Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko raitis mies

Vierailija
30.12.2013 |

Ihan naurettava? Olisiko teille turnoff se, että mies olisi raitis?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä nuorempana olisi ollut outoa olla sellaisen kanssa, joka ei käy "juhlimassa" baareissa. Nyt kun ikää on reilu 40, eikä voisi vähempää kiinnostaa käydä yhdessäkään baarissa, niin mielelläni ottaisin raittiin. Tämä suomen joko/tai mentaliteetti on vähän huvittavaa, tai oikeammin rasittavaa. Esimerkiksi exäni ei juonut itseään oikein koskaan humalaan, joi joskus lasin viiniä tai max pari olutta. 

Vierailija
22/60 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 20:26"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 20:17"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 20:13"]

Raittiin ihmisen kanssa ei voisi millään elää, missäs pidät hauskaa? Vai pitääkö elää kuin vanhukset? 

Olen sitä mieltä että raittiissa ihmisissä on jotain salaisesti vialla, koska syntien määrä on aina vakio. Katsokaa vaikka lessuja, miten paljon kivaa pidetään sitten pikkulasten kanssa.

[/quote]

Surullista, jos luulet ettei ilman viinaa voi pitää hauskaa. Vai oletko provo. :)

[/quote]

Melkein päästessäni nyt kolmeenkymmeneen ikävuoteen, voin todeta ettei hauskaa voi pitää ilman viinaa. Kivaa voi kahvilla, käydä lounaalla jne, mutta kun lyödään kaasu pohjaan niin ilo ja hauskuus ilman viinaa on teeskentelyä.

[/quote]

Mä olen nähnyt näitä "kaasu pohjassa" tyyppejä ja sitä hauskanpitoa ihan tarpeeksi tämän elämän tarpeiksi. Jos oikeesti se vaatii viinaa tai muita päihteitä, niin on aika helvetin tylsä ja ankea tyyppi kyseessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raittiin ihmisen kanssa ei voisi millään elää, missäs pidät hauskaa? Vai pitääkö elää kuin vanhukset? 

Olen sitä mieltä että raittiissa ihmisissä on jotain salaisesti vialla, koska syntien määrä on aina vakio. Katsokaa vaikka lessuja, miten paljon kivaa pidetään sitten pikkulasten kanssa.

[/quote]

Surullista, jos luulet ettei ilman viinaa voi pitää hauskaa. Vai oletko provo. :)

[/quote]

Melkein päästessäni nyt kolmeenkymmeneen ikävuoteen, voin todeta ettei hauskaa voi pitää ilman viinaa. Kivaa voi kahvilla, käydä lounaalla jne, mutta kun lyödään kaasu pohjaan niin ilo ja hauskuus ilman viinaa on teeskentelyä.

[/quote]

Mä olen nähnyt näitä "kaasu pohjassa" tyyppejä ja sitä hauskanpitoa ihan tarpeeksi tämän elämän tarpeiksi. Jos oikeesti se vaatii viinaa tai muita päihteitä, niin on aika helvetin tylsä ja ankea tyyppi kyseessä.

Vierailija
24/60 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 20:32"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ehkä meillä on vaan sitten eri käsitys hauskanpidosta.

Vierailija
25/60 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 20:18"]

Absolutisti kompensoi jotain puutteitaan raittiudellaan. Se voi ensin vaikuttaa hienolta ja ihailtavalta kunnes paljastuu se toinen todellisuus. Vielä kauheampaa jos hän joskus juonnut rankasti. Silloin hänessä asuu selvänä piru.

[/quote]

Minä olen ollut aina absolutisti koska en ole viehättynyt alkoholin makuun ja alkoholi laukaisee migreenikohtauksen. Pidän itse viisaampana pidättäytyä terveyttäni vahingoittavista aineista. Sama koskee myös tupakkaa. Pirulliseksi ei ole vielä kukaan tullut tällaista lukutoukkaa nimittämään.

Vierailija
26/60 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 20:38"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 20:32"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ehkä meillä on vaan sitten eri käsitys hauskanpidosta.

[/quote]

No aivan varmasti, sinulla on tyypillinen juntti-suomalainen "ilman viinaa ei..." asenne. Mikäs siinä.

Vierailija
27/60 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääripäät on aina turn off. Mun äijä alkoi yhtäkkiää absolutistiksi ja ei jaksais kuunnella sitä jatkuvaa ihmisten haukkumista. Varsinainen Räsänen koko mies. On vittumainen nipottaja ja tiukkapipo. Melkoisia ongelmia hänellä kun ei saisi muutkaan koskaan juoda. Tekis mieli jättää koko niuhottaja.

Vierailija
28/60 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin, millä tavalla raitis mies. Jos ei juo alkoholia, eikä välitä muiden juomisista, tai olemisista, niin erittäin hyvä asia. Valistajat ja muiden arvostelijat eivät taas ole.

Vierailija
29/60 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos persoonallisuushäiriöinen on alkoholisti, niin hän joutuu siinä todennäköisesti vaikeuksiin eri viranomaisten kanssa sekä istumaan telkien takana. Hän ei voi tissutella rauhassa eikä olla harmiton spurgu kaupungilla. Siinä mielessä alkoholi mittaa ihmisen henkisen tilan.

Siinä mielessä alkoholi silloin tällöin ei ole ihmiselle eikä lähiympäristölle pahaksi. Se paljastaa ihmisen silloin kun kontrolli hieman pettää.

Absolutisti voi helpommin peitellä vikojaan ja oikein vaikeissa tapauksissa ihminen ei käytä alkoholia paljastaakseen itseään. Vain niin hän pystyy pitämään roolia yllä.

Vierailija
30/60 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 20:49"]

Jos persoonallisuushäiriöinen on alkoholisti, niin hän joutuu siinä todennäköisesti vaikeuksiin eri viranomaisten kanssa sekä istumaan telkien takana. Hän ei voi tissutella rauhassa eikä olla harmiton spurgu kaupungilla. Siinä mielessä alkoholi mittaa ihmisen henkisen tilan.

Siinä mielessä alkoholi silloin tällöin ei ole ihmiselle eikä lähiympäristölle pahaksi. Se paljastaa ihmisen silloin kun kontrolli hieman pettää.

Absolutisti voi helpommin peitellä vikojaan ja oikein vaikeissa tapauksissa ihminen ei käytä alkoholia paljastaakseen itseään. Vain niin hän pystyy pitämään roolia yllä.

[/quote]

Miksi jonkun tarvitsisi tuoda esille nämä "viat" humalassa? Kännissä oleva on aito ihminen? Kyllä minä luotan enemmän siihen, että ihminen on selvänä oma itsensä, eikä tarvitse humalaa näyttääkseen mitään. En todellakaan usko siihen kliseeseen, että kunnon kännissä ihminen näyttää oikean luontonsa.

Vierailija
31/60 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua kiinnostaa miksi absolutismi nähdään uhkaavana. Mihin se perustuu?

Vierailija
32/60 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 20:55"]

minua kiinnostaa miksi absolutismi nähdään uhkaavana. Mihin se perustuu?

[/quote]

Saman minäkin haluaisin tietää. Onko suomen asenneilmasto oikeasti näin sairas alkoholin suhteen?

En usko, että monessakaan muussa maassa ajatellaan näin. Ehkä Venäjällä.

Vierailija
33/60 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvin päin oleminen on ihmisen luonnollinen tila. Mitä ihmeellistä siinä on?

Vierailija
34/60 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alkohli välttämättä tuo esille ihmisen "vikoja". Se voi tehdä ihmisestä hauskan seuramiehen, kivan kaverin eikä aiheuttaa mitään ongelmia, vaan juuri silloin pienessä ja vähän isommassa sievässä elämä tuntuu hymyilevän. Se myös vaarallinen tie. Silloin alkoholiin tuntee vetoa aivan liiankin paljon ja niin moni "hyvä" tyyppi hukuttaa siihen itsensä.

Mutta totuus on myös se, että alkoholi tuo esille kaikenlaisia pinnan alla kyteviä juttuja. Asioita, jotka voivat purkautua myös ilman sitä. Se voi olla joillakin syy olla juomatta mikä ei ole se paras syy.

Paras on se ettei täydellisesti terve ihminen tarvitse alkoholia mihinkään tilanteeseen.

Vierailija
35/60 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki minulle kelpaa kaltaiseni mies! :D Olen joskus maistanut alkoholia, mutten humalaan asti. Henk.koht. koen, että elämänmittainen absolutismi on tehnyt minusta vahvemman ihmisen. Myönnän, että muutaman kertaa "heikkona" hetkenä olen ajatellut, että tässä stressissä tai sydänsurussa jotkut vetää pään täyteen, miksen minäkin. Koskaan en ole kuitenkaan niin tehnyt ja olen oppinut selviytymään elämän hankalista tilanteista omilla menetelmillä. Siksi koen itseni vahvaksi. Alkoholi ei ole minulle "big deal" enkä edes tule ajatelleeksi useastikaan, että "minäpäs olen absolutisti". Me ei olla mikään uskonlahko.

Vierailija
36/60 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miehestä. Jos muuten synkkaisi, niin mikä ettei. Toivoisin kuitenkin, ettei mies tekisi absolutismistaan numeroa tai paheksuisi muiden normaalin rajoissa olevaa alkoholinkäyttöä. Kiihkoilu on turn off.

Vierailija
37/60 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttaako jos sanon että me absolutistit ei kielletä viinaa itseltämme tai muilta, me vaan ei valita sitä vaihtoehtoa.

Vierailija
38/60 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 21:41"]

auttaako jos sanon että me absolutistit ei kielletä viinaa itseltämme tai muilta, me vaan ei valita sitä vaihtoehtoa.

[/quote]

Absolutistit eivät liene niin yhtänäinen ryhmä, että voi noin sanoa. Mutta yleensä valitsen seurakseni niitä ihmisiä, jotka eivät tee numeroa itsestään tai ominaisuuksistaan. Mies joka suhtautuu omaan absolutismiinsa samoin kuin kahvia juomaton kahvittomuuteensa, on ihan ok.

Vierailija
39/60 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useasti absolutisti joutuu tässä maassa selittelemään juomattomuuttaan, niin minäkin nuorempana. Enää en edes vaivaudu niin tekemään. En voi pitää missään nimeässä raittiutta miehessä negatiivisena asiana, vaikkei sekään haittaisi, jos mies joisi muutaman. Itsekin ahdistun humalaisista, varsinkin paikassa, josta ei pääsisi pois helposti, esimerkiksi kotona. Muuten ihmisten alkoholinkäyttö tai käyttämättömyys ei kuulu minulle yhtään.

Vierailija
40/60 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletteko huomanneet, että absolutistit garvoin tuovat esiin alkoholittomuuttaan,  mutta alkon käyttäjät tekevät siitä isomman ongelman, kun huomaavat että seurassa on ihmisiä, jotka eivät humallu.

Asia käännetään niin päin, että absolutisti luulee olevansa jotenkin parempi, koska ei juo. Oikeasti se saa alkon käyttäjissä aikaan alemmuudentunnetta.

*valmistautuu  kivisateeseen*