Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käly kävi eilen tuomassa joululahjat ja laskun.

Vierailija
30.12.2013 |

Miehen vanhemmilla on kesällä hääpäivä, jota olimme ajatelleet juhlistaa koko perheen kera.
Mieheni ja minä ehdotimme ravintola reissua, mutta tämä ei kelvannut mieheni siskolle, koska ravintola reissu on kuulemma kallis sekä persoonaton.
Hän halusi suunnitella perheen näköisen tapahtuman heidän vanhempien luona, mikä oli ok miehelleni. Mieheni kertoi erittäin suoraan, että hän auttaa parhaansa mukaan, mutta koska hän on töiden vuoksi paljon reissussa, niin apu voi jäädä melko pieneksi.
Minun apu on ollut kyseisessä asiassa melko olematon, koska meillä on melko tuore vauva ja vähän isompi lapsi.
Käly on suunnitellut juhlia syksystä alkaen, varaillut pitopalvelua yms yms.
Ja nyt eilen hän pudotti semmoisen pommin, että oksat pois. Tuli käymään meille tuomassa ja hakemassa joululahjat ja samalla ilmoitti, että koska me emme ole olleet suunniteluvaiheessa mukana niin aktiivisesti kuin hän on oikeus ja kohtuus, että mieheni maksaa 2/3 kuluista.
Ja koska hän tietää melko hyvin taloudellisen tilanteemme (olen vauvan kanssa kotona) niin lupasi auliisti, että mieheni voi maksaa osuutensa osamaksulla.
Olen niin hämmentynyt. Kuka tekee noin??? Meillä miehen kanssa yhteiset rahat, niin tottakai vaikuttaa meihin perheenä ylimääränen rahankulutus.

Kommentit (107)

Vierailija
61/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlat ovat meiltä kaikilta. Ja tottakai mieheni on valmis osallistumaan kuluhin. Ongelmaksi tekee sen, että ensin puhuttiin sadoista ja sitten tuhansista euroista. Ja nyt kun miehen sisko oli saanut päähän maksattaa miehelleäni 2/3 niin taivas on vain rajana. On suunnitellut ja varannut vaikka millaista viihdykettä kyseiselle päivälle, vaikka alussa oli ihan selkeästi puhetta yhdessä olosta ja ruuasta.

Vaikka tämä onkin vain miehen ja miehen siskon välinen asia, niin tottakai se vaikuttaa myös minuun. Miehen sisko piti jotenkin itsestään selvyytenä, että mies maksaa, jos ei muuten niin osamaksulla. Olen jotenkin niin hämmentynyt. Kuvitteleeko hän, että otamme pankista lainaa tai alamme suunnittelemaan menomme hänen laskujen mukaan? ap

Vierailija
62/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vaatimus. Eihän tuollaista voi vaatia. Kysyä voi, ja kysyminenkin on omituista. Mutta tuo on silkkaa vallankäyttöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lasku varmaan kovin iso ole koska käly oli alkuun sanonut, että ravintolalasku olisi kallis, pidetään pileet kotona.

Vierailija
64/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 13:12"]

Juhlat ovat meiltä kaikilta. Ja tottakai mieheni on valmis osallistumaan kuluhin. Ongelmaksi tekee sen, että ensin puhuttiin sadoista ja sitten tuhansista euroista. Ja nyt kun miehen sisko oli saanut päähän maksattaa miehelleäni 2/3 niin taivas on vain rajana. On suunnitellut ja varannut vaikka millaista viihdykettä kyseiselle päivälle, vaikka alussa oli ihan selkeästi puhetta yhdessä olosta ja ruuasta.

Vaikka tämä onkin vain miehen ja miehen siskon välinen asia, niin tottakai se vaikuttaa myös minuun. Miehen sisko piti jotenkin itsestään selvyytenä, että mies maksaa, jos ei muuten niin osamaksulla. Olen jotenkin niin hämmentynyt. Kuvitteleeko hän, että otamme pankista lainaa tai alamme suunnittelemaan menomme hänen laskujen mukaan? ap

[/quote]

No niin, nyt miehesi on pistettävä siskonsa aisoihin ja nopeasti. Tietävätkö miehen vanhemmat näistä suunnitelmista jo? Jos eivät, niin äkkiä jarrut päälle ja suunnitelmat uusiksi pienemmällä budjetilla. Miehesi ilmoittakoon, että maksaa puolet kuluista, ja ehdoton maksimisumma on X euroa.

Vierailija
65/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette suostu tietenkään maksamaan mitään mitä ei ennalta ole sovittu. Hän ei pysty teidän nimissä tilaamaan = laskut ovat hänen. Niitä ei tarvi kenenkään maksaa. Kuka hullu suostuisi, että joku muu järkkää juhlat ja tietämättä mitä ne maksavat kokonaisuudessaan maksaisi jonkun osan! Kaikki vaan ravintolaan ja jokainen maksaa oman osansa itse. Joka syö ja juo enemmän, myös maksaa enemmän.

Vierailija
66/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä miehesi sanoo?

Vierailija
67/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan siltä varalta ettei tämä ole kusetusta, niin aivan varmasti suurimmat spektaakkelit, japanilaiset alkupalat ja siberialaiset sammenmädit voi vielä perua, koskapa juhlat ovat vasta kesällä. 

Vierailija
68/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toteatte, että perutte osallistumisenne. Järkkäätte omat yllärijuhlat. Olen järkännyt ristiäisiä, synttäreitä jne voileipäkakkuineen, salatteineen, kakkuineen erikoisruokavalioisille sukulaisille yhden, kahden ja kolmen lapsen kanssa. Kakkupohjia voi tehdä etukäteen, samoin keksejä jne. Pärjäät kyllä kahden lapsen kanssa! Turha maksaa itseään kipeäksi pitopalvelulle!

Vierailija
69/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskette mitä suurin piirtein olisi maksanut se, että läheiset menee sinne ravintolaan syömään.

Se summa jaetaan sisarusmäärän kesken ja sen summan annatte kälylle.

Mikäli käly haluaa järjestää jotain muuta, joka maksaa, niin järjestää ihan omasta taskustaan.

Vierailija
70/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 13:20"]

Mitä miehesi sanoo?

[/quote]

Mieheni arvostaa vanhempiaan suuresti ja haluaa ilahduttaa heitä muistamalla hääpäivän. Mieheni hämmentyi melko paljon ja yritti leikata menoeriä, mutta kälyn mukaan kaikki on tarpeellista ja kaunista. Sellainen tunne, että meitä olisi lyöty vyön alle. "Hei, tässä pienet joululahjat ja yksi iso lasku. Summan voi siirtää mun tilille yhtenä eränä tai osissa. Olen niin jalomielinen". ap

Vierailija
71/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko se lasku on verrattuna siihen jos olisitte syöneet ravintolassa?

Vierailija
72/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 13:27"]

Mitä miehesi sanoo?

[/quote]

Mieheni arvostaa vanhempiaan suuresti ja haluaa ilahduttaa heitä muistamalla hääpäivän. Mieheni hämmentyi melko paljon ja yritti leikata menoeriä, mutta kälyn mukaan kaikki on tarpeellista ja kaunista. Sellainen tunne, että meitä olisi lyöty vyön alle. "Hei, tässä pienet joululahjat ja yksi iso lasku. Summan voi siirtää mun tilille yhtenä eränä tai osissa. Olen niin jalomielinen". ap

[/quote]

Onko teillä nyt tarkkaa tietoa siitä, mitä kaikkea käly on sunnitellut tai jo maksanut? Siis suunnitelmat ja kustannusarvio esiin ja äkkiä, sitä ennen ette maksa senttiäkään.

Vierailija
73/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä sanoit?

Vierailija
74/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no toisaalta ymmärrän teitä. Toisaalta tiedän itse sisarussarjani "vetomoottorina" miten rasittavaa on, kun kukaan muu ei ole valmis sormeaan liikauttamaan. Kovasti puhutaan, että yllätetään vanhemmat tai isovanhemmat tai Taimi-täti mutta kukaan ei ikinä tee mitään. Vedotaan töihin, vauvaan jne. Sitten itse järjestää kaiken, saa vielä valitusta että on väärin järjestetty ja jokaikistä penniä kitkutellaan.

En mitenkään voi uskoa että kotona järjestettävät juhlat maksaisivat niin paljon. Lisäksi, olisit voinut mammalomalla ollessasi tarjoutua kälyn avuksi.

Vierailija
75/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä miehesi sanoo?

[/quote]

[/quote] Miehes hämmentyi...siis onko se vieläkin hämmentynyt vai joko sillä on mielipide. Vai oletko sinä teidän mielipide?

Vierailija
76/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä miehesi sanoo?

[/quote]

[/quote]

Miehen pitää nyt olla mies ja sanoa kälylle että kustannuksia pitää rahdata alas. Kunnioitus ei tarkoita sitä, että järjestää juhlat joihin ei ole varaa.

Vierailija
77/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai sitä toki osallistuu luluihin jos ei ole edes mukana järjestelyissä juurikaan. Ihan oikeudenmukaistahan tuo on.

Vierailija
78/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ei ole tilannut, ei ole myöskään velvollinen maksamaan. Oliko tiedossanne että juhliin tulee pitopalvelu? Tuollainen kulujen epätasainen jakaminen ei ainakaan ole ilmoitusasia. Hänhän itse halusi juhlat kotiin, hän on ilmeisesti omasta halustaan suunnitellut juhlia vuoden (mikä on outoa oli kyseessä mitkä tahansa juhlat).

Vierailija
79/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 13:34"]

Mitä miehesi sanoo?

[/quote]

[/quote]

Miehen pitää nyt olla mies ja sanoa kälylle että kustannuksia pitää rahdata alas. Kunnioitus ei tarkoita sitä, että järjestää juhlat joihin ei ole varaa.

[/quote]

Jep. Tuskinpa ne vanhemmatkaan arvostavat lastensa talouden sekoittavia juhlia.

Vierailija
80/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovitteko kustannuksista mitään etukäteen?