Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käly kävi eilen tuomassa joululahjat ja laskun.

Vierailija
30.12.2013 |

Miehen vanhemmilla on kesällä hääpäivä, jota olimme ajatelleet juhlistaa koko perheen kera.
Mieheni ja minä ehdotimme ravintola reissua, mutta tämä ei kelvannut mieheni siskolle, koska ravintola reissu on kuulemma kallis sekä persoonaton.
Hän halusi suunnitella perheen näköisen tapahtuman heidän vanhempien luona, mikä oli ok miehelleni. Mieheni kertoi erittäin suoraan, että hän auttaa parhaansa mukaan, mutta koska hän on töiden vuoksi paljon reissussa, niin apu voi jäädä melko pieneksi.
Minun apu on ollut kyseisessä asiassa melko olematon, koska meillä on melko tuore vauva ja vähän isompi lapsi.
Käly on suunnitellut juhlia syksystä alkaen, varaillut pitopalvelua yms yms.
Ja nyt eilen hän pudotti semmoisen pommin, että oksat pois. Tuli käymään meille tuomassa ja hakemassa joululahjat ja samalla ilmoitti, että koska me emme ole olleet suunniteluvaiheessa mukana niin aktiivisesti kuin hän on oikeus ja kohtuus, että mieheni maksaa 2/3 kuluista.
Ja koska hän tietää melko hyvin taloudellisen tilanteemme (olen vauvan kanssa kotona) niin lupasi auliisti, että mieheni voi maksaa osuutensa osamaksulla.
Olen niin hämmentynyt. Kuka tekee noin??? Meillä miehen kanssa yhteiset rahat, niin tottakai vaikuttaa meihin perheenä ylimääränen rahankulutus.

Kommentit (107)

Vierailija
1/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 14:47"]

Minäkin liputan sen puolesta, että käly voisi ilmestyä kertomaan oman puolensa tästä tarinasta.

[/quote]

Sitä odotellessa..

Vierailija
2/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 14:09"]

Nyt oli käly itsensä täältä tunnistanut, joten jätän tämän yleisen setvimisen tähän. ap

[/quote]:DDD
No menikö viesti nyt perille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 15:13"][quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 14:09"]

Nyt oli käly itsensä täältä tunnistanut, joten jätän tämän yleisen setvimisen tähän. ap

[/quote] hän voi itse täällä avautua, jos tuntee tarvetta. Ap

Vierailija
4/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 15:32"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 15:13"][quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 14:09"]

[/quote] hän voi itse täällä avautua, jos tuntee tarvetta. Ap

[/quote] Ei se käly ole täällä ollut, ap:ltä loppu vaan into jatkaa provoaan.

Vierailija
5/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä meni naimisiin muutama vuosi sitten ja ilmoitti ettei missään nimessä halua polttareita. Mennään yhdessä syömään, oli varannut pöydän paikallisesta.

Olin itse hoitovapaalla ja kyllä minua jyrppi suunnattomasti kun eräs seurueeseen kuuluva päätti polttarit ovatkin silloin, oli varattu ohjelmaa ja ilta päättyi saunailtaan. Rahaa käytettiin mm meikkaajaan vaikka saunaillasta lähdettiin kaikki kotiin. Jouduin vuokraamaan uimapuvun, koska järkkääjä ei kerennyt kaikille ilmoittamaan suunnitelmista.

Minulla ja monella muulla ei ollut mahdollista perääntyä polttareista ja kun seuraavalla viikolla lasku tuli sähköpostiin, oli fiilis niin maassa. Sain aivan saman vastauksen, voin maksaa osissa. Yllätys , lopputulos on aivan sama maksaako sen 4 erässä vai yhdessä.

Harmitti pitkään tosi paljon. Hän myös ilmoitti ei maksa osuuttaan, koska oli suunnitellut kaiken. No, perui siitä puheet hyvin nopeasti.

Vierailija
6/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua niin raivostuttaa nuo kommentit, joissa paheksutaan ap:ta, kun tämä ei ole auttanut järjestelyissä, vaikka on kotona vauvan kanssa. Teillä, jotka kehtaatte tuollaista päivitellä, on ilmeisesti ollut hyvin helpot vauvat (tai sitten olette lapsettomia).

Vierailija
7/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan helvetinmoiset kinkerit tiedossa, jos suunnitteluunkin jo mennyt noin paljon maallikon aikaa ja vaivaa.

Eikun tosissaan: törkeää, rietasta ja ahnetta käytöstä kälyltä. Ehkä hän itse tykkää suunnitella juhlia, mutta on törkeää periä hauskasta hommasta, jota tekee omaksi ilokseen, rahaa vieläpä huomattavissa määrin. Kallista on suunnittelu, jos se maksaa useita satasia, jopa tuhansia. Sillähän saisi ammattilaisen ideoimaan ja järjestämään. En siis maksaisi kuin puolet! Ja saattaisin perua koko juhlat, jos eivät olisi mielekseni tai olisivat liian kalliit.

Vierailija
8/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 15:56"]

Mua niin raivostuttaa nuo kommentit, joissa paheksutaan ap:ta, kun tämä ei ole auttanut järjestelyissä, vaikka on kotona vauvan kanssa. Teillä, jotka kehtaatte tuollaista päivitellä, on ilmeisesti ollut hyvin helpot vauvat (tai sitten olette lapsettomia).

[/quote] Juu jotku aina poikkeaa agendasta, mutta asia on kuitenkin rahasta, ei lapsen hoidosta.

Vierailija
9/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaan miehesi maksaa enemmän kuin kälysi, koska kälysi tulee ottamaan kaiken kunnian juhlien järjestämisestä joka tapauksessa.

Vierailija
10/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 15:56"]Mua niin raivostuttaa nuo kommentit, joissa paheksutaan ap:ta, kun tämä ei ole auttanut järjestelyissä, vaikka on kotona vauvan kanssa. Teillä, jotka kehtaatte tuollaista päivitellä, on ilmeisesti ollut hyvin helpot vauvat (tai sitten olette lapsettomia).

[/quote]

Juhlia voi suunnitella silloin kun vauva on päiväunilla. Aivoja voi käyttää.

Itse tein paljon kaikkea hoitovapaalla.

Vierailija
11/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 15:56"]Mua niin raivostuttaa nuo kommentit, joissa paheksutaan ap:ta, kun tämä ei ole auttanut järjestelyissä, vaikka on kotona vauvan kanssa. Teillä, jotka kehtaatte tuollaista päivitellä, on ilmeisesti ollut hyvin helpot vauvat (tai sitten olette lapsettomia).

[/quote]

Vierailija
12/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 15:55"]Mun ystävä meni naimisiin muutama vuosi sitten ja ilmoitti ettei missään nimessä halua polttareita. Mennään yhdessä syömään, oli varannut pöydän paikallisesta.

Olin itse hoitovapaalla ja kyllä minua jyrppi suunnattomasti kun eräs seurueeseen kuuluva päätti polttarit ovatkin silloin, oli varattu ohjelmaa ja ilta päättyi saunailtaan. Rahaa käytettiin mm meikkaajaan vaikka saunaillasta lähdettiin kaikki kotiin. Jouduin vuokraamaan uimapuvun, koska järkkääjä ei kerennyt kaikille ilmoittamaan suunnitelmista.

Minulla ja monella muulla ei ollut mahdollista perääntyä polttareista ja kun seuraavalla viikolla lasku tuli sähköpostiin, oli fiilis niin maassa. Sain aivan saman vastauksen, voin maksaa osissa. Yllätys , lopputulos on aivan sama maksaako sen 4 erässä vai yhdessä.

Harmitti pitkään tosi paljon. Hän myös ilmoitti ei maksa osuuttaan, koska oli suunnitellut kaiken. No, perui siitä puheet hyvin nopeasti.

[/quote] Mitä noitten ihmisten päässä liikkuu?

Vierailija
13/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 15:55"]Mun ystävä meni naimisiin muutama vuosi sitten ja ilmoitti ettei missään nimessä halua polttareita. Mennään yhdessä syömään, oli varannut pöydän paikallisesta.

[/quote] Mitä noitten ihmisten päässä liikkuu?

Vierailija
14/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Juhlia ei tarvi suunnitella kk kaupalla 24/7.

Se ettei osallistu vedoten lapsikiireisiin näyttää oman kannan minkä verran haluaa juhliin osallistua.

Vierailija
15/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiintoinen tuo ap:n kälyn ajattelutapa noin muutoinkin. Jos ajatellaan, että juhlat kokonaisuudessaan maksavat 1500 euroa, ja ap miehineen maksaa niistä 1000 eur ja käly 500 eur, niin siitähän jää ap:n maksettavaaa suunnittelupalkkiota 500 euroa.

Jos nyt oletetaan, että kälynkin pitäisi myös itse maksaa tuosta suunnittelusta saman verran, niin siitähän tulisi juhlien suunnittelupalkkioksi kokonaisuudessaan 1000 euroa... ei mitään halpaa puuhaa tuo kälyn suunnittelu =D.

Vierailija
16/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 12:56"]

Miehen vanhemmilla on kesällä hääpäivä, jota olimme ajatelleet juhlistaa koko perheen kera.
Mieheni ja minä ehdotimme ravintola reissua, mutta tämä ei kelvannut mieheni siskolle, koska ravintola reissu on kuulemma kallis sekä persoonaton.
Hän halusi suunnitella perheen näköisen tapahtuman heidän vanhempien luona, mikä oli ok miehelleni. Mieheni kertoi erittäin suoraan, että hän auttaa parhaansa mukaan, mutta koska hän on töiden vuoksi paljon reissussa, niin apu voi jäädä melko pieneksi.
Minun apu on ollut kyseisessä asiassa melko olematon, koska meillä on melko tuore vauva ja vähän isompi lapsi.
Käly on suunnitellut juhlia syksystä alkaen, varaillut pitopalvelua yms yms.
Ja nyt eilen hän pudotti semmoisen pommin, että oksat pois. Tuli käymään meille tuomassa ja hakemassa joululahjat ja samalla ilmoitti, että koska me emme ole olleet suunniteluvaiheessa mukana niin aktiivisesti kuin hän on oikeus ja kohtuus, että mieheni maksaa 2/3 kuluista.
Ja koska hän tietää melko hyvin taloudellisen tilanteemme (olen vauvan kanssa kotona) niin lupasi auliisti, että mieheni voi maksaa osuutensa osamaksulla.
Olen niin hämmentynyt. Kuka tekee noin??? Meillä miehen kanssa yhteiset rahat, niin tottakai vaikuttaa meihin perheenä ylimääränen rahankulutus.

[/quote]

Jos tämä on totta, niin käsittämätön ehdotus. Käly ilmeisesti kaavailee hirmugaalaa kun sitä suunnitellaan jo melkein vuosi etukäteen. Tietävätkö miehen vanhemmat, että heidän kotinsa ilmeisesti myllerretään katosta lattiaan noiden juhlien takia? Mistä käly nyt tarkkaan ottaen laskuttaa? Tietysti lapset (perheineen?) tarjoavat vanhemmilleen juhlan. Se hoitaa joka ehtii/ osaa/ tykkää, jokainen kantaa kortensa kekoon voimiensa mukaan ja lasku pannaan sisarusten kesken tasan. 

Mistä käly on oppinut moisille typerille tavoille? Onko lapsuudenkodin perua ja onkohan ap:n mies samanlainen?

Vierailija
17/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 16:09"]

[/quote]

Se ettei osallistu vedoten lapsikiireisiin näyttää oman kannan minkä verran haluaa juhliin osallistua.

[/quote]

Miksi ap:n olisi pitänyt osallistua MIEHENSÄ vanhempien juhlien järjestämiseen?

Vierailija
18/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 16:07"]

[/quote]

[/quote]

Jaa, ja sinulla oli myös taapero ja samantyyppinen vauva kuin ap:lla?

Vierailija
19/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 16:09"][quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 15:56"]Mua niin raivostuttaa nuo kommentit, joissa paheksutaan ap:ta, kun tämä ei ole auttanut järjestelyissä, vaikka on kotona vauvan kanssa. Teillä, jotka kehtaatte tuollaista päivitellä, on ilmeisesti ollut hyvin helpot vauvat (tai sitten olette lapsettomia).

[/quote]

[/quote] ja miksi apn pitäisi osallistu? Kyseessä on toisten vanhemmat.

Vierailija
20/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 16:09"][quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 15:56"]Mua niin raivostuttaa nuo kommentit, joissa paheksutaan ap:ta, kun tämä ei ole auttanut järjestelyissä, vaikka on kotona vauvan kanssa. Teillä, jotka kehtaatte tuollaista päivitellä, on ilmeisesti ollut hyvin helpot vauvat (tai sitten olette lapsettomia).

[/quote]

[/quote] ja miksi apn pitäisi osallistu? Kyseessä on toisten vanhemmat.