Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Seksistä ja uskollisuudesta

Vierailija
23.02.2014 |

Mie olen ollu vähän aikaa utelias yhdestä asiasta.

Haluaisin kysyä mielipidettä sellaisilta ihmisiltä, jotka yhtä aikaa...

- sekä haluaisivat vakavan parisuhteensa, nykyisen tai tulevan, olevan uskollinen... 

- että harrastavat seksisuhteita tai irtosuhteita ennen tätä vakavaa parisuhdetta, tai pitävät niitä hyväksyttävinä itselleen

Kysymykseni: Miksi haluaisitte parisuhteenne olevan uskollinen?

Uskollisella tarkoitan sitä, että seksiä ei harrasteta muiden kuin kumppanin kanssa. Lisään vielä että tästä kysymyksestä voi helposti saada sellaisen viban, että pian aletaan moralisoida tai arvostella muita ihmisiä. Omasta puolestani sanon että olen vain vilpittömän utelias ihmisten mielipiteistä. Kiitos vastauksistanne :)

-ta 

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/37 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ENNEN vakavaa suhdetta tapahtuvat irtosuhteet liittyvät uskollisuuteen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 21:31"]

Miten ENNEN vakavaa suhdetta tapahtuvat irtosuhteet liittyvät uskollisuuteen?

[/quote]Sitähän tässä koetetaan selvittää, ehkä ihmisten vastaukset ap:n kysymykseen valottavat tätäkin. 

-ap

Vierailija
4/37 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ymmärrä pelkän seksisuhteen eroa sinkkuna sellaiseen suhteeseen, jossa ollaan sovittu seurustelusta ja siitä, että harrastetaan seksiä vain kumppanin kanssa?

Jos seurustelee vakituisesti, ei ole enää sinkku. Silloin jos harrastaa seksiä muitten kanssa kuin oman kumppaninsa, pettää.

Jos ei seurustele kenenkään kanssa, eikä ole siis antanut mitään lupauksiakaan, ei voi pettää ketään vaikka panisi aamusta iltaan kaikkien näkemiensä miesten  kanssa. Paitsi että, minä en myöskään sinkkunakaan seonnut keneenkään jonka tiesin olevan varattu.

Vierailija
5/37 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan täysin tainnut ymmärtää pointtia. Minulla on elämässäni ollut kaksi pitkää ja vakavaa parisuhdetta. Molempien aikana olin ja olen ollut täysin uskollinen suhteen toiselle osapuolelle. Noiden suhteiden välissä oli kaksi ja puoli vuotta, jotka sisälsivät muutaman haparoivan suhdeviritelmän ja "lukuisia" yhden yön juttuja. En nähnyt enkä näe mitään ongelmaa siinä, että elämäntilanne saattaa määrittää kenen sänkyyn päätyy.

Kysymykseeni vastaan, että toivon suhteen toisen osapuolen olevan uskollinen yksinkertaisesti siitä syystä, että olemme sopineet olevamme uskollisia.

Jäi epäselväksi, että olettaako ap että tähän vastaavat ihmiset, jotka eivät pitäisi/eivät haluaisi suhteen toisen osapuolen harrastaneen vapaampaa seksikäyttäytymistä ennen nykyistä suhdetta? vai miksi kursivoituna sana itselleen?

Vierailija
6/37 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 21:54"]

En nyt ihan täysin tainnut ymmärtää pointtia. Minulla on elämässäni ollut kaksi pitkää ja vakavaa parisuhdetta. Molempien aikana olin ja olen ollut täysin uskollinen suhteen toiselle osapuolelle. Noiden suhteiden välissä oli kaksi ja puoli vuotta, jotka sisälsivät muutaman haparoivan suhdeviritelmän ja "lukuisia" yhden yön juttuja. En nähnyt enkä näe mitään ongelmaa siinä, että elämäntilanne saattaa määrittää kenen sänkyyn päätyy.

Kysymykseeni vastaan, että toivon suhteen toisen osapuolen olevan uskollinen yksinkertaisesti siitä syystä, että olemme sopineet olevamme uskollisia.

Jäi epäselväksi, että olettaako ap että tähän vastaavat ihmiset, jotka eivät pitäisi/eivät haluaisi suhteen toisen osapuolen harrastaneen vapaampaa seksikäyttäytymistä ennen nykyistä suhdetta? vai miksi kursivoituna sana itselleen?

[/quote]Kursivoin sanan itselleen siksi, että moralisointia muiden ihmisten ja pariskuntien käyttäytymiseen liittyen vähennettäisiin tässä keskustelussa jo heti kättelyssä... Huomaan nyt että kursivointi saattoi antaa sen vaikutelman, että itse saisi harrastaa suhteita mutta toinen ei. 

Kiitos vastauksestasi! 

-ap

Vierailija
7/37 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni parisuhde, jossa ei pyritä uskollisuuteen, kuulostaan lähinnä vaan jonkinlaiselta käytännön järjestelyltä tai kulissisuhteelta, ei niinkään romanttiselta parisuhteelta. Vaikka toki ihmiset saavat järjestää elämänsä miten haluavat, ei siihen ole muilla oikeutta puuttua.

Vierailija
8/37 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kysymykseeni vastaan, että toivon suhteen toisen osapuolen olevan uskollinen yksinkertaisesti siitä syystä, että olemme sopineet olevamme uskollisia."

Tämä on juuri se asia jonka selvittämiseksi aloitin keskustelun. Kuulisin mielelläni miksi olette sopineet olevanne uskollisia.

-ap

Vierailija
9/37 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 22:22"]"Kysymykseeni vastaan, että toivon suhteen toisen osapuolen olevan uskollinen yksinkertaisesti siitä syystä, että olemme sopineet olevamme uskollisia."

Tämä on juuri se asia jonka selvittämiseksi aloitin keskustelun. Kuulisin mielelläni miksi olette sopineet olevanne uskollisia.

-ap

[/quote]

En ole tämä alkuperäinen joka vastasi näin, mutta olen itsekin eksklusiivisessa suhteessa. Emme ole varsinaisesti sopineet sitä, mutta omalta puoleltani syy on se että minulla on tunteita miestäni kohtaan, jolloin seksi on mielestäni parhainta. En myöskään halua loukata miestäni levittelemällä jalkojani muille häneltä salaa ja pahimmassa tapauksessa nappaamalla jonkun taudin. Eli halustahan on pohjimmiltaan kysymys, saattaisin pystyä myös vapaaseen suhteeseen jos säännöistä sovittaisiin etukäteen.

Oli muuten yllättävän vaikeaa eritellä yksiavioisen suhteen syitä vaikka se on itselle niin itsestään selvää.

Vierailija
10/37 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan seksisuhteita. Toivon toki löytäväni uskollisen parisuhteen, mutta ehkäpä omien kokemusten takia olen sen verran kyynistynyt (tai tullut realistiksi. Tai säälittäväksi. Aivan sama), että en sulje täysin pois mahdollisuutta avoimeen suhteeseen tulevaisuudessa. Uskollisuus ja sen sisältö on sopimus. Rehellisyys minulle eniten vaakakupissa painaa, henkisen puolen rehellisyys. Varsinkin jos elämäni rakkaus olisi muuten täydellinen, mutta surkea sängyssä, niin avot. Menköös vaan tyydyttämään nuo tarpeensa muualle, samoin minä. Rakastetaan kotona ja nussitaan muualla.

Vierailija
11/37 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, olisko esimerkiksi siksi, että en halua olla ilman seksiä. Jos en ole parisuhteessa, niin haluan silti harrastaa seksiä - mieluiten ei satunnaisia yhdenillan juttuja, vaan jonkinlainen vakipano, jonka kanssa on keskinäinen kunnioitus ja yhteisymmärrys siitä, missä mennään. Jos taas olen parisuhteessa, harrastan seksiä kumppanin kanssa, enkä koe tarvetta harrastaa seksiä muiden kanssa. Olen kyllä tietyllälailla kiinnostunut myös avoimista suhteista, mutta käytännössä tiedän, että jos olen rakastunut kumppaniin ja toisinpäin, niin tulee ihan erilaista mustasukkaisuutta kuin jonkun vakipanon kanssa, koska haluan olla se kaikkein tärkein ja haluttavin sille omalle kumppanille. 

Vierailija
12/37 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, olisko esimerkiksi siksi, että en halua olla ilman seksiä. Jos en ole parisuhteessa, niin haluan silti harrastaa seksiä - mieluiten ei satunnaisia yhdenillan juttuja, vaan jonkinlainen vakipano, jonka kanssa on keskinäinen kunnioitus ja yhteisymmärrys siitä, missä mennään. Jos taas olen parisuhteessa, harrastan seksiä kumppanin kanssa, enkä koe tarvetta harrastaa seksiä muiden kanssa. Olen kyllä tietyllälailla kiinnostunut myös avoimista suhteista, mutta käytännössä tiedän, että jos olen rakastunut kumppaniin ja toisinpäin, niin tulee ihan erilaista mustasukkaisuutta kuin jonkun vakipanon kanssa, koska haluan olla se kaikkein tärkein ja haluttavin sille omalle kumppanille. 

Vierailija
13/37 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 01:58"]

Harrastan seksisuhteita. Toivon toki löytäväni uskollisen parisuhteen, mutta ehkäpä omien kokemusten takia olen sen verran kyynistynyt (tai tullut realistiksi. Tai säälittäväksi. Aivan sama), että en sulje täysin pois mahdollisuutta avoimeen suhteeseen tulevaisuudessa. Uskollisuus ja sen sisältö on sopimus. Rehellisyys minulle eniten vaakakupissa painaa, henkisen puolen rehellisyys. Varsinkin jos elämäni rakkaus olisi muuten täydellinen, mutta surkea sängyssä, niin avot. Menköös vaan tyydyttämään nuo tarpeensa muualle, samoin minä. Rakastetaan kotona ja nussitaan muualla.

[/quote]Mitä tarkoitat tässä realistisella (tai kyynisella tai säälittävällä, miten vain) suhtautumisella asiaan? Olen utelias kuulemaan niistä sun kokemuksista. Kuinka vanha olet?

-ap

Vierailija
14/37 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan turvallisuushakuisuuden takia. Seksin harrastaminen voi herättää vahvoja tunteita ja luoda ihastumisia, jotka rikkovat parisuhteen. Jos pelissä on myös perhe ja omaisuutta, siitä seuraa isoja ongelmia. Tautiriski on aina olemassa. Miehenä minä olisin myös hyvin epätasa-arvoisessa asemassa, koska minulle on hyvin vaikeaa saada seksisuhteita, kun taas naiset saavat niitä aina ja erittäin helposti. Yksi asia on se, että minä en pidä soidinpeleistä. Itsen myyminen on ahdistavinta mitä tiedän ja minä olen jostain syystä mies, jolle ei kukaan, jonka kanssa en ole jo ollut jonkinlaisessa parisuhteessa tai sellaisen esivaiheessa, ole koskaan ehdottanut mitään sukupuolista. Yhden illan suhde ei voi antaa enempää kuin sen luominen ottaa.

Jos ei ole suhdetta, ei minulla ole mitään erityistä yhden illan juttuja vastaan. Varmasti tekisin sellaista, jos olisin sinkku ja saisin tilaisuuden. Mutta en jaksa uskoa, että "keski-ikäinen tavismies etsii naista seksiseikkailuihin - korsteenit ja puliämmät älköön vaivautuko" -netti-ilmoitus poikisi kovinkaan massiivista vastausvyöryä. Ja se perinteinen miehen rooli tosiaan ottaa enemmän kuin antaa.

Vierailija
15/37 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni haluaa elää yksiavioisessa suhteessa. Itselleni seksi on lähinnä seksiä, eli en koe sitä niin henkilökohtaisena asiana, että se automaattisesti olisi varattu vain miehelleni. Mieheni taas pitää seksiä kahden ja vain kahden henkilön henkilökohtaisena rakkauden ilmentymänä, hänellä on mielestäni perusteltu ja oikeutettu mielipide. Suhtautumiseni on miehellä tiedossa, ja jo suhteen alussa sovimme että pysymme toisillemme uskollisina. Parisuhde on kompromisseja ja haluan kunnioittaa mieheni toivetta vain yhdestä seksikumppanista.

Mikäli miehelleni olisi ok, että parisuhteen ulkopuoliset suhteet olisivat ok, niin totta kai antaisin hänellekin mahdollisuuden käydä "vieraissa."

Vierailija
16/37 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme mieheni kanssa sopineet olevamme uskollisia, ts. luvanneet. Molemmat ovat joskus nuoruudessa pettäneet puolisoitaan ja sinkkuna on ollut yhdenillan juttuja. Ikää molemmillä lähes 40, 4 lasta ja elämänkokemusta on sen verran, ettei lähdetä toisiamme satuttamaan. Sovittu siis, että jos naama alkaa kyllästyttää tai alkaa tehdä mieli panna toisia, niin sitten erotaan.

Vierailija
17/37 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
18/37 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin on sovittu jo hyvin nopeasti, että muita ei ole. Syynä se, että en halua mieheni panevan muita. En tykkäisi siitä, ajatus on oksettava. Sama hänellä. Yksinkertaista.

Ennen suhdetta tapahtuneet jutut on sellaisia, joista en halua tietää.

Vierailija
19/37 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi on mahtavaa enkä ole halunnut olla ilman sitä myöskään sinkkuna.

Parisuhteessa taas pelkkä ajatuskin, että muhun koskisi jok muu kuin oma mies, tuntu todella, todella epämiellyttävältä.

Siinä vaiheessa siis, kun mulla on tunteita toista ihmistä kohtaan, mulla on tunteita vain häntä kohtaan enkä pysty tuntemaan toisen ihmisen kanssa edes seksuaalista mielihyvää vaan se olisi vastenmielistä touhua kaikin puolin.

Vierailija
20/37 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 12:10"]

Mekin on sovittu jo hyvin nopeasti, että muita ei ole. Syynä se, että en halua mieheni panevan muita. En tykkäisi siitä, ajatus on oksettava. Sama hänellä. Yksinkertaista.

Ennen suhdetta tapahtuneet jutut on sellaisia, joista en halua tietää.

[/quote]Miksi et haluaisi tietää niistä?

-ap