Käly kävi eilen tuomassa joululahjat ja laskun.
Miehen vanhemmilla on kesällä hääpäivä, jota olimme ajatelleet juhlistaa koko perheen kera.
Mieheni ja minä ehdotimme ravintola reissua, mutta tämä ei kelvannut mieheni siskolle, koska ravintola reissu on kuulemma kallis sekä persoonaton.
Hän halusi suunnitella perheen näköisen tapahtuman heidän vanhempien luona, mikä oli ok miehelleni. Mieheni kertoi erittäin suoraan, että hän auttaa parhaansa mukaan, mutta koska hän on töiden vuoksi paljon reissussa, niin apu voi jäädä melko pieneksi.
Minun apu on ollut kyseisessä asiassa melko olematon, koska meillä on melko tuore vauva ja vähän isompi lapsi.
Käly on suunnitellut juhlia syksystä alkaen, varaillut pitopalvelua yms yms.
Ja nyt eilen hän pudotti semmoisen pommin, että oksat pois. Tuli käymään meille tuomassa ja hakemassa joululahjat ja samalla ilmoitti, että koska me emme ole olleet suunniteluvaiheessa mukana niin aktiivisesti kuin hän on oikeus ja kohtuus, että mieheni maksaa 2/3 kuluista.
Ja koska hän tietää melko hyvin taloudellisen tilanteemme (olen vauvan kanssa kotona) niin lupasi auliisti, että mieheni voi maksaa osuutensa osamaksulla.
Olen niin hämmentynyt. Kuka tekee noin??? Meillä miehen kanssa yhteiset rahat, niin tottakai vaikuttaa meihin perheenä ylimääränen rahankulutus.
Kommentit (107)
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 14:14"]
joopa joo, porvoossa ollaan taas tyhmiä. vedä nyt lekalla otsaan sitä kälyä, lakkaa laskutus. ja sitteen seuraavaa satua miettimään. ei kukaan voi olla noin tyhmä oikeasti ja jos on, niin täältäkin tulee lasku aikani tuhlaamisesta, juu voitte maksaa osissa, pientä korkoa perin.
[/quote]
Minusta porvoosa se vanha puoli on kaunis:)
Mun mies maksoi vähän vastaavassa tapauksessa, koska hänellä oli rahaa ja ei halunnut loukata 2 sisartaan pahasti, sanoi mulle että hän saa kuulla tästä hautaansa asti, jos ei maksa. Nyt menee siskoilta suu suppuun.
Tässä taisi joku testata voiko näin tehdä.
Et sä ole kälysi kanssa jutellut, vaan natosi.Käly on miehen veljen vaimo.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 14:21"]
Et sä ole kälysi kanssa jutellut, vaan natosi.Käly on miehen veljen vaimo.
[/quote]
nato ei ole suomea vaan svengerskaa
käly: puolison sisar tai veljen (t. puolison veljen) vaimo (lähde: nykysuomen sanakirja)
Mies on luvannut maksaa enemmän...
Minäkin liputan sen puolesta, että käly voisi ilmestyä kertomaan oman puolensa tästä tarinasta.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 14:09"]
Nyt oli käly itsensä täältä tunnistanut, joten jätän tämän yleisen setvimisen tähän. ap
[/quote]
Huippua! Käly paljastui siis av-mammaksi. :D Hän voisi tulla kertomaan oman näkemyksensä jupakasta, kun aina perätään että näissä ketjuissa kuuluu vain yhden osapuolen ääni!