen saa yhdellä käynnill 'l''k'ristä. Papa näytteen pitää olla aika tuoreesti otettu..alle vuosi.
Nostan vielä...eikö kukaan täällä ole koskaan vaihtanut kierukkaa uuteen? Pitääkö siis käydä kaksi kertaa?