Montako koronatartunnan saanutta tiedät lähipiiristäsi?
Kommentit (108)
4 todettua ja 4 oireiden pohjalta. Yksi oli teholla ja meinasi heittää veivinsä ja yhdellä jatkui tauti kuukausitolkulla.
Paljon urheileva 50+ pariskunta, joka sairastui matkailtuaan viime keväänä. Koti-Suomessa molemmat joutuivat keuhkokuumeisina sairaalaan. Lisäksi kavereissa muutama altistunut (kaveritapaamisissa ja työpaikalla).
Kaksi. Sukulaiseni, nelikymppinen perheenäiti. Sairasti lievänä, mutta on edelleen kuukausia myöhemmin täysin voimaton. Toinen on teini, joka sairasti lievänä ja näyttää toipuneen. Jälkimmäinen altisti myös minut, ei onneksi tarttunut. Näiden lisäksi kaverini sukulainen kuoli maaliskuussa, oli ollut laskettelulomalla Alpeilla. Aiemmin terve 50+ ikäinen mies.
Nolla, en tiedä edes ketään altistunutta. Ja asun Uudellamaalla, sekä minulla on lapsia koulussa ja opiskelemassa ja puoliso lähitöissä.
En tunne ketään. Yksi työkaverin perhe oli altistunut mutta eivät saaneet tartuntaa.
6. Yksi, toisiksi vanhin +50v oli sairaalassa pariin otteeseen ja toipui muutaman kuukauden. Kolmella oli hiukan kovempi ja pidempikestoisempi flunssa (35-45v), yksi oli lähinnä nuhainen ja väsynyt (20v) ja yksi täysin oireeton (näistä vanhin, noin 60v). Kenelläkään ei mitään jälkioireita.
Serkun perheestä kolme sen sairasti.
Yhden tunnen, mutta hän asuu ulkomailla ja sairasti Koronan siellä. Parikymppinen ihminen ja kuukauden oli vuodepotilaana, mutta parani täysin.
Vierailija kirjoitti:
Nolla. Jaksaa edelleen hämmästyttää tämän palstan paha karma, kun niin moni noista harvoista nuoremmista kuolleista on palstalaisen tuttuja.
Niinpä, mut tännehän voi kirjottaa mitä vaan ;)
Asun Tukholmassa, omalla työpaikallani yhdeksällä todettu korona (40-60 -vuotiaita). Kaikilla onneksi tauti oli joko lievän nuhakuumeen kaltainen tai sitten sellainen influenssan kaltainen. Pisin saikku kesti kolme viikkoa ja yhden päivän.
Kaksi, molemmat on miehiä. Iäkkäämpi on ollut kohta kuukauden sairaalassa keuhkokuumeessa. Nuorempi sairastaa kotona ja ei ilmeisesti joudukaan menemään sairaalaan, vaikka pari päivää sitten näytti huonolta.
Jännä miten täällä niin moni tuntee koronaan kuolleita, vaikka niitä on erittäin vähän suomessa.
Itse olen kuullut tutun tutun tutusta, jolla on todettu oireeton korona.
1 kollega, 1 sukulainen, 4-henkinen tuttavaperhe. Siinäpä nuo positiivisen testin antaneet.
Kuinkas suuri prosentti suomen korona kuolleista on jo mainittu AV lla?
En ketään, mutta esim. mun veli tuntee useamman, ja yksi heistä kuoli (ei riskiryhmää, nuori).
6 henkeä, joista osa samaa perhettä. Kaikki tuntemani pärjäsivät kotona, mutta korkeassa kuumeessa olivat. Perusterveitä kaikki, ikähaarukka laaja eli 5-64v.
4 lasta koulusta. Lievähkö kaikilla. Muutaman mutkan kautta tiedän 3 menehtynyttä, niin surullista.
Eilen kuulin ensimmäisestä, oppilaani äiti ilmoitti tartunnastaan. Lisäksi tiedän muutaman kaverin tutun, joka on sairastanut jossain vaiheessa.
Epäilen myös itse sairastaneeni maalis-huhtikuulla. Tuolloin ei testiin päässyt helposti, joten varma en voi olla. Lämpöä oli 3 viikkoa ja kummallista hengästymisen tunnetta, pelkkä puhuminen sai minut haukkomaan happea.
Olen itse sairastanut koronan.