Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyläily ja siivoton koti...

Vierailija
29.12.2013 |

Mä olen varmaan erityisasemassa, koska mulla on niin hyviä ystäviä, että kylään tullessaan voidaan alkaa yhdessä viikkaamaan pyykkiä tai laitetaan astiat koneeseen ja keitetään sit kahvit... Eräs sinkkuystävä on  joskus ihan ahdistunut jos olen tulossa, että hänellä on niin sekasta. No niinpä onkin, mutta siinä juoruilun ja kahvittelun lomassa siivoillaan yhdessä, ja hetken päästä onkin ihan siistiä. Samainen kaveri osallistuu mielellään mun kotona johonkin isompaan siivoustalkooseen, kuten esim. ikkunoiden pesu.

Joskus ollaan ihan sovitustu ystäväpiirissä pidetty siivouspäivä, aloitetaan aamulla yhdeltä, mennään toiselle ja jopa kolmannelle, viimeisellä vietetään sit loppuilta ensin siivoten, sitten saunoen ja itseämme siiderillä palkiten.

Ja ei aina ole pommikoteja, kukin ystävä saa vuorollaan myös kunnon kahvitarjoilut puhtaassa kodissa.

Kommentit (399)

Vierailija
241/399 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Legenda. Norppa ja emätin. 😂

Pitäisi piruuttaan painattaa oma college tai t-paita, jossa lukisi hienolla fontilla ”norppa ja emätin”.

Vierailija
242/399 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku fiktiivinen urheiluseura vois pistää nimekseen Porvoon Norpat :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/399 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen harvan kun kutsun kylään niin tietenkin siivoan . Mieluummin tapaan kaupungilla syömisen merkeissä.

Vierailija
244/399 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon tosi ahdistunut kun en millään jaksais näillä helteillä siivota.. tai oikeastaan tehdä yhtään mitään. Nyt stressaa, koska sunnuntaiksi kutsuin vieraita kylään ja pitäisi saada koko talo siivottua. 3 pyykkikoria ihan täynnä, tiskit laittamatta varmaan ainakin viikon ajalta, lapsen huone ihan täynnä leluja. Miten selviän tästä urakasta? Vähän nyt oli offtopic mutta tuntuu että tämä helle ja raskaus on kyllä vienyt kaikki voimat ja kotiaskareet ahdistaa! Olispa siivoavia ystäviä, mutta en kyllä kehtaisi ketään tänne läävään päästää.

Pistät astiat koneeseen, tenavan siivoomaan huoneensa ja pyykeistä ei tarvite välittää. Imurointi tarvittaessa ja kaikki on valmista.

Vessa puhdas ja keittiö. Eteinen siisti. Makuuhuone kiinni.

Vierailija
245/399 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota vastaan yllärinä ketään. On kohteliasta ilmoittaa voudaanko tavata ja missä.

Vierailija
246/399 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat kutsun siistiin kotiin. Haluan tarjota kiireisille ystävilleni miellyttävän lepohetken tarjoiluineen. En haluaisi mennä siivoamaan myöskään toisten sotkuja.

Vierailija
247/399 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihanalta ja aidolta ystävyydeltä. Tuttuja en kehtaisi kutsua sotkuiseen aauntoon, mutta jos ystäviä ollaan niin ei sillä minusta ole mitään merkitystä missä kunnossa kotisi on.

Vierailija
248/399 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kaikki siis sinkkuja, koska muuten kai miehetkin osallistuisivat?

Vierailija
249/399 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehhee

Vierailija
250/399 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on Maria Peuran kirjasta Tunkeilijat.

Vierailija
251/399 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 22:45"]Joo, Porvoossa tämä akkalauma kiertää norppien ja emättimen kanssa talosta toiseen kahvit ja pullat mukanaan. Omin silmin olen nähnyt.

Olen eri kaveripiiriä, Luojan kiitos.

VOI LUOJA tätä automaattista tekstinsyöttöä!!!!

MOPPIEN ja RÄTTIEN, ei norppien ja ...

Minä jo ihmettelinkin noita "emättimiä"! Tämä on aika hauska. Huutonaurua! 

Huomasin muuten, että bluetooth-näppäimistöt saattaa joskus pudottaa kirjaimia pois jos paristot on hiipumassa. Tällöin voi käydä niin, että yhden kirjaimen putoaminen matkasta voi aiheuttaa varsin hassuja autocompletion sattumuksia :) 

Vierailija
252/399 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. Hosulit ovat ahdistavia.

Eletään sotkun ja kaaoksen keskellä, mutta kun joku tulee käymään, ruvetaan raivokkaasti siivoamaan ja selittämään.

Jos joku on sottapytty, ei minulle ole ongelma vierailla hänen luonaan, kunhan hän ei ala mitään performanssia vetämään.

Vierailija
253/399 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 22:45"]

Joo, Porvoossa tämä akkalauma kiertää norppien ja emättimen kanssa talosta toiseen kahvit ja pullat mukanaan. Omin silmin olen nähnyt.

XD  *huutonaurua*

Joulun pyhät pilalla. En mitenkään pääse tästä yhtälöstä yli; pullat, kahvit, 1 kpl emättimiä ja norppalauma? Ajan Porvooseen, syystä - tämä on nähtävä.

Vierailija
254/399 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, Porvoossa tämä akkalauma kiertää norppien ja emättimen kanssa talosta toiseen kahvit ja pullat mukanaan. Omin silmin olen nähnyt.

Jouluaamun kunniaksi tämä legendaarinen ketju nostettu ylös :D

Vierailija
255/399 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karma. Ahneella on paskanen loppu.

Vierailija
256/399 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 22:48"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 22:45"]Joo, Porvoossa tämä akkalauma kiertää norppien ja emättimen kanssa talosta toiseen kahvit ja pullat mukanaan. Omin silmin olen nähnyt.

No on siinä näky!

TOi on selvästi joku uus perinne. Norppien ja emättimen kanssa, pitääpä kokeilla.

Juu, myös meille saa tulla norppien ja emättimen kanssa - laitanpa kahveet tulemaan ja pullaa kans

Vierailija
257/399 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VOI LUOJA tätä automaattista tekstinsyöttöä!!!!

MOPPIEN ja RÄTTIEN, ei norppien ja ...

:D

Vierailija
258/399 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ilotalokin pitää siivota jos on automaatilla syöttänyt emätintään norpille.

Vierailija
259/399 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös ihana tosiystävä, joka majoittuu joskus kodissani. Samalla hän aina siivoaa kämpässäni. Pesee ikkunat, pyyhkii pölyjä koriste-esineistä tms. Tiedän, että hän nauttii kodin järjestelystä ja siivoamisesta. Se on hänelle luonteenomaista, hän ei osaa olla paikallaan tekemättä jotakin hyödyllistä.

Vierailija
260/399 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 22:53"]

Mä olin niin onnellisessa asemassa, että ylimääräistä tavaraa ei nurkissani pyörinyt. Oli aina siistin näköistä. Kerran viikossa siivosin ne vähäiset pölykoirat pois. Saatoin keskittyä elämiseen, ystäviin ja viihtymiseen. Kotona jaksoin leipoa ja kokata tasokkaasti.

Sitten tuli mies ja lapsia. Lapsilla on liikaa leluja, kun muut ostavat ja miehen omatkin ovat täällä, anoppi kun säilytti ne. Pieneksi jääneitä vaatteita ei ehdi aina kierrättämään. Vaatesäilytystilat valtaa miehen kokoelmat. Mm postimerkki, levy ja kirja. Mies säästää kaikkea, jos vaikka sattuisi tarvitsemaan... Kalsari-inventaariossa, jonka järjestin, meni alkoholisteille ainakin 20 pitkät priimat kalsarit, mutta siis anopin ostamat ja vanhahtavan tyyliset!

Laitoin siis ison pyörän pyörimään, vaikka ei olekaan mun juttu. Haluan vain vallan kodissa itselleni, koska kyllästyttää toisten aikaansaama tilanne. Kullekin omat kaapit ja loput tavarat ulos! Anopin tuomat turhat tavarat takaisin hänelle! Ei ole mun juttu jaksaa myydä niitä kirpparillakaan. Onneksi mieskin alkaa ymmärtää tilanteemme vakavuuden.

Miksi se ei ole miehen koti? Mun veljellä oli samanlainen tilanne eli vaimo päätti, mitä kotona sai olla ja mitä ei. Aika pian lähti se mieskin.

Jos sinä menet sitten sinne siivoamaan sukuni tuottaman kaaoksen,kun veljestäsi ei siihen ole? Ota vaikka ne äitisi kärräämät tavarat itselleni mukaan samalla, ennakkoperintönä ole hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi