Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käly kävi eilen tuomassa joululahjat ja laskun.

Vierailija
30.12.2013 |

Miehen vanhemmilla on kesällä hääpäivä, jota olimme ajatelleet juhlistaa koko perheen kera.
Mieheni ja minä ehdotimme ravintola reissua, mutta tämä ei kelvannut mieheni siskolle, koska ravintola reissu on kuulemma kallis sekä persoonaton.
Hän halusi suunnitella perheen näköisen tapahtuman heidän vanhempien luona, mikä oli ok miehelleni. Mieheni kertoi erittäin suoraan, että hän auttaa parhaansa mukaan, mutta koska hän on töiden vuoksi paljon reissussa, niin apu voi jäädä melko pieneksi.
Minun apu on ollut kyseisessä asiassa melko olematon, koska meillä on melko tuore vauva ja vähän isompi lapsi.
Käly on suunnitellut juhlia syksystä alkaen, varaillut pitopalvelua yms yms.
Ja nyt eilen hän pudotti semmoisen pommin, että oksat pois. Tuli käymään meille tuomassa ja hakemassa joululahjat ja samalla ilmoitti, että koska me emme ole olleet suunniteluvaiheessa mukana niin aktiivisesti kuin hän on oikeus ja kohtuus, että mieheni maksaa 2/3 kuluista.
Ja koska hän tietää melko hyvin taloudellisen tilanteemme (olen vauvan kanssa kotona) niin lupasi auliisti, että mieheni voi maksaa osuutensa osamaksulla.
Olen niin hämmentynyt. Kuka tekee noin??? Meillä miehen kanssa yhteiset rahat, niin tottakai vaikuttaa meihin perheenä ylimääränen rahankulutus.

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaiset maksetaan kuolinpesän varoista. Itse järjestin isäni hautajaiset, tosin yhden siskon mukaan väärään aikaan, koska miehellään on silloin ruoka-aika. Kukaan ei minulle urputtanut, sillä en järjestänyt mitään kovin kallista, mutta ihan ok tilaisuuden ruokineen. Se meni tietty pesän rahoistA

Vierailija
42/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla kälyllä munaa vastailla näihin, josko ap voisi vähän päivittää tilannetta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 18:31"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 18:20"]

Ymmärtäisin tilanteen jos pari pientä seikkaa olisi eri lailla.

1. Kälyn järjestämät juhlat olisivat kustannuksiltaan vähemmän kuin ravintolaillallinen. Siinä tapauksessa voisin mielelläni maksaakin vähän enemmän, kun käly kerran käyttää aikaa ja vaivaa järjestelyihin.

2. Käly kysyisi kauniisti kävisikö meille se, että maksisimme juhlista hieman enemmän kuin puolet ja hyväksyisi myös kieltävän vastauksen jos sellaisen päättäisimme antaa.

[/quote]

Piti oikein lukea ap:n ap tarina, ja kas - eihän siellä oteta kantaa siihen, onko käly suunnitelmineen ylittänyt rahassa sen, mitä ravintolaillallinen maksaisi.  Ongelma taisikin olla siinä, että miehen osuus kasvoi puolikkaasta kahteen kolmasosaan.  Eikä se käy murtolukunsa osaavalle ap:lle. 

[/quote]

Kohta 2. ei vieläkään täyty.

Vierailija
44/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 18:50"]

Kuulostaa ihan anoppini hautajaisilta. Miehen isä ja veli sunniittelivat hautajaiset pikana kahdessa päivässä kuoleman jälkeen ja sitten ilmoittivat miehelleni, että kaikki on järjestetty (edes hautajaispäivämäärän sopivuutta ei kysytty mieheltäni) ja että kulut jaetaan kolmeen osaan ja sitten vain lasku pöytään. Kuolinpesällä ei kuulemma ole varoja (perunkirjoituksessa selvisi, että on). Mieheni ei suostunut maksamaan ja siitä on kuultu.

[/quote]

Mä pistän paremmaksi: miehen isoäiti kuoli ja mies sai vakuutuksesta korvauksen, kuten myös muut lapsenlapset. Täti laskutti hautajaiset lapsenlapsilta, kun kuolinpesässä ei ollut kuulemma rahaa. Kielsin miestä maksamasta, hän kun ei edes ollut kuolinpesän osakas, vaan isänsä, täti ja isoisä. Kaikkein härskeintä on, että suku on rikasta, asuntoja, metsää jne.

Hautajaiset luonnollisesti järjestettiin klo 12 ja sen jälkeen oli kahvitilaisuus, niin että lapsenlapsenlapsen olivat väsyneitä ja nälkäisiä. 

Vierailija
45/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suku on pahin

Vierailija
46/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n haukkujista kukaan ei ole vieläkään perustellut, miksi ap:n pitäisi osallistua MIEHENSÄ vanhempien juhlan suunnitteluun.

Vierailija
47/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 20:38"]

Ap:n haukkujista kukaan ei ole vieläkään perustellut, miksi ap:n pitäisi osallistua MIEHENSÄ vanhempien juhlan suunnitteluun.

[/quote]Jos ollaan naimisissa, silloin ollaan yhtä perhettä ja sukua. Mieheni oli juuri marraskuussa kantamassa mummini arkkua. :(

(Ja se oli meistä ihan luonnollista)

Vierailija
48/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kälyinen aloitus.

Vierailija
49/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilmoittaisin (tai siis mieheni ilmoittaisi) että ei maksa senttiäkään enempää kuin muut. Tuollaiset asiat nyt vaan sovitaan etukäteen eikö tuoda vaan laskua kouraan "kun mä ajattelin...". Ei teillä ole minkäänlaista velvollisuutta maksaa tuollaista laskua :D

Vierailija
50/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sellaisesta ei sovittu, niin ette maksa. Jos käly halusi järjestää, niin järjestäkööt. Maksatte 1/3 koska se on teistä oikeus ja kohtuus, sillä juhlat oli kälyn idea.

Vierailija
51/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin asian miehen vanhemmille ja sanoisin, että on heidän tehtävänsä maksaa omat juhlansa. Teillä ei ole varaa kuin nyyttikesteihin.

Vierailija
52/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittäisin ja sanoisin että ei kiitos. Ilmoitimme esteissä kesällä ja maksusta ei tällöin ollut mitään puhetta. 

Joten pennin lattia ei heru, ehkä oppivat ensi kerralla kysymään etukäteen

Vierailija
53/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Huh huh! Mä en kans tajua kuka kehtaa toimia noin. Keskustelkaa vielä  kustannusten jaosta. Toi jako ei ole reilu.

Vierailija
54/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisarukset selvittäköön asian keskenään (miehesi ja kälysi). Älä sinä puutu siihen. Miehesi on vastuussa vanhempiensa juhlinnoista ja niistä sopimisesta. Onko ollut puhetta kuluista? Mitä suuruusluokkaa kulut ovat? Annoitteko juhlasankarien ymmärtää, että lahja oli teiltä kaikilta vai oliko teillä oma lahja ja juhla oli vain kälyn lahja?

Vierailija
55/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös alkuun olisi kannattanut sopia katto kuluille?

Vierailija
56/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä miehesi on tuosta mieltä?

Vierailija
57/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka isolle porukalle miehen sisko oikein on järjestämässä juhlia? Ja kuinka suuren laskun hän toi, varmaan jo enemmän kuin "kallis" ravintolassa käynti? No, jos miehelläsi ei ole muita sisaruksia kuin tämä juhlia järjestävä sisko, niin kohtuullista on pistää lasku puoliksi. Tosin jos lasku vaikuttaa kovin suurelta, haluaisin kyllä tutustua vähän tarkemmin suunnitelmiin ja kustannusarvioon.

Vierailija
58/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kädetöntä ap...vauva ja vähänisompi lapsi...mikä ihana pirun huono tekosyy olla tekemättä ja osallistumasta...

Vierailija
59/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää maksako älkääkä menkö juhliin. Kälys saa kertoa vanhemmilleen, että hän järjesti yksin yllärikemut, koska te ette halunneet osallistua.

Arvaapa kahdesti, meneekö lapsenne sen jälkeen yökylään mummolaan.

Vierailija
60/107 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paljonko se summa on?