Oletko tsekannut milloin eläkeikäsi alkaa?
Minulla 66v 8kk, ja jos jatkan sen jälkeen niin eläkkeeni nousee about 8€/kk. Eli jos teen esim. 20kk töitä saisin 160€ lisää eläkkeeseen. Olen alkanut nyt säästää niin ei tartte tehdä 20kk, toki keikkaa voisi tehdä jos haluaisi.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
69v
Ahne sukupolvi kiittää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
69v
Ahne sukupolvi kiittää!
Eipäs kiitäkään.
Mulla luki 67v ja 11 kk. Aloitin työn tekemisen 16-vuotiaana. Olen nyt 51v.
Lampaat suostuvat korkeaan eläkeikään. Oikein niille!
Katsoin oman eläkeikäni, mutta en muista sitä enää - ehkä 65 v. ja joitain kuukausia päälle. Ei sillä ole mitään merkitystä, koska en elä niin vanhaksi. Minulla on perinnöllinen sydänsairaus ja olen jo nyt elänyt pitempään kuin keskimääräinen elinajanodote olisi (5 vuotta diagnoosista).
Ei se ala minulla koskaan, turha katsoa.
Eläkekertymää ehditään vielä leikata ja eläkeikää nostaa moneen kertaan.
Ei kiinnosta mehustella mielikuvitusnumeroilla.
Siitäkin on tehty onneksi niin vaikeaa, että enpä osaa sanoa. Joku alaikäraja, jolloin saa jonkun eläkkeen, mutta sitten koko summan saamiseksi onkin joku toinen ikäraja. Mikä nyt sitten on 'eläkeikäni', enpä tiedä.
1976 syntynyt ja tavoite-eläkeikä on 69v.3kk. Alin oli joku 66+. Vaikea uskoa, että oikeasti pystyisin olemaan töissä noin pitkään.
Toisaalta olen miettinyt tätä niin, että pitääkö siellä 60+ saada niin tappipalkkaa enää. Realistinen malli on, että työ kevenee ja palkka laskee siellä lähempänä eläkeikää. Tällöin työ on kevyempää ja joka tapauksessa pitää lähteä siitä, että se palkka on kuitenkin enemmän kuin olisi eläke ja vaihtoehtona ei ole eläköityminen. Iso ongelma on pian nämä 65+, jotka haluaa saada työpaikan isointa palkkaa ja samalla haluaa keventää työtään.
On alkanut jo noin 55 vuotiaana. Sairastuin vakavasti, mutten hengenvaarallisesti.
Oletteko kateellisia?
65 v 5 kk, siis alle 10 vuotta enää, jee!
Olen. En aio olla palkkatöissä niin pitkään, työllistän itse itseni.
Olen katsonut kauan aikaa sitten. Se on 65v.
Vierailija kirjoitti:
Menkää töihin!
En mee vapaapäivänä. Menen huomenna töihin. Menetkö sinä töihin?
Ahne sukupolvi -kirjan kirjoittaja on demaripoliitikko ja tv-tuottaja.
64v