Tuli sitten ero ja syynä miehen "tunteiden hiipuminen2".
Ei muuta. Se on sit siinä. Ei suostu uskomaan, että arki pienten lasten kanssa olisi uuvuttanut ja tilanne ehkä parantuu, kun arki helpottuu. Ei kuulemma, koska kyse ei ole arjesta, vaan meidän suhteesta. Ei vain rakasta enää, eikä usko, että sitä tunnetta voi koskaan enää palauttaa.
Että niin hajosi tämäkin perhe. Sen pituinen se.
Kommentit (89)
No itsepähän tulee huomaamaan kuinka uuvuttavaa on olla niiden pienten lasten kanssa kun joutuu niitä vuorollaan hoitamaan. Ajattele positiivisesti, tulet itse saamaan enemmän omaa aikaa aina kun lapset ovat isällään. Ja tulet kyllä löytämään vielä paremman miehen jonka kanssa rakkauttakin riittää. Suosittelen silti odottamaan muutaman vuoden ennen uutta suhdetta.
Joo niin meilläkin oli mukamas tuo sama syy...se todellinen syy oli blondi, joka asuu Vantaalla
Mies lähtee tuossa tilanteessa yleensä silloin kun täyshoito odottaa jossain muualla:( Eli hänellä ilmeisesti on ollut omaa aikaa runsaasti kodin ulkopuolella kun sinä olet kotona hoitanut lapsia
Tää kuulostaa kamalalta, mutta mä haluaisin että mun mies jättäisi mut.
Suhde on ihan pystyyn kuollut, ainoa kommunikointi tapahtuu riidellen. Lähtemään vaan ei suostu. En halua pettää yms. saada aikaan kolmatta maailmansotaa.
Ja tiedän kyllä ettei mies mua edes rakasta, ollaan nukuttukin eri huoneissa jo kolme vuotta.
Niinhän tuo on ihan tätä päivää, toivottavasti jokainen tajuaa etukäteen, että itselleen voi käydä juuri samoin... Tsemppiä tulevaan!
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 12:39"]
Ei muuta. Se on sit siinä. Ei suostu uskomaan, että arki pienten lasten kanssa olisi uuvuttanut ja tilanne ehkä parantuu, kun arki helpottuu. Ei kuulemma, koska kyse ei ole arjesta, vaan meidän suhteesta. Ei vain rakasta enää, eikä usko, että sitä tunnetta voi koskaan enää palauttaa.
Että niin hajosi tämäkin perhe. Sen pituinen se.
[/quote]
meille kävi samoin ja syykin oli sama, kunnes selvis, että sillä olikin jo toinen
Näin ilmoitti ystävänikin mies joulun alla. Mun mieheltä (niillä on ystävän miehen kanssa yhteisiä kavereita) sitten vaan sain ongittua tiedon, että ystävän miehellä jo uusi katsottuna :(. Väläytin tämän mahdollisuuden jo ystävälleni ennen kuin sain varmuuden asiaan ja jo silloin syytteli mua, että väsymystä vaan heillä ja kuvittelee valloittavansa miehensä takaisin. Kai mä oon hiljaa sitten vaan?!?!?!
Näin ilmoitti ystävänikin mies joulun alla. Mun mieheltä (niillä on ystävän miehen kanssa yhteisiä kavereita) sitten vaan sain ongittua tiedon, että ystävän miehellä jo uusi katsottuna :(. Väläytin tämän mahdollisuuden jo ystävälleni ennen kuin sain varmuuden asiaan ja jo silloin syytteli mua, että väsymystä vaan heillä ja kuvittelee valloittavansa miehensä takaisin. Kai mä oon hiljaa sitten vaan?!?!?!
Meillä samoin. Ja selvisi, että sillä oli toinen.
opetetaanko miehille näitä vuorosanoja jossain?
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 12:57"]
Tää kuulostaa kamalalta, mutta mä haluaisin että mun mies jättäisi mut.
Suhde on ihan pystyyn kuollut, ainoa kommunikointi tapahtuu riidellen. Lähtemään vaan ei suostu. En halua pettää yms. saada aikaan kolmatta maailmansotaa.
Ja tiedän kyllä ettei mies mua edes rakasta, ollaan nukuttukin eri huoneissa jo kolme vuotta.
[/quote]
Ja miksi sä odotat että mies jättää? Mikset itse hae eroa? Just niin tyypillistä, ei mitään voi päättää itse, odotetaan että asiat vaan jotenkin järjestyy ja joku toinen tekee päätökset.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 13:07"]Meillä samoin. Ja selvisi, että sillä oli toinen.
opetetaanko miehille näitä vuorosanoja jossain?
[/quote]
ihan selvästi opetetaan. Mun exä myös lopetti suhteen tällä tavalla ja puolen vuoden päästä tuli purkamaan sydäntään pettämisestä ja siitä kuinka tämä uusi nainen ei enää halunnut häntä kun hän oli vapaa mies.
Tässä se taas nähtiin, äijät on ihan sikoja.
Ap tässä. Kiitos kommenteistanne. Mullakin on vahva tunne, että joku toinen mielenkiinnon kohde tässä on takana, mutta ei ylläripylläri tunnusta mitään. Vaikuttaa kyllä, että oikeasti budjaa yhellä kaverillaan, joten ihan "täyshoito" ilmeisesti ei vielä ole kyseessä, mutta lievempää ehkä.
Ja kyllä kyseessä on tosiaan tilanne, että minä olen hoitanut kodin ja lapset ja mies on mennyt melko vapaasti ja toteuttanut itseään. Olen kyllä itsekin saanut mennä, koska meillä on tukijoukkoja, mm. aktiiviset, lähellä asuvat isovanhemmat, joten en mitenkään katkera ole.
Mutta tosiaan kun tunteet hiipuu, niin minkäs sille sitten voi... Miehen mukaan tämä ei siis ole mitenkään hänen syytänsä. Tuntee itsensä ihan sankariksi, kun tunnusti rehellisesti tunteensa heti kättelyssä. Itse katsoin, että olisi voinut miettiä vielä jotain sellaisiakin ratkaisuja, kuten pariterapia, mutta ei, "kun ei ne voi auttaa". Eihän se kolme lasta yrityksen arvoinen tietenkään ole. Vituttaa.
Ap
Kyllä se siitä ap. Mulle kävi samoin 4kk sitten ja toinen nainenhan sillä oli sitten lopulta.
Nyt on lasten kanssa asuttu uudessa kodissa jo pian 3 kk.
kyllä se tästä...
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 22:30"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 19:21"]
Uusi suhde, syy seuraus vai mikä? Eiköhän se ole niin, ettei se toinen nainen pääse terveeseen suhteeseen väliin, vaikka mitä mieltä olisitte.
[/quote]
Mikä on terve suhde? Sinulla ei varmasti ole hajuakaan, mitä väkevä elämä pitkässä parisuhteessa on. Tarkoitan väkevällä elämällä työpaineita, kotiremonttia, pikkulapsiaikaa, isovanhempien ja läheisten kuolemia yms. Ei parisuhde ole aina keskiössä. Hyvin, hyvin harvassa pitkässä suhteessa ollaan emotionaalisesti koko ajan niin lähekkäin, että kukaan ei pääsisi kolmantena väliin. Kyse on tietoisesta tahdosta, tietoisesta päätöksestä, olla ja pysyä yhdessä, myös ne vaikeat ajat. Nykyään ei vaan jakseta. On helppo erota. Eroa ei estä sosiaaliset tai taloudelliset paineet, lapsetkin sopeutuu. Tosiasiassa erojen vaikutuksia lapsiin mitätöidään. Hajonneet ydinperheet jättävät jälkeensä monia "jollain tavalla" rikki olevia ihmisiä, jotka ikuisesti kaipaavat kotiin, ehjään lapsuuden perheeseen, vaikka elämä ulkoisesti rullaakin hyvin.
[/quote]
Ja sen jättäjän itsekkyys tässä kaikessa korostuu. Minun tunteet, minä en saa huomiota, minua ei haluta, minun tarpeita ei tyydytetä... Missään vaiheessa onko pysähtynyt ja miettinyt minä toinen haluaa. Itsekkäästi haetaan helpotusta omalle mielelle ja ajatuksille, eikä suostuta huomioimaan muuta perhettä.
Oma mieheni lähti toisen mukaan ja vaikka kuinka yritin saada hänet tajuamaan mitä tekee lapsilleen ja miten se vaikuttaa heidän loppu elämään ja suhteeseen, niin mies ei ajatellut kuin sitä miten rakastunut hän on tähän uuteen naiseen. Siinä suhteessa hän sai huomiota ja oli kaiken keskipiste. Meillä kun muuten toimittiin kotona "tiiminä" ja pyrittiin huomioimaan kaikkien tarpeet. Tosin kun äitinä ja vaimona annoin huomiota lapsille ja miehelle, niin pakostihan se minun huomio oli vähemmän kuin mitä tämä salarakas pystyi antamaan. No elämä on... Mies erosi tästä salarakkaastaan ja joutui totetamaan, että virheen teki. Suhde lapsiin tai minuun tuskin palaan koskaan ennalleen. Valintojen mukaan täytyy elää.
meillä on naapurissa yksi tunteiden viilentäjämies, joka ottaa aikalisää ja miettii mitä haluaa jne eli ne perinteiset. Nainen odottaa nätisti että mitä tapahtuu. Kuulen kyllä öisin mitä siellä makkarissa tapahtuu tyttöystävän kanssa.
Täälläkin vastauksissa korostuu se pohjimmainen syy miksi miehet haluavat eron. Kyse ei ole mistään tunteiden viilenemisestä eikä rakkauden loppumisesta vaan yksinkertaisesti nainen on vaan seksiväline miehelle, jos ei toimi niin heitetään roskiin ja uuttaa testaamaan. "Jos et anna, niin minä etsin sellaisen, joka antaa." Naiselle parisuhde on niin paljon muuta kuin seksi, miehelle ei mitään muuta kuin seksi.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 23:22"]
Kovin on naisten näköisiä mielipiteitä.Monessa on ajatuksena, että onpa sika mies, kun haluaa muutakin kuin arkea.
[/quote]
Mitähän se mies voisi asian eteen tehdä? Muuta kuin vongata.
Ei pitäisi heti luovuttaa kun tulee vaikea jakso elämässä.
Ja toi kakkonen on sitten lyöntivirhe.