Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oman lapsen kaipuu tekee minut hulluksi

Vierailija
30.12.2013 |

No niin. Kauan olen arponut, että kirjoitanko vaiko en. Tiedän, että varmaan aika suuren osan mielestä olen vähintään lapsellinen ja ties mitä muuta. Mutta toivon, että kohtalontovereitakin löytyy. :)

Eli, olen 22v nuori nainen ja olen ollut suhteessa mieheni kanssa yli kolme vuotta. Vauvakuume minulla on ollut kova jo melkein kaksi vuotta ja koko ajan vain pahenee. Suurin osa ystävistämme ovat jo perheellisiä ja tälläkin hetkellä jopa kolmeen perheeseen on tulossa lisäystäkin. Tämä on minulle äärimmäisen kova paikka, vaikka tiedänhän toki, ettei toisten raskaus ole minulta pois. Tympii vaan kun tiedän, että varmuudella ainakin kahdessa näistä tapauksista nainen on miehen selän takana puuhannut itsensä raskaaksi (siis jättämällä pillereitä välistä)... Nämä miehet on oikeastaan kaikki enemmän ja vähemmän tossun alla ja heistä näkee tyhmäkin, että eivät ainakaan onnensa kukkuloilla ole uusista vauvoista. Minua itseä vaivaa äärettömästi nämä vaimokkeet ja niiden tapa toimia ja koko ajan hehkuttaa äitiyden ihanuutta. Olen äärettömän kade heidän raskaudestaan, ja vaikka en oikeasti vilpittömästi haluaisi ketään inhota niin nyt on jotenkin tosi vaikea suhtautua näihin normaalisti... :( Voin ihan fyysisestikkin pahoin kun kamppail.en tätä vihantunnetta vastaan.

Kokonaan toinen luku on sitten meidän tilanne: Ollaan puhuttu miehen kanssa, että ehdottomasti molemmat haluaa lapsia, mutta mies sanoo että ei vielä vähään aikaan halua, sillä hän ei kuulemma halua vielä alkaa elämään niin kurjaa elämää kuin kaverinsa elävät, vaan haluaa nauttia ensin kunnolla elämästä minun kanssani kahden. Ymmärrän Joo tavallaan, mutta taas tuosta kommentista alkoi raivoni kihistä... Tuli semmoinen olo, että "tattista vaan pirttihirmut! teidän komentamisen ja miestenne kyykyttämisen takia minun mieheni ei taida ikinä haluta lasta, sillä on saanut perhe-elämästä ihan vääränlaisen kuvan!"

Voi toivottavasti minun ruikuttamisen seasta löytyy edes jonkinlainen punainen lanka... :D

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koiranpentu? :D

Vierailija
22/26 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikki olis ihana, mut itellä on allergia ja mies ei lämpene eläimille :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää hankkia elämääsi muuta sisältöä: harrasta, opiskele, kuntoile, lue! Tee asioita jotka lisäävät hyvinvointiasi. Harrasta yhdessä miehen kanssa. Sellainen parisuhde tulee kestämään myös raskaan pikkulapsivaiheen, jos on yhteisiä kiinnostuksen kohteita ja ihania muistoja kaksin tehdyistä jutuista.

Itse menin yhteen mieheni kanssa 19-vuotiaana. Opiskelimme, kumpikin oli tahoillaan ulkomailla pitkiä aikoja. Juhlimme ja vietimme seuraelämää. Teimme ihania reissuja. Menimme töihin, laitoimme kotia, urheilimme yhdessä ja erikseen. Kokkasimme ja söimme usein ulkona. Vaelsimme vuorilla kuudessa eri maassa.

Vasta kolmikymppisenä halusimme lapsen. Kun sitten vauva huusi ja kummankin pinna oli kireällä, saatoimme alkaa muistella jotain ihanaa reissua ja lupasimme toisillemme, että kyllä tämä tästä vielä iloksi muuttuu.

Nyt lapsia on kolme, nuorin aloittaa syksyllä koulun. Olemme taas harrastaneet ja tehneet reissuja kahdestaan ja rakastamme toisiamme enemmän kuin koskaan.

Vierailija
24/26 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 07:36"]

Jos miehesi ajattelee että lapsiperhearki on pelkästään kurjaa niin hän ei välttämättä mieltään tule muuttamaan. Jos lastensaaminen tarkoittaa hänelle oman elämän uhraamista tai menettämistä sen sijaan että elämään tulisi jotain kaivattua lisää, perhe-elämä ei ole hänen juttunsa välttämättä viidenkään vuoden päästä.

[/quote]

Juuri näin. Itse en ole halunnut lapsia 22-, 32- enkä vielä 42-vuotiaanakaan, koska tiedän, ettei vanhemmuus parantaisi elämääni millään tavalla. Kyllä muutaman vaikeamman vuoden sietää, jos palkinnoksi saa jotakin itselleen tärkeää, mutta kaikki eivät vain koe ajatusta lapsiperhearjesta mitenkään antoisana. Toivottavasti aloittajan mies tietää, ettei lapsia ole mikään pakko hankkia.

Vierailija
25/26 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puolisosi on kanssasi samaa ikäluokkaa niin on _hyvin_ ymmärrettävää miksi hän ei vielä halua jälkikasvua. Siihen tuskin liittyy sitä millainen elämä ja elämänkumppanit tuttavillanne on.

Vierailija
26/26 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä 2 kertaa haluaako niitä lapsia ollenkaan. Odota ja anna ajan kulua. Vastuu niiiiin suuuuuri