Patti korvan edessä. Help!
Tänään huomason noin herneen koikoisen patin oikean korvan edessä hieman leukaluuhua kohti. Mitä tämä on? Tiedän että ette ole ehkä lääkäreitä mutta patteja jokinen pelkää niin hitosti kun ajattelee syöpää heti.
Lisään että olen ollut 3 viikkoa kovassa yskässä ja 4 viikkoa sitten poistettiin viisaudenhammas toiselta sivulta.
Imusolmuke? Kipeä kun sitä painaa.
Onko kokemuksia?
Kommentit (34)
Olen miettinyt tätä yskää myös. Ihan kamala se maku joka tulee kurkkuun välillä kun yskii. Onkos tuolla kurkussa jokin tulehdus vaiko onko liman maku vaan räkän makuista. Yskä jatkunut niin pitkään. Ap
Vielläkin patti samassa paikassa. Ei enään arka yhtään. Saman kokoinenkin. Pitäälö huolestua? Ap
Onko se liikkuva vai kiinni alustassa?
En ole ihan varma. Muljeltelee sillai.ap
Se on melko varmasti rasvapatti, itselläkin on sekä korvassa että kainalossa. Juuri sellainen herneen kokoinen ja "muljahtelee".
Jos patti ei häviä, niin se voi olla myös sylkirauhaskasvain. Käy näyttämässä korva-, nenä-, kurkkutautien lääkärille, jos se ei lähde pois.
Lääkäriinmenoa kyllä mietin. Mutta kun flunssaa on ollut lähiaikoina niin uskon että postävät sen piikkiin kuitenkin. Ap
Mulla noita patteja tulee ja menee. Ilmeistyy juurikin tuohon korvan "edustalle" tai sitten ihan korvan yläreunaan, siis siihen mistä korva vaihtuu poskeksi. Ovat vähän kipeitä pari päivää, mutta sitten muuttuvat kivuttomiksi. Ovat muutaman viikon ja lähtevät pois itsestään. Nytkin mulla on just tuossa korvan edessä sellainen patti, ollut pari viikkoa. Mieheni on lääkäri ja sanoo noita vaarattomiksi rasvapateiksi. Niitä on tullut ja mennyt vuosien ajan. Varmaan osittain hormonikierrosta johtuvia.
Myös korvalehteen saattaa tuollainen patti ilmestyä.
Hormoonikierukka laitettiim 2 kk sitten niin voisi olla jotain hormonaalista häikkää kyllää. Ap
Sylkirauhasen paikalla kyllä minusta on kun nyt kuvia katselen ihmisen kehosta ja rauhasista. Ap
Jos näyttää tältä niin äkkiä lääkäriin!
Ei näy päältäpäin. Tuntuu vaan . Ap
Nostan tämän uudestaan. Tänään tämä patti on huomattavasti kipeämpi.johtuuko sitten siitä että sitä painoin eilen. Jos lääkäriin tässä vaiheessa lähtee niin varmaan nauraa mulle. Ap
Toki voit ostaa mielenrauhaa lääkärikäynnillä. En tosin tiedä, saako tuolla vaivalla terveysasemalta akuuttiaikaa, mutta yksityiselle pääsee.
Sitä juuri tässä mietin. Aina täytyy anella terveyskeskukseen aika. Tämä maksaa taas. Olisko kenelläkään ollut samaa?
Ei kokemuksia mutta eikö kaikki patit syytä tutkia?
Ei kokemuksia mutta eikö kaikki patit syytä tutkia?
Minulla on samanlainen patti samassa kohdassa vasemmalla. Ollut jo pitkään, ei vaarallista. Mikä lie kovettunut sylkirauhanen.
Vielläkin patti jälkellä ja 4 viikkoa mennyt. ????? Ap
Oletko ollut tutkittamassa sitä pattia lääkärissä 18?