Jos tulee uusia rajoituksia, niin en kestä
Omien lasten ja nuorten elämä on yhtä surkeutta, jos heiltä viedään elämä ja pitää siirtyä kotiin. Opiskelijat uudella paikkakunnalla ovat nytkin todella vähän tekemisessä muiden kanssa ja opiskelu on kärsinyt etäopetuksesta pahoin.
Ainakin oma lapseni tarvitsisi ensimmäisten välitenttien perusteella yliopistolla lähiopetusta, vaikka kyseessä on ihan itseohjautuva ja ahkera nuori, joka pääsi helposti opiskelemaan haluamaansa alaa. Ja nyt tuottaa ongelmia aine, jonka kirjoitti yo-kirjoituksissa ja oli merkittävä osa sisäänpääsypisteitä. Mutta koko alun opiskelu on ollut vain etänä ja selvästi niin homma ei toimi, kun sentään muutamassa muussa aineessa on ollut harjoituksiakin, niin ovat lähteneet paremmin.
Kavereiden kanssa eivät oikein tee mitään vapaa-ajalla, kun Koronan vuoksi ei pahemmin ole mitään jörjestetty ja tutustuminen muihin on jäänyt vähäiseksi. Vanhempana minua riipaisee ja pahasti, kun 19-21v kotoa muutto ja opiskelun aloittaminen on yksinäistä pelkkää puurtamista ilman mitään toivoa ja ilonpilkahdusta.
Voi sanoa että tämä syö minua ja pahasti. En ymmärrä miksi nuorien tarvitsee luopua omasta elämästään vanhojen ja monisairaiden vuoksi. Ei näissä rajoituksissa ole mitään järkeä kun Suomessa korona näyttää olevan yli 99% vaaraton tauti.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Varmaan joku lääkitys olis nyt paikallaan.
Hyvää lääkitystä on erittäin vaikea saada.
Toivottavasti et siirrä tuota asennettasi omaan nuoreesi. On varmasti tiukkaa aloittaa opiskelut uudella paikkakunnalla tällaisessa tilanteessa, mutta huomaatko itse asettavasi oman lapsesi viihtyvyyden jonkun muun hengen edelle. Aikamoista ja jos useat alkavat ajatella noin, olemme hyvin kaukana sivistyksestä kohta.
Vaikka kaikkien "vanhojen ja monisairaiden" annettaisiin sairastua, se johtaisi siihen, että kun sun lapsesi joutuisi vaikka auto-onnettomuuteen tai saisi umpparin tulehduksen, ei hoitoa hänelle olisi tarjolla, joko siksi että tehot täynnä tai hoitohenkilökunta sairaana laajasti.
Tää ei ole mikään yhdet vastaan toiset kisa, vaan yhteinen ponnistus, jossa yritetään järkevällä tavalla voittaa tauti ja saada yhteiskunta toimimaan silti.
Voit kuitenkin rohkaista lastasi osallistumaan ainejärjestön toimintaan, jotain siellä varmasti on, tutustumaan vaikka naapureihin, jos opiskelijakämpässä asuu jne. Oma nuoreni opiskelee ja pärjää ihan hyvin, aika vähän rajoitukset opiskelijoilla näkyy, kun ei olla Vaasassa. Päinvastoin, nuoret tuntuu elävän ihan normaalisti. Jos lapsesi ei pärjää etäopetuksen vuoksi, luulen että ongelmia olisi myös lähiopetuksessa.
Ei yliopisto ole mikään koulu, jossa ope vahtii ja neuvoo ja katsoo perään, vaan oppilaitos, jossa opiskelija on itse vastuussa oppimisestaan, ohjaa itse itseään ja on aikuinen. Näitä koulumoodin pärjääjiä, joilla ei ala sujumaan kun pitäisi itsenäisemmin toimia, näkee joka vuosi. Ehdottomasti pitää hakea apua opiskelijahuollon puolelta, ettei kokonaan putoa kärryiltä!
Vanhempana sun homma olisi nyt rohkaista lastasi, tsempata eikä ainakaan luoda tuollaista "kaikki on p''kaa" mielialaa. Ryhtiä ja aikuisuutta kehiin nyt ap!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse samaa mieltä. Nämä mahdolliset rajoitteet lapsille ja nuorille tilanteessa, missä tauti ei näytä olevan vakava suurimmalle osalle, nostaa agressioni. Kohta olen valmis lähtemään mielenosoitukseen jossa vastustetaan rajoitteita. Tunnen suurta sympatiaa Koronarajoitteiden vuoksi työnsä menettäneitä kohtaan ja alan pikkuhiljaa vihaamaan jokaista vihervasemmistolaista ja vanhuksia. Joten kyllä lääkitys olisi varmaan paikallaan.
Minä vihaan jo. Nämä riskiryhmät vain haluavat mekastaa eniten, he ovat äänestäjiä joten heitä palvotaan. Muista viis. Muistakaa nuoret seuraavissa vaaleissa, haluatteko valtaan todella nämä ihmiset jotka pilaavat teidän tulevaisuuden.
No, jo nyt sekavaa. Jostain se syypää näköjään on löydettävä- ihan niinkuin trump....Kiinalaisten vika.
Jos porukka ei noudata kehoituksia eikä ohjeita, niin kai se on rajoitteet Laitettava.
Ei diitä voi minun Mielestäni syyttää niitä, joiden tehtävä on ja jotka yrittävät suojella meitä.
Vierailija kirjoitti:
Niin no ehkä nyt silmät vähitellen avautuvat, että ei tässä olla rajoittelemassa ja eristämässä ihmisiä terveyssyistä, vaan ihan muista syistä.
Eikä myöskään rokote tule muuttamaan tätä.
En usko mihinkään suurempiin salaliittoteorioihin mutta siihen uskon ja siltä tämä näyttää, että on tyypillistä naisten hysterisointia. Nyt tämä kuukautiskierto ja hormonisekoilu on saatettu vain valtiotasolle niin että kaikkien elämä laitetaan vaikka väkisin muistuttamaan menkkapsykoosia.
Suurin osa kykenee opiskelemaan etänä menestyksellä. Sun lapsi ei nyt vaan pärjää. Hakekaa apua siihen. Monilla ei ole yhtä hankalaa.
Ei kestä Suomen elinkeinoelämäkään.
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/suomen-syyta-ottaa-tama-yritysten-vies…
Suomen syytä ottaa tämä yritysten viesti vakavasti – Ruotsin mielestä Euroopan koronarajoitusten tie ”ei ole kestävä”
Tuoreen kyselyn mukaan yritykset pitävät Ruotsin koronastrategiaa elinkeinoelämälle parempana kuin Suomen. Suomi ja Ruotsi ovat entistä vahvemmin kaksi eri maailmaa. Vaikka Suomen talous on selviytynyt odotettua paremmin, edessä voi olla miina.
Myös vihreiden (hallituspuolue) varoittaa sysimustasta konkurssiaallosta rajoitusten takia.
Vierailija kirjoitti:
Etäopetus voi olla myös yhtä tehokasta ellei jopa tehokkaampaa opiskelua..
Jaa. Nuorilla olisi hyvä olla sitäsosiaalista opiskelua myös. Ihan niinkin meillä kaikilla. Ei sen opiskeluajan pidä olla pelkkää yksin puurtamista. Kyllä sitä normaalioloissakin on ihan tarpeeksi.
Kyllä voivat yhdessä opiskella ... kokoontua läksypiiriin.
Kehoita lastasi perustamaan jonkun ja joidenkin kanssa semmoinen.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole kyllä ollut ja en ymmärrä millä logiikalla se voisi olla tehokkaampaa kuin lähiopiskelu.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa kykenee opiskelemaan etänä menestyksellä. Sun lapsi ei nyt vaan pärjää. Hakekaa apua siihen. Monilla ei ole yhtä hankalaa.
No on kyllä tullut siellä monella muullakin todella huono arvosana kyseisestä välitentistä. Ja mistäs haet yliopistossa apua kun se aine täysin ja vain ainostaan etänä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole kyllä ollut ja en ymmärrä millä logiikalla se voisi olla tehokkaampaa kuin lähiopiskelu.
Millä logiikalla se ei voisi olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no ehkä nyt silmät vähitellen avautuvat, että ei tässä olla rajoittelemassa ja eristämässä ihmisiä terveyssyistä, vaan ihan muista syistä.
En usko mihinkään suurempiin salaliittoteorioihin mutta siihen uskon ja siltä tämä näyttää, että on tyypillistä naisten hysterisointia. Nyt tämä kuukautiskierto ja hormonisekoilu on saatettu vain valtiotasolle niin että kaikkien elämä laitetaan vaikka väkisin muistuttamaan menkkapsykoosia.
Mä ole itse nainen ja jopa feministi, mutta ei tosiaan saisi antaa nuorehkojen naisten tehdä tämän valtakunnan päätöksiä. Mennään ”pehmeillä arvoilla” ja ajetaan koko yhteiskunta seinää päin näillä rajoituksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä logiikalla se ei voisi olla?
Siinä jää paljon näkymätöntä viestintää pois, kun ei näe kuin rajoitetun kuvakulman. Sekä luennoitsijan ja opiskelijoiden kommunikointi on puutteellista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse samaa mieltä. Nämä mahdolliset rajoitteet lapsille ja nuorille tilanteessa, missä tauti ei näytä olevan vakava suurimmalle osalle, nostaa agressioni. Kohta olen valmis lähtemään mielenosoitukseen jossa vastustetaan rajoitteita. Tunnen suurta sympatiaa Koronarajoitteiden vuoksi työnsä menettäneitä kohtaan ja alan pikkuhiljaa vihaamaan jokaista vihervasemmistolaista ja vanhuksia. Joten kyllä lääkitys olisi varmaan paikallaan.
Minä vihaan jo. Nämä riskiryhmät vain haluavat mekastaa eniten, he ovat äänestäjiä joten heitä palvotaan. Muista viis. Muistakaa nuoret seuraavissa vaaleissa, haluatteko valtaan todella nämä ihmiset jotka pilaavat teidän tulevaisuuden.
No, jo nyt sekavaa. Jostain se syypää näköjään on löydettävä- ihan niinkuin trump....Kiinalaisten vika.
Jos porukka ei noudata kehoituksia eikä ohjeita, niin kai se on rajoitteet Laitettava.
Ei diitä voi minun Mielestäni syyttää niitä, joiden tehtävä on ja jotka yrittävät suojella meitä.
Ne rajoitteet on utopiaa. Ei koskaan 5mijoonaa ihmistä tule tottelemaan lainkuuliaisesti kaikkea, erityisesti kun rajoitukset eivät vaikuta edes tarpeellisilta 99% ihmisistä. Se että ”suojelun” nimissä tehdään ihmisistä työttömiä, ajetaan opiskelijat ahdinkoon ja Suomen talous alas, ei ole suojelua.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti et siirrä tuota asennettasi omaan nuoreesi. On varmasti tiukkaa aloittaa opiskelut uudella paikkakunnalla tällaisessa tilanteessa, mutta huomaatko itse asettavasi oman lapsesi viihtyvyyden jonkun muun hengen edelle. Aikamoista ja jos useat alkavat ajatella noin, olemme hyvin kaukana sivistyksestä kohta.
Vaikka kaikkien "vanhojen ja monisairaiden" annettaisiin sairastua, se johtaisi siihen, että kun sun lapsesi joutuisi vaikka auto-onnettomuuteen tai saisi umpparin tulehduksen, ei hoitoa hänelle olisi tarjolla, joko siksi että tehot täynnä tai hoitohenkilökunta sairaana laajasti.
Tää ei ole mikään yhdet vastaan toiset kisa, vaan yhteinen ponnistus, jossa yritetään järkevällä tavalla voittaa tauti ja saada yhteiskunta toimimaan silti.
Voit kuitenkin rohkaista lastasi osallistumaan ainejärjestön toimintaan, jotain siellä varmasti on, tutustumaan vaikka naapureihin, jos opiskelijakämpässä asuu jne. Oma nuoreni opiskelee ja pärjää ihan hyvin, aika vähän rajoitukset opiskelijoilla näkyy, kun ei olla Vaasassa. Päinvastoin, nuoret tuntuu elävän ihan normaalisti. Jos lapsesi ei pärjää etäopetuksen vuoksi, luulen että ongelmia olisi myös lähiopetuksessa.
Ei yliopisto ole mikään koulu, jossa ope vahtii ja neuvoo ja katsoo perään, vaan oppilaitos, jossa opiskelija on itse vastuussa oppimisestaan, ohjaa itse itseään ja on aikuinen. Näitä koulumoodin pärjääjiä, joilla ei ala sujumaan kun pitäisi itsenäisemmin toimia, näkee joka vuosi. Ehdottomasti pitää hakea apua opiskelijahuollon puolelta, ettei kokonaan putoa kärryiltä!
Vanhempana sun homma olisi nyt rohkaista lastasi, tsempata eikä ainakaan luoda tuollaista "kaikki on p''kaa" mielialaa. Ryhtiä ja aikuisuutta kehiin nyt ap!
Todellakin asetan nuoret vanhusten edelle. Kyseessä on Suomen tulevaisuus. Tämä on myös elinkelpoisen yhteiskunnan merkki, koska tulevaisuus on nuorissa.
En ole tyhmä ja todellakin tsemppaamaan nuoriani. Puran kiukkuani sitten kaikille muille. Eli täällä ja töissä, sekä todella tekisi mieli nousta barrikadeille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai. Siis mistä syistä?
No sehän tuossa tyhmää onkin että syy on valta. Eli hyötyjinä ei ole kansa, vaan valtaapitävät. Maskeilla ja rokotteilla tehdään rahaa ja rajoitteilla voidaan säännellä ihmisten käytöstä. Pelko antaa mahdollisuuden rajata ihmisten oikeuksia ilman vastustusta.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te kestä yhtään vastoinkäymistä. Nyt alkakaa opettelee. Nössöt.
Jep, olen nössö, mutta myös puran vihani muihin. En kaivaudu poterooni, vaan muutun vain vittumaiseksi ihmiseksi. Ja vastoinkäymiset ovat opettaneet minulle tuon taistelumoodin.
No mitä teet jos et kestä? Tietenkin rajoituksia tulee lisää, kun ihmiset eivät muuten älyä. Vanhat eivät ole sen arvottomampia kuin nuoret (jotka toki myös voivat sairastua pahasti).
Vierailija kirjoitti:
Sitte vaan hajoot, mikäpäs siinä
Niinpä, yksi lisää. Mitäs näillä uhreilla, tärkeämpää on pelastaa ne 84v monisairaat koronalta.
Vierailija kirjoitti:
No mitä teet jos et kestä? Tietenkin rajoituksia tulee lisää, kun ihmiset eivät muuten älyä. Vanhat eivät ole sen arvottomampia kuin nuoret (jotka toki myös voivat sairastua pahasti).
Kylvän ympärilleni pahaa mieltä ja eripuraa. Ja jos lopullisesti pimahdan, niin hyökkään vielä jonkun vanhuksen päälle.
Ai. Siis mistä syistä?