Kyläily ja siivoton koti...
Mä olen varmaan erityisasemassa, koska mulla on niin hyviä ystäviä, että kylään tullessaan voidaan alkaa yhdessä viikkaamaan pyykkiä tai laitetaan astiat koneeseen ja keitetään sit kahvit... Eräs sinkkuystävä on joskus ihan ahdistunut jos olen tulossa, että hänellä on niin sekasta. No niinpä onkin, mutta siinä juoruilun ja kahvittelun lomassa siivoillaan yhdessä, ja hetken päästä onkin ihan siistiä. Samainen kaveri osallistuu mielellään mun kotona johonkin isompaan siivoustalkooseen, kuten esim. ikkunoiden pesu.
Joskus ollaan ihan sovitustu ystäväpiirissä pidetty siivouspäivä, aloitetaan aamulla yhdeltä, mennään toiselle ja jopa kolmannelle, viimeisellä vietetään sit loppuilta ensin siivoten, sitten saunoen ja itseämme siiderillä palkiten.
Ja ei aina ole pommikoteja, kukin ystävä saa vuorollaan myös kunnon kahvitarjoilut puhtaassa kodissa.
Kommentit (399)
Tää on kyllä paras ketju ikinä *vedet silmissä*
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 22:45"]
Niin no, puuhasteluahan se tuokin on. Meillä työssäkäyvillä äideillä vain ei ole koko päivää aikaa puunailla kavereiden koteja vaan silloin kun ehditään ystävien kanssa nähdä, niin mielellään vaan keskitytään vaihtamaan kuulumisia ja hengahtämään kahvikupin ääreen.
Ihan tehostettua ajankäyttöä tuo on, yhdessä siivoten tapaa ystävänsä ja tulee kunkin koti puhtaaksi ns. sivutuotteena. Meillä kaveripiirissä kaikki käyvät työssä, mutta äitejä eivät kaikki ole. Minä olen ja minusta on kiva toimia näinkin. Usein pelkkää kahvia juoden, mutta välillä myös rätti kädessä. -ap-
Oletteko sinä ja ystävästi kaikki yksinhuoltajia tai sinkkuja?
Vai olisiko sulle ok, että mies kavereineen tulisi teille "kahville" ja siivoisi samalla teidän kämppää?
Tää on huikee ketju, kiitos. Nyt ymmärrän, miks norppalive on niin suosittu 🐳
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 22:45"]Joo, Porvoossa tämä akkalauma kiertää norppien ja emättimen kanssa talosta toiseen kahvit ja pullat mukanaan. Omin silmin olen nähnyt.
Olen eri kaveripiiriä, Luojan kiitos.
VOI LUOJA tätä automaattista tekstinsyöttöä!!!!
MOPPIEN ja RÄTTIEN, ei norppien ja ...
Kiitos, kuolin pikkuisen lukiessani norpista ja emättimistä.
Onko tässä jokin sukupolvikuilu tai sosiaalinen raja-aita?
En ole ikinä kyläillyt sikolätissä, ja omakin asunto on aina siisti. Myös lasten ollessa pieniä. Ei nuoltu mutta siisti. Eikä ollut isovanhempia eikä muitakaan apuna. Oliko vähemmän roinaa tai enemmän arkijärkeä?
Meille eivät marssi norpat ja emättimet.
Vierailija kirjoitti:
Onko tässä jokin sukupolvikuilu tai sosiaalinen raja-aita?
En ole ikinä kyläillyt sikolätissä, ja omakin asunto on aina siisti. Myös lasten ollessa pieniä. Ei nuoltu mutta siisti. Eikä ollut isovanhempia eikä muitakaan apuna. Oliko vähemmän roinaa tai enemmän arkijärkeä?
Uskoisin,että norppia oli enemmän.Nykyään hyvin uhanalaisia.
En halua siivota muiden huushollissa, enkä todellakaan halua, että kukaan alkaa meillä siivota!
Asun Porvoossa, ja naislaumat todistettavasti kulkee emättimien kanssa (saunassa olen nähnyt), mutta yhtään norppaa en ole tavannut. Ehkä kiertelevät keskustan ulkopuolella?
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 22:49"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 22:48"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 22:45"]Joo, Porvoossa tämä akkalauma kiertää norppien ja emättimen kanssa talosta toiseen kahvit ja pullat mukanaan. Omin silmin olen nähnyt.
No on siinä näky!
TOi on selvästi joku uus perinne. Norppien ja emättimen kanssa, pitääpä kokeilla.
Mä olen kyllä tähänkin asti ottanut aina emättimen mukaan kyläilyreissulle. Yleensä on kuitenkin jäänyt käyttämättä.
Valitset kyläpaikat väärin. Minä kyläilen hyvin himokkaan norpan luona ja emätin suorastaan pulppuaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo, Porvoossa tämä akkalauma kiertää norppien ja emättimen kanssa talosta toiseen kahvit ja pullat mukanaan. Omin silmin olen nähnyt.
Akkalauma kiertelee siis ympäri Porvoota norppien ja emättimen kanssa talosta toiseen. Ja onpa heillä vielä kahvit ja pullat mukana. Ihan omin silmin on nähty. Mutta onneksi tosiaan et ole samaa kaveripiiriä. En mäkään olis. Pitäkööt norppansa ja emättimensä!
Vierailija kirjoitti:
Mun sotkuja ja kotiani ei myöskään siivoa kukaan muu kuin minä itse. Enkä minäkään halua mennä kenenkään toisen sotkuja siivoilemaan.
Samoilla linjoilla. En pidä yllätysvieraista. Vain moukat harrastavat yllätyskyläilyjä ja soittavat kyläpaikan pihasta, "että tultiin kylään"! Lasten kaverit voivat käydä ilmoittamatta leikkimässä. Aikuisten pitää ilmoittaa etukäteen ja kysyä sopiiko kyläily. Jos ei sovi, niin ei sovi. Emme mekään mene kenenkään kotiin kutsumatta - tupatarkastusta tekemään. Oma kokemus on, että yllätyskyläilijät ovat yleensä uteliaita. Heitä ei kiinnosta kyläpaikan ihmiset, vaan se, miltä kenenkin koti näyttää, kun sinne pamahdetaan extempore.
Siivoamme kotimme itse. Meillä ei käy ammattisiivooja, sukulaiset, isovanhemmat tai kukaan muukaan perheen ulkopuolinen siivoamassa. On kerrassaan omituinen ajatus, että joku muu kuin oman perheen jäsenet siivoaisivat kotiamme. Tai miksi meidän pitäisi alkaa siivota toisten koteja???
Vierailija kirjoitti:
Mä olen varmaan erityisasemassa, koska mulla on niin hyviä ystäviä, että kylään tullessaan voidaan alkaa yhdessä viikkaamaan pyykkiä tai laitetaan astiat koneeseen ja keitetään sit kahvit... Eräs sinkkuystävä on joskus ihan ahdistunut jos olen tulossa, että hänellä on niin sekasta. No niinpä onkin, mutta siinä juoruilun ja kahvittelun lomassa siivoillaan yhdessä, ja hetken päästä onkin ihan siistiä. Samainen kaveri osallistuu mielellään mun kotona johonkin isompaan siivoustalkooseen, kuten esim. ikkunoiden pesu.
Joskus ollaan ihan sovitustu ystäväpiirissä pidetty siivouspäivä, aloitetaan aamulla yhdeltä, mennään toiselle ja jopa kolmannelle, viimeisellä vietetään sit loppuilta ensin siivoten, sitten saunoen ja itseämme siiderillä palkiten.
Ja ei aina ole pommikoteja, kukin ystävä saa vuorollaan myös kunnon kahvitarjoilut puhtaassa kodissa.
Kuulostaa ihan mahtavalta! Jotkut täällä purnas, että ei ehdi kun perheet ja työt, mutta mä mielelläni siivoili aikuisten lasteni luona, kun kyläilin. Nyt ei kehtaa, kun omat kumppanit jo molemmilla ;) Mut veljenkin luona tiskaan ainakin, kun käyn ja samalla jutellaan kuulumisia. Veli on maailman kultaisin ihminen ja hänellä on aina neuvo tai lohdutus, jos on murheita.
Ja lastenkin kanssa joskus helpompi jutella vaikeammistakin asioista, kun samalla puuhaillaan.
Ikkunat pestään aina norpalla. Emätin puunataan hyvin vuoksi.
Ai kamala, nauran huutonaurua ja alkaa jo särkeä päätä ku ei ota loppuakseen :'DD
Ihanaa, olin jo unohtanut klassikkoketjun norpat ja emättimet! Kiitos nostajalle :)
En varmaan koskaan ole yksikseni nauranut yhtä rankasti kuin nyt 😂😂😂. Kiitos, makeat naurut piristi kummasti oloa!
Mä oon tosi ahdistunut kun en millään jaksais näillä helteillä siivota.. tai oikeastaan tehdä yhtään mitään. Nyt stressaa, koska sunnuntaiksi kutsuin vieraita kylään ja pitäisi saada koko talo siivottua. 3 pyykkikoria ihan täynnä, tiskit laittamatta varmaan ainakin viikon ajalta, lapsen huone ihan täynnä leluja. Miten selviän tästä urakasta? Vähän nyt oli offtopic mutta tuntuu että tämä helle ja raskaus on kyllä vienyt kaikki voimat ja kotiaskareet ahdistaa! Olispa siivoavia ystäviä, mutta en kyllä kehtaisi ketään tänne läävään päästää.
Mä en oo nauranu näin paljon...en ees muista koska... =) =) =) KIITOS alkuperäiselle ja kaikille kommentoijille et saitte mut nauramaan vaikka luulin jo ettei se oo ees mahdollista.
Voi herrajestas 😂En oo pitkään aikaan nauranu niin kun tätä lukiessani. Meinasi ihan tikahtua ja pissat tuli housut. 😅