Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyläily ja siivoton koti...

Vierailija
29.12.2013 |

Mä olen varmaan erityisasemassa, koska mulla on niin hyviä ystäviä, että kylään tullessaan voidaan alkaa yhdessä viikkaamaan pyykkiä tai laitetaan astiat koneeseen ja keitetään sit kahvit... Eräs sinkkuystävä on  joskus ihan ahdistunut jos olen tulossa, että hänellä on niin sekasta. No niinpä onkin, mutta siinä juoruilun ja kahvittelun lomassa siivoillaan yhdessä, ja hetken päästä onkin ihan siistiä. Samainen kaveri osallistuu mielellään mun kotona johonkin isompaan siivoustalkooseen, kuten esim. ikkunoiden pesu.

Joskus ollaan ihan sovitustu ystäväpiirissä pidetty siivouspäivä, aloitetaan aamulla yhdeltä, mennään toiselle ja jopa kolmannelle, viimeisellä vietetään sit loppuilta ensin siivoten, sitten saunoen ja itseämme siiderillä palkiten.

Ja ei aina ole pommikoteja, kukin ystävä saa vuorollaan myös kunnon kahvitarjoilut puhtaassa kodissa.

Kommentit (399)

Vierailija
381/399 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ee myö jooveta millonkaan siivoomaan ku aena on jokkii tulossa kyllään.

Vierailija
382/399 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin niin onnellisessa asemassa, että ylimääräistä tavaraa ei nurkissani pyörinyt. Oli aina siistin näköistä. Kerran viikossa siivosin ne vähäiset pölykoirat pois. Saatoin keskittyä elämiseen, ystäviin ja viihtymiseen. Kotona jaksoin leipoa ja kokata tasokkaasti.

Sitten tuli mies ja lapsia. Lapsilla on liikaa leluja, kun muut ostavat ja miehen omatkin ovat täällä, anoppi kun säilytti ne. Pieneksi jääneitä vaatteita ei ehdi aina kierrättämään. Vaatesäilytystilat valtaa miehen kokoelmat. Mm postimerkki, levy ja kirja. Mies säästää kaikkea, jos vaikka sattuisi tarvitsemaan... Kalsari-inventaariossa, jonka järjestin, meni alkoholisteille ainakin 20 pitkät priimat kalsarit, mutta siis anopin ostamat ja vanhahtavan tyyliset!

Laitoin siis ison pyörän pyörimään, vaikka ei olekaan mun juttu. Haluan vain vallan kodissa itselleni, koska kyllästyttää toisten aikaansaama tilanne. Kullekin omat kaapit ja loput tavarat ulos! Anopin tuomat turhat tavarat takaisin hänelle! Ei ole mun juttu jaksaa myydä niitä kirpparillakaan. Onneksi mieskin alkaa ymmärtää tilanteemme vakavuuden.

Onpa tarkkaa, kun kalsarienkin pitää olla muodinmukaisia. Kuka niitä näkee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/399 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko on juhannussiivous tehty? Onko norpat ja emättimet valmiina?

Vierailija
384/399 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tehty jo alkuviikosta. Moppia tarvitsin lähinnä seinien putsaamiseen (kuivana, päälle kostea pyyhe) ja ämpäriä ikkunoita pestessä. Puhdasta tuli! Tsemppiä muillekin juhannussiivoukseen!

Vierailija
385/399 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ja lapset olleet nyt 2 yötä poissa. Siivosin tietysti ensitöikseni yksin jäätyäni. Huomenna palaavat, ja eiköhän se kaaos saavu samalla ovenavauksella! Kapsäkit eteiseen, niitä levitellään siihen kun etsitään housuja ja tuliaisia ja äiti äiti äitiii.... Mutta ihanaa kun palaavat, tietysti.

Vierailija
386/399 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista!

Vierailija
387/399 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko siivonneet pääsiäiseksi?

Vierailija
388/399 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mietin että elääkökään nämä aloittajat kun on niin vanhoja asioita. 

Alun perin postattu lähes 10 vuotta sitten. Aloittajasta en tiedä, mutta minä olen se kuuluisan typon tehnyt kommentoija ja edelleen elossa :D

Vierailija
389/399 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh. Siis mikä täs on hauskaa. Täähän on ihan hyvä juttu : D

Vierailija
390/399 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko jonkun tosi sekaisesta aikuisten asuttamasta kodista tehdä huoli-ilmoituksen?

Kenelle?

Vierailija
391/399 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ekoja kommentteja on kymmenen vuoden aikana häipynyt ja järjestys jostain syystä muuttunut niin, ettei homma avaudu uusille. Tässä kopioituna se viesti, josta kaikki lähti.

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 22:46"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 22:45"]Joo, Porvoossa tämä akkalauma kiertää norppien ja emättimen kanssa talosta toiseen kahvit ja pullat mukanaan. Omin silmin olen nähnyt.

Olen eri kaveripiiriä, Luojan kiitos.

[/quote]

VOI LUOJA tätä automaattista tekstinsyöttöä!!!!

MOPPIEN ja RÄTTIEN, ei norppien ja ...

[/quote]

Vierailija
392/399 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näistä klassikkoketjuista on poistettu puolet viesteistä. Tästäkin ketjusta koko alku ja johdanto.. Mikä tätätä palstaa vaivaa????

Vierailija
393/399 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos piipahdat naapurissa voit viedä kaffepaketin tai kukkia. Etiketin mukaista. Jos vain näet naapurin pihalla tervehdys riittää.

Vierailija
394/399 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Ekoja kommentteja on kymmenen vuoden aikana häipynyt ja järjestys jostain syystä muuttunut niin, ettei homma avaudu uusille. Tässä kopioituna se viesti, josta kaikki lähti.

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 22:46"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 22:45"]Joo, Porvoossa tämä akkalauma kiertää norppien ja emättimen kanssa talosta toiseen kahvit ja pullat mukanaan. Omin silmin olen nähnyt.

Olen eri kaveripiiriä, Luojan kiitos.

[/quote]

VOI LUOJA tätä automaattista tekstinsyöttöä!!!!

MOPPIEN ja RÄTTIEN, ei norppien ja ...

[/quote]

Siis: mä olen vuosia kuullut/lukenut täällä vinoiluja norpista ja emättimistä. Ja NYT vihdoin näin kai ap viestin, missä tää sanonta syntyy. K i i t o s!:)

Vierailija
395/399 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Mietin että elääkökään nämä aloittajat kun on niin vanhoja asioita. 

Alun perin postattu lähes 10 vuotta sitten. Aloittajasta en tiedä, mutta minä olen se kuuluisan typon tehnyt kommentoija ja edelleen elossa :D

Ootko vielä täällä? Historiallinen typo, kiitos nauruista:)

Vierailija
396/399 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole käynyt kyräilijöitä vuosi kymmenen ainakaan montaa.  Vaan jääkaapin koraaja päästetty sisään.

Vierailija
397/399 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norpat ja emättimet

Vierailija
398/399 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämän ketjun alusta on lähtenyt paljon viestejä?

Vierailija
399/399 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös ollut samassa erityisessä, ihanassa tilanteessa. Lapset olivat pieniä, töiden jälkeen tuli ystäviä kylään lapsineen, yhdessä siivottiin keittiö ensin ja tehtiin ruokaa kaikille, joku saattoi ohimennen pistää pyykit koneeseen tai imuroida. Samalla parannettiin maailmaa, kaikki viihtyi ja elämä oli kevyempää taas. Sitten kun tuli aikoja että masennus valtasi mielen ja kaaos kodin kun voimat oli loppu, samat ihanat ystävät tulivat, tarttuivat toimeen ja tekivät mitä piti, samalla lempeästi mutta topakasti patistivat minuakin ryhtymään toimiin taas

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi