Kyläily ja siivoton koti...
Mä olen varmaan erityisasemassa, koska mulla on niin hyviä ystäviä, että kylään tullessaan voidaan alkaa yhdessä viikkaamaan pyykkiä tai laitetaan astiat koneeseen ja keitetään sit kahvit... Eräs sinkkuystävä on joskus ihan ahdistunut jos olen tulossa, että hänellä on niin sekasta. No niinpä onkin, mutta siinä juoruilun ja kahvittelun lomassa siivoillaan yhdessä, ja hetken päästä onkin ihan siistiä. Samainen kaveri osallistuu mielellään mun kotona johonkin isompaan siivoustalkooseen, kuten esim. ikkunoiden pesu.
Joskus ollaan ihan sovitustu ystäväpiirissä pidetty siivouspäivä, aloitetaan aamulla yhdeltä, mennään toiselle ja jopa kolmannelle, viimeisellä vietetään sit loppuilta ensin siivoten, sitten saunoen ja itseämme siiderillä palkiten.
Ja ei aina ole pommikoteja, kukin ystävä saa vuorollaan myös kunnon kahvitarjoilut puhtaassa kodissa.
Kommentit (399)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen varmaan erityisasemassa, koska mulla on niin hyviä ystäviä, että kylään tullessaan voidaan alkaa yhdessä viikkaamaan pyykkiä tai laitetaan astiat koneeseen ja keitetään sit kahvit... Eräs sinkkuystävä on joskus ihan ahdistunut jos olen tulossa, että hänellä on niin sekasta. No niinpä onkin, mutta siinä juoruilun ja kahvittelun lomassa siivoillaan yhdessä, ja hetken päästä onkin ihan siistiä. Samainen kaveri osallistuu mielellään mun kotona johonkin isompaan siivoustalkooseen, kuten esim. ikkunoiden pesu.
Joskus ollaan ihan sovitustu ystäväpiirissä pidetty siivouspäivä, aloitetaan aamulla yhdeltä, mennään toiselle ja jopa kolmannelle, viimeisellä vietetään sit loppuilta ensin siivoten, sitten saunoen ja itseämme siiderillä palkiten.
Ja ei aina ole pommikoteja, kukin ystävä saa vuorollaan myös kunnon kahvitarjoilut puhtaassa kodissa.
Heinoa! Näinhän miehetkin toimivat.
Kyllä minä mieluusti kyläilen, jos (kun) kotini on siivoton.
Meillekin saa tulla emättimen kanssa. Sori, etten ole ehtinyt siivota.
Kelpaako harmaahylje eli halli?
Vierailija kirjoitti:
Kelpaako harmaahylje eli halli?
Entäs kirjohylje?
Kirjohylje (Phoca vitulina) on pienikokoinen hylje, jota tavataan Itämeren eteläosassa, Pohjois-Atlantilla ja Tyynen valtameren pohjoisosassa. Suomessa kirjohyljettä on tavattu satunnaisesti (myös Tenojoessa).
Olispa kiva kun olis edes ystävä.
Itsellä iskee aina paniikki, jos joku tulee yllättäen kylään, koska talo on usein sekainen. Eräs kaveri ei ole millänsäkään oman huushollin sotkuista. Päinvastoin pyytää aina kahville, vaikka talo on kuin pommin jäljiltä. Ei ilmeisesti stressaa pikkuasioista.
Tää nyt ei liity norppiin, mutta mulla on parhaan kaverini kanssa sellainen tapa, että siivotaan "yhdessä" omissa kodeissamme, ja höpötetään handsfreehen koko ajan.
Imuroinnin ajaksi on keskustelussa tauko. Sen jälkeen taas uudestaan höpinä jatkuu. Siivous sujuu tosi kivasti, pidetään myös tauot samaan aikaan, siinä jutellessa sovitaan, että "mennäänkö kahville?" ja sit kumpikin pitää sen kahvitaukonsa omassa kotonaan, ja sitten taas siivoaminen jatkuu. Suosittelen :)
Erikoisia kyläilykäytäntöjä... Sekä siivoilut, norpat, että emättimet.
Meillä ihan kutsutaan vieraat viihtymän jutellen tms.
Norppia ja emättimiä. Tikahdun.
Norppa ja emätin :D. Paras ikinä!
Mut sen kirjoittaja sanoi,että oli automaattinen tekstisyöttövirhe
Vierailija kirjoitti:
No niinhän se tietysti sanoi kun Porvoon norppa ja emätinmafia oli ensin kovistellut.
En lähde kenenkään kotiin siivoamaan ja mun kotona ei tarvi vieraan siivota.
Mun luona ei siivota enkä siivoa kenenkään kodissa.
Enpä kehtaisi pyytää ketään siivoamaan kotiani :D Kyllä omat sotkut on itse siivottava. Voisin lähteä siivoustalkoisiin, jos jollain olisi esim. elämänhallintaongelmia.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 22:49"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 22:48"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 22:45"]Joo, Porvoossa tämä akkalauma kiertää norppien ja emättimen kanssa talosta toiseen kahvit ja pullat mukanaan. Omin silmin olen nähnyt.
Olen eri kaveripiiriä, Luojan kiitos.
No on siinä näky!
TOi on selvästi joku uus perinne. Norppien ja emättimen kanssa, pitääpä kokeilla.
Mä olen kyllä tähänkin asti ottanut aina emättimen mukaan kyläilyreissulle. Yleensä on kuitenkin jäänyt käyttämättä.
😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Tämä virhe oli minun ja on muuten ollut aika hupaisaa seurata millaiseksi megalomaaniseksi ketjuksi tämä on venynyt virheeni takia.
Väsyneenä tulee joskus itsekin naurettua tälle uudestaan :D
P.s. Otin muuten tämän tapauksen johdosta sen automaattisen tekstinsyötön pois päältä!
Vierailija kirjoitti:
Millä sivulla se the juttu on?8
Ihan ekalla sivulla.
Ihanaa, että hauskaa riittää, vaikka tuolle Porvoolaiselle sanoisin, että lukisi ennen kuin nappaa lähtemään.
Hyvät naurut tuli! Ja aurinko paistaa! Mahtavaa päivää siivottomille ja siisteille!
Jos sinä menet sitten sinne siivoamaan sukuni tuottaman kaaoksen,kun veljestäsi ei siihen ole? Ota vaikka ne äitisi kärräämät tavarat itselleni mukaan samalla, ennakkoperintönä ole hyvä.
SukuSI