Poikien kiinarivirityksiä!
Onko yleistä, että pojat (12-13v) virittelee kiinareista jotain omia virityksiä. Kuulemma "kaikki tekee niin" ! Taitaa olla keskustelun paikka turvallisuudesta :O
Kommentit (26)
Kiinarit ja muutamat muut pienilotulitteet on K12, vaikka niitä saa ostaa yli 18-vuotiaat.
En usko että on k12 kerran sädetikkuih7nkin on k18!
Jos mun lapsi puhuis tollasia niin lähtis kiinarit samantien. Tosin omalle lapselleni en niitä muutenkaan antaisi.
voi niitä nuoruusaikoja kun sai jo ala-asteella posautella kiinareita
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 21:27"]
[/quote]
Ja 90-luvulla oli myös vielä tehokkaita ilotulitteita ja se niiden purkaminen ja omien kasaaminen.. nykynuorsio jää paljosta paitsi, olkoonkin että on muutama näkevä silmä enemmän vielä tammikuussa mitä silloin ennen.
Vohoi, tuttua puuhaa yli 20v takaa, jolloin itse olin tuossa iässä. Äitini kauhisteli silloinkin :) Jos oikein järjellä ajattelee, niin eihän se koko pommeilla leikkiminen turvallista ollut. Nykyään noudattaisin pilkulleen laukaisuohjeita, lasit päässä ja selvin päin :)
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 21:34"]Vohoi, tuttua puuhaa yli 20v takaa, jolloin itse olin tuossa iässä. Äitini kauhisteli silloinkin :) Jos oikein järjellä ajattelee, niin eihän se koko pommeilla leikkiminen turvallista ollut. Nykyään noudattaisin pilkulleen laukaisuohjeita, lasit päässä ja selvin päin :)
[/quote]
Koska olet nynny
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 20:40"]
Onko yleistä, että pojat (12-13v) virittelee kiinareista jotain omia virityksiä. Kuulemma "kaikki tekee niin" ! Taitaa olla keskustelun paikka turvallisuudesta :O
[/quote]
On erittäin yleistä. Joka pojalla on tuossa iässä varmasti halua paukutteluun. Ennen 12-vuotiaat saivat ostaa papatteja, joissa oli hyvin pieni määrä ruutia, nykyisin en tiedä.
Pikkukiinarit on aika vaarattomia. Pääasia on, että leikkivät niillä eivätkä ala vaikkapa purkamaan isompia pommeja.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 21:27"]
[/quote]
Niinpä :)
Voi niitä aikoja kun oli kunnon tykäreitä ja thunderking oli sellanen paukku et oksat pois. No nyt hieman viisaampana en ehkä ajattele ja tekis enään niin kuin silloin yli 20 vuotta sitten
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 21:36"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 21:34"]Vohoi, tuttua puuhaa yli 20v takaa, jolloin itse olin tuossa iässä. Äitini kauhisteli silloinkin :) Jos oikein järjellä ajattelee, niin eihän se koko pommeilla leikkiminen turvallista ollut. Nykyään noudattaisin pilkulleen laukaisuohjeita, lasit päässä ja selvin päin :)
[/quote]
Koska olet nynny
[/quote]
Hehe, voi kai sen niinkin sanoa. Itsesuojeluvaisto kehittynyt siihen pisteeseen. Toista se oli nuorena... kolhuilta ja kivuilta ei tosiaan aina vältytty mutta kaikki raajat on sentään edelleen tallella.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 21:44"]
Voi niitä aikoja kun oli kunnon tykäreitä ja thunderking oli sellanen paukku et oksat pois. No nyt hieman viisaampana en ehkä ajattele ja tekis enään niin kuin silloin yli 20 vuotta sitten
[/quote]
Postilaatikot oli kevyttä kamaa noille paukuille :D
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 21:47"]
[/quote]
Postilaatikot oli kevyttä kamaa noille paukuille :D
Metallisetkin kajahti kummasti
Mulla oli jemmassa vanhoja paukkuja ja viime uutena vuotena kävin räjäyttämässä postilaatikon vanhojen hyvien aikojen kunniaksi.
Olen jo melkein 40v.
Tykäri lootaan jääkökkäre päälle painoksi ja päreet lensi kuin 20v sitten.
Mulla oli jemmassa vanhoja paukkuja ja viime uutena vuotena kävin räjäyttämässä postilaatikon vanhojen hyvien aikojen kunniaksi.
Olen jo melkein 40v.
Olen jo melkein 40v.
Mä olen todella tiukkapipo. Mun poika on kiltisti kotona paukuttelemassa muutaman raketin isänsä kanssa. Ei puhettakaan mistään virittelyistä.
Ruuvaan postilaatikon huomenna turvaan ja auton laitan autotalliin. Täällä meilläkin päin niitä valopäitä liikkuu, jotka eivät kunnioita toisen omaa.
[/quote]
Näin kun känniääliöt ampuivat silloin aikanaan ekan sukupolven "oikean" Thunder King raketin vaakasuuntaan ihmisjoukkoon. Räjähti noin kahden metrin päässä erään onnettoman ravintolasta juuri ulos tulleen naisen päästä. Pysyvät kuulovauriot molempiin korviin. Kyseinen henkilö ei itse valinnut joutua räjähdeonnettomuuteen.
Nykyisessä holhousmentaliteetissa on kyllä omat hyvätkin puolensa. Laserosoittimillekin laitettiin tehoraja ennen kuin pahempaa ehti tapahtua.
Tietäisittepä kuinka paljon näitä onnettomuuksia tapahtui pikkupojille ennekuin paukut kiellettiin. Siis ympäri vuoden? Pikkuauton sisään asetettu kiinari aiheutti monia silmävammoja.
Olin lastenkilinikan päivystyksessä 80-luvulla ja uusi vuosi oli aika karseaa. Uudet "holhoussäännöt" tulee meille kaikille kovin halvoiksi. Puhumattakaan yksilötason kärsimyksistä.
Mikä on kiinarin ikäraja?