Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tulee uusia rajoituksia, niin en kestä

Vierailija
08.10.2020 |

Omien lasten ja nuorten elämä on yhtä surkeutta, jos heiltä viedään elämä ja pitää siirtyä kotiin. Opiskelijat uudella paikkakunnalla ovat nytkin todella vähän tekemisessä muiden kanssa ja opiskelu on kärsinyt etäopetuksesta pahoin.

Ainakin oma lapseni tarvitsisi ensimmäisten välitenttien perusteella yliopistolla lähiopetusta, vaikka kyseessä on ihan itseohjautuva ja ahkera nuori, joka pääsi helposti opiskelemaan haluamaansa alaa. Ja nyt tuottaa ongelmia aine, jonka kirjoitti yo-kirjoituksissa ja oli merkittävä osa sisäänpääsypisteitä. Mutta koko alun opiskelu on ollut vain etänä ja selvästi niin homma ei toimi, kun sentään muutamassa muussa aineessa on ollut harjoituksiakin, niin ovat lähteneet paremmin.

Kavereiden kanssa eivät oikein tee mitään vapaa-ajalla, kun Koronan vuoksi ei pahemmin ole mitään jörjestetty ja tutustuminen muihin on jäänyt vähäiseksi. Vanhempana minua riipaisee ja pahasti, kun 19-21v kotoa muutto ja opiskelun aloittaminen on yksinäistä pelkkää puurtamista ilman mitään toivoa ja ilonpilkahdusta.

Voi sanoa että tämä syö minua ja pahasti. En ymmärrä miksi nuorien tarvitsee luopua omasta elämästään vanhojen ja monisairaiden vuoksi. Ei näissä rajoituksissa ole mitään järkeä kun Suomessa korona näyttää olevan yli 99% vaaraton tauti.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Nuorien"?

Kuuluu kirjoittaa " nuorten".

Vierailija
42/62 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etäopetus voi olla myös yhtä tehokasta ellei jopa tehokkaampaa opiskelua..

Jaa. Nuorilla olisi hyvä olla sitäsosiaalista opiskelua myös. Ihan niinkin meillä kaikilla. Ei sen opiskeluajan pidä olla pelkkää yksin puurtamista. Kyllä sitä normaalioloissakin on ihan tarpeeksi.

Kyllä voivat yhdessä opiskella ... kokoontua läksypiiriin.

Kehoita lastasi perustamaan jonkun ja joidenkin kanssa semmoinen.

No ongelma taitaa olla siinä että ainoat ketä hän siellä tuntee ovat ihan yhtä pihalla tuosta aineesta, jos eivät jopa enemmän. Ja ne harvat 6L:n ylioppilaat eivät ole tainneet ryhmäytyä muiden kanssa, eivätkä tarvitse apua muilta vaan opiskelevat itsekseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Nuorien"?

Kuuluu kirjoittaa " nuorten".

Kiva kun korjasit. Tämähän olikin oleellinen asia.

Vierailija
44/62 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitten jos sen sun mussukkanuoresi isovanhemmat kupsahtaa koronaan? Mitä jos mussukkanuorellasi onkin piilosairaus, vaikka diabetes, veritulppataipumus tai keuhkojen toiminnassa häiriö? Entä, jos sille bilettäjänuorellasi on geenit, jotka altistavat vakavalle koronainfektiolle? Mitäs jos sulla itselläsi on joku koronalle altistava tekijä etkä sitä tiedä, ja se sun bilehile tuo koronan kotiin? Teinis kasvaa ja kasvattaa jälkikasvunsa ilman mummoa/pappaa? Senkus rynnit sinne barrikadeille jälkikasvusi kanssa, mutta jos se korona iskee, älä rynni terveydenhuoltoa kuormittamaan hengenahdituksessa, sillä pikku flunssahan se vaan on, ja mitäs sitä nyt parista ihmishengestä? Samanarvoisiahan me kaikki ollaan, pääasia että bileet jatkuu? Eikös niin?

Vierailija
45/62 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronaan sairastuneet lapset ja nuoret nopeuttavat perintöjen siirtymistä.

Kannattaa tavata ikiomia isovanhempia säännöllisesti. 

Vanhukset mielellään uhraavat ainoan elämänsä rakkaiden lastenlasten vuoksi.

Vierailija
46/62 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hage kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan joku lääkitys olis nyt paikallaan.

Olen itse samaa mieltä. Nämä mahdolliset rajoitteet lapsille ja nuorille tilanteessa, missä tauti ei näytä olevan vakava suurimmalle osalle, nostaa agressioni. Kohta olen valmis lähtemään mielenosoitukseen jossa vastustetaan rajoitteita. Tunnen suurta sympatiaa Koronarajoitteiden vuoksi työnsä menettäneitä kohtaan ja alan pikkuhiljaa vihaamaan jokaista vihervasemmistolaista ja vanhuksia. Joten kyllä lääkitys olisi varmaan paikallaan.

Minä vihaan jo. Nämä riskiryhmät vain haluavat mekastaa eniten, he ovat äänestäjiä joten heitä palvotaan. Muista viis. Muistakaa nuoret seuraavissa vaaleissa, haluatteko valtaan todella nämä ihmiset jotka pilaavat teidän tulevaisuuden.

Minä kuulun riskiryhmään sairauksieni takia. Olen 63 vuotias. Olen sitä mieltä, että lasten ja nuorten tulisi elää mahdollisimman normaalia lasten ja nuorten arkea. Jos me ikääntyneemmät pelkäämme oman elämämme tai terveytemme puolesta, voimme pysyä kotona. Jos emme pelkää, voimme mekin elää normaalielämää ja vaikkapa tavata rakkaitamme. Eläkää, hyvät ihmiset! Kukaan meistä ei voi tietää, mitä huominen tuo tullessaan. Jos korona häviää niin nurkan takana voi odottaa jokin muu kamaluus. Annetaan lasten ja nuorten nauttia lapsuudestaan ja nuoruudestaan!

Nuoret voinevat sitten opiskella itseksensä siellä tyhjässä koulussa. Minä en riskiryhmään kuuluvana henkilönä halua opettaa nuortasi, joka ehdoin tahdoin hakee koronaa baareista. Minun hengelläni on väliä, jos ei sinulle, ainakin itselleni ja läheisilleni.

Vierailija
47/62 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muuttaa opiskelupaikkakunnalle, jos on vain harvoin lähiopetusta?

No edes sen harvan lähiopetuksen vuoksi, jota ollut nyt kerran viikkoon. Ja jotta näkee sen jonkun opiskelijakaverin edes kerran-kaksi viikossa kun käy ruokailemassa. Ja jos nyt irtisanoo asunnon, niin ei tiedä koska seuraavaksi vapautuu asunto kun sitä tarvitsee, jos lähiopintoja olisi joskus.

Vierailija
48/62 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no ehkä nyt silmät vähitellen avautuvat, että ei tässä olla rajoittelemassa ja eristämässä ihmisiä terveyssyistä, vaan ihan muista syistä.

Eikä myöskään rokote tule muuttamaan tätä.

En usko mihinkään suurempiin salaliittoteorioihin mutta siihen uskon ja siltä tämä näyttää, että on tyypillistä naisten hysterisointia. Nyt tämä kuukautiskierto ja hormonisekoilu on saatettu vain valtiotasolle niin että kaikkien elämä laitetaan vaikka väkisin muistuttamaan menkkapsykoosia.

Mä ole itse nainen ja jopa feministi, mutta ei tosiaan saisi antaa nuorehkojen naisten tehdä tämän valtakunnan päätöksiä. Mennään ”pehmeillä arvoilla” ja ajetaan koko yhteiskunta seinää päin näillä rajoituksilla.

Joku roti tähän pitäisi saada. Ei yhden asian takia heitetä 100 hyvää hukkaan. Täysin ylimitoitettua. Ihan kuin olisi yläkouluikäiset tytöt päättämässä asioista. Ei ole elämänkokemusta tarpeeksi, että hahmottaisi ison kuvan ja pitkäaikaiset seuraukset. Ei mennä faktoilla, mennään mielikuvilla. Omilla pelkotiloilla ja tunteilla. Niin ei johdeta mitään valtiota.

Vierailija
49/62 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulut kiinni ja oppilaat etäopiskelemaan!

Vierailija
50/62 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hage kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse samaa mieltä. Nämä mahdolliset rajoitteet lapsille ja nuorille tilanteessa, missä tauti ei näytä olevan vakava suurimmalle osalle, nostaa agressioni. Kohta olen valmis lähtemään mielenosoitukseen jossa vastustetaan rajoitteita. Tunnen suurta sympatiaa Koronarajoitteiden vuoksi työnsä menettäneitä kohtaan ja alan pikkuhiljaa vihaamaan jokaista vihervasemmistolaista ja vanhuksia. Joten kyllä lääkitys olisi varmaan paikallaan.

Minä vihaan jo. Nämä riskiryhmät vain haluavat mekastaa eniten, he ovat äänestäjiä joten heitä palvotaan. Muista viis. Muistakaa nuoret seuraavissa vaaleissa, haluatteko valtaan todella nämä ihmiset jotka pilaavat teidän tulevaisuuden.

Minä kuulun riskiryhmään sairauksieni takia. Olen 63 vuotias. Olen sitä mieltä, että lasten ja nuorten tulisi elää mahdollisimman normaalia lasten ja nuorten arkea. Jos me ikääntyneemmät pelkäämme oman elämämme tai terveytemme puolesta, voimme pysyä kotona. Jos emme pelkää, voimme mekin elää normaalielämää ja vaikkapa tavata rakkaitamme. Eläkää, hyvät ihmiset! Kukaan meistä ei voi tietää, mitä huominen tuo tullessaan. Jos korona häviää niin nurkan takana voi odottaa jokin muu kamaluus. Annetaan lasten ja nuorten nauttia lapsuudestaan ja nuoruudestaan!

Nuoret voinevat sitten opiskella itseksensä siellä tyhjässä koulussa. Minä en riskiryhmään kuuluvana henkilönä halua opettaa nuortasi, joka ehdoin tahdoin hakee koronaa baareista. Minun hengelläni on väliä, jos ei sinulle, ainakin itselleni ja läheisilleni.

Sinulle olisi ehkä parempi irtisanoutua. Ei muutkaan ammattien edustajat voi valita haluavatko tehdä lähitöitä vai ei vastaavassa työssä. Eikä läheskään kaikki opiskelijat käy baareissa ja saattaa tuon taudin saada muualtakin. Ja korona ei ole ainoa tauti, joka voi aiheuttaa ongelmia riskiryhmäläisille.

Vierailija
51/62 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulut kiinni ja oppilaat etäopiskelemaan!

Painu helvettiin!

Vierailija
52/62 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi muuttaa opiskelupaikkakunnalle, jos on vain harvoin lähiopetusta?

No edes sen harvan lähiopetuksen vuoksi, jota ollut nyt kerran viikkoon. Ja jotta näkee sen jonkun opiskelijakaverin edes kerran-kaksi viikossa kun käy ruokailemassa. Ja jos nyt irtisanoo asunnon, niin ei tiedä koska seuraavaksi vapautuu asunto kun sitä tarvitsee, jos lähiopintoja olisi joskus.

Lähiopintoja tuskin on pian tulossa, kun koronasairaat opiskelijat saavat kaikki kaverinsakin karanteeniin ekalla luennolla + opettajat ja muun henkilökunnan. Osa lehtoreista ei edes halua lähiopettaa ketään koronatapausten takia.

Vierailija
53/62 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sitten jos sen sun mussukkanuoresi isovanhemmat kupsahtaa koronaan? Mitä jos mussukkanuorellasi onkin piilosairaus, vaikka diabetes, veritulppataipumus tai keuhkojen toiminnassa häiriö? Entä, jos sille bilettäjänuorellasi on geenit, jotka altistavat vakavalle koronainfektiolle? Mitäs jos sulla itselläsi on joku koronalle altistava tekijä etkä sitä tiedä, ja se sun bilehile tuo koronan kotiin? Teinis kasvaa ja kasvattaa jälkikasvunsa ilman mummoa/pappaa? Senkus rynnit sinne barrikadeille jälkikasvusi kanssa, mutta jos se korona iskee, älä rynni terveydenhuoltoa kuormittamaan hengenahdituksessa, sillä pikku flunssahan se vaan on, ja mitäs sitä nyt parista ihmishengestä? Samanarvoisiahan me kaikki ollaan, pääasia että bileet jatkuu? Eikös niin?

No sitten kuolee. Voi kuolla myös influenssaan tai liikenteessä. Ei elämästä ole mitään varmuutta koskaan.

Vierailija
54/62 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten kuolee. Voi kuolla myös influenssaan tai liikenteessä. Ei elämästä ole mitään varmuutta koskaan.

Ai että viinaa kurkkuun ja bileisiin vaikka henki menis?  Hyvä asenne opettaa jo pienestä pitäen sille jälkikasvulle. Sun elämän täytyy olla ihan hel**tin köyhää.

Vierailija
55/62 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistelepa nyt vähän, miekkarit Suomessa on ihan vitsin tasolla.

Vierailija
56/62 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkäät ihmiset taas kitisee.

Ei ne vanhat yli seitsemänkymppiset itsekkäimpiä ole. Nuorissa löytyy ihan samanlaisia. Liekö niiden jälkikasvua nämä.

Vierailija
57/62 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihan helkatin tyytyväinen kun saan opiskella etänä. Etäopiskelu on ihan yhtä tehokasta kuin normi opiskelukin eikä tarvi lähteä bussilla luennolle. Toivottavasti ensi keväänkin saa vetää vielä etänä ;) 

T. introvertti-opiskelija

Vierailija
58/62 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Resilienssi!

Ihmisillä ei ole resilienssiä.

Päät alkaa hajota välittömästi kun pitää olla enemmän yksin. Eikä päästä sen oman kuplan ulkopuolelle että näkisi tilannetta suuremmasta mittakaavasta. Minkäs teet.

Vierailija
59/62 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttärellä on fuksisyksy meneillään, ja ihan kivasti on mennyt. Ei tuntenut ketään ennestään opiskelukaupungista, nyt hänellä on iso määrä uusia kavereita. Ainejärjestön toiminnan kautta ainakin tutustuu ihmisiin, kannattaa vinkata ap:n nuorelle myös. Lisäksi käy useana päivänä viikossa liikuntaharrastuksissa, mitkä on tarkoitettu opiskelijoille ja sitäkin kautta on saanut tuttuja. Ja totta kai ovat baarissakin olleet, mutta kuulemma suht vähän (sikäli kun äidille kerrotaan...) ja nythän se jää vähemmälle uusien rajoitusten takia. Opinnot ovat suurelta osin etänä, jotain on ollut n. pari kertaa viikossa lähiopetuksena. Etäopiskelua sujuu ihan ok, välillä kokoontuvat muutaman opiskelijan porukalla opiskelemaan. Syömässä käyvät päivittäin yliopistolla. Joten kyllä ainakin mun tytöllä on ollut kiva opintojen aloitus, koronasta huolimatta, eiköhän se ole pitkälti itsestä kiinni miten aktiivinen on ja haluaa tutustua uusiin ihmisiin ja lähteä mukaan eri juttuihin. Oli koronaa tai ei. Ei tää mikään maailmanloppu ole, maalaisjärjellä pärjää pitkälle. Nuorista suurin osa on fiksuja kuitenkin.

Vierailija
60/62 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole laajojen mielenosoitusten paikka, jos rajoitukset vedetään taas överiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä