Jos äidille tehdään sektio niin voiko hän kertoa synnyttäneensä?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä menisi sanomaan tätä päin naamaa kenellekään, mutta ei sektio ole synnytys. En yhtään tarkoita väheksyä, sektio ei siis ole vähempi arvoinen kuin alatiesynnytys, mutta synnyttäminen on tekemistä, verbi. Sektio on leikkaus, jonka avulla lapsi syntyy kun synnyttäminen alateitse ei ole mahdollista tai äiti ei sitä halua. Lapsi syntyy joko alateitse tai sektiolla, mutta itse sektio ei ole mielestäni synnyttämistä. Mutta tämä on niitä kuuluisia kiellettyjä mielipiteitä.
Entä jos äiti on mennyt tajuttomaksi synnytyksen aikana, ei varmaan sittenkään synnyttänyt? Jos olit passiivinen niin syntyikö lapsi itse?
Hankkisit elämän.
Juuri tämän takia tästä ei kannata sanoa ääneen kenellekään. Menee niin tunteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole synnyttämistä. Siinä lapsi vain leikataan ulos. Se on leikkaus, ei synnytys.
Onko imukuppisynnytys sitä oikeaa synnyttämistä?
Vastentahtoinen synnytys tai pakkosynnytys.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä menisi sanomaan tätä päin naamaa kenellekään, mutta ei sektio ole synnytys. En yhtään tarkoita väheksyä, sektio ei siis ole vähempi arvoinen kuin alatiesynnytys, mutta synnyttäminen on tekemistä, verbi. Sektio on leikkaus, jonka avulla lapsi syntyy kun synnyttäminen alateitse ei ole mahdollista tai äiti ei sitä halua. Lapsi syntyy joko alateitse tai sektiolla, mutta itse sektio ei ole mielestäni synnyttämistä. Mutta tämä on niitä kuuluisia kiellettyjä mielipiteitä.
Olen itse yhden lapsen äiti. Lapsi syntyi sektiola. En ole koskaan väittänyt synnyttäneeni, vaan aina korostanut, etten minä naisena tiedä synnytyksestä mitään.
Kirurgi avaa vatsan ja ottaa lapsen ulos. Synnyttänyt nainen en siis ole. En tiedä siitä kivusta ja tuskasta, ponnisteluista ja poltoista mitään.
Kaikki tämähän ei millään liity siihen, ettenkö kuitenkin olisi äiti ja valvonut öitä ja syöttänyt vauvaa.
En vain ole synnyttänyt äiti.
Ja kaikki propsit jokaiselle alateitse synnyttäneelle naiselle!
Vierailija kirjoitti:
Voihan vee
Lapseni on saanut alkunsa hedelmöityshoidoilla
Syntynyt sektiolla
Pulloruokittu äidinmaidonkorvikkeella
Kommentteja?
Kommentti: Ihanaa, että sait lapsen! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse yhden lapsen äiti. Lapsi syntyi sektiola. En ole koskaan väittänyt synnyttäneeni, vaan aina korostanut, etten minä naisena tiedä synnytyksestä mitään.
Kirurgi avaa vatsan ja ottaa lapsen ulos. Synnyttänyt nainen en siis ole. En tiedä siitä kivusta ja tuskasta, ponnisteluista ja poltoista mitään.
Kaikki tämähän ei millään liity siihen, ettenkö kuitenkin olisi äiti ja valvonut öitä ja syöttänyt vauvaa.
Näin se on. On se eri asia. Eikä kukaan väitä, että olisi vähemmän tai enemmän äiti vain sen vuoksi, miten lapsi tuli ulos. Äitiyshän alkaa vasta, kun se lapsi on siinä vierellä.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisten kommenttien laukominen (vaikka joku sanoi, ettei ikimaailmassa sellaista läväyttäisikään päin naamaa) niitten ainoa syy on pahan mielen aiheuttaminen. Miks, en tiedä. Mikä tarve sellaiselle on? Vähän sama, kuin sanoisi, että jos synnytit kuolleen lapsen, et ole synnyttänyt, vaan kuolettanut. Voi jessus, oikeesti.
Väärin. Minä (no 84 ) en ole synnyttänyt. Lapsi syntyi sektiolla. Lapsi siis syntyi, vaikken häntä syn- nyt- tä- nyt.
Äitini, jonka yksi lapsista kuoli kohtuun, synnytti hänet täysiaikaisena, mutta menehtyneenä. Hän on synnyttänyt nainen.
Sulla ei ole faktat hallussa, joten ehkä jätät kommentoimisen tähän.
Olen synnyttänyt sektiolla kahdesti. Se, että jonkun MIELESTÄ en ole synnyttänyt, ei ole merkityksellistä, koska fakta on se, että olen synnyttänyt. Simple as that.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisten kommenttien laukominen (vaikka joku sanoi, ettei ikimaailmassa sellaista läväyttäisikään päin naamaa) niitten ainoa syy on pahan mielen aiheuttaminen. Miks, en tiedä. Mikä tarve sellaiselle on? Vähän sama, kuin sanoisi, että jos synnytit kuolleen lapsen, et ole synnyttänyt, vaan kuolettanut. Voi jessus, oikeesti.
Väärin. Minä (no 84 ) en ole synnyttänyt. Lapsi syntyi sektiolla. Lapsi siis syntyi, vaikken häntä syn- nyt- tä- nyt.
Äitini, jonka yksi lapsista kuoli kohtuun, synnytti hänet täysiaikaisena, mutta menehtyneenä. Hän on synnyttänyt nainen.
Sulla ei ole faktat hallussa, joten ehkä jätät kommentoimisen tähän.
Kenelläköhän tässä ei ole faktat hallussa... Synnytystapoja on kaksi: alatie- ja sektiosynnytys. Synnytystapa-arviohan tehdään tarvittaessa raskauden lopussa. Kuten tuolla joku sanoikin, niin raskaushan voi tosiaan päättyä vain synnytykseen tai keskenmenoon.
Vierailija kirjoitti:
Synnytyksessä oleellisinta on saattaa lapsi turvallisesti pois äitinsä kohdusta.
t. äiti, joka on synnyttänyt lapsensa alateitse, mutta olisi ollut tarpeen vaatiessa valmis sektioon.
No kylläpäs olet ylevä. Eiköhän jokainen olisi tarpeen vaatiessa valmis sektioon. (tarpeen vaatiessa = jos vaihtoehtona vauvan/oma kuolema tai vammautuminen).
Mulla on kolme lasta syntynyt alateitse ja yksi sektiolla. En itse koe synnyttäneen tuota sektiolla syntynyttä, vaan puhun vain siitä kun hän syntyi. Palautuminen sektiosta oli kuitenkin paljon rankempaa ja kivuliaampaa kuin alatiesynnytyksistä, eli helpolla ei päässyt sektion kanssa. Molemmissa tapauksissa vauva on ollut aivan yhtä rakas ja ihana, eli siihen oleellisimpaan asiaan ei tuo ole vaikuttanut millä tavalla maailmaan on tulleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän olisin itsekin kirjoittanut. Olen aina sanonut, että lapseni syntyi sektiolla, mutta en ole synnyttänyt enkä tiedä siitä mitään.
Synnytyksessä oleellisinta on saattaa lapsi turvallisesti pois äitinsä kohdusta.
t. äiti, joka on synnyttänyt lapsensa alateitse, mutta olisi ollut tarpeen vaatiessa valmis sektioon.