Patti korvan edessä. Help!
Tänään huomason noin herneen koikoisen patin oikean korvan edessä hieman leukaluuhua kohti. Mitä tämä on? Tiedän että ette ole ehkä lääkäreitä mutta patteja jokinen pelkää niin hitosti kun ajattelee syöpää heti.
Lisään että olen ollut 3 viikkoa kovassa yskässä ja 4 viikkoa sitten poistettiin viisaudenhammas toiselta sivulta.
Imusolmuke? Kipeä kun sitä painaa.
Onko kokemuksia?
Kommentit (34)
Mulla on sama. Sitä on niin vitun vaikea olla räpelöimättä jostain syystä
Seuraile rauhassa,äläkä räpelöi sitä :)
Sylkirauhastakin olen miettinyt kyllä. Mitä siinä voisi olla? Ap
Sylkirauhanen se on. Älä koske siihen, niin ehkä se siitä pienenee tai sitten jää sellaiseksi loppuelämäksesi.
Voipi olla tulehtunut imusolmuke, erityisesti jos olet ollut noin pitkään yskässä. Voi myös jäädä koholleen, siltikin normaalia. Ja varsinkin, jos kipeä painellessa.
Jos suurenee kovin ja asia sinua häiritsee, käy ultraamassa.
Syöpäasiat kuitenkin pyörii päässä. Eikai tällaista pattia vaan voi jättää? Yritän olla painelematta. Ap
Jos on kova niin luultavasti on sellainen "rasvapatti" niitä tulee monesti juuri korvan lähelle sekä naisilla esim häpyhuuliin ja miehellä kivespusseihin. Ei ole vaarallisia mutta noita korvanlähelle tulevia ei ole helppo poistaa kun menee kolmoishermo siinä kohden.Tyttärellä on sellainen juuri kuuvaamallasi kohdalla ja itsellä alapäässä pari ja kyllä niitä on tosiuaan lähes kaikilla mutta korvanluona ne helpoimmin huomaa.
Kiitos vastauksista. Nostan nyt viellä kerran jos jollakin viellä kokemuksia. Ap
Eihän syöpä ole ikinä poissuljettu :/
Mene ihmeessä näyttämään lääkärille. Hyvin todennäköisesti on suurentunut imusolmuke tai sylkirauhanen, mutta kannattaako muutaman kympin takia oikeasti stressata viikkokaupalla? Ja toisaalta, jos patti olisikin jotain pahanlaatuista, et varmasti kiittäisi itseäsi viivyttelystä.