Onko raitis mies
Ihan naurettava? Olisiko teille turnoff se, että mies olisi raitis?
Kommentit (60)
Mieheni on täysin raitis, mutta käy silti 1-2krt viikossa baarissa. Eivät ne toisiaan mitenkään pois sulje :)
Eikä siis tee omasta juomattomuudestaan numeroa tai kiellä muita juomasta.
Eikä siis tee omasta juomattomuudestaan numeroa tai kiellä muita juomasta.
On se jännää kun tässä maassa joutuu selittelemään miksei halua sumentaa kaikkia aistejaan, puolittaa älykkyysosamääränsä ja aiheuttaa vitutusta kanssaihmisissään. Sitähän juominen teettää, Aiheuttaa väliaikaisen aivovamman. Tietysti jos elämä on niin sietämätöntä että se pitää viikonloppuna juoda unohduksiin niin antaa palaa vaan, ja seuraavana viikonloppuna uudestaan. Itse mieluummin nautin joka päivästä täydellä kapasiteetilla, en pelkää elämää eikä mun tarvitse ottaa rohkeutta pullosta. Mutta olenkin oikea MIES enkä mikään pullamössö jolla ei viidenkympin jälkeen edes seiso, niin sehän on fakta että alkoholi tekee pahaa testosteronin tuotannolle. Kaikki tehköön elämällään mitä lystää, mutta pitäkää turpanne kiinni kännissä koska kuka jaksaa teidän lisäksi kuunnella sitä vajaaälyistä lespaavaa mukasyvällistä jännitystä. Luuvitosta on luvassa jokaiselle paskahousulle joka tulee kännissä mussuttamaan jonninjoutavuuksiaan. Niin ja känniämmät on omalukunsa Hyi vittu!
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 22:38"]
On se jännää kun tässä maassa joutuu selittelemään miksei halua sumentaa kaikkia aistejaan, puolittaa älykkyysosamääränsä ja aiheuttaa vitutusta kanssaihmisissään. Sitähän juominen teettää, Aiheuttaa väliaikaisen aivovamman. Tietysti jos elämä on niin sietämätöntä että se pitää viikonloppuna juoda unohduksiin niin antaa palaa vaan, ja seuraavana viikonloppuna uudestaan. Itse mieluummin nautin joka päivästä täydellä kapasiteetilla, en pelkää elämää eikä mun tarvitse ottaa rohkeutta pullosta. Mutta olenkin oikea MIES enkä mikään pullamössö jolla ei viidenkympin jälkeen edes seiso, niin sehän on fakta että alkoholi tekee pahaa testosteronin tuotannolle. Kaikki tehköön elämällään mitä lystää, mutta pitäkää turpanne kiinni kännissä koska kuka jaksaa teidän lisäksi kuunnella sitä vajaaälyistä lespaavaa mukasyvällistä jännitystä. Luuvitosta on luvassa jokaiselle paskahousulle joka tulee kännissä mussuttamaan jonninjoutavuuksiaan. Niin ja känniämmät on omalukunsa Hyi vittu!
[/quote]
Vaikka tämä nyt oli vähän lapsellista testouhoa, niin tottahan tämä on!
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 22:38"]
[/quote]
Parempi onkin, ettet juo! Millainen olisit humalassa? Itsehillintä näyttää olevan kovasti hukassa...
Meiltä löytyy raitis 50 v mies. Ei ole koskaan pahemmin alkoholista välittänyt ja se vähäinenkin jäi pois, kun menimme yhteen 25 vuotta sitten. Hauskaa on ollut ja en ole edes asiaa kummemmin pohtinut, että emme käytä alkoholia. Minultakin se vähäiben hiipui pikkuhiljaa vuosien varrella
Naiset siis pitää Matti Vanhasen oloisista miehistä. Ei vaan kyllä ite pysty, ei pysty....
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 23:09"]
Naiset siis pitää Matti Vanhasen oloisista miehistä. Ei vaan kyllä ite pysty, ei pysty....
[/quote]
Huomautan, että kaikki absolutistit eivät suinkaan ole narsisteja. Ja sama toisinpäin.
Mulle olisi mahdoton kumppani, koska olen mahdoton kulinaristi ja odotan että myös kumppanini on hyvin kiinnostunut ruoasta. Ja täydelliseen ateriaan nyt vain saattaa kuulua viini tai samppanja. Jos ei siis edes vähän voi paremmalla aterialla maistaa, on liian tiukka eikä minun tyyliseni mies. Mutta humalassa ei tarvitse olla ikinä, se on vain plussaa jos ei humallu. En itsekään tee niin.
raitiis mies on spede! *tsup*
t.tosimies
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 20:32"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 20:26"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 20:17"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 20:13"]
Raittiin ihmisen kanssa ei voisi millään elää, missäs pidät hauskaa? Vai pitääkö elää kuin vanhukset?
Olen sitä mieltä että raittiissa ihmisissä on jotain salaisesti vialla, koska syntien määrä on aina vakio. Katsokaa vaikka lessuja, miten paljon kivaa pidetään sitten pikkulasten kanssa.
[/quote]
Surullista, jos luulet ettei ilman viinaa voi pitää hauskaa. Vai oletko provo. :)
[/quote]
Melkein päästessäni nyt kolmeenkymmeneen ikävuoteen, voin todeta ettei hauskaa voi pitää ilman viinaa. Kivaa voi kahvilla, käydä lounaalla jne, mutta kun lyödään kaasu pohjaan niin ilo ja hauskuus ilman viinaa on teeskentelyä.
[/quote]
Mä olen nähnyt näitä "kaasu pohjassa" tyyppejä ja sitä hauskanpitoa ihan tarpeeksi tämän elämän tarpeiksi. Jos oikeesti se vaatii viinaa tai muita päihteitä, niin on aika helvetin tylsä ja ankea tyyppi kyseessä.
[/quote]
"Tarpeeksi tämän elämän tarpeiksi"? Sasako seuraavassa elämässä sitten taas bailata?
Ihminen voi olla raitis niin monella eri tavalla. Tai ainakin kahdella eri tavalla; siten ettei vaan juo, tai siten ettei juo mutta vaatii myös muiden olevan raittiita/juomatta.
Sanomattakin lienee selvää kumman kanssa sitä voisi aikaansa viettää. Ja jos jollekin ei ole selvää, niin ensimmäisen kanssa. Jälkimmäinen on vain rasittava; mä en pakota raitistelijaa juomaan, niin olkoon hän pakottamatta olemaan juomatta.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 15:41"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 20:32"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 20:26"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 20:17"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 20:13"]
Raittiin ihmisen kanssa ei voisi millään elää, missäs pidät hauskaa? Vai pitääkö elää kuin vanhukset?
Olen sitä mieltä että raittiissa ihmisissä on jotain salaisesti vialla, koska syntien määrä on aina vakio. Katsokaa vaikka lessuja, miten paljon kivaa pidetään sitten pikkulasten kanssa.
[/quote]
Surullista, jos luulet ettei ilman viinaa voi pitää hauskaa. Vai oletko provo. :)
[/quote]
Melkein päästessäni nyt kolmeenkymmeneen ikävuoteen, voin todeta ettei hauskaa voi pitää ilman viinaa. Kivaa voi kahvilla, käydä lounaalla jne, mutta kun lyödään kaasu pohjaan niin ilo ja hauskuus ilman viinaa on teeskentelyä.
[/quote]
Mä olen nähnyt näitä "kaasu pohjassa" tyyppejä ja sitä hauskanpitoa ihan tarpeeksi tämän elämän tarpeiksi. Jos oikeesti se vaatii viinaa tai muita päihteitä, niin on aika helvetin tylsä ja ankea tyyppi kyseessä.
[/quote]
"Tarpeeksi tämän elämän tarpeiksi"? Sasako seuraavassa elämässä sitten taas bailata?
[/quote]
Se on sen ajan murhe :)
Kyllähän se kelpaisi, itsekään en jaksa juoda enää viinilasillista enempää.
Ehdottomasti huolisin raittiin miehen. Olen ollut naimisissa alkoholistin kanssa.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 20:18"]
Absolutisti kompensoi jotain puutteitaan raittiudellaan. Se voi ensin vaikuttaa hienolta ja ihailtavalta kunnes paljastuu se toinen todellisuus. Vielä kauheampaa jos hän joskus juonnut rankasti. Silloin hänessä asuu selvänä piru.
[/quote]
Eikö hän ole silloin juoppo?
Menee vähän ohi aiheen, mutta... Olen 40-vuotias mies ja puolet iästäni törttöillyt humalapäissäni ja ajoittain viettänyt hyvin kosteita ajanjaksoja etenkin poikamiehenä pyöriessäni. Monia ongelmiani pyrin karkuun käyttämällä alkoholia ja kuten kaikki varmasti ymmärtävät helpotus oli aina hetkellinen tai kesti niin kauan kuin tajunta pysyi sumentuneena. Lukuisia kertoja vannoin itselleni ja muille, että nyt loppuu - ja usein joksikin aikaa loppuikin, mutta vain alkaakseen uudestaan, kun ajatus kohtuukäytöstä, siitä oluesta silloin tällöin hiipi mieleen. Kohtuukäyttöhän ei ongelmäkäyttäjältä eli alkoholistilta juuri ikinä onnistu eikä esim. tällä hetkellä, usean vuoden täysraittiuden jälkeen olisi mitään mieltä lähteä leikkimään tulella. Elämä on kaikilla osa-alueilla parempaa ilman alkoholia. He, jotka väittävät, ettei kulinaristi voi olla absolutisti ovat yleensä kiintyneempiä siihen alkoholiin kuin ruokaan. Olen ammatiltani kokki enkä näe ravintoloiden viinilistoille muuta todellista syytä kuin katteen kasvatus. Kaikille ruuille löytyy juomaksi alkoholiton vaihtoehto. Itse en kuitenkaan ole kiinnostunut kenenkään päihteidenkäytöstä tai käyttämättömyydestä. Saatte puolestani vetää pihvinne kanssa, vaikka meskaliinia, jos haluatte. Suomessa raittiina oleminen on yhteisöllisesti epänormaalimpaa kuin itsensä hengiltä juominen. Ei mulla muuta.
Mulla on raivoraitis, ja pois en vaihda. :) Ehdottomasti yks parhaista ominaisuuksista miehellä (kun vertaa muiden parisuhteisiin ja alkoholin tuomiin ongelmiin). Vaikka itse olen käyttänyt, niin nyt kun ei käytä itsekään niin huomaa miten paljon parempi se on niin.