Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos äidille tehdään sektio niin voiko hän kertoa synnyttäneensä?

Vierailija
09.10.2020 |

Ei?

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen sektiohullu ap on? Jatkuvasti samaa pskaa.

Vierailija
2/92 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä asiasta ees sulle on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektio ei ole usein valinta, paitsi jos on riskisynnyttäjä. Toimenpiteenä kivuton ja turvallinen. Paraneminen on kipeää ja kestää monta päivää.

Vierailija
4/92 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys se sektiokin on.

Vierailija
5/92 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollei olisi ollut moottoroitu sänky, en olisi päässyt sängystä ylös leikkauksen jälkeen. Vauvaa ei pysty hoitamaan niin paljon, kuin haluaisi.

Vierailija
6/92 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä :D

Vierailija
7/92 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kertoa, sektio on synnytys.

Vierailija
8/92 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kysymys. Lapsi syntyy, kyllä. Mutta synnyttikö äiti? Vai lääkärit? 🤔

Vierailija
9/92 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä menisi sanomaan tätä päin naamaa kenellekään, mutta ei sektio ole synnytys. En yhtään tarkoita väheksyä, sektio ei siis ole vähempi arvoinen kuin alatiesynnytys, mutta synnyttäminen on tekemistä, verbi. Sektio on leikkaus, jonka avulla lapsi syntyy kun synnyttäminen alateitse ei ole mahdollista tai äiti ei sitä halua. Lapsi syntyy joko alateitse tai sektiolla, mutta itse sektio ei ole mielestäni synnyttämistä. Mutta tämä on niitä kuuluisia kiellettyjä mielipiteitä.

Vierailija
10/92 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksessä on aika paljon muitakin vaiheita kuin vain se vauvan konkreettinen siirtyminen kohdusta pois.

Vierailija
11/92 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aina sanon et mun lapsilla on eri synnyttäjät. Eka on nainen mut 2 jälkimmäistä onkin sitten miehen synnyttämiä.

Mut oikeasti, ketä kiinnostaa? Ap:lla jotain hampaankolossa, emätin revennyt pahasti? Pienten lasten äidit jaksaa tästä ja imetyksestä vs korvikkeesta aina jankata. Sillä ei oo tuon taivaallista merkitystä kun lapset kasvaa.

Vierailija
12/92 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vit tua? Tietenkin! 

Vierailija
13/92 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä paskaa tää nyt taas on

Vierailija
14/92 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tehty 3 sektiota enkä koe varsinaisesti synnyttäneeni. Silti lapseni ovat syntyneet sinä päivänä kun on sektioitu, eli ei se väärinkään ole niin sanoa.

Oikeasti, mitä väliä? Ei mitään, ainakaan minulle =)

Vierailija
15/92 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä menisi sanomaan tätä päin naamaa kenellekään, mutta ei sektio ole synnytys. En yhtään tarkoita väheksyä, sektio ei siis ole vähempi arvoinen kuin alatiesynnytys, mutta synnyttäminen on tekemistä, verbi. Sektio on leikkaus, jonka avulla lapsi syntyy kun synnyttäminen alateitse ei ole mahdollista tai äiti ei sitä halua. Lapsi syntyy joko alateitse tai sektiolla, mutta itse sektio ei ole mielestäni synnyttämistä. Mutta tämä on niitä kuuluisia kiellettyjä mielipiteitä.

Mulle ainakin on ihan yksi ja sama sanoisiko joku päin naamaa, vai ei? Minulla on kaksi lasta, jotka ovat SYNTYNEET sektiolla. Se on minulle tärkeintä. Täytyy kyllä olla aika surkea itsetunto, jos jollain synnytystavalla on yhtään mitään väliä? En ole edes ajatellut asiaa, etten sanoisi kaksosten syntyneen sektiolla. Mitä väliä, kunhan synnytyksen jälkeen on äidillä ja lapsella/illa kaikki ok?

Vierailija
16/92 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sektio ei ole usein valinta, paitsi jos on riskisynnyttäjä. Toimenpiteenä kivuton ja turvallinen. Paraneminen on kipeää ja kestää monta päivää.

Minä ainakin paranin sektion jälkeen todella nopeasti. Seuraavana päivänä pystyin tekemään normaalisti asioita. Sektio haava oli aluksi arka mutta ei haitannut arkea mitenkään, ja nopeasti parani.

Vierailija
17/92 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joo teknisesti varmaankin lapsi syntyy sektiolla eikä "synnyttämällä", mutta arkikielessä asiallahan ei ole yhtään mitään väliä.

Vierailija
18/92 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollei olisi ollut moottoroitu sänky, en olisi päässyt sängystä ylös leikkauksen jälkeen. Vauvaa ei pysty hoitamaan niin paljon, kuin haluaisi.

Ja tää liittyy ap:n kysymykseen millä tavalla?

Vierailija
19/92 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä :D Onko joku oikeasti ylpeä jostain synnyttämisestä :D Kyllä se lapsi sieltä ulos tulee tavalla tai toisella. 

Vierailija
20/92 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset on syntyneet sektioilla, ei omasta halustani jos sillä nyt jotain merkitystä on. En ole synnyttänyt, tavarani on gynen vastaanotolla yhtä timmi kuin synnyttämättömän, ei siis mikään messuhalli. Eli jos hait tällä jotain loukkaavaa niin siitä samalla mitalla takaisin. Ihan yhtä äiti olen minäkin, tiukalla tavaralla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä